مهاجرت تحصیلی ایسلند

مدارس ایرانی ایسلند

مدارس ایرانی ایسلند

تحصیل در مدارس ایرانی ایسلند، مبتنی بر مدارا، ارزش های مسیحی و همکاری دموکراتیک می باشد که در این محتوا بررسی خواهد شد. همچنین دسترسی برابر به آموزش باید برای همه فارغ از جنسیت و وضعیت اقتصادی اعطا شود. ایسلند کشور بزرگی است که به ندرت 12 دانشگاه در کشور وجود دارد. اما این دانشگاه ها برنامه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند. و اکثر دانشگاه های ایسلند در ریکیاویک پایتخت این کشور قرار دارند. و از نظر جغرافیایی، ایسلند ممکن است یکی از هیجان انگیزترین مکان های اروپا باشد. با یخچال های طبیعی، آتشفشان ها، آبشارها، مناظر وسیع با هر رنگی برای شما فراهم ساخته است. به طور کلی قرار است در این مقاله با همکاری و همفکری متخصصان خود در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی را در زمینه مدارس ایرانی ایسلند به شما ارائه خواهیم داد. در ابتدای کار در این تصویر به اطلاعات عمومی کشور ایسلند خواهیم پرداخت

درباره ایسلند

ساختار مدارس ایسلندی

در ایسلند ساختار مدرسه شامل، پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان و دانشگاه است. سایت آموزشی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ است. هر مدرسه برنامه درسی خود را تهیه می کند که در وب سایت مدرسه در دسترس است. پیش دبستانی برای کودکان تا سن 6 سالگی در نظر گرفته شده است. پس از پیش دبستانی آموزش اجباری در ایسلند آغاز می شود. زیرا کودکان باید تا سن 16 سالگی در مدرسه ابتدایی شرکت کنند. پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی در سطح شهرداری اداره می شوند. برخی از شهرداری ها نیز با پیش دبستانی های خصوصی برای ارائه خدمات به ساکنین قرارداد بسته اند.

آموزش زبان مادری در مدارس ایرانی ایسلند

دانش آموزانی که زبان مادری آنها ایسلندی نیست. حق دارند به زبان ایسلندی به عنوان زبان دوم آموزش ببینند. همین امر برای دانش آموزانی که مدت زیادی را در خارج از کشور زندگی کرده اند. و مهارت کمی در زبان ایسلندی دارند صدق می کند. هدف این است که دانش اموزانی که زبان مادری آنها ایسلندی نیست. فرصتی برای حفظ زبان مادری خود به عنوان یک درس اختیاری ، از طریق مطالعه از راه دور، یا راه های دیگر داشته باشند.

دانشگاه های ایسلند

ایسلند کشور بزرگی است. اما با جمعیت حدود 360000 نفر. و به ندرت 9 دانشگاه در این کشور وجود دارد. که در این بخش به اسمی دانشگاه های ایسلند خواهیم پرداخت:

دانشگاه های ایسلند

فرآیند درخواست تحصیل در مدارس ایرانی ایسلند

ایسلند یک پورتال برنامه مرکزی ندارد. در عوض، درخواست ها مستقیما برای مدارس جداگانه انجام می شود. برای درخواست تحصیل در مدارس ایرانی ایسلند به موارد زیر نیاز دارید.

  • شما باید فرم درخواست آنلاین را پر کنید
  • رزومه خود را ارسال کنید
  • انگیزه نامه
  • ریز نمرات از تحصیلات قبلی شما به صورت الکترونیکی و نسخه چاپی ارسال شود
  • 2 عدد توصیه نامه
  • آزمون مهارت زبان انگلیسی
  • گذرنامه
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست

پس از تصمیم گیری باید نامه پذیرش خود را نگه دارید. هنگام درخواست ویزای خود به این نامه نیاز خواهید داشت. مهلت های درخواست از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. اما به طور کلی قبل از شروع باید در دسامبر یا ژانویه درخواست دهید.

هزینه زندگی در ایسلند

کشورهای شمال اروپا به گران بودن معروف هستند. که شامل ایسلند هم می شود. این بدان معنی است که شما باید در طول مدت زمانی که در آنجا هستید بودجه بندی کنید. از آنجایی که اکثر دانش آموزان و دانشجویان خود را در ریکیاوریک می بینند. این هزینه ها منعکس کننده هزینه های زندگی در پایتخت خواهد بود.

مبلغ به کرون ایسلندموضوعات
200000ISKاجاره ماهانه (آپارتمان 1 خوابه)
13000ISKخدمات شهری (متوسط ماهانه)
13000ISKکارت حمل و نقل عمومی (ماهانه)
2500ISKغذا (رستوران ارزان)
580ISKقهوه
180ISKشیر (1 لیتر)
730ISKتخم مرغ (2 جین)
280ISKآب (1 لیتر)
480ISKنان
2000ISKمرغ (1 کیلوگرم)

و بسیاری از دانشجویان در ایسلند برای زندگی در خوابگاه، محل اقامت مشترک انتخاب می کنند. همچنین شما می توانید آب لوله کشی را در ایسلند بنوشید. بنابراین مجبور نخواهید بود این مورد را در هزینه های روزانه خود لحاظ کنید. ایسلند نیز یک کشور بسیار خودکار است. کارت و پرداخت بدون تماس در همه جا پذیرفته می شود.در واقع بعضی مکان ها پول نقد نمی پذیرند. برخی ایسلندی ها حتی به طور معمول پول نقد حمل نمی کنند. حتما یک کارت بانکی که در خارج از کشور هم کار می کند همراه داشته باشید.

سیستم آموزشی مدارس ایسلند

سیستم آموزشی ایسلند به 3 دسته تقسیم می شود.

  • آموزش پیش دبستانی
  • آموزش اجباری
  • آموزش عالی

که در این بخش از مقاله به طور کامل به آنها خواهیم پردخت. و در ابتدا آموزش پیش دبستانی را بررسی می کنیم

سیستم آموزشی مدارس ایسلند

آموزش پیش دبستانی در ایسلند

آموزش پیش دبستانی طبق قانون. به عنوان اولین سطح از سیستم آموزشی تعریف شده است. که آموزش و مراقبت از کودکانی که به 6 سالگی نرسیده اند، ارائه می دهد. و در این مرحله آموزش اجباری آغاز می شود.

آموزش اجباری در ایسلند

آموزش اجباری در یک سیستم ساختاری واحد سازماندهی می شود. یعنی آموزش ابتدایی و متوسطه پایین، بخشی از یک سطح مدرسه را تشکیل می دهند. و عموما در یک مدرسه انجام می شود. قانون آموزش اجباری مقرر می دارد که آموزش برای کودکان و نوجوانان بین 6 تا 16 سال اجباری است. و بعد از آموزش اجباری، تحصیلات متوسطه آغاز می شود. تحصیلات متوسطه اجباری نیست. اما هر کس که تحصیلات اجباری را گذرانده باشد. حق ورود به دبیرستان را دارد. و سن دانش آموزان معمولا بین 16 تا 20 سال است. و در بخش آخر مقاله به سیستم آموزش عالی خواهیم پرداخت.

آموزش عالی در ایسلند

سیستم مدرن آموزشی عالی ایسلند به تاسیس دانشگاه ایسلند در سال 1911 میلادی بر می گردد. چارچوب قانونی که آموزش عالی در ایسلند را پوشش می دهد، قانون عالی شماره 63/2006 است. وزیر آموزش، علم و فرهنگ، به موسسات آموزش عالی که معیارهای مقرر در قوانین ملی و همچنین معیارهای پذیرفته شده بین المللی را برآورده می کنند اعتبار اعطا می کنند. در حال حاضر 7 موسسه آموزش عالی در ایسلند وجود دارد. که تحت نظارت وزارت آموزش، علم و فرهنگ قرار دارد. و در آخر اگر شما قصد ادامه تحصیل در ایسلند را دارید. می توانید با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *