مهاجرت کاری ژاپن

شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن

شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن

علاقه مندان به کار در کشور ژاپن می توانند با رعایت شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن مجوز اقامت جهت کار در این کشور را بدست آورند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله مراحل و شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن را برای متقاضیان علاقه مند به کار در این کشور بازگو کرده است.

افتتاح مکان تجاری در این کشور به شما کمک می کند روابط جدیدی برقرار کرده و وارد بازاری که قبلا استفاده نشده بود شوید. با این حال، توسعه همچنین بدان معنی است که شما باید یک کارمند کامل استخدام کنید یا برخی از کارکنان شرکت مادر خود را به این کشور منتقل کنید. شما همچنین باید یاد بگیرید که چگونه برای تک تک کارمندان خارجی ویزای کار در این کشور بگیرید.

شرکای جهانی سازی یک روش ساده تری به عنوان کارفرمای ثبت برای گسترش ارائه می دهد. ما می توانیم کارمندان خود را از طریق PEO در این کشور استخدام کنیم و آن ها را به کار در شرکت شما اختصاص دهیم. در نتیجه در مورد انعطاف پذیری خیالتان راحت خواهد باشد، زیرا برای هر کارمند ویزای کار این کشور دریافت خواهیم کرد تا آن ها بتوانند فورا برای شما کار کنند.

انواع ویزای کاری ژاپن

این کشور نزدیک به 30 مجوز کار مختلف و ویزاهای بلند مدت براساس شغل مهاجران و دلیل انتقال به این کشور دارد. ویزاهای کاری خاصی برای شغل وجود دارد، از جمله می توان به گزینه هایی برای هنرمندان، مربیان، روزنامه نگاران، اساتید، کارگران ماهر و موارد دیگر اشاره کرد. نوع اجازه نامه ای که یک کارمند درخواست می کند تعیین می کند که چه مدت می تواند در این کشور باقی بماند. به طور معمول، طول این مدت از 3 ماه تا 5 سال است. علاوه بر مجوزهای کار برای مشاغل، این کشور به تازگی ویزاهای مهارت های خاصی را معرفی کرده است، عبارتند از:

ویزاهای مهارت های خاص ژاپنویزای کارگر ماهر مشخص، برای کارگران خارجی است که برای پر کردن شکاف شغلی در بخش های خاص کار به این کشور می آیند. این کشور امیدوار است که تا سال 2025 حدود 500.000 کارگر خارجی جدید به کشور بیاورد. ویزای مهارت های مشخص 1-SSV1، فقط کارگران ماهر در صنایع خاص مانند کشتی سازی، کشاورزی، مراقبت های پرستاری و برخی دیگر می توانند برای این ویزا اقدام کنند. به آزمون های زبان ژاپنی و امتحانات فنی نیاز دارد. اعتبار ویزا به مدت 1 سال و تا 5 سال قابل تمدید است. اگر متقاضی بخواهد بیش از 5 سال اقامت داشته باشد ، باید برای ویزای 2-SSV2 اقدام کند.

دارندگان ویزای Visa Skills Visa 2-SSV2، می توانند ویزا را به مدت نامحدود تمدید کنند و اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند. افرادی که هم اکنون تحت ویزا 1-SSV1 در این کشور زندگی و کار می کنند تنها پس از کسب سطح تخصص بالاتر در رشته خود می توانند برای این ویزا خاص اقدام کنند.

مدارک و شرایط اخذ ویزای کار کشور در ژاپن

افرادی که به غیر از جهانگردی به هر دلیل دیگری به این کشور می آیند، باید قبل از دریافت مجوز کار یا ویزا، گواهی صلاحیت (COE) را دریافت کنند. COE اعلام خواهد کرد که متقاضی به طور قانونی می تواند برای کار، خانواده یا دلیل واجد شرایط دیگر به این کشور بیاید. مراحل درخواست ویزا به این گواهینامه احتیاج دارد. بنابراین، کارمندان قبل از اقدام دیگر باید آن را داشته باشند. به یاد داشته باشید که شرایط خاص می تواند از ویزا به ویزا متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است افراد برای دریافت ویزای کار در این کشور نیاز به ارائه رزومه (CV) و مدرک دانشگاهی یا گواهی اصلی داشته باشند.

مدارک و شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن عبارتند از:

  • پیشنهاد شغلی از یک شرکت ژاپنی
  • گذرنامه
  • فرم درخواست ویزا
  • عکس

مراحل و شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن

مراحل و شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن

اولین قدم برای درخواست مجوز کار در ژاپن یافتن اسپانسر است که به طور معمول یک کارفرما است. شخص حامی یا محلی حامی مالی باید برای دریافت COE به اداره مهاجرت منطقه ای مراجعه کنند. مراحل درخواست COE که یکی از شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن است، شامل موارد زیر است:

مراحلتوضیحات
1ارسال فرم درخواست تکمیل شده
2ارسال عکس 4 سانتی متر در 3 سانتی متر
3تهیه پاکت نامه نامه برگشت با مهر 392¥ (ین)
4قرار دادن همه اسناد پشتیبان
5ارائه ضمانت نامه

اگر کارمند شما متقاضی ویزای مهارت مشخص است، باید محاسبه امتیاز را نیز ارائه دهد. سیستم امتیازات متقاضیان را براساس مهارت آن ها ارزیابی می کند و برای در نظر گرفتن ویزا به بیش از 70 امتیاز نیاز دارند. به عنوان یک کارفرما، شما همچنین باید مدارک خاصی را برای روند درخواست ویزا تهیه کنید، که عبارتند از:

  • ضمانت نامه
  • دعوتنامه
  • لیست متقاضیان ویزا
  • جزئیات شرکت یا سازمان شما
  • برنامه سفر به این کشور

هزینه اخذ ویزای کار کشور ژاپن

متقاضیان باید برای نوع ویزای کار ژاپن که متقاضی هستند هزینه پرداخت کنند. این هزینه به نوع ویزا، ملیت متقاضی و اینکه آیا آن ها پروسه ای ورود یا ورود چندگانه را می خواهند بستگی دارد. در نمودار زیر هزینه ویزای کاری این کشور نشان داده شده است:

هزینه ویزای کاری کشور ژاپن

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، ویزای یک بار ورود حدود 3000¥ (ین) یا 30$ (دلار) و ویزای چند بار ورود 6000¥ (ین) یا حدود 60$ (دلار) است.

ویزاهای تعطیلات کاری ژاپن

اگر ویزای کار این کشور را دارید، ممکن است از خود بپرسید که آیا امکان کار به صورت نیمه وقت در خارج از شرکت محل کار خود وجود دارد یا خیر. در حالی که برخی از شرکت های بزرگ سخت گیری می کنند و کارهای جانبی را ممنوع می کنند، شرکت های نوپا نسبتا باز هستند و ممکن است شما را به انجام کارهای جانبی ترغیب کنند. قبل از شروع شغل دوم بهتر است با شرکت خود مشورت کنید.

این کشور با کشورهای استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ایرلند، جمهوری کره، نیوزیلند، نروژ و انگلستان توافقنامه ویزای تعطیلات مشترک را انجام داده است. یک ترتیب مشابه اما جداگانه برای تایوان وجود دارد که توسط انجمن مبادله این کشور اداره می شود. جوانان به طور معمول بین سنین 18 تا 25 سال (گاهی اوقات 30 سال با توافق نامه اداره مهاجرت) ممکن است در طول اقامت 1 ساله در این کشور به صورت پاره وقت کار کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شد، درباره شرایط اخذ ویزای کار کشور ژاپن گفته شد. برای مشاوره می توانید با این موسسه تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *