مهاجرت به کشور بلغارستان

قوانین مالیاتی در بلغارستان

قوانین مالیاتی در بلغارستان

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اهداف مالیاتی در بلغارستان هستند، باید به خوبی با قوانین مالیاتی در بلغارستان آشنا شوند. به طور کلی، به عنوان یک فرد غیر مقیم بلغارستان باید مالیات بر درآمدی که از منابع بلغارستان دریافت می کنید را پرداخت کنید. البته نوع مالیاتی که پرداخت می کنید و الزام به ارائه اظهارنامه مالیاتی، به نوع درآمدی که در این کشور دریافت می کنید بستگی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه درخشان در حوزه مهاجرت، آماده ارائه مشاوره های دقیق به شما عزیزان در خصوص قوانین مهاجرتی در بلغارستان می باشد. علاوه بر این، سودی که در بلغارستان دریافت می کنید یا به حساب شما واریز می شود، در صورتی که پرداخت کننده با شما ارتباطی نداشته باشد، از مالیات بلغارستان مقطوع است.

همانطور که اشاره کردیم، قوانین مالیاتی بلغارستان بسیار پیچیده است و به برنامه ریزی مناسب و درک گسترده قوانین و مقررات مالیاتی نیاز دارد. تا از این طریق بتوانید پیامدهای مالیاتی منفی احتمالی برای کارمند و کارفرما را در این کشور به حداقل برسانید. البته لازم به ذکر است که، آژانس های درآمد در بلغارستان و سایر آژانس های منظم مانند آژانس های خدمات مرزی بلغارستان فعالانه در حال شناسایی مالیات دهندگان و کارفرمایان هستند. به عبارت دیگر، این آژانس ها پیچیدگی های مرتبط با ورود نیروی کار بین المللی جهانی به بلغارستان را افزایش می دهند. اما از سوی دیگر، این ابتکارات به طور قابل توجهی انطباق و بررسی دقیق را در بلغارستان افزایش داده است.

قوانین مالیاتی در بلغارستان در صورت خروج

آن دسته از افرادی که به پس از گذراندن دوره فعالیت خود در بلغارستان قصد خروج از این کشور را دارند، باید به خوبی با قوانین مالیاتی در بلغارستان آشنا شوند. به عبارت دیگر، دولت بلغارستان قوانین مالیاتی سختگیرانه ای را برای افرادی که قصد خروج از بلغارستان را دارند وضع کرده است. بنابراین اتباع کشورهای خارجی اگر هر دو شرایط زیر را داشته باشند، عموما برای اهداف مالیات بر درآمد یعنی غیر مقیم، در این کشور مهاجر محسوب می شوند.

شرایط ارائه شده عبارت اند از:

  • اتباع کشورهای خارجی بلغارستان را ترک می کنند تا در کشور دیگری زندگی کنند.
  • متقاضیان کار در بلغارستان روابط مسکونی خود را با بلغارستان به طور کامل قطع می کنند.

در نمودار زیر می توانید روند افزایش نرخ مالیات در بلغارستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند افزایش نرخ مالیات در بلغارستان

با این حال، ممکن است از افرادی که قصد خروج از بلغارستان را دارند خواسته شود که یک اظهارنامه مالیاتی برای سالی که بلغارستان را ترک می کنند ارسال کنند که این اظهارنامه مالیاتی شامل دوره آنها تا زمانی است که اقامت آنها در این کشور متوقف می شود. علاوه بر این، در صورت قطع روابط مسکونی خود در بلغارستان، ملاحضات دیگری نیز در این کشور وجود دارد، مانند مالیات خروج در بلغارستان که باید به طور کامل پرداخت شود. همچنین ممکن است مجبور شوید مالیاتی را در مورد دارایی های خود در این کشور پرداخت کنید. این بدان معنا است که، شما به گونه ای مالیات دریافت می کنید که گویی ملک خود را در این کشور فروخته اید.

قوانین مالیاتی در بلغارستان در صورت خروج

قوانین مالیاتی در بلغارستان در خصوص اقامت

یکی از اصلی ترین مباحث در قوانین مالیاتی بلغارستان، وضعیت اقامت مالیات دهندگان در این کشور می باشد. زیرا طی سال های اخیر قوانین گسترده ای در خصوص وضعیت اقامت مالیات دهندگان در بلغارستان وضع شده است. به طور کلی، اتباع کشورهای خارجی برای تعیین اینکه مقیم یا غیر مقیم هستند، از معیارهای آژانس درآمد بلغارستان برای ارزیابی روابط خود با بلغارستان می توانند استفاده کنند.

به طور کلی، اتباع کشورهای خارجی که از وضعیت اقامت مالیاتی خود در بلغارستان مطمئن نیستند، می تواند با سوال های زیر وضعیت اقامتی خود را در بلغارستان تعیین کنند:

سوالات قوانین مالیاتی در بلغارستان در خصوص اقامت

در نهایت اینکه، وضعیت اقامت اتباع خارجی در بلغارستان تعهدات مالیاتی آنها را در بلغارستان تعیین می کند، اگر شرایط زیر را به خوبی رعایت کنند:

  • فردی که در بلغارستان اقامت دارد: این دسته از افراد مشمول مالیات درآمد بلغاری بر درآمد جهانی خود خواهند شد. این بدان معنا است که آنها باید تمامی درآمد خود را از همه منابع در بلغارستان به طور دقیق اعلام کنند.
  • افراد غیر مقیم در بلغارستان: این دسته از افراد که مقیم بلغارستان نیستند، فقط بر درآمد بلغاری مشمول مالیات بر درآمد در این کشور خواهند بود.

به طور کلی، زمانی که روابط مسکونی قابل توجهی با بلغارستان دارید، برای اهداف مالیات بر درآمد مقیم مالیاتی واقعی در این کشور محسوب می شوید. به طور مثال، شما یک خانه در بلغارستان دارید یا اینکه خانواده شما در این کشور زندگی می کنند. اما در آخر اگر چنانچه مطالب این مقاله در خصوص قوانین مالیاتی در بلغارستان برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده، می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید. تا از مطالب کلیدی این سایت در خصوص مهاجرت به بلغارستان بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص قوانین مالیاتی در بلغارستان

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در بلغارستان پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • طبق قوانین مالیاتی در بلغارستان، ساکنان بلغارستان چه مالیات هایی می پردازند؟ تعهدات مالیاتی برای ساکنان بلغارستان به این صورت است که آنها باید تمام درآمدی را که در طول سال دریافت می کنند از همه منابع در این کشور گزارش دهند. همچنین آنها می توانند تمامی کسورات و اعتبارات مالیاتی را در این کشور مطالبه کنند.
  • افراد غیر مقیم در بلغارستان طبق قوانین مالیاتی در این کشور چه مالیات هایی می پردازند؟ به عنوان یک فرد غیر مقیم در بلغارستان، آنها ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد دریافتی از منابع در بلغارستان هستند. البته این امر به نوع درآمد دریافتی و معاهدات مالیاتی قابل اجرا در این کشور بستگی دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *