شرایط مونته نگرو, مهاجرت به کشور مونته نگرو

ساعت مونته نگرو

ساعت مونته نگرو

در این مقاله ضمن پرداختن به ساعت مونته نگرو به ویژگی های جغرافیایی و آب و هوای این کشور نیز به طور کامل پرداخته می شود. این کشور از نظر جغرافیایی به دریای آدریاتیک و کرواسی (جنوب غربی)، بوسنی و هرزگوین (شمال غربی)، صربستان (شمال شرقی)، کوزوو (شرق) و آلبانی (جنوب شرقی) محدود می شود. پایتخت اداری مونته نگرو پودگوریتسا است، اگرچه مرکز فرهنگی آن پایتخت تاریخی و شهر قدیمی‌ تر سیتینه است. در بیشتر قرن بیستم این کشور بخشی از یوگسلاوی بود و از سال 2003 تا 2006 بخشی از اتحادیه فدرال صربستان و مونته نگرو بود.

قلب قدیمی مونته نگرو، در جنوب غربی، عمدتاً یک منطقه کارستی از تپه های خشک است که دارای برخی مناطق قابل کشت است – به عنوان مثال، در اطراف Cetinje و در درهZeta نواحی شرقی که بخشی از رشته کوه های آلپ دیناریک (کوه دورمیتور) را در بر می گیرد، حاصلخیزتر بوده و دارای جنگل های بزرگ و مناطق مرتفع چمن است. سیستم زهکشی مونته نگرو در 2 جهت مخالف جریان دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن نگارش این مقاله، آمادگی خود را در انجام امور ویزای ان کشور اعلام می نماید.

وضعیت آب، خاک و ساعت مونته نگرو

رواناب سطحی مونته نگرو در شمال توسط سیستم های رودخانه لیم و تارا که از طریق رودخانه درینا وارد دانوب می شود، که مرز بین بوسنی و هرزگوین و صربستان را تشکیل می دهد، منتقل می شود. در جنوب مونته نگرو، نهرها به سمت دریای آدریاتیک جریان دارند. بیشتر زهکشی منطقه کارستی روی سطح نیست بلکه در کانال های زیرزمینی حرکت می کند. دریاچه Scutari در مونته نگرو با نام Skadarsko Jezero شناخته می شود که بزرگترین دریاچه کشور، در نزدیکی ساحل قرار دارد و از مرز بین المللی تا شمال آلبانی امتداد دارد.

25 مایل (40 کیلومتر) طول و 10 مایل (16 کیلومتر) عرض، با مساحت کل 140 مایل مربع (360 کیلومتر مربع) و حدود سه پنجم آن در قلمرو این کشور قرار دارد. مناطق کوهستانی مونته نگرو به دلیل دریاچه‌ های کوچک‌تر متعدد خود مورد توجه قرار گرفته‌ اند. خاک ها یکی از ویژگی های بارز این کشور انباشته شدن ترا روسا در منطقه ساحلی آن است. این خاک قرمز که محصول هوازدگی سنگ های دولومیت و آهک است، در فرورفتگی های کارست نیز یافت می شود. مناطق کوهستانی بالای فلات ها دارای خاک های جنگلی خاکستری قهوه ای معمولی و پودزول هستند.

وضعیت آب، خاک و ساعت مونته نگرو

ساختار قومی و وضعیت تاریخی مونته نگرو

اختلافات بین مونته نگرویی ها و صرب ها موضوعی است که همچنان مورد مناقشه است. اگرچه در طول دوره عثمانی قرن ‌ها از یکدیگر جدا بودند، زمانی که خانواده‌ های آلبانیایی بر منطقه مداخله ‌گر کوزوو تسلط یافتند، هر دو گروه سنت ‌های مذهبی ارتدکس و بسیاری دیگر از ویژگی‌ های فرهنگی مشترک خود را حفظ کردند – از جمله الفبای سیریلیک. به دلیل چنین اشتراکات آشکار، اکثر صرب ها مونته نگروها را «صرب های کوهستانی» می دانند و بسیاری از مونته نگروها خود را صرب در اصل می دانند. نوسانات بین هویت صرب و مونته نگرو در ارقام سرشماری منعکس شده است. برای مثال، در سال 1981، بیش از دو سوم ساکنان مونته نگرو خود را مونته نگرو معرفی کردند، در حالی که تنها درصد اندکی خود را صرب معرفی کردند.

در اوایل قرن بیست و یکم تقریباً نیمی از جمعیت این کشور و حدود یک چهارم آن صرب بودند. بزرگترین اقلیت های غیر صرب بوسنیایی ها (مسلمانان) و آلبانیایی ها هستند که اولی در کوه های شمالی و دومی در امتداد سواحل آدریاتیک متمرکز شده اند. تقریبا سه چهارم جمعیت جامعه ساحلی اولسینج آلبانیایی هستند. در طول دوره طولانی جدایی از صربستان، مونته نگروها ویژگی ها و نهادهای خود را توسعه دادند. به عنوان مثال، آنها به کلیسای ارتدوکس صرب پایبند نبودند، اما توسط کلانشهر خود رهبری می شدند تا اینکه در سال 1920 کلیسای مونته نگرو به کلیسای ایلخانی صربستان جذب شد.

در شکل زیر هویت های پذیرفته شده در قانون اساسی مونته نگرو اشاره شده است:

هویت های پذیرفته شده در قانون اساسی مونته نگرو

شرایط آب و هوایی در مونته نگرو

این کشور به عنوان کشور کوچکی در دریای مدیترانه است و به همین دلیل دارای آب و هوای مدیترانه ای در ساحل است و شرایط کوهستانی یا قاره ای دارد. فاصله بین ساحل و کوه ها حدود 2 ساعت رانندگی است و حسی شبیه این است که در 2 کشور مختلف هستید. در طول فصل تابستان شما می توانید بیش از 40 درجه سانتیگراد را در ساحل تجربه کنید، اما اگر در همان زمان از سال در کوهستان هستید، در شب به یک ژاکت نیاز دارید. اگر بخواهیم بر حسب منطقه نگاه کنیم، باید گفت که آب و هوا در بودوا معمولا مدیترانه ای است. تابستان‌ها طولانی، گرم و خشک و زمستان‌ ها بارانی و معتدل است. میانگین دمای سالانه 15.5 درجه سانتیگراد است.

زیرا در کوه های بالای خلیج بوکا مکانی به نام Krivosije وجود دارد که پرباران ترین نقطه اروپا است. بار و اولسینج آفتابی تر از بودوا هستند، با بیش از 250 روز آفتابی در سال. دریای آدریاتیک بر آب و هوای پودگوریتسا، در امتداد دره رودخانه بوجانا، از طریق دریاچه اسکادار تأثیر می گذارد. تحت تأثیر کوه های اطراف، پودگوریتسا کمی آب و هوای مدیترانه ای را تغییر داده است که با تابستان های گرم و گرم و زمستان های معتدل و بارانی مشخص می شود. شرایط تحصیل در مونته نگرو به طور کامل در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

در نمودار زیر کمترین دما بر حسب ماه های سال در مونته نگرو اشاره شده است:

کمترین دما در مونته نگرو

اختلاف ساعت ایران با ساعت به وقت مونته نگرو

مونته نگرو فقط منطقه زمانی a1 دارد. از طرف دیگر، ایران تنها یک منطقه زمانی دارد. اختلاف زمانی این کشور با ایران 2 ساعت 30 دقیقه است. هم ایران (از 21 تا 22 مارس تا 21 تا 22 سپتامبر) و هم مونته نگرو (از یکشنبه گذشته مارس تا یکشنبه گذشته اکتبر) از ساعت تابستانی پیروی می کنند و در نتیجه ممکن است تفاوت ساعت بین دو کشور با آنچه نشان داده شده است متفاوت باشد. بنابراین زمان هایی وجود ندارد که بین ساعات کاری عادی شما و ساعات کاری آنها همپوشانی داشته باشد. بهترین کاری که می توانیم با برنامه ریز جلسه انجام دهیم این است که محدوده را برای پوشش از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به وقت شما (ایران) گسترش دهیم.

در نهایت بین ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر در بودوا، مونته نگرو خواهد بود. نمودار زیر زمان های همپوشانی را نشان می دهد. اگر در ایران زندگی می کنید و می خواهید با یکی از دوستان خود در این کشور تماس بگیرید، می توانید از ساعت 8:30 صبح تا 12:30 صبح به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 بعد از ظهر به وقت آنها خواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا سایر مسائل مرتبط با زندگی در ان کشور را خدمت متقاضیان مهاجرت و سفر به این کشور ارائه نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *