ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در گویان

سرمایه گذاری در گویان

سرمایه گذاری در گویان در فرصت های متنوعی از گردشگری گرفته تا ساخت و ساز و املاک وجود می شود. گویان در سواحل اقیانوس اطلس شمالی آمریکای جنوبی، هم مرز با ونزوئلا، سورینام و برزیل قرار دارد و تنها کشور انگلیسی زبان این قاره است. گویان در سال 2019 به یک کشور تولیدکننده نفت تبدیل شد و با جمعیتی نزدیک به 800000 نفر در آستانه افزایش چشمگیر ثروت سرانه خود است.

در حالی که تولید ناخالص داخلی سرانه به لطف تولید نفت و رشد تولید ناخالص داخلی 19.9% سال 2021 در حال افزایش است، نابرابری همچنان یک نگرانی است و گویان از نرخ فقر بالایی برخوردار است. طبق پیش ‌بینی وزارت دارایی، اقتصاد گویان در سال 2024 به میزان 47.9% رشد خواهد کرد و این کشور را به یکی از سریع‌ ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان تبدیل می ‌کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه سرمایه گذاری در گویان مشاور و راهنمای شماست.

بررسی شرایط سرمایه گذاری در گویان

بر اساس گزارش 2024  سرمایه گذاری جهانی UNCTADورودی FDI به گویان در سال 2021 کاهش یافت و به 1.1$ میلیارد (دلار) رسید. با این حال، کل موجودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2021 به 9.1$ میلیارد (دلار) افزایش یافت. به طور سنتی، بخش های حمل و نقل، ارتباطات و کشاورزی بیشترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی را جذب کرد، اما بخش انرژی اخیراً جذاب شده است، همانطور که سرمایه گذاری های بزرگ در پروژه های معدنی و برق آبی نشان می دهد.

در سال 2015، اکسون از کشف ذخایر نفتی فراساحلی در سواحل گویان خبر داد که جریان سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی را در این کشور افزایش داد. شرکت کانادایی Guyana Goldfields و Australian Troy Resources برای افتتاح معادن جدید طلا تلاش می کنند. بزرگترین سرمایه گذار در گویان ایالات متحده است. سرمایه‌ گذارانی که در سرمایه ‌گذاری مشترک سرمایه ‌گذاری می‌ کنند ممکن است هر بخشی از کل سرمایه‌ گذاری سهام را در آن سرمایه‌ گذاری سهیم کنند. اگر یک سرمایه ‌گذاری مشترک سرمایه ‌گذار یا سرمایه‌ گذار خارجی داشته باشد، به منظور ایجاد ارزش، سهم سرمایه‌ گذار یا سرمایه ‌گذاران خارجی سرمایه‌ گذاری باید طبق قوانین گویان به دلار گویان با نرخ خرید مبادله‌ ای که در آن تاریخ حاکم است، تبدیل شود.

در نمودار زیر شاهد میزان سرمایه گذاری خارجی در گویان هستید:

میزان سرمایه گذاری خارجی در گویان

فرصت های سرمایه گذاری خارجی در گویان

علیرغم تمایل دولت برای ارتقای مشارکت های دولتی و خصوصی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور به دلیل جذابیت ضعیف و بازار ضعیف داخلی چندان زیاد نیست، اما اخیراً به دلیل جذابیت بخش های نفت و انرژی افزایش یافته است. با این حال، جمهوری گویان محیط تجاری مطلوبی را برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد. دولت چندین مشوق سرمایه گذاری، از جمله نرخ ثابت مالیات کسب و کار، معافیت از عوارض گمرکی، تخفیف مالیات صادراتی، و بازگرداندن نامحدود سود را فراهم می کند. وام های بانک توسعه بین آمریکایی (IDB) برای رسیدگی به مسائل زیرساختی (جاده، آبیاری، بهداشت) استفاده می شود و بودجه در سایر زمینه ها آزاد می شود.

به گفته آنها، بخش های برتر برای سرمایه گذاری در گویان عبارتند از:

  • کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی
  • تولید
  • خدمات
  • انرژی
  • گردشگری
  • جنگلداری
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • معدن

فرصت های سرمایه گذاری خارجی در گویان

سرمایه گذاری در بخش گردشگری در گویان

بخش گردشگری به ویژه برای سرمایه‌ گذاران جذاب است، زیرا دولت معافیت ‌های مالیاتی برای مناطق مختلف این بخش، مانند هتل ‌ها، استراحتگاه‌ ها، اقامتگاه ‌ها و عملیات تور و غیره ارائه می ‌دهد. انتظار می رود افزایش درآمدهای نفتی گویان تفاوت قابل توجهی در توسعه مستمر این کشور ایجاد کند. با این حال، برای اینکه گویان با کشف این منابع به پتانسیل کامل خود دست یابد، یک محیط نظارتی و مالی پایدار ضروری است. از زمان کشف ذخایر فراساحلی در سال 2015، شرکت های نفت و گاز حدود 8$ (دلار) سرمایه گذاری کردند. 1 میلیارد فعالیت اکتشاف و توسعه در بخش فراساحلی گویان. دولت تخمین می زند که معامله ای که انجام دادند در سال 2020 300$ میلیون (دلار) به ارمغان آورد و تا سال 2025 باید به 5$ میلیارد (دلار) افزایش یابد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در گویان

اولویت های سرمایه گذاری در سال 2025 شامل سرمایه گذاری های زیرساختی قابل توجه، توسعه انرژی، بهبود خدمات مراقبت های بهداشتی، تنوع و گسترش بخش کشاورزی، تقویت دفاع از دریا و سیل، حمایت از صنایع نوظهور و دارای ارزش افزوده، و بهبود فضای کسب و کار است. چالش های کلیدی برای توسعه گویان شامل نرخ بالای جرم و جنایت، برخی از بالاترین هزینه برق در منطقه، تاخیرهای طولانی برای صدور مجوز و دسترسی به زمین است. علیرغم تعهدات برای کاهش موانع نظارتی و بهبود فضای کسب و کار، رتبه بندی سهولت انجام تجارت در گویان همچنان در رتبه 134 از 190 کشور در گزارش بانک جهانی در سال 2020 قرار دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت به گویان از طریق سرمایه گذاری خدمات و مشاوره تخصصی و مفصلی را به متقاضیان ارائه می کند.

سوالات مکرر در باب سرمایه گذاری در گویان

در این قسمت از مقاله به سوالات مکرر شما در باب سرمایه گذاری در گویان پاسخ داده ایم:

  • فرصت های سرمایه گذاری در گویان چیست؟ کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی، تولید، خدمات، انرژی، گردشگری، جنگلداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات و معدن از فرصت های سرمایه گذاری در گویان هستند.
  • چالش های سرمایه گذاری در گویان چیست؟ چالش های کلیدی برای توسعه گویان شامل نرخ بالای جرم و جنایت، برخی از بالاترین هزینه برق در منطقه، تاخیرهای طولانی برای صدور مجوز و دسترسی به زمین است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *