مهاجرت به کشور مجارستان

قوانین مالیاتی در مجارستان

قوانین مالیاتی در مجارستان

برای اتباع کشورهای خارجی، نقطه شروع جهت پیروی از قوانین مالیاتی در مجارستان، بعد از تعیین وضعیت اقامت آنها در این کشور می باشد. قوانین مالیاتی در مجارستان نیز هماند اغلب کشورهای مدرن اروپایی به وسیله وزارت دارایی و اداره مالیات این کشور ارائه می شود. به طور کلی، تمامی افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در مجارستان هستند، در قدم اول باید با قوانین مالیاتی در این کشور به خوبی آشنا شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه درخشان در زمینه سرمایه گذاری در اروپا، آماده ارائه مشاروره های دقیق به شما عزیران در خصوص قوانین مالیاتی در مجارستان می باشد.

علاوه بر این، در سال 2024 مجارستان به یکی از 100 کشوری تبدیل شده است که سیستم تبادل خودکار اطلاعات را پیاده سازی می کند. که این امر به دولت مجارستان اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به هر حساب بانکی را که در هر کجای مجارستان نگهداری می شود را جستجو کند. البته لازم به ذکر است که، افرادی که اقامت مجارستان را دارند، 14 تا 16 درصد مالیات بر  درآمد حقوق، درآمد اجاره از دارایی و سود ارز خارجی را باید پرداخت کنند. به عبارت دیگر اگر در مجارستان شاغل هستید و یا در شرکتی مشغول به کار هستید مسئول ثبت درآمد مشمول مالیات شما در مقامات مالیاتی مجارستان و کسر مالیات از حقوق خود خواهید بود.

قوانین مالیاتی مضاعف در مجارستان

یکی از اصل های کلیدی در قوانین مالیاتی مجارستان، چگونگی وضع قوانین مالیاتی برای درآمد های مضاعف در این کشور می باشد. به طور کلی، ساکنان مهاجر در مجارستان در صورتی که تحت پوشش معاهده مالیات مضاعف باشند، می توانند در مقابل بدهی های مالیاتی مجارستان اعتبار مالیاتی خارجی مطالبه کنند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های موجود در قوانین مالیاتی مجارستان مالیات مضاعف و معاهدات در این کشور می باشد. از سوی دیگر، مجارستان با بیش از 5 کشور قراداد مالیات مضاعف و معاهدات بین المللی امضا کرده است. البته لازم به ذکر است که، اعتبار در این کشور ممکن است از میزان مالیات قابل پرداخت در مجارستان تجاوز کند.

در نمودار زیر می توانید روند ثبت نام اتباع کشورهایی در سازمان مالیات مجارستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند ثبت نام اتباع کشورهایی در سازمان مالیات مجارستان

قوانین مالیاتی در مجارستان در باب اسناد و مدارک ضروری

یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند بررسی قوانین مالیاتی در مجارستان، جمع آوری و ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز در این زمینه می باشد. زیرا در صورت ناقص بودن مدارک ضروری، فرآیند ثبت نام مالیاتی متقاضیان در این کشور به طور کامل متوقف خواهد شد.

بنابراین ممکن است از متقاضیان خواسته شود که اسناد و مدارک زیر را به اظهارنامه مالیاتی مجارستان خود پیوست کنید:

قوانین مالیاتی در مجارستان در باب اسناد و مدارک ضروری

علاوه بر این،  متقاضیان می توانند تمامی اسناد مذکور را به همراه اظهارنامه مالیاتی به صورت آنلاین در اداره مالیات یا از طریق اپراتورهای مجاز ارسال کنید. البته لازم به ذکر است که، فقط مودیان با درآمد بالا می توانند اظهارنامه مالیاتی را به صورت الکترونیکی و مستقیما از طریق نرم افزار ارسال کنند. که این مورد برای استفاده عموم مردم یا مشاغل کوچک تا متوسط در مجارستان در دسترس نیست. طبق قوانین مالیاتی در مجارستان، اسناد مربوطه برای محاسبه و پرداخت مالیات باید حداقل به مدت 4 سال نگهداری شود.

قوانین مالیاتی در مجارستان در باب اسناد و مدارک ضروری

قوانین مالیاتی در مجارستان برای افراد غیر مقیم

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در مجارستان به صورت موقت هستند، باید به خوبی با قوانین مالیاتی در مجارستان برای افراد غیر مقیم آشنا شوند. به طور کلی، هر فردی که کمتر از 185 روز در سال را در مجارستان سپری کند، غیر مقیم محسوب می شود. که این افراد باید مالیات بر درآمد شخصی را با نرخ ثابت 30% بر درآمد حاصل از فدراسیون بپردازند. به عبارت دیگر، چنین درآمدی در مجارستان شامل فعالیت ها و خدمات انجام شده در این کشور بدون توجه به محل نهاد پرداخت کننده است. همچنین درآمد سود سهام از شرکت های مجارستانی برای افراد غیر مقیم 15% مشمول مالیات است. برای 185 روز اول، افراد غیر مقیم مجارستان با نرخ 30% مالیات پرداخت می کنند. اما اگر اقامت رسمی مجارستان را دریافت کرده اید، می توانید بدهی مالیاتی خود را با نرخ مالیاتی تصاعدی مجارستان کاهش دهید.

البته لازم به ذکر است که، برخی از افراد غیر مقیم در مجارستان ممکن است واجد شرایط نرخ مالیات تصاعدی در مجارستان باشند. البته این امر برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در مجارستان کار می کنند اعمال می شود. اما نگران نباشید، زیرا این طرح برای اتباع کشورهای خارجی دیگر که متخصصان بسیار واجد شرایط هستند نیز اعمال می شود. البته لازم به ذکر است که، افرادی که معمولا تجربه کاری، مهارت و موفقیت هایی در زمینه خاصی دارند می توانند از معافیت های مالیاتی بهره مند شوند. چنانچه مطالب این مقاله در خصوص قوانین مالیاتی در مجارستان برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده، می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید. تا از مطالب کلیدی این سایت در باب مهاجرت به مجارستان بهره مند شوید.

سوالات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در مجارستان

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در مجارستان به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • طبق قوانین مالیاتی در مجارستان می توان برای کسر مالیات در این کشور اقدام کرد؟ بله، تمامی ساکنان رسمی در مجارستان می توانند صورت حساب های مالیات بر درآمد مجارستان را از طریق کسر در این کشور کاهش دهند.
  • آیا اتباع کشورهای خارجی ملزم به پرداخت مالیات بر خرید ملک در مجارستان هستند؟ مجارها و اتباع کشورهای خارجی به طور یکسان نیازی به پرداخت مالیات در هنگام خرید املاک و مستغلات در مجارستان را ندارند. یک تبعه خارجی می تواند به راحتی یک خانه روستایی، یک گاراژ و حتی زمین خریداری کند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *