مهاجرت تحصیلی یونان

مدارس ایرانی یونان

مدارس ایرانی یونان

اگر قصد ادامه تحصیل در مدارس ایرانی یونان را دارید، باید به خوبی مطلع باشید که این کشور فرصت های عالی برای یادگیری را برای شما فراهم می کند. یونان اغلب مهد تمدن اروپایی نامیده می شود، و این موضوع مطمئنا وقتی که تاثیر آن بر آموزش را در نظر بگیریم صادق است. فلسفه یونان عمیقا بر نسل های متفکر تاثیر گذاشته است.

  • چرا تحصیل در یونان در مدارس ایرانی موضوعی مهم است؟
  • آیا والدین در کنار تحصیل فرزندان اجازه اقامت دارند؟
  • شرایط اقامت برای فرزندان به چه صورت است؟

این کشور همچنین برخی از موسسات آموزشی مهم، یعنی سالن های ورزشی بزرگ را تولید کرد. که امروزه به عنوان اشکال آموزش متوسطه به حیاط خود ادامه می دهند. یونانی ها همیشه از ورود خارجی ها به کشور بسیار محافظت می کنند و تحصیل در مدارس ایرانی این کشور نیز از این قائده مستثنی نیست. در این بخش از مقاله با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نمایش تصویری به حقایق کوتاه، اما کلی در مورد این کشور می پردازیم.

درباره یونان

آپدیت مدارس ایرانی یونان

مهاجرت تحصیلی ایرانیان به یونان

بدیهی است که زندگی مهاجران در یونان فراتر از حمل و نقل وسایل شما و مراقبت از تشریفات اداری است. معاشرت با هموطنان ایرانی یکی از جنبه های مهم زندگی در خارج از کشور است و می تواند گام بزرگی در شناخت ذهنیت و شیوه زندگی یونانی باشد. ایرانیان یونان بخشی از جامعه هستند و شهرهایی مانند تسالونیکی، لاریسا، آتن و بسیاری دیگر را خانه می ‌نامند. آیا نمی ‌دانید از کجا می ‌توانید برای اغذیه ‌فروشی‌های ایرانی خرید کنید، می‌ خواهید درباره آخرین مسابقه تیم ملی خود صحبت کنید یا به سادگی با کسی به زبان مادری خود صحبت کنید؟ عضو انجمن بین المللی یونان شوید. در انجمن مهاجران یونان، می‌توانید پاسخ‌های شایسته‌ای به تمام سؤالات مربوط به مهاجرت خود دریافت کنید: چگونه یک پرستار بچه مسلط به زبان مادری خود پیدا کنید، از کجا نان کباب را در آتن تهیه کنید.

انجمن بین المللی یونان اطلاعاتی در مورد نزدیکترین سفارت ایران و بسیاری از مؤسسات دیگر دارد. از جزایر بی‌ شماری که در سرتاسر دریای اژه و ایونی پراکنده شده ‌اند تا سرزمین اصلی کوهستانی، می ‌توانید با مهاجران ایرانی حامی و دوستانه در انجمن بین المللی یونان ملاقات کنید. انجمن بین المللی یونان میزبان رویدادها و فعالیت های مهاجرتی منظم در یونان است. گردهمایی های ما مطمئناً سلیقه شما را نیز برآورده می کند: به عنوان یک عضو، می توانید در مجالس دنج برای لذت بردن از موساکای یونانی شرکت کنید، به یکی از جشن های بزرگ مهاجران با صدها شرکت کننده در بهترین مکان های آتن ملحق شوید. برای دیدن کوه افسانه‌ ای المپوس و دیگر مکان‌ های دیدنی زیبا، با همتایان خود به یک سفر آخر هفته بروید.

در جدول زیر شاهد میزان افزایش مهاجران تحصیلی به یونان می باشید:

میزان افزایش مهاجران تحصیلیسال
24%2021
20%2022
22%2023

الزامات زبان در مدارس ایرانی یونان

دانش آموزانی که در مدارس ایرانی یونان پذیرفته می شوند. باید گواهی تسلط بر زبان یونانی را نیز داشته باشند. (چنین گواهی پس از امتحانات مربوطه توسط مدارس ایرانی یونان صادر می شود). دانش آموزانی که دارای هیچ یک از گواهینامه های زبان نیستند تنها می توانند در سال تحصیلی پذبرش خود در مدارس ایرانی یونان ثبت نام کنند. مشروط بر این که تا آن زمان گواهی زبان پیش نیاز را دریافت کرده باشند، در غیر این صورت حق ثبت نام در این مدارس را ندارند. امتحانات برای گواهی زبان یونانی دو بار در سال در حدود ماه های ژوئن و سپتامبر برگزار می شود. از مزایا یادگیری زبان یونانی می توان به برقراری ارتباط بهتر با دانش آموزان و آشنایی با فرهنگ های متفاوت در این کشور اشاره کرد.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی یونان

در سیستم آموزشی مدارس ایرانی یونان دانش آموزان از سن 6 سالگی شروع به تحصیل می کنند. تا زمانی که دوره متوسطه دانش آموز به پایان می رسد ادامه دارد و به صورت اجباری می باشد در هنگام ثبت نام معمولا گواهی تولد کودک و گواهی واکسیناسیون همراه با تمامی مدارک شناسایی الزامی است. سال تحصیلی در مدارس ایرانی یونان از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد، و دانش آموزان هر روز هفته از ساعت 8 صبح تا 14 بعد از ظهر در کلاس ها شرکت می کنند. سال تحصیلی در مدارس ایرانی در این کشور 175 روز تحصیلی و 4 هفته تعطیلی است. همچنین دانش آموزان در این مدارس از لباس فرم استفاده نمی کنند. طبق قوانین این مدرسه تحصیل در مدرسه غیر قانونی است مگر اینکه کودک نیازهای خاصی مانند سلامت یا مشکلات یادگیری داشته باشد.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی یونان به 3 دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی یونان

آموزش ابتدایی و راهنمایی در مدارس ایرانی یونان

آموزش ابتدای به دو دسته پیش دبستانی و ابتدایی تقسیم می شود. مهد کودک در مدارس ایرانی یونان از سنین 2 تا 5 سال می باشد و این دوره آموزشی اجباری نیست. اما با وجود اجباری نبودن تمامی والدین کودکان خود را در دوره پیش دبستانی ثبت نام می کنند. زیرا اعتقاد دارند که شخصیت کودک در این دوره شکل می گیرد. آموزش ابتدایی بلافاصله بعد از دوران پیش دبستانی آغاز می شود و 6 سال به طول می انجامد. مقطع راهنمایی یکی دیگر از سطوح تحصیلی در مدارس ایرانی این کشور می باشد که پس از آموزش ابتدایی اتفاق می افتد. دانش آموزان به دوره راهنمایی می روند و در آن جا دروس مشابهی را که در دوره ابتدایی انجام می دادند را می گذرانند. با این تفاوت که دانش آموزانی که در مقطع راهنمایی هستند هدفمند تر هستند و به دانش آموزان کمک می کند مسیر شغلی خود را تعیین کنند.

آموزش دبیرستان در مدارس ایرانی یونان

دانش آموزان در این مقطع آموزشی در مدارس ایرانی یونان توضیحات عمیق تری دریافت می کنند. زیرا در این سطح نسبت به دوران ابتدایی جهت گیری منطقی تری دارند. دوره دبیرستان نیز بخشسی از آموزش اجباری در کشور است و نیاز به آزمون ورودی دارد. بسیاری از دانش آموزان بین المللی ترجیح می دهند که کودکان خود را در مقطع دبیرستان، در مدارس ایرانی ثبت نام کنند. زیرا احساس می کنند که آموزش بهتری در این مدارس خواهند داشت. مقطع دبیرستان در مدارس ایرانی یونان از 11 سپتامبر شروع می شوند و در 15 ژوئن به پایان می رسند. در این دوره به همه دانش آموزان موفق یک دیپلم دبیرستان به نام گواهی لیسه اعطا می شود. دانش آموزانی که مایل به کسب این مدرک هستند باید قبل از رفتن به دانشگاه، فارغ التحصیل مقطع دبیرستان باشند.

هزینه تحصیل در مدارس ایرانی یونان

دانش آموزان خارجی به دلیل شهریه نسبتا پایین، تحصیل در مدارس ایرانی یونان را دنبال می کنند. برخی از دوره ها در این مدارس رایگان می باشد با این حال تحصیل در یونان در مدارس ایرانی بیش از 1000€ (یورو) برای دانش آموزان این مدارس هزینه دارد. یک مزیت عالی که این مدارس برای دانش آموزان اروپایی در نظر گرفته، این است که دانش آموزان اروپایی می توانند به صورت رایگان در این مدارس به تحصیل بپردازند. در حالی که برای دانش آموزان غیر اروپایی این هزینه 1500€ (یورو) در سال می باشد. هزینه تحصیل در مقاطع متوسطه این مدارس نیز بین 1500€ تا 2500€ (یورو) در سال می باشد. همچنین سازمان هایی مانند بنیاد ملی یونان، اتحادیه اروپا، در پرداخت شهریه این مدارس به دانش آموزان واجد شرایط کمک می کنند.

شرایط درخواست تحصیل از مدارس ایرانی یونان

یونانی ها به کندی معروف هستند، با این حال روند درخواست در مدارس تنها یک هفته طول می کشد. بنابراین کسانی که قصد تحصیل در یونان را دارند باید تمام مراحل مقدماتی پذیرش را از اقبل انجام دهند. ابتدا به دانش آموزان توصیه می شود که برای جمع آوری اطلاعات لازم به سفارت یا کنسولگری یونان در کشور محل اقامت خود مراجعه کنند. در مرحله بعد بسیار مطلوب است که با مدارس ایرانی این کشور تماس بگیرند و از آنها در مورد مجوز ها و روند درخواست راهنمایی بخواهند. سایر مکان هایی که می توان به طور منظم در طول درخواست مشورت کرد، وزارت امور خارجه یونان و وزارت آموزش و امور مذهبی یونان است. برای تحصیل در مدارس ایرانی این کشور، دانش آموز آینده نگر باید برای ویزا و اجازه اقامت اقدام کند. این کار پس از تایید درخواست تحصیل انجام می شود.

مدارک زیر برای درخواست تحصیل از مدارس ایرانی این کشور لازم است:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش در یک دوره تحصیلی
  • پرداخت شهریه مدرسه
  • گواهی دانش زبان یونانی
  • سابقه کیفری پاک
  • گواهی پزشکی صادر شده توسط یک موسسه مراقبت های بهداشتی دولتی یا خصوصی

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در یونان

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در شهر آتن پایتخت یونان واقع شده است. این مدرسه جزو مدارس دولتی و بین المللی این کشور محسوب می شود. که امکانات آموزشی و تفریحی بسیاری را برای دانش آموزان فراهم کرده است. از امکانات این مدرسه می توان به عناوین زیر اشاره کرد:

امکانات مدرسه یوناناین مدرسه در سال 1387 با کمک خیرین نمونه کشور برای نوآوری و نوآفرینی در یونان تاسیس شد. که دارای 488 متر ساختمان آموزشی و 415 متر حیات می باشد. ظرفیت آموزشی این مجموعه نیز 360 نفر دانش آموز در سال است که به طور متوسط 24 دانش آموز در 16 کلاس درسی حضور دارند. در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در یونان خدمات و برنامه ریزی های آموزشی نیز صورت می گیرد که عبارت اند از:

  • برنامه ریزی تحصیلی و درسی
  • آزمون های مستمر هفتگی و ماهانه
  • کنترل دقیق ورود و خروج از مدرسه
  • ارائه طرح درس توسط دبیر

اگر تصمیم نهایی خود را برای مهاجرت به یونان یا تحصیل در یونان را گرفته اید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب مدارس ایرانی یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مدارس ایرانی یونان می باشیم:

  • مدارک لازم برای درخواست تحصیل از مدارس ایرانی یونان چیست؟ پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت، نامه پذیرش در یک دوره تحصیلی، پرداخت شهریه مدرسه، گواهی دانش زبان یونانی، سابقه کیفری پاک و گواهی پزشکی صادر شده توسط یک موسسه مراقبت های بهداشتی دولتی یا خصوصی
  • هزینه تحصیل در مدارس ایرانی یونان چقدر است؟ دانش آموزان خارجی به دلیل شهریه نسبتا پایین، تحصیل در مدارس ایرانی یونان را دنبال می کنند. برخی از دوره ها در این مدارس رایگان می باشد با این حال تحصیل در این کشور در مدارس ایرانی بیش از 1000€ (یورو) برای دانش آموزان این مدارس هزینه دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *