مهاجرت تحصیلی عمان

مدارس ایرانی عمان

مدارس ایرانی عمان

مدارس ایرانی عمان به پیشرفت مستمر در آموزش به طورکلی متمرکز است زیرا این یک ستون اساسی توسعه انسانی و اقتصادی است. پس از اینکه عمان در بین 135 کشور از نظر میزان پیشرفت در جهان اول شد. مدارس ایرانی عمان نیز فعالیت های خود را گسترش دادند. برخی از برنامه های ارائه شده توسط مدارس ایرانی عمان در سطح ملی و منطقه ای منحصر به فرد و نادر است. عمان به عنوان یکی از امن ترین کشور ها برای سفر و زندگی طبقه بندی می شود. عمان با نام رسمی سلطان نشین عمان در شبه جزیره عربستان واقع شده است. مساحت کل آن 309500 کیلومتر مربع است و تراکم جمعیت آن حدود 4.5 میلیون نفر است. این مقاله با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است.

اقتصاد عمان

عمان کشوری با اقتصاد در حال توسعه است. امتیاز آزادی اقتصادی این کشور 63.6 است. که اقتصاد آن را به هفتاد و پنجمین اقتصاد آزاد در شاخص سال 2022 تبدیل می کند. امتیاز کلی آن با پیشرفت های قابل توجه در تمام زمینه های مربوط به حاکمیت قانون 2.6 امتیاز افزایش یافته است. عمان در میان 14 کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در رتبه ششم قرار دارد. همچنین امتیاز آن کمی بالاتر از میانگین منطقه و جهان است. اقتصاد عمان 25 سال است که در رده نسبتا آزاد قرار داشته است.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی عمان

عمان کشوری است که از نظر قومیتی متنوع است و جمعیت مهاجر زیادی را در خود جای داده است. تحصیل در مدارس ایرانی عمان به شما این امکان را می دهد که عمیق تر در فرهنگ و شیوه زندگی منحصر به فرد عمانی ها غوطه ور شوید. مذهب سنتی و محافظه کارانه نقش بزرگی در زندگی عمان ایفا می کند. علاوه بر این طبیعت و منظره قوی عمان. این کشور را به یکی از مقاصد ضروری برای دانش آموزان ایرانی تبدیل کرده است. از دیگر مزایا تحصیل در مدارس ایرانی عمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سبک اماراتی را مطالعه می کنید
  • انگلیسی رسانه برای آموزش.
  • دانش آموزان مهارت های عملی و رهبری را کسب خواهند کرد
  • شما مدرک بین المللی کسب می کنید
  • آینده شغلی روشنی خواهید داشت

بعد از اینکه با دلایل تحصیل در مدارس ایرانی لبنان آشنا شدیم. در این قسمت به تعطیلات بی شمار در مدارس ایرانی عمان می پردازیم.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی عمان

تعطیلات در مدارس ایرانی عمان

سال تحصیلی در مدارس ایرانی عمان در تاریخ 3 سپتامبر شروع می شود و در 30 ژوئن به پایان می رسد. تعطیلات در مدارس ایرانی عمان شامل تاریخ ترم و سایر تعطیلات عمومی و ملی است که به این موضوع درجدول زیر به صورت مفصل پرداخته شده است:

توضیحاتعنوان تعطیلات
روز ملی عمان هر ساله در 18 نوامبر جشن گرفته می شود. این یکی از مهمترین تعطیلات در مسقط است که عمانی ها استقلال این کشور از پرتغال را جشن می گیرندروز ملی عمان
این 2 عید بزرگ اسلامی در سراسر کشور جشن گرفته می شود. عید فطر پایات ماه رمضان است در حالی که عید قربان عید قربانی کردن است. این تعطیلات می تواند به مدت 4 روز ادامه یابد.عید فطر و عید قربان
اسرا وال معراج سفر حضرت محمد از مکه به بیت المقدس را به یاد می آورد. در بیست و هفتمین روز از ماه رجب، هفتمین ماه از تقویم اسلامی مشاهده می شوداسرا وال معراج
روز رنسانس یادآور 23 ژوئیه 1970 است. که آغاز دوران باشکوهی در عمان در ساختن زندگی بهتر برای شهروندانش بود.روز رنسانس

همانطور که در جدول ملاحضه می فرمایید تعطیلات بی شماری در کشور عمان وجود دارد. که باعث می شود دانش آموزان بیشتر به تفریح و آشنا شدن با فرهنگ های مختلف در این کشور بپردازند.

سیستم آموزشی مدارس ایرانی عمان

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی عمان شامل 12 سال تحصیل اجباری در این مدارس است. که از 6 سالگی آغاز می شود. به عبارت دیگر دانش آموز ابتدا 6 سال را به عنوان مقاطع دبستان در این مدرسه درس می خواند. بعد از این دوره 3 سال دیگر را به عنوان مقطع متوسطه اول ادامه تحصیل می دهد. که همه ما این 3 سال را به عنوان دوره راهنمایی می شناسیم. بعد از این دوره دانش آموزان وارد دوره دبیرستان می شوند. دوره دبیرستان در مدارس ایرانی عمان نیز 3 سال طول می کشد. همچنین در 3 سالی که دانش آموز در مقطع دبیرستان درس می خواند. می تواند برای خود یک رشته تخصصی مثلا هنر یا علوم پایه را انتخاب کند. دانش آموزان در مرحله بعدی وارد دانشگاه و تحصیلات تکمیلی می شوند.

مراحل پذیرش در مدارس ایرانی عمان

برای تحصیل و پذیرش در مدارس ایرانی عمان باید مدارکی را آماده و تحویل مدرسه بدهید که این مدارک عبارت اند از:

  • فرم پذیرش
  • فرم پزشکی با یک کپی از پرونده واکسیناسیون
  • شرایط و ضوابط استاندارد امضا شده
  • کپی شناسنامه
  • عکس مردمک رنگی سایز 6*4
  • کپی پاسپورت و ویزا (فقط از دانش آموزان خارج از کشور)
  • کپی کارت اقامت والدین، پاسپورت و ویزا (فقط از دانش آموزان خارج از کشور)
  • کپی از 2 گزارش اخیر مدرسه

با رعایت کردن این شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش در عمان می توانید در مدارس ایرانی این کشور ثبت نام به عمل بیاورید. در قسمت پایانی این مقاله قصد داریم به تنها مدرسه ایرانی مسقط به نام مدرسه ایرانیان این شهر بپردازیم.

مدرسه ایرانیان عمان

مدرسه ایرانیان عمان که در لیست مدارس دولتی، بین المللی عمان قرار دارد. در شهر مسقط پایتخت عمان واقع شده است. مدرسه ایرانیان عمان دارای امکانات علمی و آموزشی متنوعی برای دانش آموزان می باشد. این مدرسه با تلاش های بی وقفه وزارت آموزش و پرورش. در سال 1361 شمسی وارد چرخه آموزشی کشور عمان شده و آماده ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان است. فضای آموزشی این مدرسه با مساحت 350 متر مربع و 470 متر حیاط سر باز. به یکی از بزرگترین مدارس این شهر تبدیل شده است. از جمله امکانات رفاهی این مدرسه. می توان به سالن مطالعه، سالن آمفی تئاتر، سالن غذلخوری، کف پوش حیاط، اتاق بهداشت و اتاق بازی اشاره کرد. ظرفیت دانش آموزی این مدرسه نیز 189 دانش آموز در سال است. مدرسه ایرانیان مسقط هر روز ساعت 7:30 صبح بازگشایی می شود و در ساعت 14:30 تعطیل می شود. اگر چنانچه قصد تحصیل در عمان را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *