مهاجرت به کشور اسلواکی

قوانین مالیاتی در اسلواکی

قوانین مالیاتی در اسلواکی

افرادی که به دنبال فرصت های تجاری جدید در اروپای شرقی به ویژه اسلواکی هستند، ابتدا باید با قوانین مالیاتی در اسلواکی به خوبی آشنا شوند. ثبات سیاسی بلند مدت، موقعیت استراتژیک و سیستم مالیاتی رقابتی در اسلواکی این کشور را یکی از گزینه های ایده آل برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید، و برای یک کارفرمای اهل اسلواکی کار می کنید و برای بیش از 183 روز به این کشور اعزام شده اید، مشمول پرداخت مالیات در این کشور خواهید بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در اسلواکی می باشد. به طور کلی، اگر با یک کارفرمای اهل اسلواکی شروع به کار می کنید، درآمدی که برای کار در این کشور انجام می دهید دریافت می کنید.

علاوه بر این، یک کارفرمای خارجی که متقاضیان را به عنوان کارمند خود برای مدتی بیش از 183 روز به اسلواکی اعزام می کند، طبق قوانین مالیاتی در اسلواکی به صورت پیش پرداخت مالیات می دهد. به این حال شرایط خاصی وجود دارد که در آن به عنوان یک کارمند خارجی باید به مدیر مالیاتی در اسلواکی اطلاع دهید. اهمیت قوانین مالیاتی در اسلواکی برای کسب و کار و همچنین برای افراد بسیار دشوار است. نکته قابل توجه در خصوص قوانین مالیاتی در اسلواکی این است که، تمامی توصیه های مالیاتی در این کشور به صورت کتبی به متقاضیان ارائه می شود.

روش های پرداخت مالیات در قوانین مالیاتی اسلواکی

یکی از اصلی ترین مباحثی که تمامی اتباع کشورهای خارجی قبل از شروع به کار در اسلواکی باید به طور دقیق بررسی کنند، روش های پرداخت در قوانین مالیاتی اسلواکی می باشد. به طور کلی، اگر تنها درآمد متقاضیان در اسلواکی در سال تقویمی، درآمد حاصل از اشتغال است، آنها می توانند بدهی مالیاتی خود را با درخواست از کارفرما برای تنظیم صورت حساب سالانه تسویه کنند. بنابراین توصیه می شود که اتباع کشورهای خارجی قبل از عزیمت به اسلواکی با اهداف شغلی گوناگون، با روش های پرداخت مالیات در قوانین مالیاتی اسلواکی به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول اقامت در این کشور مواجه خواهند شد.

در نمودار زیر می توانید روند افزایش نرخ مالیات در اسلواکی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند افزایش نرخ مالیات در اسلواکی را طی سال های اخیر

در جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه و ارائه شده، می توانید با روش های پرداخت مالیات در قوانین مالیات اسلواکی آشنا شوید:

روش های پرداخت در قوانین مالیاتی اسلواکیتوضیحات
صورت حساب سالانه پیش پرداخت های مالیاتیدر این روش پرداخت می توانید از کارفرمای خود بخواهید تا در مهلت قانونی، صورت حساب سالانه پیش پرداخت های مالیاتی را در فرم مربوطه تنظیم کند. پس از تنظیم صورت حساب سالانه، کارفرمای شما هرگونه اضافه پرداخت مالیاتی را به شما بازپرداخت می کند.
اظهارنامه مالیاتییکی از متدوال ترین روش های پرداخت مالیات در اسلواکی از طریق اظهارنامه مالیاتی می باشد. اگر اظهارنامه سالانه در اسلواکی درخواست نمی کنید، یا اگر انواع دیگری از درآمد مشمول مالیات در اسلواکی را نیز دریافت کرده اید شما موظف هستید اظهارنامه مالیات بر درآمد شخصی را به هر مدیر مالیاتی ارسال کنید.

قوانین مالیاتی در اسلواکی در باب مدارک مورد نیاز

قوانین مالیاتی در اسلواکی نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی شامل مدارک و الزامات مورد نیاز در این حوزه می باشد. با وجود اینکه متقاضیان می توانند اسناد و مدارک خود را به صورت آنلاین در اداره مالیات اسلواکی ارسال کنند، اما توصیه می شود تا به صورت حضوری مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. فقط سرمایه گذاران بین المللی با درآمد بالا می توانند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. که این افراد برای ارائه مدارک مورد نیاز می توانند از طریق نرم افزار ویژه به سازمان مالیاتی اسلواکی ارسال کنند. به طور کلی این روش برای استفاده عموم مردم یا مشاغل کوچک در دسترس نخواهد بود. همچنین در صورت ناقص بودن اسناد و مدارک مورد نیاز سازمان مالیاتی اسلواکی، تمامی مراحل ثبت مالیات شما در این کشور متوقف خواهد شد.

برخی از مهمترین مدارک مورد نیاز اداره مالیات در اسلواکی عبارت اند از:

مهمترین مدارک مورد نیاز اداره مالیات در اسلواکی

قوانین مالیاتی در اسلواکی برای مالیات بر دارایی

یکی از اصلی ترین بخش های موجود در قوانین مالیاتی اسلواکی مالیات بر دارایی اتباع کشورهای خارجی در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، روس ها و اتباع اسلواکی در این کشور نیازی به پرداخت مالیات در هنگام خرید املاک و مستغلات یا سایر دارایی ها ندارند. یک تبعه اهل اسلواکی یا روسیه می تواند یک آپارتمان، خانه روستایی و حتی زمین را به راحتی در این کشور خریداری کند. مگر در مناطق مرزی، مناطق دارای رژیم های خاص، جنگل ها، ذخایر طبیعی و مناطق اداری بسته به مالیات بر دارایی که ممنوعه می باشد. اما برای اتباع کشورهای غیر اروپایی که برای خرید ملک در اسلواکی به این کشور سفر می کنند، مالیات بر داریی با حداکثر نرخ 3% از ارزش ملک، بسته به ارزش ملک که در 1 ژانویه تعیین شده است، توسط مالکان در این کشور پرداخت می شود.

قوانین مالیاتی در اسلواکی برای مالیات بر دارایی

قوانین مالیاتی در اسلواکی برای بازنشستگان

طبق آمار صورت گرفته در سال 2024 بخش عمده ای از جمعیت اسلواکی را افراد کهنسال و بازنشستگان تشکیل داده اند. بنابراین بررسی دقیق مالیاتی برای حقوق بازنشستگان در این کشور امری بسیار ضروری می باشد. به طور کلی، اسلواکی برای درآمد بازنشستگی خارجی در این کشور معافیت خاصی در نظر نمی گیرد. بنابراین ساکنان مالیاتی موظف به پرداخت مالیات بر درآمد اسلواکی در بازنشستگی خارجی خود هستند. اگرچه افراد غیر مقیم در اسلواکی این کار را به صورت کامل انجام نمی دهند، حتی اگر پول به اسلواکی حواله شود. همچنین از آنجایی که در اسلواکی مالیات بر ثروت و دارایی خالص وجود ندارد، در مواردی که فردی یک مستمری خارجی را به ارث می برد، هیچ مالیاتی اعمال نمی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به اسلواکی، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص قوانین مالیاتی در اسلواکی

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر ابتدا به پاسخ سوالات پرتکرار توجه فرمائید:

  • قوانین مالیاتی در اسلواکی در باب مدارک مورد نیاز شامل چه مواردی است؟ قوانین مالیاتی در اسلواکی نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی شامل مدارک و الزامات مورد نیاز در این حوزه می باشد. با وجود اینکه متقاضیان می توانند اسناد و مدارک خود را به صورت آنلاین در اداره مالیات اسلواکی ارسال کنند، اما توصیه می شود تا به صورت حضوری مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. فقط سرمایه گذاران بین المللی با درآمد بالا می توانند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. که این افراد برای ارائه مدارک مورد نیاز می توانند از طریق نرم افزار ویژه به سازمان مالیاتی اسلواکی ارسال کنند. به طور کلی این روش برای استفاده عموم مردم یا مشاغل کوچک در دسترس نخواهد بود. همچنین در صورت ناقص بودن اسناد و مدارک مورد نیاز سازمان مالیاتی اسلواکی، تمامی مراحل ثبت مالیات شما در این کشور متوقف خواهد شد.
  • قوانین مالیاتی در اسلواکی برای مالیات بر دارایی به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین بخش های موجود در قوانین مالیاتی اسلواکی مالیات بر دارایی اتباع کشورهای خارجی در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، روس ها و اتباع اسلواکی در این کشور نیازی به پرداخت مالیات در هنگام خرید املاک و مستغلات یا سایر دارایی ها ندارند. یک تبعه اهل اسلواکی یا روسیه می تواند یک آپارتمان، خانه روستایی و حتی زمین را به راحتی در این کشور خریداری کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *