مهاجرت تحصیلی ترکیه

مدارس ایرانی ترکیه

مدارس ایرانی ترکیه

مدارس ایرانی ترکیه، از جمله مزیت های بی شمار این کشور برای تحصیل و آینده ای روشن محسوب می شود که در این مقاله بررسی خواهد شد. موقعیت جغرافیایی ترکیه و نزدیکی آن به کشور عزیزمان، و همچنین نزدیک بودن هزینه های زندگی در این کشور مزیت است. جمعیت متقاضیانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند در چند سال گذشته افزایش داده است. ترکیه یک کشور اوراسیایی است، یعنی بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی از آن در آسیا واقع شده است. به همین دلیل فرهنگ دو قاره در بین مردم ترکیه دیده می شود. ترکیه سی و هفتمین کشور جهان است و با 6 کشور آسیایی و 2 کشور اروپایی هم مرز است که یکی از آنها ایران است. علاوه بر این، فرهنگ و مذهب مشابه تاثیر زیادی در محبوبیت تحصیل در ترکیه در بین ایرانیان داشته است. در این مقاله که توسط گروه متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، به مدارس ایرانی ترکیه خواهیم پرداخت.

علت تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه

طبق آمار 98% از جمعیت ترکیه مسلمان، و حدود 2% پیرو مسیحیت، یهودیت و سایر ادیان هستند. مدارس و دانشگاه های ترکیه و مدارک تحصیلی آنها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. که یکی از مهمترین دلایل افزایش درخواست ویزای تحصیلی ترکیه در ایران می باشد. تحصیل در ترکیه مزایای زیادی دارد که از مهمترین آنها می توان به امکانات عالی و هزینه مناسب اشاره کرد.

هزینه های تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه

برای کسانی که می خواهند در مدارس دولتی تحصیل کنند، هزینه تحصیل بین 150$ تا 250$ (دلار) است. با این حال این مدارس شامل امکانات شبانه روزی نمی شوند. از سوی دیگر هزینه تحصیل در مدارس بین المللی، از جمله مدارس ایرانی ترکیه که شامل این امکانات نیز می شود، حدود 15000$ تا 30000$ (دلار) است. همچنین برای درخواست مدرک از این مدارس 100$ تا 200$ (دلار) هزینه دارد.

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه به 3 مقطع تقسیم می شود که عبارتست از:

  • ابتدایی
  • راهنمایی
  • دبیرستان

که در این بخش نخست به مقطع ابتدایی می پردازیم.

تحصیل در ترکیه در مقطع ابتدایی

بسیاری از والدین می خواهند فرزندانشان از ابتدای سن دبستان در ترکیه تحصیل کنند. تحصیلات ابتدایی در ترکیه در مدارس بین المللی ترکیه برای دانشجویان مهاجر و بین المللی امکان پذیر است. مدارس بین المللی ترکیه به 3 نوع تقسیم می شوند. که عبارت اند از مدارس ایرانی، مدارس ترکیه و مدارس بین المللی که شرایط پذیرش در آنها تقریبا یکسان است. تحصیلات ابتدایی در ترکیه 5 سال طول می کشد. همچنین 67 مدرسه بین المللی در ترکیه وجود دارد که به زبان های مختلف و عمدتا انگلیسی تدریس می کنند. هزینه تحصیل در ترکیه در مدارس ابتدایی و بین المللی ترکیه، بیشتر از مدارس محلی است و دارای امکانات وسیع تری مانند، فعالیت های فوق برنامه، سطح تحصیلات بالاتر و انتخاب کمتر می باشد. در این قسمت تعدادی از مدارس بین المللی ترکیه را به تصویر می کشیم.

برخی از مدارس ایرانی ترکیه

تحصیل در ترکیه در مقطع راهنمایی

تحصیل در ترکیه در دوره راهنمایی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی آغاز می شود. تحصیل در ترکیه در مقطع راهنمایی به مدت 3 سال طول می کشد. دوره راهنمایی در این کشور مانند مقطع ابتدایی، در 3 مدرسه بین المللی، ترکی، و ایرانی تحصیل می شود. سایر شرایط تحصیل در ترکیه در مقطع راهنمایی مشابه مقطع ابتدایی می باشد. شهریه در ترکیه در مقطع راهنمایی در مدارس دولتی رایگان است اما در مدارس خصوصی شهریه حداقل 15000$ (دلار) است.

تحصیل در ترکیه در مقطع دبیرستان

دبیرستان های ترکیه به دبیرستان های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. تحصیل در ترکیه در دبیرستان های دولتی رایگان است، اما دبیرستان های خصوصی شهریه دارند. مدت زمان تحصیل در دبیرستان 4 سال است. که در برخی مدارس به دلیل اختصاص 1 سال تحصیلی به آموزش زبان انگلیسی این مدت به 5 سال افزایش می یابد. پس از اتمام دوره دبیرستان و قبولی در امتحانات نهایی، مدرک دیپلم اعطا می شود و فرد می تواند در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه شرکت کند. برای ثبت نام در دبیرستان در کشور ترکیه، یکی از والدین باید مقیم ترکیه باشد و مدرک تحصیلی متقاضی در خارج از ترکیه باید معادل مدرک ترکیه باشد.

یادگیری زبان ترکی می تواند شما را با فرهنگ های مختلف این کشور آشنا کند. که ما در این بخش از مقاله می خواهیم فرصت های یادگیری ترکی در مدارس ایرانی ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

فرصت های یادگیری ترکی در مدارس ایرانی ترکیه

چندین برنامه در مدارس ایرانی ترکیه به زبان انگلیسی وجود دارد. علاوه بر این شما همچنین می توانید ترکی، پنجمین زبان پر صحبت در جهان را یاد بگیرید. همچنین می توانید فرصتی برای یادگیری یک زبان جدید در دوره های ترکی که مدرسه شما به شما ارائه می دهد، داشته باشید و می توانید با افرادی با فرهنگ های مختلف دوست باشید.

فرصت های یادگیری ترکی در مدارس ایرانی ترکیه

شرایط اقامت و تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه

برای اینکه بتوانید فرزند خود را در این مدارس ثبت نام کنید،باید تمام مدارک تحصیلی او رابه مهر اداره آموزش و پرورش مربوطه تحویل دهید. لازم به ذکر است که برای اینکه فرزتد شما یتواند در این مدارس تحصیل کند، باید اقامت ترکیه را اخذ کرده باشد. به این ترتیب بهتر است که قبل از مهاجرت به ترکیه، برای دریافت کارت اقامت برنامه ریزی کنید. از آنجای که 2 تا 3 ماه پس از اولین درخواست برای گرفتن کارت اقامت به شما وقت مصاحبه داده می شود و باید مدتی برای مصاحبه صبر کنید.بهترین زمان برای درخواست بهار است. زیرا اگر در بهار یرای دریافت کارت اقامت اقدام کنید، بسته به زمان مورد نیاز می توانید در ماه های تابستان کارت اقامت دریافت کنید. تا بتوانید در ماه اکتبر در این مدارس ثبت نام کنید.

تعداد مدارس ایرانی ترکیه

تعداد 2 مدرسه فعال و قابل تحصیل در ترکیه وجود دارد که در این قسمت به آنها خواهیم پرداخت

2 مدرسه در ترکیهدر این بخش از مقاله به طور اختصاصی به این 2 مدرسه ایرانی ترکیه می پردازیم

مدرسه ایرانی 22 بهمن ترکیه

مدرسه 22 بهمن در پایتخت این کشور و در شهر آنکارا واقع شده است. این مدرسه در 3 مقطع تحصیلی، ابتدایی، متوسطه و دبیرستان تدریس می شود. برای تدریس در این مدارس مدارک خاصی مورد نیاز است که به آنها خواهیم پرداخت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در مدرسه 22 بهمن آنکارا

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در مدرسه 22 بهمن آنکارا به شرح زیر است:

  • اصل کپی شناسنامه
  • کارت اقامت معتبر
  • اصل پاسپورت معتبر
  • پرداخت هرینه ثبت نام
  • کارنامه تحصیلی سال قبل
  • کد دانش آموزی از مدرسه قبل
  • دفترچه سلامت
  • تکمیل فرم های ثبت نام و تعهد های انضباطی

اما در آخر مقاله به دومین مدرسه ایرانی کشور ترکیه می پردازیم.

مدرسه ایرانی فجر

مدرسه ایرانی فجر در شهر استانبول واقع شده است و دارای 2 شعبه می باشد. شعبه اصلی آن در منطقه (سلطان احمد) و شعبه دیگر در استانبول در منطقه (توپ کاپی) است. سیستم آموزشی این مدرسه کاملا منطبق با نظام آموزشی ایران بوده و امکان دسترسی دانش آموزان به کلیه تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را فراهم کرده است. این مدارس نسبت به سایر مدارس، در سطح کیفی بالاتری قرار دارند و برخی به زبان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی با روش های آموزشی غنی تری تدریس می شود. به همین دلیل است که دارای آزمون ورودی هستند. در این مقاله سعی کردیم تحصیل در ترکیه و بهترین مدارس ایرانی این کشور را به شما ارائه دهیم. اگر قصد تحصیل در این کشور را داشتید با مشاوران تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *