مهاجرت به کشور صربستان

شرایط تحصیل MBBS در صربستان

شرایط تحصیل MBBS در صربستان

سابقه برخی از دانشگاه ها در کشور صربستان به دهه های 1800 می ­رسد، بدین ترتیب شرایط تحصیل MBBS در صربستان موضوع مقاله ما خواهد بود. همانطور که می ­دانید تحصیل پزشکی علاقمندان بسیاری دارد. با توجه به شرایط دشوار ورود به این رشته در برخی از کشورها باعث شده است که بسیاری از دانشجویان جهت ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود در دیگر دانشگاه های معتبر در جهان اقدام نمایند. بطور کلی صربستان دارای 17 دانشگاه می­ باشد. از میان 8 دانشگاه دولتی و مابقی به صورت خصوصی مشغول به فعالیت هستند. زبان تحصیل در دانشگاه های صربستان به زبان صربی می ­باشد.

موسسات آموزش عالی صربستان به 3 دسته دانشگاه ها، کالج های تحصیلی و کالج های کاربردی تقسیم می گردد. دانشگاه های این کشور تمامی دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین دوره های تحصیلی MBBS را به دانشجویان محلی و بین المللی ارائه می ­نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به راهنمایی و مشاوره به دانشجویان عزیز جهت تحصیل در این کشور می­ باشند.

چگونگی شرایط تحصیل MBBS در صربستان

هزینه های تحصیل در دوره های پزشکی در صربستان با توجه به دانشگاهی که دانشجویان انتخاب می ­نمایند، متفاوت است. همانطور که بیان نمودیم زبان تحصیل در دانشگاه های صربستان، زبان صربی است. اما برخی از برنامه ها در دوره های تحصیلی پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می­ گردد. ناگفته نماند تمامی موسسات آموزش عالی در صربستان می ­باید توسط سازمان اعتبار سنجی در این کشور مورد تأیید قرار گیرند تا بتوانند به فعالیت بپردازند. اکثر دانشگاه های پزشکی در کشور صربستان دارای اعتبارهای جهانی بوده است. از این رو مورد تأیید یونسکو و شوراهای پزشکی اروپایی و جهانی می­ باشند.

دوره های MBBS در صربستان

تمامی دوره های پزشکی در دانشگاه های صربستان مطابق با استانداردهای آموزشی در اروپا می­ باشد. همچنین تمامی مدارکی که از سوی دانشگاه های صربستان اعطاء می­ گردند. در تمامی کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته شده اند. دانشجویان برای اخذ مدرک کارشناسی می ­باید به مدت 4 سال و برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد 2 سال و برای مدرک دکترای این کشور می­ باید به مدت 3 سال به تحصیل بپردازند. همچنین تحصیل در دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در صربستان به مدت 6 سال است. در سال های اخیر سازمان بهداشت جهانی و شورای پزشکی هند و دیگر سازمان های بین المللی اعلام نموده اند. اکثر علوم پزشکی در شاخه های پزشکی توسط دانشگاه های معتبر پزشکی در صربستان کشف گردیده اند.

هزینه و شرایط تحصیل MBBS در صربستان

با توجه به شرایط تحصیل MBBS در صربستان هزینه های تحصیل در این دوره بسیار مناسب تر از هزینه های تحصیل در این دوره آموزشی در دیگر کشورها همچنان هند گزارش شده است. تمامی استانداردهای آموزشی پزشکی که در دانشکده های پزشکی صربستان پیاده سازی شده اند، در حال رقابت با کالج ها و دانشگاه های سطح بالا در جهان می باشند. همچنین هزینه های تحصیل در این دوره تنها یک ششم هزینه های تحصیل پزشکی در هند است. مدارکی که دانشجویان از بهترین دانشگاه های صربستان دریافت می ­نمایند. دارای اعتباری معادل و گاهی بیشتر از مدارک دوره های تحصیل پزشکی در هند می ­باشد.

هزینه و شرایط تحصیل MBBS در صربستان

دوره های پزشکی در صربستان

اگرچه کشور صربستان در قاره­ اروپا واقع شده است، اما از جمله کشورهای اتحادیه اروپا نیست. دانشجویانی که تحصیلات پزشکی خود را در این کشور به اتمام رسانیده اند، در صورتی که قصد انجام کار در دیگر کشورهای اروپایی را دارند، بایستی در آزمون های دولتی مربوطه در کشور مورد نظر خود شرکت نمایند. همانطور که بیان نمودیم این دوره تحصیلی در صربستان به مدت 6 سال طول خواهد کشید. هزینه تحصیل در دوره های پزشکی در صربستان 7000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه بلگراد صربستان

با توجه به شرایط تحصیل MBBS در صربستان افراد زیادی علاقمند تحصیل پزشکی در این کشور می­ باشند. دانشگاه بلگراد صربستان از جمله دانشگاه های پزشکی در این کشور است که برنامه های تحصیل این دوره را به دانشجویان ارائه می ­نماید. متقاضیان تحصیل در دنشگاه بلگراد بایستی ابتدا فرم درخواست پذیرش این دانشگاه را به صورت اینترنتی تکمیل کنند. در صورتیکه مدارک دانشجو توسط دانشگاه بلگراد مورد تایید قرار گرفت برای وی موافقتنامه تحصیلی ارسال خواهد گردید.

ناگفته نماند دانشگاه بلگراد از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز می ­باشد. یکی دیگر از دانشگاه های پزشکی صربستان دانشگاه نووی ساد است. از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی در اروپا محسوب می ­گردد. مدت زمان تحصیل در این دانشگاه 6 سال است. دانشجویان بایستی جهت تحصیل در این دوره سالانه مبلغی حدود €5500 (یورو) در سال به این دانشگاه پرداخت نمایند. شرایط تحصیل در صربستان را از طریق مقاله مذکور مطالعه بفرمائید.

شرایط زندگی در صربستان

یکی از مهمترین شرایط تحصیل MBBS در صربستان بدین گونه است که دانشجویان امکان دریافت بورسیه های تحصیلی را در این دوره دارند. همچنین می ­توانند تا پایان دوره تحصیلی خود بصورت رایگان به تحصیل بپردازند. دانشجویان عزیز جهت آگاهی از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های این کشور می ­توانند با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. هزینه های زندگی و تحصیل در صربستان در مقایسه با کشورهای آمریکا و کانادا بسیار مقرون به صرفه تر است. دانشجویان همچنان از امکانات و استانداردهای آموزشی برابر با دانشگاه های کشورهای فوق برخوردار هستند. دانشگاه بلگراد، دانشگاه نووی ساد و دانشگاه نیس از جمله دانشگاه های پزشکی هستند. ما به دوستان عزیز پیشنهاد می ­نماییم شرایط تحصیل پزشکی در اتریش را نیز مطالعه نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *