مهاجرت تحصیلی بلاروس

مدارس ایرانی بلاروس

مدارس ایرانی بلاروس

اگر مدارس ایرانی بلاروس را برای تحصیل انتخاب می کنید. این عالی ترین تصمیمی است که تا به حال در حرفه آکادمیک خود گرفته اید. زیرا مدرک تحصیلی کشور بلاروس، در هر نقطه ای از دنیا به رسمیت شناخته می شود. مدرکی که پس از تحصیل در بلاروس به دست خواهید آورد. همراه همیشگی شما برای ایجاد شغل در هر نقطه ای از جهان، با حقوق و گرایش شغلی بالا خواهد بود. همچنین مدارس و دانشگاه های بلاروس، رتبه بسیار خوبی در جهان دارند. استاندارد آموزش آنقدر بالاست که وقتی در بلاروس به شغل اکادمیک خود رسیدید، تعجب خواهید کرد. در ادامه تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت. بهترین موضوعات را در زمینه مدارس ایرانی بلاروس و تحصیل در این کشور ارائه کرده است. در این قسمت از مقاله برای بالا بردن اطلاعات عمومی شما در مورد این کشور تصویر بلاروس در یک نگاه را تهیه کرده ایم.

درباره بلاروسدر قسمت ابتدایی مقاله قصد داریم سیستم آموزشی بلاروس را برای شما معرفی کنیم.

سیستم آموزشی در بلاروس

ساختار کنونی سیستم آموزشی بلاروس، طی فرمانی در سال 1994 ایجاد شد. سیستم آموزشی در بلاروس به 3 دسته تقسیم می شود.

  • آموزش پیش دبستانی : پیش دبستانی در بلاروس اجباری نیست. اما حدود 70% از کودکان قبل از شروع مدرسه، در مهد کودک ( در سنین 1 تا 2 سالگی ) و مهد کودک ( در سنین 3 تا 5 سالگی ) شرکت می کنند. و برخی از مهد کودک ها در بلاروس برای کمک به اجتماعی شدن آنها به کار با کودکانی که دارای مشکلات روانی و فیزیکی هستند می پردازند.
  • آموزش متوسطه : مدارس ابتدایی و متوسطه برای کودکان 6 تا 15 سال الزامی است. و به مدت 9 سال ادامه دارد. پس از پایان تحصیلات پایه، هر دانش آموز باید برنامه درسی پایه آموزشی را بگذراند. و از طرف دولت گواهینامه تحصیلی به او اعطا می شود. سپس آنها می توانند وارد یک کالج یا یک موسسه فنی حرفه ای شوند. که در آنجا می توانند روی تکمیل تحصیلات دبیرستان خود تمرکز کنند. و برای دریافت گواهینامه حرفه ای به تحصیل خود ادامه دهند. تکمیل 11 سال مدرسه یا گواهی حرفه ای به دانش آموزان اجازه می دهد. تا وارد موسسات آموزش عالی شوند. یا در یک مدرسه حرفه ای آموزش ببینند. طول دوره تحصیلی بستگی به انتخاب دانش آموز دارد
  • آموزش عالی : بلاروس دارای 55 موسسه آموزش عالی ( 45 دولتی، 10 خصوصی ) است. برای ورود به یک موسسه آموزش عالی، دانشجو باید 3 آزمون متمرکز را با موفقیت پشت سر بگذارد. ( حداکثر 100 امتیاز در هر آزمون کسب کند ) موسسات پیشرو در آموزش عالی در سیستم آموزش ملی عبارت اند از:

موسسات پیشرو در آموزش عالی بلاروسدر این بخش از مقاله برای درک بهتر و دقیق تر کشور بلاروس به دلایل تحصیل در بلاروس خواهیم پرداخت.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی بلاروس

دلایل بسیاری برای انتخاب بلاروس برای تحصیل در مدارس این کشور وجود دارد. از جمله این دلایل می توان به سیستم آموزشی قوی این کشور اشاره کرد. در این بخش می خواهیم رتبه جهانی بلاروس را در موضوعات مختلف مورد بررسی قرار دهیم:

رتبه جهانیموضوع
45رتبه بلاروس در آموزش و پرورش جهان
85رتبه بلاروس در سهولت کسب و کار جهان
51رتبه بلاروس در ایمنی جهان
40رتبه بلاروس در اقتصاد جهانی

بعد از رتبه بندی جهانی بلاروس در این بخش به تحصیل در مدارس ایرانی بلاروس می پردازیم.

تحصیل در مدارس ایرانی بلاروس

آموزش در بلاروس در همه سطوح، از جمله آموزش عالی رایگان است. وزارت دولتی که بر اجرای سیستم مدارس به ویژه مدارس ایرانی بلاروس نظارت دارد، وزارت آموزش و پرورش جمهوری بلاروس است. هر یک از مناطق داخل بلاروس، بر سیستم های آموزشی نظارت دارند و دانش آموزان می توانند در مدارس دولتی یا خصوصی شرکت کنند. و در مدارس ایرانی بلاروس هدف از آموزش، تعلیم و تربیت فردی، غنی از لحاظ روحی، اخلاقی و عاطفی است.

بعد از آشنایی با قوانین کلی در مورد تحصیل در مدارس ایرانی بلاروس در این بخش به مدارس ایرانی بلاروس می پردازیم.

تحصیل در مدارس ایرانی بلاروس

مدارس ایرانی بلاروس

در بلاروس 2 مدرسه فعال در حال تحصیل وجود دارد

  • مدرسه بین المللی مینسک: این مدرسه در سال 1993 میلادی تاسیس شد. و دانش آموزان بسیاری از همه کشور ها در رده های سنی مختلف، در مدرسه بین المللی مینسک مشغول به تحصیل می باشند. سال تحصیلی در این مدرسه شامل 3 ترم می باشد. شروع ترم ها در ماه های آگوست، ژانویه و آوریل است. و در مدرسه بین المللی مینسک علاوه بر زبان انگلیسی، موسیقی و کامپیوتر و شنا نیز آموزش داده می شود.
  • مدرسه امید های ایران مینسک: این مدرسه در سال 2000 میلادی تاسیس شد. هم اکنون این مدرسه به فعالیت های آموزشی در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان مطابق با استاندارد های وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد.

در این قسمت به بهداشت و درمان در بلاروس می پردازیم.

بهداشت و درمان در بلاروس

بلاروس برای اکثر نیازهای اولیه پزشکی و مراقبت های اضطراری، از طریق بیمارستان های دولتی و کلینیک های محلی، مراقبت های بهداشنی رایگان ارائه می دهد. روشهای غیر فوری مانند کارهای زیبایی یا دندانپزشکی شامل نمی شوند. و مهاجران باید به وضعیت اقامت کامل دست یافته باشند. تا بتوانند ادعای مراقبت های بهداشتی داشته باشند. این سیستم از طریق مالیات بر درآمد مبتنی بر مشارکت است. بنا براین افراد شاغل هزینه مراقبت های بهداشتی خود را تامین می کنند. و حق دسترسی به آن را دارند. طرح های بیمه درمانی نیز به صورت خصوصی یا از طریق محل کار شما برای پوشش نیازهای پزشکی اضافی، در دسترس هستند. استاندارد مراقبت های بهداشتی در بلاروس خوب است. و سال به سال در حال بهبود است.

موضوعی که همیشه ذهن مهاجران زیادی را به خود معطوف می کند بحث هزینه زندگی است که در این قسمت مورد بررسی قرار می گیرد.

هزینه زندگی در بلاروس

بلاروس به طور قابل توجهی ارزان تر از کشورهای اروپایی غربی است. هرینه اقامت در کنار، هزینه حمل و نقل عمومی و مواد غذایی مقرون به صرفه است. الکل و پوشاک در بلاروس ممکن است گران باشد. هزینه ماهانه زندگی در بلاروس 581$ (دلار) است که 1.6 برابر کمتر از میانگین جهانی است. طبق آمار جهانی 2022 بلاروس از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 148 قرار دارد. و هفتادمین کشور برای زندگی تلقی می شود. در حالی که هزینه تحصیل با بقیه اروپا برابر است. به طور کلی افراد محلی و مهاجران در بلاروس، از استاندارد زندگی بالاتر از حد متوسط با هزینه کمتر برخوردار هستند. در ادامه به مقایسه هزینه زندگی در بلاروس و ایران خواهیم پرداخت. ایران 72.3% گران تر از بلاروس هست:

هزینه در ایران به ریالهزینه در بلاروس به روبلموضوع
227.963IRR18.64BYNغذای اصلی با نوشیدنی در یک رستوران ارزان قیمت
189.960 IRR12.13BYNغذای ترکیبی فست فود
28.484IRR0.63BYNبطری کوکاکولا (0.33) لیتر
19.314IRR0.35BYNبطری آب (0.33) لیتر

بعد از هزینه غذایی، در این بخش به مقایسه هزینه حمل و نقل در بلاروس و ایران می پردازیم:

هزینه در ایران به ریالهزینه در بلاروس به روبلموضوع
686.797IRR43.38BYNکارت حمل و نقل عمومی ماهانه
30.000IRR2.17BYNبنزین (1 لیتر)
141.520IRR9.01BYNسفر تاکسی در مرکز شهر (8 کیلومتر)

با توجه به جداول بالا و آمار و ارقامی که برای شما به نمایش درآوردیم. به این نتیجه رسیدیم که کشور بلاروس با هزینه های پایین زندگی نسبت به ایران وکشور های دیگر اروپایی، بهترین مقصد برای تحصیل و ادامه زندگی می باشد. برای درک بهتر این موضوعات، در مورد زندگی و تحصیل در بلاروس با مشاوران ما، در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که همیشه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *