مهاجرت سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه در سال 2023

سرمایه گذاری در ترکیه در سال 2019

تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد به بررسی پروسه سرمایه گذاری در ترکیه در سال 2023 بپردازد. در عصر حاضر و در پی بحران های بوجود آمده در جهان، تمایل به مهاجرت افزایش یافته است. یکی از ساده ترین راه های مهاجرت، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است.

زمانی که فرد سرمایه خود را به کشور دیگری منتقل می کند، آن کشور نیز شرایط ویژه ای را در اختیار او خواهد گذاشت. ترکیه نیز از این امر مستثنی نیست. در این مقاله در ارتباط با شرایط سرمایه گذاری در ترکیه خواهیم گفت. مزایا و معایب آن را بررسی خواهیم کرد.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه در سال 2023

زمانی که قصد سرمایه گذاری در کشور ثانویه را دارید، باید حتما شرایط را به خوبی بررسی کنید. شما باید از سود قطعی سرمایه گذاری خود اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ممکن است مسائل و مشکلات فراوانی پیش روی شما قرار گیرد. پاسخ به چرایی این پرسش را در در ادامه بررسی خواهیم کرد. برای آنکه بدانیم چرا باید سرمایه گذاری در ترکیه را در دستور کار قرار دهیم، چند پرسش مطرح خواهیم کرد.

اقتصاد کشور ترکیه

کشور ترکیه از یک رشد پایدار اقتصادی برخوردار است. در یک دهه گذشته، تولید ناخالص ملی این کشور همواره بیش از 5.1% بوده است. همچنین این کشور توانسته خود را به سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کند. رشد اقتصادی کشور ترکیه در سال های 2002 تا 2017 به 5.6% رسیده است.

رتبه این کشور در عواملی مانند تجارت و سرمایه گذاری بدین شرح می باشد:

رتبه ترکیه در عوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

کشور ترکیه جوان ترین کشور قاره اروپا است. این مسئله نقش بسیار مهمی در سرمایه گذاری شما خواهد گذاشت. بی گمان نقش نیروی کار جوان در توسعه اقتصادی انکار ناپذیر است. میانگین سنی کشور ترکیه در سال 2018 در حدود 27 سال بوده است. این در حالی است که در حدود نیمی از جمعیت 82 میلیونی این کشور کم تر از 32 سال سن دارند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به ترکیه را بررسی بفرمائید.

بازار کار سرمایه گذاری در ترکیه

بر اساس مطالعات صورت گرفته در کشور ترکیه، در حدود 31 میلیون نیروی جوان و تحصیل کرده در این کشور وجود دارد. این خود می تواند بر خلاقیت نیروی کار در ترکیه تاکید داشته باشد. بر اساس آخرین آمار سالیانه در حدود 800 هزار نفر از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند. کشور ترکیه، دومین پذیرنده بزرگ سرمایه گذاران خارجی در میان کشور های عضو اتحادیه همکاری توسعه اقتصادی جهان است. شرایط قانونی این کشور نیز به گونه ای است که شما می توانید در یک بازه زمانی کمتر از یک هفته فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنید.

شرایط سرمایه گذاری ترکیه بسیار رقابتی است چرا که در این کشور فرهنگ غنی صنعتی وجود دارد. یکی از مهم ترین برتری های سرمایه گذاری در ترکیه برابری قانون برای همه سرمایه گذاران است. از همین رو در حدود 59000 شرکت و سرمایه گذار بین المللی در اقتصاد این کشور فعال هستند. در ترکیه تضمین انتقال سرمایه وجود دارد. همچنین در صورتی که مشکلی برای شما پیش بیاید می توانید مسئله را از طریق حکمیت بین المللی برطرف سازید.

شرایط زیرساخت ها در کشور ترکیه

کشور ترکیه از پیشرفته ترین امکانات ممکن در زمینه های حمل و نقل، تکنولوژی و انرژی بهره می برد. امکانات ارتباطی با سایر نقاط اروپا در این کشور بسیار بالاست. هزینه سفر های دریایی با توجه به موقعیت این کشور نسبت به آب های آزاد بسیار ارزان قیمت است. امکان تردد به اروپای شرقی و مرکزی از طریق راه آهن نیست فراهم آمده است. راه های تجاری این کشور نیز به خوبی مجهز شده اند و امکان ارتباط مستقیم با سایر کشور های اروپایی فراهم آمده است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در ترکیه می باشد.

کشور ترکیه در حقیقت یک پل ارتباطی طبیعی میان اروپا و آسیا است. همین مسئله سبب بوجود آمد یک موقعیت مهم جغرافیایی در کشور ترکیه ایجاد شده است. موقعیت این کشور به گونه ای است که با 3 قاره ارتباط مستقیم دارد. ارتباط زمینی با آسیا و اروپا و همچنین ارتباط دریایی با شمال آفریقا، ارتباط با بازاری با 1.7 میلیارد نفر جمعیت را برای این کشور فراهم کرده است. این کشور همچنین با یک بازار بسیار قدمت جهانی به ارزش 25 تریلیون $ (دلار) دسترسی دارد.

معایب سرمایه گذاری در ترکیه

پیش تر در رابطه با چرایی سرمایه گذاری در ترکیه به صورت کامل توضیحات ارائه کردیم. همانطور که می دانید. هر پدیده در جهان علاوه بر مزایا دارای معایبی خواهد بود. معایب مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری عبارتند از:

  • عدم عضویت در اتحادیه اروپا: کشور ترکیه از سال 1987 تاکنون درخواست خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا را ثبت کرده است. با این وجود بنا به دلایل مختلف از جمله درگیری با یونان بر سر جزایر قبرس موفقیتی بدست نیاورده است.
  • ارزش پول ملی: در پی درگیری های سیاسی بوجود آمده میان کشور ترکیه و آمریکا، ارزش پول این کشور در سال های اخیر با افت روبرو بوده است.
  • یادگیری زبان ترکی: فراگیری زبان ترکی بسیار دشوار است. شما برای کار و سرمایه گذاری در این کشور نیاز به یادگیری یکی از دشوار ترین زبان های دنیا خواهید داشت.

معایب سرمایه گذاری در ترکیه

وضعیت مالیات در کشور ترکیه

در کشور ترکیه همچون ایران مناطق آزاد و صنعتی وجود که معاف از پرداخت مالیات هستند. این یک موقعیت بسیار مناسب اقتصادی برای دریافت سود بیش تر است. همچنین کشور ترکیه سهم درآمد خود از طریق دریافت مالیات را از 33% به 20% در سال 2022 کاهش خواهد داد. میزان مالیات تا سال 2023، 22% خواهد بود. جهت اطلاع از شرایط اقامت این کشور مقاله اقامت در ترکیه را بررسی بفرمائید.

بررسی سرمایه گذاری در ترکیه

بسیاری از افراد در هنگام سرمایه گذاری در کشور های خارجی در اندیشه منافع غیر اقتصادی نیز هستند. یکی از این مزایا دریافت تابعیت ترکیه است. دریافت تبعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در این کشور نیز امکان پذیر است. بر اساس قوانین کشور ترکیه در صورت ایجاد شرایط زیر ماکان دریافت شهروندی ترکیه میسر است؛

  • اگر فردی معادل 500000$ (دلار) در کشور ترکیه و در قسمت های مورد تایید وزارت صنعت سرمایه گذاری کند.
  • اگر فردی معادل 250000$ (دلار) در کشور ترکیه ملک خریداری کند. این ملک نباید تا 3 سال آینده به فروش برسد و تاییدیه وزارت محیط زیست و شهرسازی را داشته باشد.
  • اگر فرد 50 شغل مورد تایید وزارت کار و رفاه اجتماعی را ایجاد کند.
  • سرمایه گذاری 500000$ (دلار) در بانک های کشور ترکیه بدون اجازه برداشت از آن با توجه به قوانین بانکداری
  • خرید حداقل 500000$ (دلار) از اوراق قرضه دولتی به شرط آن که برای 3 سال به فروش نرسند. این اوراق باید مورد تایید وزارت اقتصاد ترکیه باشند.
  • خرید حداقل 500000$ (دلار) سهام صندوق سرمایه گذاری بخش مسکن به شرط عدم فروش آن به مدت 3 سال

در این مقاله در ارتباط با شرایط سرمایه گذاری در ترکیه معایب و مزایای آن توضیحاتی ارائه کرده ایم. با این وجود سرمایه گذاری در خارج از مرز های ایران یک پروسه پر ریسک است. در این راه شما نیاز به مشاوره افراد خبره خواهید داشت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما در این زمینه هستند. جهت زندگی در این کشور نیز مقاله هزینه زندگی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “سرمایه گذاری در ترکیه در سال 2023

  1. جواد گفت:

    سرمایگذاری یا مهاجرت به ترکیه بهتره یا تاجیکستان

    سرمایه زیاد ندارم حدود ۱میلیارد

    1. صادقی گفت:

      سلام . کشور ترکیه گزینه ایده آل تری می باشد. در خصوص بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *