مهاجرت تحصیلی ایتالیا

مدارس ایرانی ایتالیا

مدارس ایرانی ایتالیا

در سال های اخیر تحصیل در مدارس ایرانی ایتالیا، به گزینه مطلوب والدین و دانش آموزان بین المللی تبدیل شده است. دانش آموزانی که در ایتالیا تحصیل می کنند، دانش های ارزشمندی را در یکی از جوان ترین جمهوری های اروپا، به دست خواهند آورد. نکته جالب این است که دانشگاه های ایتالیا از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و جهان هستند. دانشگاه بولونیا در سال 1088 میلادی، دانشگاه پادوا در سال 1222 میلادی و دانشگاه ناپل در سال 1224 میلادی تاسیس شده اند. ساختار سیستم آموزشی در ایتالیا به صورت رسمی است. و از سال 1999 از سیستم بولونیا پیروی می کند. و بیشتر تدریس در ایتالیادر سالن های سخنرانی بزرگ انجام می شود. ما در این مقاله با کمک گروهی از متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصویری را از حقایق و ارقام کشور ایتالیا تهیه کردیم که به نمایش در می آوریم.

معرفی ایتالیاانواع مدارس در ایتالیا

مدارس در ایتالیا مانند کشور های دیگر اروپایی به چند دسته تقسیم می شوند.که در این قسمت به آن می پردازیم.

مدارس دولتی ایتالیا:

مدارس دولتی در ایتالیا حتی برای خارجی هایی که در ایتالیا زندگی می کنند. و مقیم رسمی نیستند رایگان است. این در مورد مدارس ابتدایی، مدارس راهنمایی و حتی دانشگاه ها صدق میکند. اگرچه مالیات ثبت نام پس از رسیدن دانش آموزان به سن 16 سالگی اعمال می شود. اکثر ایتالیایی ها فرزندان خود را به مدارس دولتی می فرستند.استاندارد های مدارس دولتی به طور چشمگیری متفاوت است. به طور گسترده ای پذیرفته شده است که مدارس دولتی بهتر در شمال کشور یافت می شود. ایتالیایی زبان اصلی آموزش در مدارس دولتی است. با این حال انگلیسی در بسیاری از موارد به عنوان زبان دوم ارائه می شود.

مدارس خصوصی در ایتالیا

مدارس خصوصی در ایتالیا عموما یا توسط سازمان های مذهبی اداره می شوند. یا روش های آموزشی جایگزینی ارائه می دهند. در بیشتر موارد استانداردهای آموزشی بین مدارس دولتی و خصوصی در ایتالیا تفاوت زیادی ندارند. زیرا هر دو باید از برنامه درسی ملی یکسانی پیروی کنند. مزایای پرداخت هزینه برای حضور در یک مدرسه خصوصی در ایتالیا، شامل اندازه کلاس های کوچکتر، مسلما امکانات بهتر و طیف وسیع تری از فعالیت های فوق برنامه است.

مدارس بین المللی در ایتالیا

مدارس بین المللی در ایتالیا گزینه خوبی برای خانواده های مهاجری هستند که فقط برای مدت کوتاهی قصد زندگی در این کشور را دارند. یا کسانی که می خواهند فرزندشان به مطالعه برنامه درسی کشور خود ادامه دهد. از سوی دیگر مدارس بین امللی نیز کمی حباب فرهنگی ایجاد می کنند و می توانند کودکان را از جذب در جامعه ایتالیا محدود کند. یک راه متوسط و ایده آل، ثبت نام کودکان در مدرسه ای است که برنامه درسی ایتالیایی را با برنامه درسی کشور خود دانش آموز ترکیب می کند. یا یک مدرسه بین المللی 2 زبانه که به زبان مادری کودک و ایتالیایی تدریس می کند. در این بخش می خواهیم به اطلاعات کلی در مقاطع تحصیلی ایتالیا بپردازیم.

اطلاعات کلی در مورد مقاطع تحصیلی و مدارس ایتالیا

صرف نظر از ملیت، تحصیل در ایتالیا از 6 تا16 سالگی اجباری است. و به 5 مرحله تقسیم می شود.

  • آسیلو ( مهد کودک ): از 3 سالگی تا 6 سالگی بچه ها به مهد کودک فرستاده میشوند.این امر غیر اجباری است. اما اکثر خانواده های ایتالیایی فرزندان خود را به آسیلو می فرستند. کودکان در هر کلاس توسط 2 معلم نگهداری می شوند. آنها بازی می کنند، شروع به معاشرت می کنند و یاد می گیرند که حروف و اعداد را تشخیص دهند.
  • Scuola primaria ( دبستان ): مدرسه ابتدایی 5 سال طول می کشد. برنامه درسی آموزشی برای همه دبستان و همچنین برای دانش آموزانی که در ایتالیایی، انگلیسی، ریاضیات، تاریخ، جغرافیا، مطالعات اجتماعی، تربیت بدنی و موسیقی تحصیلات پایه دارند هم یکسان است.
  • Scuola secondaria ( دبیرستان ): آموزش متوسطه در ایتالیا 8 سال طول می کشد. و به 2 مرحله تقسیم می شود. Istitutu tecnico آموزش تئوری و تخصص در یک زمینه مطالعاتی خاص به عنوان مثال، اقتصاد، علوم انسانی، مدیریت، حقوق و فناوری.

Istitutu professionale این به مدارس حرفه ای اشاره دارد. که افراد را برای مشاغل، صنایع دستی و مشاغل خاص آماده می کنند. برخی از مدارس به جای 5 سال، دیپلم را بعد از 3 سال ارائه می دهند. آموزش متوسطه ایتالیا در رتبه 21 در (OECD) طبق برنامه ارزیابی بین المللی دانش آموزان در سال 2022 جهان قرار دارد.

اطلاعات کلی در مورد مقاطع تحصیلی و مدارس ایتالیا

قوانینن و ضوابط مدارس ایرانی ایتالیا

  • زمان مدرسه و برنامه روزانه مدرسه، دروس معمولا از هفته دوم سپتامبر شروع می شود و حدودا در هفته دوم ژوئن به پایان می رسد. از آنجایی که اخیرا استقلال بیشتری به مدارس جداگانه داده شده است. ممکن است مدرسه تصمیم بگیرد. تغییرات جزئی در تقویم سالانه ایجاد کند. و تعطیلات مدارس فقط برای کریسمس و عید پاک وجود دارد.
  • سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم می شود. ترم پاییز از سپتامبر شروع می شود و تا اواسط ژانویه ادامه دارد. و ترم بهار از اواسط ژانویه شروع می شود و تا اوایل ژوئن ادامه دارد
  • دانش آموزان یک کارنامه دریافت می کنند. که نمرات آنها ممکن است از 1 (ارزیابی غیر ممکن) تا 10 (عالی) باشد. امروزه کارنامه اغلب به صورت خودکار صادر می شوند. و برای والدین یا دانش آموزان پست می شود.

ارتباط والدین با مدارس ایرانی ایتایا

ارتباط والدین با مدرسه و معلمان از دو مسیر رسمی و غیر رسمی پیروی می کنند. هر ساله در هر کلاس والدین نماینده ای را انتخاب می کنند. که به عنوان واسطه اصلی، بین والدین و مدرسه عمل می کند. وظایف مختلفی از جمله گزارش شکایات خاص، هماهنگی والدین برای کمک به مدرسه در رویداد ها و ابتکارات خاص را انجام می دهد. مانند سفرهای مدرسه و جمع اوری کمک های مالی برای مدرسه و دانش آموزان.

کلاس های مذهبی در مدارس ایرانی ایتالیا

مرسوم است که در همه مدارس 1 ساعت در هفته یک کلاس در مورد مذهب داشته باشند. هنگام ثبت نام از شما خواسته می شود فرمی را پر کنید. که مشخص کند آیا مایلید فرزندتان در این کلاس ها شرکت کند یا خیر. به عنوان جایگزینی برای کلاس دینی، می توانید فعالیت آموزشی دیگری را انتخاب کنید.

هزینه های تحصیل و زندگی در ایتایا

ایتالیا، چهارمین کشور ارزان اروپای غربی است. هزینه های کلی زندگی برای دانش آموزان و دانشجویان در ایتالیا بین 700€ (یورو) تا 1000€(یورو) در ماه است. این هزینه شامل، اقامت، غذا، حمل و نقل عمومی، سفر محلی و یا سرگرمی است. ارزانترین مکان برای زندگی در ایتالیا شهر های کوچکتر در جنوب این کشور هستند.

بهترین مدارس خصوصی ایتالیا

کشور ایتالیا دارای مدارس و دانشگاه های بسیاری است که ما در ادامه مقاله 9 مدرسه خصوصی برتر ایتالیا را به تصویر کشیده ایم:

9 مدرسه خصوصی برتر ایتالیادر قسمت آخر مقاله به اسامی مدارس ایرانس ایتالیا می پردازیم.

اسامی مدارس ایرانی ایتالیا

کشور ایتالیا با 2 مدرسه فعال ایرانی سهم به سزایی در آموزش جوانان ایرانی و غیر ایرانی در خارج از کشور داشته است. ما در این قسمت به این مدارس پرداخته ایم

مدرسه شهید باهنر رم

مدرسه شهید باهنر رم با مساحت بالغ بر 2 هکتار در خیابان المنتا که یکی از مناطق خوش آب و هوای رم است، قرار دارد. این مدرسه دارای زمین چمن مصنوعی، پارک کودکان، آب نما و ساختمان آموزشی در 2 طبقه می باشد. در حال حاضر کلیه پایه های ابتدایی، متوسطه اول در این مدرسه تحصیل می شود. مدرسه شهید با هنر رم منطبق با ظوابط و قوانین آموزش و پرورش ایران تاسیس شده است. دوره های آموزشی مدرسه شهید باهنر رم به شرح زیر است.

  • دوره متوسطه رشته های ریاضی، تجربی و علوم انسانی به صورت حضوری و غیر حضوری
  • متوسطه اول: دوره راهنمایی تحصیلی، به صورت حضوری و داوطلب آزاد
  • دوره ابتدایی: به صورت حضوری و داوطلب آزاد

در این بخش به مدرسه ایرانی دیگری در کشور ایتالیا خواهیم پرداخت.

مدرسه مختلط جمهوری اسلامی ایران در میلان

مدرسه مختلط جمهوری اسلامی ایران در میلان. از جمله مدارس بین المللی و دولتی استان بوده که در شهر میلان قرار دارد. این مدرسه که در لیست مدارس بین المللی دولتی قرار دارد. امکانات علمی و آموزشی متنوعی برای دانش آموزان ارائه می دهد. مدرسه جمهوری اسلامی ایران در میلان در سال 1360 توسط دولت با تلاش4 ساله عوامل مختلف اجرایی و آموزشی تاسیس شده است. این مدرسه دارای 473 متر مربع فضای آموزشی و همچنین 383 متر مربع حیاط سرباز و دارای امکانات ورزشی است.

در آخر ما تمامی مباحث و اصول اساسی تحصیل در ایتالیا و همچنین مدارس ایرانی ایتالیا را مورد بررسی قرار دادیم. اما اگر شما قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *