ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در آنگولا

سرمایه گذاری در آنگولا

سرمایه گذاری در آنگولا در کشوری که به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت در قاره آفریقا محسوب می شود، یک انتخاب بسیار جذاب برای سرمایه گذاران بین المللی تلقی می شود. در حالی که آنگولا اکنون بزرگترین تولید کننده نفت در سراسر قاره آفریقا است، این کشور آفریقای جنوبی، فرصت های قابل توجهی را برای سرمایه گذاران خارجی از سراسر جهان ارائه کرده است.

به نوبه خود آنگولا، از زمان اولین اکتشافات نفتی تجاری این کشور در سال 1954 پیشرفت قابل توجهی برای در حوزه نفت و گاز داشته است. همچنین در جبهه اکتشافات، آنگولا همچنان به باز کردن روادید صدور مجوز برای رونق مجدد سرمایه گذاری در بازار این کشور ادامه می دهد. ما در این مقاله قصد داریم با کمک مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات دقیقی را در خصوص شرایط سرمایه گذاری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

دلایل سرمایه گذرای در آنگولا

سالانه بیش از صدها سرمایه گذار بین المللی از سراسر جهان، به دلایل مختلفی سرمایه گذاری در آنگولا را برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند. به طور کلی، آنگولا با 34 میلیون جمعیت و تولید ناخالص داخلی 77 میلیارد دلاری بازار بزرگی را نشان می دهد. این کشور ششمین اقتصاد بزرگ در جنوب صحرای آفریقا است، بنابراین آنگولا بازار منطقی برای شرکت های آمریکایی فعال در سایر کشورهای منطقه است.

همچنین آنگولا در حال حاضر بهبود اقتصادی را بعد از یک رکود قابل توجه تجربه می کند و قدیت خرید و صادرات را به بهبود بخش نفت افزایش داده است. از سوی دیگر، آنگولا به عنوان یکی از سه شریک استراتژیک ایالات متحده در جنوب صحرای آفریقا همراه با نیجریه و آفریقای جنوبی تعیین شده است. به طور کلی با سرمایه گذاری فرصت های بی شماری برای اقامت در آنگولا ایجاد خواهد شد.

در جدول زیر می توانید مهمترین دلایل برای سرمایه گذاری را بررسی نمایید:

دلایلتوضیحات
شرایط سرمایه گذاری جذاببا هدف افزایش شفافیت و جذب سرمایه گذاری، دولت آنگولا تعدادی گام تهاجمی برای تسهیل تعهدات جدی سرمایه گذاری انجام داده است. که شامل ایجاد یک تنظیم کننده جداگانه به نام آژانس ملی نفت، گاز و سوخت های زیستی است.
حمایت های دولتیدولت آنگولا متعهد به ارائه حمایت های لازم از سرمایه گذاران و توسعه دهندگان پروژه های منطقه ای و بین المللی برای اطمینان از موقعیت پروژه است.
فرصت های ویژه با تنوع اقتصادیبا وجود سهم قابل توجهی که انرژی در اقتصاد آنگولا ایفا می کند، فرصت ها در سراسر کشور فراتر از این بخش است. که شامل چشم اندازهای سودآور در سراسر بخش کشاورزی و معدن سرمایه گذاران بین المللی را جذب می کند.

چالش های سرمایه گذاری در آنگولا

سرمایه گذاری در آنگولا، در کنار مزایا بسیاری که بریا سرمایه گذاران بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های گسترده ای نیز در حوزه های مختلف می باشد. مهمترین چالش های سرمایه گذاری عبارت اند از:

  • محیط کسب و کار مناسب با هزینه های بالای ورود به بازار آنگولا
  • بوروکراسی سنگین و نسبتا کند در روند سرمایه گذاری و اعتماد پایین کسب و کار ها به دولت آنگولا
  • آسیب پذیر بسیار بالا در مورد نوسانات قیمت نفت زیرا حدود 98% از درآمد های صادراتی در آنگولا از تولید نفت است.
  • فقدان صلاحیت نیروی کار و نرخ بالای بیکاری در این کشور، نرخ بیکاری در آنگولا در سال 2023 حدود 7% بوده است.
  • ضعف سیستم قضایی در آنگولا و تداوم فساد در این کشور
  • عدم شفافیت به طور عام و در حساب های عمومی به طور خاص مشهود است.

"چالش

سیاست های سرمایه گذاری در آنگولا

تمامی متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در آنگولا را دارند، باید قبل از ورود به این کشور با سیاست های سرمایه گذاری به خوبی آشنا شوند. به طور کلی قانون گذار و مشاغل آنگولایی از سرمایه گذاری خارجی به عنوان یک موضوع سیاست استقبال می کنند. اغلب سیاست های سرمایه گذاری در راستای سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور صورت می گیرد. از سوی دیگر، برخی از سرمایه گذراران بین المللی که تجربه تجارت در این کشر را دارند، از سیاست های موجود در فرآیند سرمایه گذاری ناراضی هستند.

در جدول زیر می توانید برخی از مهمترین سیاست های سرمایه گذاری را مشاهده فرمایید:

سیاست هاتوضیحات
محدودیت در کنترل ورود کشورهای ثالثسیاست های سرمایه گذاری در قبلا کشورهای ثالث یا غیر آفریقایی، احتمالا بر اساس اصول عمل متقابل، و توافق های دو جانبه و بین المللی که در سال 1994 لازم الاجرا شد اداره خواهد شد.
انحصارات دولتیآنگولا به طور سنتی سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از سرمایه گذاری در صنایع داخلی از جمله خدمات پستی، خرده فروشی الکل و راه آهن منع می کند.
بخش نفتاین قانون کنترل دولتی بر اکتشافات، تولید و حمل و نقل نفت در آنگولا را پوشش می دهد. علاوه بر این، مبنای قانونی را برای اعطای حقوق اکتشافات نفت، بلوک های تولید و فعالیت های بعدی را تعیین می کند.
مالکیت غیر منقولشرکت ها باید برای کسب حقوق مالکیت، مجوزی را از دولت دریافت کنند.

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در آنگولا

یکی از متداول ترین روش ها جهت اخذ شهروندی آنگولا، سرمایه گذرای در این کشور می باشد. به طور کلی طرح شهروندی از طریق سرمایه گذاری در آنگولا یکی از جذاب ترین گزینه ها برای مهاجرت و زندگی در آنگولا می باشد. علاوه بر این، روند سرمایه گذاری جهت اخذ شهروندی این کشور بسیار ساده است. زیرا در روند اخذ شهروندی آنگولا از طریق سرمایه گذاری خبری از بوروکراسی های پیجیده در این حوزه نیست.

از جمله مدارکی که حین درخواست شهروندی آنگولا از طریق سرمایه گذاری باید ارائه دهید عبارت اند از:

  • ارائه گذرنامه معتبر بین المللی
  • ارائه سوابق کیفری پاک
  • بیمه درمانی مناسب که هزینه های درمانی شما را در طول اقامت در آنگولا پوشش دهد.
  • ارائه مدارکی دال بر توانایی کافی برای پوشش هزینه های زندگی در آنگولا

آنچه در مورد شهروندی آنگولا از طریق سرمایه گذاری باید توجه کنید این است که، شهروندی این کشور پس از 7 سال اقامت و سرمایه گذاری میسر خواهد بود. اگر قصد سرمایه گذاری را دارید وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما در این مسیر کمک های بسزایی را ارائه دهند.

متداول ترین سوالات در خصوص سرمایه گذاری در آنگولا

در این بخش به پرتکرارترین سوالات شما پاسخ می هیم:

  • دلایل سرمایه گذرای در آنگولا شامل چه مواردی می باشد؟ از دلایل سرمایه گذاری می توان به شرایط سرمایه گذاری جذاب، حمایت های دولتی و فرصت های ویژه با تنوع اقتصادی اشاره نمود.
  • برخی از مهمترین سیاست های سرمایه گذاری در آنگولا کدام اند؟ سیاست های مهم عبارتند از محدودیت در کنترل ورود کشورهای ثالث، انحصارات دولتی، بخش نفت و مالکیت غیر منقول است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *