مهاجرت به کشور آمریکا

سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری

با مراجعه به سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری می توانید در لاتاری شرکت کنید. البته هر سال در بازه زمانی خاص مشخص شده امکان ثبت نام وجود دارد. هر سال تقریبا در اوایل اکتبر تا اواسط نوامبر سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری باز می شود و متقاضیان می توانند درخواست خود را برای شرکت در قرعه کشی لاتاری آمریکا ارائه کنند.

مراجعه و ثبت نام در سایت لاتاری آمریکا هیچ هزینه ای ندارد و به صورت رایگان انجام می شود. تکمیل فرم ثبت نام و اطلاعات به زبان انگلیسی لازمه شرکت در لاتاری آمریکاست. توجه داشته باشید که هیچ سایتی به جز سایت رسمی ثبت نام لاتاری آمریکا وجود ندارد. لذا اسیر سودجویان و کلاه برداران نشوید. سوالات خود درباره مهاجرت به آمریکا و سایر کشورها را می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطرح کنید.

معرفی سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری

برنامه قرعه کشی لاتاری آمریکا به طور رسمی به عنوان قرعه کشی ویزای مهاجرت تنوع نژادی در آمریکا شناخته می شود و توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده اداره می شود. این برنامه اقامت دائم را در اختیار افرادی قرار می دهد که شرایط خاصی را دارند. برندگان قرعه کشی در یک قرعه کشی تصادفی که توسط وزارت خارجه ایالات متحده انجام می شود انتخاب می شوند. متقاضی باید بومی کشوری باشد که بومیان آن واجد شرایط هستند و باید شرایط تحصیل یا آموزش برنامه را برآورده کنند. برای بررسی صلاحیت خود از آزمون رایگان واجد شرایط بودن استفاده کنید.

در صورت برنده شدن، همسران و فرزندان مجرد زیر 21 سال شما نیز می توانند برای همراهی با ویزا درخواست کنند. حداقل سن برای درخواست برنامه وجود ندارد، اما شرط داشتن تحصیلات دبیرستانی یا سابقه کار برای هر متقاضی اصلی در زمان درخواست، عملاً اکثر افراد زیر 18 سال را رد صلاحیت می کند. در جدول زیر سایت رسمی ثبت نام لاتاری آمریکا معرفی شده است:

آیتمشرح
نشانی سایت لاتاریhttps://dvprogram.state.gov/
هزینه ورود به سایت و ثبت نامرایگان

شرایط ضروری برای مراجعه به سایت و ثبت نام لاتاری در آمریکا در شکل زیر آمده است:

شرایط ثبت نام لاتاری در آمریکا

سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری

ویزای تنوع نژادی (DV) ثبت نام الکترونیکی برای سال مالی 2024در 6 اکتبر 2022، ظهر افتتاح می شود و در 9 نوامبر 2022، ظهر بسته می شود. هیچ هزینه ای برای ثبت نام وجود ندارد، اما در صورت انتخاب، متقاضیان باید درخواست ویزا یا هزینه را پرداخت کنند. افرادی که در کشورهای خاصی متولد شده اند واجد شرایط درخواست نیستند زیرا در 5 سال گذشته بیش از 50000 بومی آن کشورها به ایالات متحده مهاجرت کرده اند. فهرست کشورهای فاقد شرایط اساساً مشابه سال گذشته است، به جز گواتمالا حذف شده و ونزوئلا به آن اضافه شده است. سایت ثبت نام لاتاری 2023 همانند همیشه به نشانی dvprogram.state.gov است.

کشورهای فاقد شرایط ثبت نام لاتاری برای سال مالی 2023 عبارتند از:

  • بنگلادش، السالوادور، هائیتی
  • برزیل ، کانادا، هند
  • مکزیک ، چین، هنگ کنگ
  • کلمبیا، جمهوری دومینیکن، جامائیکا
  • هندوراس، نیجریه، پاکستان
  • ویتنام، فیلیپین، کره جنوبی
  • انگلستان (به جز ایرلند شمالی) و ونزوئلا

اگرچه هزینه ثبت نام وجود ندارد، افراد نمی توانند بیش از 1 درخواست ارسال کنند. شرایطی برای مراجعه به وب سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری وجود دارد. متقاضیان علاقه مند باید زود درخواست دهند و منتظر هفته آخر نباشند که تقاضای زیاد می تواند منجر به تأخیر وب سایت شود. متقاضیان باید به صورت آنلاین درخواست دهند.

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا

برای درخواست متقاضیان باید گذرنامه معتبر و منقضی نشده داشته باشند. برخی از معافیت ها وجود دارد، از جمله برای متقاضیان بدون تابعیت یا متقاضیانی که نمی توانند از کشوری تحت کنترل کمونیست ها گذرنامه دریافت کنند. متقاضیان می توانند بر اساس کشور تولد همسر مشتق شده یا احتمالاً بر اساس کشور تولد هریک از والدین خود در صورتی که هیچ یک از والدین “ساکن” (غیر از موقت) در آن زمان نبودند، درخواست دهند.

متقاضیان ممکن است از داخل ایالات متحده یا خارج از کشور درخواست دهند. متقاضیان واجد شرایط باید دارای حداقل تحصیلات دبیرستانی یا معادل آن یا 2 سال سابقه کار در 5 سال گذشته در شغلی باشند که حداقل دو 2 آموزش یا تجربه ای را که توسط وزارت کار تعریف شده است، داشته باشند. به هیچ یک از کشورهای واجد شرایط بیش از %7 کل ویزاهای DV موجود در سال اختصاص داده نمی شود.

زمان مراجعه به سایت نام نویسی Lottery ایالات متحده

هر سال زمان مراجعه به سایت رسمی ثبت نام لاتاری در آمریکا توسط مسئولین این کشور ارائه می شود. معمولا یک بازه 1 ماهه در اختیار متقاضیان داده می شود تا برای ثبت نام در لاتاری آمریکا به سایت گفته شده مراجعه کنند و فرم را تکمیل کنند و مدارک لازم را ارسال کنند. زمان مراجعه به سایت ثبت نام لاتاری معمولا از مهر ماه تا اواسط آبان ماه است. به ماه میلادی این زمان در ابتدای اکتبر تا اواسط نوامبر است. چند نکته در هنگام ثبت نام:

  • ثبت نام به صورت انگلیسی است.
  • هر فرد فقط 1 بار مجاز به ثبت نام است.
  • هر متقاضی وظیفه دارد تمامی اطلاعات از جمله همسر و فرزندان را تکمیل کند.
  • عکس استاندارد بایستی ارسال شود.
  • برای فرد و اعضای خانواده هرکدام عکس بایستی ارسال شود.
  • امکان تصحیح فرم پس از ارسال وجود ندارد.
  • هر گونه تغییر قبل از مصاحبه به افیسر اطلاع داده شود.

مسئولیت های گرفتن Green Card ایالات متحده از طریق Lottery ایالات متحده

هنگامی که صاحب گرین کارت می شوید، مسئولیت های خاصی را به عنوان اقامت دائم قانونی ایالات متحده بر عهده دارید. دارندگان گرین کارت، مانند شهروندان ایالات متحده، باید اظهارنامه مالیات بر درآمد را ثبت کرده و درآمد را به خدمات درآمد داخلی (IRS) و همچنین مقامات مالیاتی ایالت گزارش دهند. دارندگان گرین کارت موظف به رعایت قوانین ایالات متحده، ایالت محل اقامت خود و حوزه قضایی محلی خود هستند.

  • دارندگان گرین کارت مرد، بین سنین 18-25 سال باید برای خدمات انتخابی ثبت نام کنند.
  • دارندگان گرین کارت باید همیشه گرین کارت معتبر داشته باشند. نداشتن گرین کارت برای شما می تواند تا 30 روز زندان به همراه داشته باشد.
  • دارندگان گرین کارت، مانند شهروندان آمریکایی، نباید در هیچ اقدامی برای تغییر شکل حکومت از طریق غیرقانونی مشارکت کنند.

قرعه کشی و اعلام نتایج لاتاری آمریکا

همانطور که می دانید افراد زیادی در جهان از 6 قاره مختلف برای لاتاری آمریکا ثبت نام می کنند. قرعه کشی لاتاری آمریکا به صورت کامپیوتری انجام می شود و هیچ دخالت دستی در آن صورت نمی گیرد. در ابتدا وضعیت همه شرکت کنندگان بررسی می شود. افرادی که واجد شرایط هستند و فرم ها را به درستی پر کرده اند وارد لیست نهایی قرعه کشی می شوند. قرعه کشی لاتاری آمریکا 6 بار انجام می شود. هر بار برای 1 قاره به صورت جداگانه انجام می شود. هر قاره سهمیه ای خاص برای مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری دارد. این سهمیه به دلیل محدودیت و همچنین تنوع ملیت های مختلف برای مهاجرت به آمریکا تعیین شده است. به صورت کلی 55000 ویزا صادر می شود. در لیست زیر اطلاعاتی در این باره آمده است:

  • نتایج لاتاری آمریکا از طریق اینترنتی قابل مشاهده است.
  • 55000 ویزا با در نظرگیری ویزای همراه و اعضای خانواده برندگان ارائه می شود.
  • نتایج لاتاری فقط 1 بار اعلام می شود و قرعه کشی مجدد ندارد.
  • هیچ گونه اطلاعی از مقامات به شرکت کنندگان به صورت شخصی داده نمی شود.
  • شرکت کنندگان بایستی از ددلاین ها و زمان ارائه مدارک و امور به ویزا آگاه باشند.
  • ارسال فوری پس از برنده شدن نکته مهمی برای نماندن در صف و خطرات از دست دادن زمان است.

همچنین برای کسب آخرین اطلاعات درباره مهاجرت درب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به روی شما باز است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *