مهاجرت به کشور اتریش

شرایط پناهندگی در اتریش

شرایط پناهندگی در اتریش

شرایط پناهندگی در اتریش بسیار نگران‌ کننده است. متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا راه پر ریسک مهاجرت غیر قانونی را انتخاب می‌ نمایند. بدین ترتیب نه تنها خود را از خطرات رها نمی‌ سازند. بلکه بیشتر در معرض آسیب‌ های جانی و مالی قرار می‌ گیرند. با این حال قبل از هر اقدامی ابتدا بهتر است که از شرایط پناهندگی در اتریش مطلع شوید تا بلکه از این روش منصرف شوید. روشی که برای مهاجرت مناسب تر است را انتخاب نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن است تا اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهد. لذا در ادامه این مقاله را نیز مطالعه نمایید.

ضوابط و شرایط پناهندگی در اتریش

اشخاصی که مهاجرت به اتریش را از طریق پناهندگی انتخاب نموده‌ اند، در دوران درخواست پناهندگی، امور ذیل برای آنها انجام می‌ گردد:

  • انجام هماهنگی‌ های لازم با اداره امور پناهندگان اتحادیه اروپا و ادغام پناهجویان در اتریش
  • آزمون‌ های زبان آلمانی سطح A1 و B2 و زبان انگلیسی جهت یادگیری پناهجویان و خانواده‌ آنها برگزار می‌ گردد.
  • دوره‌‌ های آموزشی فناوری اطلاعات و همچنین دوره‌ هایی جهت فعالیت شغلی پناهندگان پس از اخذ پناهندگی برای آنها برگزار می ‌گردد.

در کشور اتریش به مسائل و مشکلات مربوط به معیشت و اشتغال پناهجویان رسیدگی می‌ گردد. متقاضیان پناهندگی در کمپ‌ های مخصوص اسکان می‌ یابند و خوراک و پوشاک و غیره از سوی دولت در اختیار آنان قرار می‌ گیرد. در این‌ مرحله شرایط بسیار دشوار می‌ گردد. چراکه پناهجویان می‌ باید در یک مکان عمومی با هر ملیتی زندگی نمایند.

استفاده از اتاق خواب و سرویس‌ های بهداشتی مشترک ازجمله شرایط دشوار است. این شرایط را تا زمانی‌ که رای نهایی دادگاه برای درخواست پناهندگی‌ صادر گردد، باید تحمل نمایند. چنانچه پناهجو تمایل به زندگی در منطقه ‌ای دیگر (غیر از منطقه تعیین ‌شده برای او) داشته باشد. از ساپورت حمایتی و مالی دولت محروم می‌ گردد. بنابراین اینکه پناهجو در کدام منطقه اقامت نماید، بسیار حائز اهمیت است.

درخواست پناهندگی در اتریش

متقاضیان پناهندگی به اتریش جهت اخذ پناهندگی این کشور به موضوع ورود مستقیم به کشور اتریش توجه نمایند. در صورتی می‌ توانند پناهندگی در این کشور را اخذ نمایند، که به طور مستقیم وارد خاک اتریش شده باشند. بدین‌ معنا که اگر از کشوری در اتحادیه اروپا به اتریش مهاجرت نموده باشند، طبق قانون دوبلین جهت پناهندگی، به همان کشور برگردانده می‌ شوند.

در واقع یک پناهجو بر طبق همین قانون، می‌باید درخواست پناهندگی خود را به اولین کشور مقصد ارائه نماید. طبق شرایط مندرج در کنوانسیون ژنو، فرد متقاضی می‌ باید شرایط بد امنیتی خود در کشور مبدا را به اثبات برساند. او باید جهت ارائه درخواست پناهندگی در اتریش، ثابت نماید که ازشرایط حاکم بر کشور رنج می‌ برد و امنیت جانی ندارد. بنابراین در درجه اول می‌ باید چگونگی ورود خود به اتریش را اعلام نماید. سپس با ارائه مدارک لازم و تکمیل فرم درخواست، تقاضای پناهندگی خود را به ثبت برساند.

در خصوص زندگی در این کشور می توانید نمودار هزینه زندگی در این کشور را مشاهده بفرمایید:

هزینه های اصلی زندگی در اتریش

مراکز و شرایط پناهندگی در اتریش

مراکزی که می‌ توان جهت ارائه درخواست پناهندگی در اتریش به آنجا مراجعه نمود، عبارتند از اداره امور پناهندگان خارجی که در فرودگاه شویخات واقع گردیده است. اداره امور پناهندگان خارجی که در قریه تالهام قرار دارد. در هر مرکزی یک اداره پلیس و یک مامور وجود دارد. آنها از مراجعین پناهندگی در این کشور، اثر انگشت و عکس می‌ گیرند. سپس بررسی می‌ نمایند که پناهجو در کشوری دیگری درخواست پناهندگی ارائه ننموده باشد. در این صورت براساس قانون دوبلین از درخواست پناهندگی آنان جلوگیری می‌ گردد. شرایط مهاجرت به اتریش به طور کامل در مقاله مورد نظر شرح داده شده است.

پروسه درخواست پناهندگی در اتریش

درخواست برای درخواست پناهندگی باید مستقیما در ایستگاه پلیس یا با یک افسر پلیس انجام شود. پس از درخواست، شما را به یک بخش پلیس تخصصی می برند که در آنجا به اصطلاح “مصاحبه اولیه” انجام می شود. پلیس از شما در مورد هویت، مسیر فرار دلایل فرار شما سوال خواهد کرد. سپس اداره پلیس اطلاعات شما را به اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی (BFA) ارسال می کند. BFA تصمیم خواهد گرفت که آیا شما در روال عادی پناهندگی در این کشور پذیرفته خواهید شد یا اینکه کشور اروپایی دیگری مسئول بررسی درخواست پناهندگی شما است.

در هر صورت، قبل از این تصمیم مصاحبه ای در BFA خواهید داشت. اگر در روند پناهندگی این کشور پذیرفته نشدید، می توانید در مدت زمان معین نسبت به تصمیم منفی اعتراض کنید. مشاوره حقوقی برای کمک به شما در این مورد ارائه خواهد شد. اگر در روش پناهندگی این کشور پذیرفته شوید، یک کارت استحقاق اقامت (کارت سفید) دریافت خواهید کرد. در این مرحله احتمالا به یک مرکز پذیرش در یکی از استان های این کشور منتقل خواهید شد. سپس در دفتر BFA در استان خود مصاحبه ای خواهید داشت که در آن از شما سوالات مفصلی در مورد دلایل فرار از کشورتان پرسیده می شود. در صورتی که درخواست پناهندگی شما رد شود، می توانید علیه این تصمیم درخواست تجدید نظر کنید، که دادگاه اداری فدرال در مدت معین درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد.

کارت‌ های اعطایی به پناهندگان در اتریش

در اتریش برای متقاضیان پناهندگی در این کشور کارت‌ های مختلفی صادر می‌ گردد. کارت‌ ها به صورت رنگ‌ بندی بوده که هر رنگ مختص شرایط حال حاضر متقاضی است. در ذیل به شرح کارت‌ ها و بررسی شرایط حاکم بر هر یک می‌ پردازیم.

نوع کارتشرح
کارت سبزتجزیه و تحلیلی پرونده
کارت سفیدبررسی و رسیدگی پرونده

رفت و آمد آزادنه در اتریش

کارت خاکستریموافقت با درخواست پناهندگی
کارت زردبررسی مجدد پرونده

شرایط و دلایل رد درخواست پناهندگی اتریش

شرایط و دلایل رد درخواست پناهندگی اتریش

درخواست پناهجو می‌ تواند به هر دلیلی از سوی اداره پناهندگان در اتریش مردود اعلام گردد. این دلایل به شرح ذیل می‌ باشند. ثابت گردد که پناهجو از کشوری مهاجرت نموده باشد که دارای امنیت بوده و از هرگونه خطری به دور است. ثابت گردد شخص پناهجو درخواست اولیه خود را به کشور سوئیس یا کشور دیگری از اروپا تسلیم ننموده است. ثابت گردد یک کشور ثالثی وجود دارد که در حال بررسی نمودن پرونده پناهندگی وی است. چنانچه به اخذ اقامت اتریش علاقه دارید، می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمایید.

کلیات شرایط پناهندگی در اتریش

امروزه اروپا از لحاظ سیاسی شرایط جدیدی را برای پناهجویان قائل شده است. به همین دلیل روند اخذ پناهندگی در کشورهای اروپایی بسیار سخت است. چراکه احترام و ارزش شخص پناهجو در کشور مبدا و مقصد به خطر افتاده و پایمال می‌ گردد. ناگفته نماند که شرایط بسیار اسفناک کمپ‌ های پناهندگان موجب می‌ گردد بسیاری از آنها دچار بیماری‌ های مختلف شوند. حتی در اثر همین بیماری‌ ها جان خود را از دست بدهند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچ‌ گاه راه پناهندگی را جهت مهاجرت به شما عزیزان توصیه نمی‌ نماید. چراکه شرایط پناهندگی در اتریش بسیار اسفناک بوده و ریسک بالایی را در بر دارد. اما راه‌ های مختلفی جهت مهاجرت وجود دارد که کاملا قانونی و امن بوده و اقامت شما را در کشور مقصد تضمین می ‌کند. به طور مثال می‌ توان به مهاجرت تحصیلی به اتریش یا مهاجرت کاری به اتریش اشاره نمود.

Rate this post

3 دیدگاه برای “شرایط پناهندگی در اتریش

  1. sadegh گفت:

    سلام یعنی چی به طور مستقیم وارد خاک اتریش شده باشند..یعنی اگر من از طریق مرز زمینی پس از گذشتن از صربستان و مجارستان به طور غیر قانونی خودمو به اتریش برسونم..نمیتونم درخواست پناهندگی بدم منون

    1. صادقی گفت:

      با سلام در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی صورت نمی پذیرد. با تشکر از مطالعه مقاله فوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *