مهاجرت به کشور کانادا

شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا

شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا

آگاهی از شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا موضوعی می باشد که با استقبال زیادی مواجه شده که در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. شرایط ویژه مهاجرت پرستاران در کشورهای مختلف متفاوت است. این موضوع بستگی به میزان درآمد در هر کشور دارد. کشور کانادا دارای سیستم درمانی و بهداشت پیشرفته و فوق العاده ای می باشد. کانادا از لحاظ درمان و بهداشت از برترین کشورهای جهان شناخته می باشد. هر ساله پرستاران زیادی برای کار به این کشور می روند. این کشور دارای شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا می باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار

کانادا همیشه به عنوان کشوری بزرگ که جمعیت کمی دارد، کشوری مهاجر پذیر شناخته می شود. این کشور افزون بر جمعیت کمی که به نسبت وسعتش دارد، توسعه اقتصادی بالایی یافته است. هر 2 این عوامل سبب می شود که این کشور، به نیروی کار زیادی احتیاج داشته باشد. این نیروی کار، از یکسو نیازهای فعلی آن کشور را برطرف می کند. از سوی دیگر باعث شتاب رشد اقتصادی آن می شود. نیروی کاری که کانادا احتیاج دارد. اساس سیاست آن کشور در زمینه پذیرش مهاجران خارجی را تشکیل داده است. امروزه پذیرش نیروی کار ماهر و متخصص، مطلوب ترین معیار است. دولت این کشور برای جذب مهاجاین کشور نیزران در نظر گرفته است. پرستاری یکی از این موارد است که نقش و اهمیت آن در جامعه غیر قابل انکار است. از اینرو دولت این کشور نیز شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا را در نظر گرفته است.

وضعیت پرستاری در کانادا

شغل پرستاری در کشور کانادا که در آمریکای شمالی قرار گرفته است، دارای اعتباری قابل توجهی می باشد. هر سال، پرستاران زیادی به این کشور سفر می کنند تا به پرستاری مشغول شوند. در کشور کانادا، شغل پرستاری درآمد بسیار بالایی دارد. این امر نیز یکی از دلایل جذب پرستاران زیادی از کشورهای مختلف جهان شده است. این کشور به دلیل داشتن وضعیت مطلوب درمان و بهداشت در جهان شناخته شده می باشد.

از سایر دلایل اصلی مهاجرت به کانادا عبارتست از :

  • میانگین درآمد 40000CAD الی 65000CAD (دلار کانادا) در سال
  • اختصاص رتبه چهارم در لیست جهانی
  • نیاز ضروری کانادا در خصوص تامین نیروی کار

بررسی شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا

متقاضیانی که در کشورهای غیر از کانادا گواهی پرستاری خود را دریافت کرده اند، باید گواهی خود را تبدیل کنند و یا با سپری کردن دوره های آموزشی، گواهی پرستاری جدید برای مشغول به کار شدن کسب کنند. گواهی و مدارک پرستاری متقاضیان توسط سازمان NNAS سنجیده می شود. متقاضیان پس از فرستادن گواهی خود به این سازمان و تایید آن، مجوز کار در کانادا را دریافت می کنند. همچنین هزینه ارسال گواهی و سنجش آن 650CAD (دلار کانادا) می باشد که در زمان ثبت نام باید پرداخت شود. این مبلغ غیر قابل بازگشت می باشد. تحصیل در کانادا را از طریق لینک مذکور بررسی بفرمائید.

سنجش گواهی در شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا

تمام اسناد و مدارک لازم باید به زبان فرانسوی یا انگلیسی توسط مراکز رسمی مترجمی ترجمه شوند. بعد از سنجش مدرک و تایید آن، شما باید برای عضویت در انجمن پرستاران شهر مورد نظر خود اقدام کنید که این امر نیز همراه با مخارج جداگانه می باشد. برای کار در کانادا در استان های مختلف، باید نمره قبولی در رشته پرستاری در کالج استان مورد نظر خود دریافت کنید. این امتحان در استان های مختلف متفاوت می باشد. هر استان قوانین و مقررات به خصوصی را دارد.

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • شناسنامه
  • گذرنامه
  • عقدنامه
  • مدارک دانشگاهی و ریزنمرات متقاضی برای اثبات مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان آیلتس برای اثبات تسلط داشتن به زبان انگلیسی
  • پرونده سوابق کاری در 10 سال اخیر برای اثبات مسئولیت پذیری متقاضی

سنجش گواهی در شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا

حقوق ماهیانه پرستاران مراقبت های ویژه در کانادا

کدهای طبقه بندی مشاغل ملی این کشور گزیده ای از مشاغل هستند که نشان دهنده مشاغلی هستند که در حال حاضر از نظر مهاجرت در این کشور مورد تقاضا هستند. این با مشورت با وزارت روابط کار ارسال شده است و برای تعیین نقشه راه برای سیاست مهاجرت این کشور در چند سال آینده طراحی شده است که به موجب آن دولت این کشور قصد خود را برای واردات حداقل 1000000 مهاجر ماهر تا سال 2025 اعلام کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در کانادا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

اگر به دنبال مهاجرت به این کشور به عنوان یک پرستار مراقبت های ویژه هستید، در جای مناسبی هستید. پرستاران دارای تخصص مراقبت ‌های ویژه در سراسر این کشور حقوق بالایی دارند که بسیار بالاتر از حد متوسط هستند. به ‌عنوان یک پرستار مراقبت‌ های ویژه، این کشور به دنبال افرادی در یک واحد مراقبت‌ های ویژه (ICU) است که مراقبت‌ هایی را برای بیمارانی با شرایط پزشکی تهدیدکننده حیات ارائه می‌ دهد. این پرستاران در بخش مراقبت‌ های ویژه یک بیمارستان یا مرکز مراقبت‌ های بهداشتی کار می‌کنند و از بیمارانی مراقبت می ‌کنند که جراحی تهاجمی، تصادف، تروما یا نارسایی اندام را تجربه کرده‌اند.

حقوق ماهیانه آنها در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه پرستاران مراقب های ویژه در کانادا

انواع پرستاری و شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا

شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا در ایالت های مختلف، مشابه و یکسان نیستند. اخذ گواهی، مدرک یا مجوز برای پرستاری در هر کدام از استان های کانادا بستگی به قوانین و مقررات آن استان دارد. در این بخش به بررسی انواع پرستاری در کانادا نیز خواهیم پرداخت:

آیتمشرح
Registered Nurseسپری کردن دوره تحصیلی 4 ساله

اخذ پروانه قبولی در امتحان ملی

سپری کردن برنامه های علمی و تئوری مرتبط با جراحی و پزشکی

 Licensed Practical Nurse

سپری کردن دوره تحصیلی 2 ساله

اشتغال زیر نظر پرستاران دارای پروانه شغلی

سپری کردن برنامه های علمی و تئوری مرتبط با جراحی و پزشکی

Registered Psychiatric Nurseسپری کردن دوره تحصیلی 2 تا 4 ساله

سپری کردن برنامه های علمی و تئوری مرتبط با جراحی و پزشکی

شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا از موارد تخصصی مهاجرت به کشور کانادا است. پرستارانی که خواستار مهاجرت شغلی به کانادا هستند، لازم است بدین منظور با کارشناسان آگاه به امور مهاجرت به کانادا مشورت نمایند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

3/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه برای “شرایط ویژه مهاجرت پرستاران به کانادا

  1. ریحانه گفت:

    سلام با رشته بهداشت عمومی هم میشه مهاجرت کاری به کاندا کرد با معدل بالا ۱۶ و ایلتس۷ و سن ۲۵ یا نمیشه؟؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای مهاجرت کاری به کانادا بایستی سابقه کاری بالای 7 سال با مدرک تحصیلی داشته باشید. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. m.rasaei گفت:

    ایا پرستاران برای مهاجرت به کانادا شرط سنی دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *