مهاجرت به کشور کره جنوبی

قوانین کره جنوبی

قوانین کره جنوبی

علاقه مندان به کره ممکن است تمایل به دانستن درباره موضوعات مختلفی درباره این کشور از جمله آداب و رسوم و قوانین کره جنوبی داشته باشند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قوانین کره جنوبی را در این مقاله به نگارش در آورده است. در کره، بسیاری از اختلافات توسط واسطه های غیررسمی، مانند اعضای بزرگتر جامعه یا خانواده حل و فصل شد. بدون اینکه به دادگاه راه پیدا کنند. با این حال، با مدرن شدن کره، پرونده های قضایی به طرز چشمگیری افزایش یافت.

تعداد کل پرونده های مدنی تشکیل شده در سال 2002، 1.015.894 بود که در سال 2006 به 1.288.987 رسید. سیستم حقوقی کره عملا از زمان معرفی قانون اساسی اصلی جمهوری کره و سازماندهی کره به عنوان یک کشور مستقل تشکیل شده است. در طول وجود جمهوری کره، قانون اساسی چندین بار مورد بازنگری یا بازنویسی قرار گرفته است که آخرین آن در سال 1987 در آغاز جمهوری ششم بود.

آشنایی با وضعیت جغرافیایی کره جنوبی

شکل اصلی این کشور شبه جزیره ای می باشد در منطقه معتدل شمالی کشور کره جنوبی دارای مناظر کوهستانی است. بیش از 100363 کیلومتر مربع (38750 مایل مربع) از اراضی این کشور را پوشش می دهد. پایتخت و بزرگترین شهر آن سئول است که جمعیت آن حدود 10 میلیون نفر است.

این کشور توسط جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) از منطقه شمال، دریای شرق (دریای ژاپن) به شرق، دریای چین شرقی به جنوب و دریای زرد به غرب محدود شده است. جنوب شرقی این کشور از جزیره ژاپنی Tsushim تشکیل شده که توسط تنگه کره جدا شده است. حدود 45% از سطح زمین کره جنوبی را شبه جزیره را تشکیل می دهد.

درباره دین و منابع طبیعی کره جنوبی

اغلب مردم کشور کره جنوبی از دین خاصی پیروی نمی کنند و دارای مذهب خاصی نمی باشند. با این توضیح که حدود 56.9% از مردم این کشور مذهبی نیستند. به میزان 27.6% از مردم این کشور داراب دین مسیحیت می باشند. همچنین مسیحیان این کشور به میزان 19.7% دارای مذهب پروتستان و به میزان 7.9% از مسیحیان این کشور دارای مذهب کاتولیک می باشند. به میزان 15.5% مردم این کشور بوداییسم می باشند.

کره جنوبی دارای 2 جزیره آتشفشانی چیو (ججو) می باشد. علاوه بر این کشور دارای مجموع جزایر سنگی شناخته شده بسیاری است. از این رو به عنوان سنگ قسمت پایین تر رودخانه های اصلی کشور، زمین های نسبتا گسترده ای وجود دارد. خط ساحلی شرقی این کشور نسبتا مستقیم است. 3 رودخانه اصلی این کشور رودخانه های هان، کوم و نکتونگ می باشند که در کوه های طائبک این کشور جریان دارند.

قوانین کره جنوبی درباره دخانیات

قوانینی که طی چند سال گذشته تصویب شده است، سیگار کشیدن در مکان های عمومی را به طور فزآینده ای دشوار می کند. با برخورد شدید با کافه ها و رستوران ها، و همچنین بسیاری دیگر از مناطق سرپوشیده، افراد سیگاری در خیابان هایی که ممنوعیت بیشتری برای آن ها در نظر گرفته شده است، به خیابان ها ریخته شده اند. این محدودیت ها فضاهای عمومی متعددی مانند اطراف خروجی ایستگاه مترو ، خیابان های تعیین شده ، مغازه ها و چندین منطقه توریستی را پوشش می دهد. اگر به فکر روشن شدن هستید اما مطمئن نیستید، مراقب باشید چرا که جریمه ها بسیار سنگین و به خوبی اجرا می شوند.

در حالی که انجام خال کوبی در کره غیرقانونی نیست، یک کنجکاوی در قانون کره به این معنی است که بیشتر خال کوبی ها به طور غیرقانونی انجام می شود. قانون کره ایجاب می کند هر کسی که خال کوبی می کند یک پزشک مجاز باشد. با این حال، صفوف رو به رشد هنرمندان خال کوبی غیرآموزش دیده پزشکی، در چند وقت اخیر شاهد اجرای قانون کمی بوده اند.

قوانین لابی های دولتی در در کره جنوبی

قوانین کره جنوبی درباره لابی های دولتی این است که آن ها در کره کاملا غیرقانونی است. این به دولت اجازه می دهد آزادانه با توجه به منافع تجاری خود فعالیت کند. از نظر تئوری، این بدان معنی است که هر سیاستمداری از دریافت وجوه از شرکت ها یا سازمان های خارج از کشور ممنوع است. واقع بینانه، شرکت ها با ارائه مشاغل به سیاستمداران پس از ترک دفتر راه هایی را برای حل آن پیدا کرده اند. بدین ترتیب، هر تلاش برای لابی گری می تواند به سادگی در رشوه خواری دسته بندی شود.

قوانین لابی های دولتی در در کره جنوبی 

سیستم قضایی کشور کره جنوبی

سیستم قضایی جمهوری کره از دادگاه عالی کره، دادگاه قانون اساسی کره، 6 دادگاه عالی، 13 دادگاه منطقه ای و چندین دادگاه صلاحیت ویژه مانند دادگاه خانواده و دادگاه اداری تشکیل شده است. علاوه بر این، شعبات دادگاه های منطقه ای و همچنین دادگاه های شهرداری ممکن است ایجاد شوند. دادگاه های کره در فصل های V و VI قانون اساسی جمهوری کره سازمان یافته و توانمند شده اند. در سیستم قضایی کره هیچ سیستمی از هیئت منصفه وجود ندارد. اگرچه از 2 فوریه 2008 مقررات محدودی برای هیئت منصفه مشاوره برای پرونده های کیفری و پرونده های زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

کلیه سوالات حقوقی توسط قضات تعیین می شود. دادگاه ها عبارتند از:

  • دادگاه های شهرداری
  • دادگاه های منطقه ای
  • دادگاه های شعبه
  • دادگاه های عالی

در جدول زیر شرح هر کدام را مشاهده می کنید:

نام دادگاهشرح
دادگاه شهرداریدادگاه های شهرداری فقط صلاحیت اصلی پرونده های جزئی را دارند.
دادگاه منطقه ایصلاحیت اصلی 13 دادگاه منطقه در اکثر پرونده های مدنی و کیفری است.
دادگاه شعبهدادگاه های شعبه تحت دادگاه های منطقه ای تشکیل شده و بخشی از آن ها محسوب می شوند.
دادگاه عالی6 دادگاه عالی دارای صلاحیت تجدیدنظر در پرونده هایی هستند که توسط هیئت دادرسی متشکل از 3 قاضی در یک دادگاه منطقه ای یا دادگاه خانواده، تصمیمات دادگاه اداری و پرونده های مدنی در دادگاه منطقه ای که یک قاضی در آن تصمیم گرفته و مقدار اختلاف در آن اختلاف دارد، رسیدگی می کند.

برنامه های آموزشی کره جنوبی

برنامه های مدرسه پس از دهه ها در کره به عنوان موسسات یادگیری مکمل و گاه جایگزین برنامه های مدرسه عادی وجود داشته است. مسلما این ها یکی از جنبه های فرهنگ آموزشی است. در نمودار زیر نرخ فارغ التحصیلان از دبیرستان را ملاحظه می کنید:

نرخ فارغ التحصیلان از دبیرستان در کره جنوبیمتأسفانه طرف دیگر سکه شامل خودکشی های بسیار عمومی دانش آموزان است که در پایان سال تحصیلی در تلویزیون ها نشان داده می شود. برای جلوگیری از مطالعه بیش از حد، دولت کره اساسا در اواخر شب تحصیل با اجبار برنامه های بعد از مدرسه تا ساعت 10 شب را سرکوب کرده است. با آخرین سرکوب های مطالعه، چه کسی می داند بچه ها در شب بدون بازی های ویدیویی برای نجات آن ها چه کار می کنند.

بازی های آنلاین یکی از آن موارد مشروط است. در شرایطی که بین ساعات 12 صبح تا 6 صبح انجام شود و گیمر زیر 16 سال باشد. در اقدامی که اعتراض بسیاری از شرکت های توسعه دهنده را به همراه داشت، دولت کره «قانون سیندرلا» را تصویب کرد. این قانون از اتصال حساب های کودکان زیر 16 سال به سرورهای بازی کره ای جلوگیری می کند.

آداب و رسوم محلی در کره جنوبی

آنچه درباره کره جنوبی مهم است، نقض جدی قوانین محلی ممکن است منجر به زندان یا حکم اعدام شود. مجازات های داشتن، استفاده و قاچاق مواد مخدر غیرقانونی می تواند به مجازات های طولانی مدت در زندان و جریمه های سنگین منجر شود. این حتی در مورد استفاده شخصی از مقدار کمی ماری جوانا نیز صدق می کند. همیشه نوعی از شناسایی را به همراه داشته باشید و مطمئن شوید که مشخصات بعدی از بستگان در قسمت پشت گذرنامه شما وارد شده است.

در کره ، نرخ «تخفیف دانشجویی» برای کالاها و خدمات فقط برای افراد زیر 19 سال اعمال می شود. برخلاف انگلیس، این نرخ تخفیف معمولا برای دانشجویان دانشگاه اعمال نمی شود. با توجه به ویروس کرونا، قوانین کره جنوبی می گوید که استفاده از ماسک مکان های عمومی و حمل و نقل عمومی کره از جمله پروازها، مترو و تاکسی اجباری است.

جریمه نقدی حداکثر 100000₩ (وون) به دلیل عدم استفاده از ماسک قابل پرداخت است. در این مقاله سعی شد تمام قوانین کره جنوبی که مهم بودند گفته شود چنانچه تمایل به سفر به این کشور دارید باید ویزای مسافرتی کره جنوبی را دریافت نمایید. اگر درباره مهاجرت به این کشور سوالی دارید می توانید با مشاوران مجرب و خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *