شرایط کرواسی

ساعت به وقت کرواسی

ساعت به وقت کرواسی

ساعت به وقت کرواسی با توجه به اختلاف ساعت آن در ایران باید مورد توجه واقع شود. کرواسی کشوری واقع در شمال غربی شبه جزیره بالکان است. این کشور کوچک و در عین حال از نظر جغرافیایی بسیار متنوع به شکل هلالی است. جمهوری کنونی متشکل از مناطق کرواسی تاریخی کرواسی اسلاونیا (واقع در بازوی بالای کشور)، ایستریا (مرکز شبه جزیره ایستریا در ساحل شمالی آدریاتیک ) و دالماسی (مرتبط با نوار ساحلی) است. اگرچه این مناطق برای قرن‌ ها توسط قدرت‌ های خارجی مختلف اداره می ‌شدند، اما همچنان از نظر فرهنگی به‌طور قاطعانه‌ای به سمت غرب گرایش داشتند و میراثی از قوانین روم، الفبای لاتین و سنت‌ها و نهادهای سیاسی و اقتصادی اروپای غربی به دست آوردند. در ادامه این مطلب در خصوص کرواسی و اختلاف ساعت آن با ایران و مهاجرت به کرواسی بیشتر صحبت می کنیم.

اقوام مختلفی در داخل جمهوری همزیستی و اقامت کرواسی را دارند. کروات ها حدود نه دهم جمعیت را تشکیل می دهند. صرب ها بزرگترین گروه اقلیت را تشکیل می دهند. کروات ‌ها و صرب ‌ها، گروه ‌های کوچکی از مسلمانان بوسنیایی (بوسنیایی‌ها)، مجارها، ایتالیایی ‌ها و اسلوونیایی ‌ها و همچنین چند هزار آلبانیایی، اتریشی، بلغاری، چک، آلمانی و سایر ملیت ‌ها وجود دارند. کروات ها کرواتی صحبت می کنند، یک زبان اسلاوی جنوبی از خانواده هند و اروپایی است. کرواتی کاملاً شبیه صربی و بوسنیایی است، اما تحولات سیاسی پس از فروپاشی یوگسلاوی، این 3 گروه قومی را تشویق کرده است تا بر تفاوت زبان‌ های خود تأکید کنند. واضح ترین تمایز بین گونه های کرواتی و صربی زبانی که قبلاً زبان صربی کرواسی نامیده می شد، خط است که کرواتی با الفبای لاتین و صربی به خط سیریلیک نوشته می شود.

معرفی کرواسی

بخشی از یوگسلاویدر بیشتر قرن بیستم، کرواسی به طور قابل توجهی از فروپاشی این فدراسیون در اوایل دهه 1990 آسیب دید. مسیر اروپایی کرواسی سرانجام در سال 2013 با پیوستن به اتحادیه اروپا محقق شد. به عنوان محقق کروات کاناداییتونی فابیانچیچ می نویسد، اولین سال های پر فراز و نشیب کرواسی به عنوان یک کشور مستقل، تاریخ چند صد ساله آن را نیز مبهم کرده است. کرواسی از 3 منطقه جغرافیایی بزرگ تشکیل شده است. در شمال و شمال شرق، تمام طول بالای بازوی هلال کرواسی وجود دارد. دشت های پانونی و پارا پانونی. در شمال زاگرب ،تپه ‌های زاگورجه، قطعاتی از آلپ ‌های جولیان که اکنون پوشیده از انگور و باغ ‌های میوه است، دره‌ های رودخانه ساوا و دراوا را از هم جدا می‌ کنند.

در غرب و جنوب منطقه پانونی که آن را با ساحل دریای آدریاتیک پیوند می دهد، کمربند کوه مرکزی قرار دارد که خود بخشی ازآلپ دیناریک فلات های کارستی این منطقه که بیشتر از سنگ آهک تشکیل شده است، در بالاترین ارتفاعات بایر هستند. پایین تر، آنها به شدت جنگلی هستند. مرتفع ترین کوه کرواسی، دینارا در کمربند کوه مرکزی واقع شده است. سومین منطقه جغرافیایی، ساحلی کرواسی، تشکیل شده است. شبه جزیره ایستریا در شمال وساحل دالماسی که از جنوب تا خلیج کوتور امتداد دارد. خط ساحلی (1800 کیلومتری) آن که بین رشته ‌های آلپ دیناریک در شرق و دریای آدریاتیک در غرب قرار دارد، توسط بیش از 1100 جزیره و جزایر در حاشیه قرار گرفته است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص کرواسی هستید:

پایتختزباننوع حکومتواحد پول
زاگربکرواتیجمهوریکونا

فصول و ساعت به وقت کرواسی

2 منطقه آب و هوایی اصلی بر کرواسی تسلط دارند. دشت های پانونی و پارا پانونی و مناطق کوهستانی با آب و هوای قاره ای از تابستان های گرم و زمستان های سرد مشخص می شوند. در دشت ‌ها، میانگین دما در 70 درجه فارنهایت در ژوئن و در دمای پایین 30 درجه فارنهایت در ژانویه اگرچه آنها می‌توانند از 5- درجه فارنهایت متغیر باشند. مناطق کوهستانی مرکزی لیکا و کرباوا تابستان ‌های کمی خنک ‌تر و زمستان ‌های سرد دارند و آب و هوای معتدل ‌تری در دره ‌ها دارند. میانگین محدوده دما بین 65 درجه فارنهایت در ژوئن و بالای 20 درجه فارنهایت در ژانویه است. بارندگی قابل توجه که در زمستان به برف تبدیل می شود از ویژگی های منطقه است.

سواحل دالماسی، ایستریا و جزایر دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای هستند. در جنوب دالماسی، جایی کهبادهای سیروکو (که در آنجا به نام جوگو شناخته می شود) تأثیر معتدلی از آفریقا به ارمغان می آورد، تابستان ها آفتابی، گرم و خشک است و زمستان ها بارانی است. در شمال، زمستان ‌ها خشک ‌تر و سردتر می ‌شود، در نتیجه باد سرد شمال شرقی که به آن معروف استبورا ( بورا ). در تابستان باد میسترال اثر خنک کننده ای در سواحل و جزایر دارد. میانگین دما از 40 درجه فارنهایت پایین در ژانویه تا پایین 70 درجه فارنهایت در ژوئن متغیر است. بارندگی متوسط ​​است و عمدتاً در زمستان رخ می دهد.

در نمودار زیر شاهد نرخ افزایش گردشگری در کرواسی در فصول مختلف هستید:

نرخ افزایش گردشگری در کرواسی

بررسی ساعت به وقت کرواسی

تغییر ساعت کرواسی نغییراتی در فصول دارد. در حال حاضرتغییر دفعه بعدی 3 ماه و 27 روز دیگر است، که شهروندان باید ساعت خود را 1 ساعت به عقب برگردانند. ساعت تابستانی در سال 2022 (به وقت تابستانی)DST از یکشنبه 27 مارس 2022 شروع می شود، ساعت 2:00.DST در یکشنبه 30 اکتبر 2022، ساعت 03:00 پایان می یابد. در کرواسی، ساعت ‌ها در ساعت 02:00 یکشنبه، 27 مارس، 1:00 به جلو می‌روند و ساعت 1:00 در ساعت 03:00 یکشنبه، 30 اکتبر به عقب می ‌روند. زمانی که ساعت ها 1:00 ساعت جلوتر هستند، زمان نور روز نامیده می شود زمان تابستانی اروپای مرکزی است. نور روز در عصرها بیشتر و در صبح ها کمتر است (گاهی اوقات به آن زمان تابستانی می گویند). وقتی ساعت ‌ها به عقب برمی ‌گردند، کرواسی در زمان استاندارد است.

بررسی ساعت به وقت کرواسی

اختلاف ساعت به وقت کرواسی و ایران

باتوجه به اختلاف ساعت در کرواسی و ایران اگر می خواهید برای تجارت و کار در کرواسی و سرمایه گذاری در کرواسی ارتباط برقرار کنید باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید. برنامه ریزی جلسه برای ناسیسه، کرواسی و تهران، ایران را با دقت نظر بیشتری پیگیری کنید. در کرواسی و ایران یک زمان عادی و روزانه مشترک جهت جلسات کاری و و یا یا برای اخذ ویزای استارت آپ اروپا تحصیلی وجود ندارد. مناسب ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که محدوده را از ساعت 8-9 صبح تا 5-7 بعد از ظهر به وقت (ناسیسه، کرواسی) در نظر بگیرید که البته ممکن است 2 ساعت دیر یا زود شود. به شما توصیه می کنیم بین ساعت 8 صبح تا 3:30 بعد از ظهر وقت خود را در Nasice، کرواسی امتحان کنید.

در نهایت بین ساعت 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود. همچنین ممکن است برای افتتاح حساب بانکی در اروپا از راه دور در کرواسی این اختلاف ساعت را بدانید. اگر در Nasice، کرواسی زندگی می‌کنید نیز می بایست بین ساعت 4:30 صبح تا 8:30 بعد از ظهر به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا تهران، ایران 2 ساعت و 30 دقیقه از ناسیسه، کرواسی جلوتر است. اگر قصد تماس با دوستان و خانواده خود را دارید بین ساعت 6:30 صبح تا 2:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به اروپا مشاور و پاسخگوی سوالات شما می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *