مهاجرت تحصیلی رومانی

مدارس ایرانی رومانی

مدارس ایرانی رومانی

مدارس ایرانی رومانی با یک سیستم آموزشی پیشرفته در سطح جهانی بهترین گزینه برای تحصیل در اروپا برای دانش آموزان به شمار می رود. رومانی با سابقه علمی غنی کشوری زیبا با جمعیتی متنوع است. علاوه بر آموزش با کیفیت بالا، رومانی می تواند هزینه های تحصیل و اقامت کمتر و سومین برنامه سریع اینترنت و آموزش در جهان را ارائه دهد که به زبان های خارجی مختلف تدریس می شود. سیستم آموزشی در رومانی به طور مداوم در حال بهبود است تضمین می کند آموزش در رومانی با استانداردهای بقیه اروپا مطابقت دارد.

بخارست پایتخت کشور رومانی است. این کشور با داشتن مساحت 238400 کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا محسوب می شود. همچنین رومانی با جمعیت 19.2 میلیون نفر هفتمین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت است. زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئون رومانی(RON) است. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

تحصیل در مدارس ایرانی رومانی

مدارس ایرانی رومانی می تواند راه حل مناسبی برای یک دانش آموز مهاجر در رومانی باشد. شما در مدارس ایرانی رومانی جمعیت دانش آموز محلی بیشتری نسبت به سایر مدارس خواهید یافت. این به این دلیل است که استانداردهای آموزشی ارائه شده در مدارس ایرانی رومانی بالاتر از مدارس دولتی در رومانی است. برای خانواده هایی که توانایی مالی دارند، فرستادن کودک به یک مدرسه ایرانی گزینه بسیار مطلوب تری است.

سیستم آموزشی رومانی

تحصیل در رومانی از یک سیستم برابری طلبانه پیروی می کند و شهریه ندارد. آموزش در رومانی توسط وزارت آموزش، تحقیقات و جوانان و ورزش اداره و اجرا می شود. آموزش اجباری در رومانی شامل 4 سال آموزش ابتدایی و 4 سال آموزش متوسطه است. در رومانی آموزش اجباری از سنین 7 تا 16 سالگی است. ارکان اصلی سیستم آموزشی رومانی به 4 دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • آموزش پیش دبستانی
  • آموزش اجباری
  • آموزش متوسطه

آموزش پیش دبستانی در رومانی

پیش دبستانی (مهد کودک) در رومانی برای کودکان 3 تا 6 سال بوده و اختیاری است. که خانواده ها با میل شخصی خود کودکان را در مهدکودک ها ثبت نام می کنند. مهد کودک های دولتی در رومانی رایگان هستند در حالی که مهدکودک های خصوصی در رومانی کمی پرهزینه هستند.

آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی رومانی

تحصیلات ابتدایی در رومانی 4 سال به طول می انجامد و کودکان 7 تا 11 ساله در آن شرکت می کنند. 4 سال اول فقط توسط یک معلم تدریس می شود. در حالی که معلمان اضافی برخی از موضوعات تخصصی مانند مطالعه کامپیوتر، زبان خارجی و غیره را تدریس می کنند.

آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی رومانی

آموزش متوسطه در رومانی

دانش آموزان پس از 4 سال تحصیلات ابتدایی به دبیرستان می روند که 4 سال طول می کشد. تحصیلات دبیرستانی در رومانی پایه های 9 تا 12 یا 9 تا 13 را پوشش می دهند. تحصیلات دبیرستان به مدت 4 سال به طول می انجامد. در رومانی مدارس متوسطه حرفه ای و مدارس متوسطه فنی نیز وجود دارد. مدارس متوسطه فنی بر آموزش تاکید دارند، در حالی که مدارس متوسطه حرفه ای بر یک حرفه خاص تمرکز دارند. آموزش متوسطه عمومی در رومانی رایگان است.

فعالیت مدارس ایرانی رومانی

روز تحصیلی در مدارس ایرانی رومانی از ساعت 8 صبح آغاز می شود و تا ساعت 3 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت. برای دانش آموزان جوان تر، ساعت آخر بیشتر به فعالیت های فوق برنامه اختصاص داده می شود. برای دانش آموزان بزرگتر این برنامه ها بعد از ساعت مدرسه انجام می شود. فعالیت ها در این مدارس می تواند شامل همه چیز باشد. از نمایشنامه گرفته تا ورزش و کارآفرینی که دانش آموزان را بیشتر از گذشته به تحصیل در رومانی ترغیب می کند. درخصوص اطلاع از ثبت ایده و نوآفرینی در رومانی مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مدارس ایرانی رومانی در تعطیلات نیز فعالیت های دارند که به آن می پردازیم

فعالیت مدارس ایرانی رومانی در تعطیلات

تابستان زمانی برای بازی، زمانی برای استخر و زمانی برای دور شدن از مدرسه است. با این حال در نظر بگیرید که یک استراحت کلی چه هزینه ای برای فرزند شما خواهد داشت. به طور متوسط دانش آموزان 2 تا 4 ماه از دانش خود را در طول تابستان ازدست می دهند. مدارس ایرانی رومانی با برنامه های تابستانی خود سعی کرده اند تا یادگیری را سرگرم کننده تر و از هدر رفتن تعطیلات تابستانی جلوگیری کنند. این مدارس در طول هفته بر روی موضوع های خاصی تمرکز می کنند. تا به بچه ها کمک کنند واژگان انگلیسی خود را غنی تر کنند.

فعالیت بعد از مدرسه در مدارس ایرانی رومانی

مدارس ایرانی رومانی دارای برنامه هایی بعد از مدرسه هستند. که هدف آنها تکمیل و غنی سازی آموزش کودکان حمایت از والدین شاغل است. از پیشرفت تحصیلی و رفاه دانش آموزان پشتیبانی می کند. همچنین ذهن دانش آموزان را برای مهارت های اجتماعی، فیزیکی و هنری رشد می دهد. این برنامه برای دانش آموزان اول تا نهم در دسترس است و از ساعت 15 تا 18 اجرا می شود. فعالیت های موجود بعد از مدرسه در مدارس ایرانی رومانی به شرح زیر است.

هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی 650$ (دلار) است که 1.44 برابر کمتر از میانگین جهانی است. رومانی از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 131 و بهترین کشور برای زندگی در رتبه 53 قرار دارد. متوسط حقوق پس از کسر مالیات در رومانی 688$ (دلار) است. که برای پوشش هزینه های زندگی برای 1 ماه کافی است. طبق آمار جهانی در سال 2022 هزینه زندگی در این کشور نسبت به سال گذشته 10% افزایش داشته است. به عنوان مثال، تورم در سال 2021 در رومانی حدود 7.5% بود (به طور رسمی) اما در 3 ماه اول سال 2022 تورم 8.5% را تجربه کرد.

برای قرار گرفتن در جزئیات هزینه های زندگی در رومانی جدول زیر را برای شما تهیه کرده ایم:

هزینه به دلاراقلام
4.47$وعده غذایی فست فود
1.31$پپسی، کوکاکولا
295$آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
69.5$قبض آب و برق برای 1 نفر
7.77$اینترنت
16.5$بلیط ماهیانه حمل و نقل محلی

ما قیمت ها را برای هزینه زندگی در رومانی به عنوان میانگین وزنی جمعیت 47 شهر محاسبه کرده ایم. در حالی که به خوبی می دانید شهرهای بزرگ هزینه زندگی بالاتری دارند. اگر شما تصمیم نهایی خود را برای مهاجرت به رومانی برای تحصیل در این کشور را گرفته اید برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما عزیزان خواهند بود..

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *