اروپا, تحصیل پزشکی در خارج کشور, مهاجرت

ساعت به وقت لتونی

ساعت به وقت لتونی

ساعت به وقت لتونی که از کشورهای اروپایی است برای تاجران مهم است. لتونی در امتداد سواحل دریای بالتیک و خلیج ریگا قرار دارد. از شمال به استونی، از شرق به روسیه، از جنوب شرقی به بلاروس و از جنوب به لیتوانی محدود می شود. قبل از اشغال شوروی در سال 1940، قومیلتونی ها حدود سه چهارم جمعیت این کشور را تشکیل می دادند. امروزه آنها حدود سه پنجم جمعیت را تشکیل می دهند وروس ها حدود یک چهارم را تشکیل می دهند. گروه های کوچکی از بلاروس ها، اوکراینی ها، لهستانی ها، لیتوانیایی ها و دیگران وجود دارند. زبان رسمی لتونی لتونی است. با این حال، نزدیک به یک سوم از جمعیت روسی صحبت می کنند. تعداد کمتری به زبان رومی، زبان هندوآریایی روم ها (کولی ها)، و ییدیش، یک زبان آلمانی صحبت می کنند.

سواد عمومی در لتونی در دهه 1890 به دست آمد. آموزش تا سن 16 سالگی رایگان و اجباری است. یک قانون آموزشی در سال 1998 تضمین کرد که مقدار مشخصی از آموزش به زبان لتونی در مدارس اقلیت های کشور ارائه می شود. با این حال، بودجه دولتی برای مدارس اقلیت که کلاس‌هایی را به زبان‌های بلاروسی، استونیایی، عبری، لیتوانیایی، لهستانی، رومی، روسی و اوکراینی تدریس می‌کنند، برای حفظ میراث و فرهنگ هر اقلیت ارائه می‌شود. موسسات مهم آموزش عالی عبارتند از دانشگاه لتونی، دانشگاه کشاورزی لتونی، و ریگا. دانشگاه فنی در سال 1990 و دانشکده اقتصاد استکهلم در ریگا در سال 1994 افتتاح شد. آکادمی علوم لتونی در ریگا یکی از موسسات تحقیقاتی برتر در این کشور است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای لتونی مشاور شماست.

معرفی لتونی

لتونی کشور شمال شرقی اروپا و وسط سه کشور بالتیک است. لتونی که در ژوئن 1940 توسط اتحاد جماهیر شوروی اشغال و ضمیمه شد، استقلال خود را در 21 اوت 1991 اعلام کرد. اتحاد جماهیر شوروی در 6 سپتامبر حاکمیت خود را به رسمیت شناخت و کمی پس از آن عضویت در سازمان ملل متحد انجام شد. لتونی در سال 2004 به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا پذیرفته شد. پایتخت و شهر اصلی آن ریگا است. اکثر مردم لتونی به مسیحیت پایبند هستند. عمدتاً لوترانیسم، کاتولیک رومی، و ارتدکس شرقی دیده می شود. حدود یک چهارم مردم لتونی خود را غیر مذهبی می دانند.

لتونی قابل توجهی بودجمعیت یهودی که در دهه 1930 بیش از 90000 نفر تخمین زده می شود. تا زمان اشغال شوروی و آلمان در طول جنگ جهانی دوم، زمانی که ده ها هزار یهودی لتونی از کشور فرار کردند، به اردوگاه های زندان یا اردوگاه های کار اجباری تبعید شدند یاکشته شدند. نیروهای نازی مسئول بین 65000 تا 75000 نفر از این کشته ها بودند. تا پایان جنگ، تنها چند هزار یهودی لتونی باقی ماندند. لتونی صنعت ماهیگیری تنها درصد کمی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و محصولات ماهی برای صادرات از اهمیت کمتری برخوردار است. به طور کلی، ماهیگیری ورزشی در صید سالانه لتونی از آبهای داخلی بیشتر از این سهم داشته است. بسیاری از صیدهای بالتیک در داخل کشور به عنوان منبع پروتئین مصرف می شود که مهم ترین آنها ماهی کاد و شاه ماهی است.

فصول و ساعت به وقت لتونی

نسبیت همان نوع آب و هوا در لتونی است. علیرغم اینکه آب و هوا در کل منطقه پایدار است، ممکن است بین نواحی شمال غربی و جنوبی تفاوت زیادی مشاهده شود. هرچه به دریای بالتیک نزدیک تر باشد گرم ترین هوا است. اقیانوس اطلس تأثیر زیادی بر آب و هوای کشور دارد. بادها عمدتاً از آنجا می ‌آیند و میزان بارندگی زیادی را به همراه دارند. حدود 600-800 میلی‌متر در سال. ویژگی اصلی آب و هوای این کشور عدم وجود روزهای آفتابی است. تقریباً 3/4 سال اینجا بسیار ابری است. کمبود آفتاب حتی در تابستان نیز قابل مشاهده است، اگرچه آفتابی ترین روز در بهار است. بهار در اوایل ماه مارس به کشور می آید. اگر چه هنوز سرد است برف به شدت ذوب می شود. اینجا نسبتاً تخلیه و مرطوب است. اولین روزهای گرم در اواسط فروردین است. بعد از اینکه روز به روز گرمتر و گرمتر می شود.

ویژگی اصلی تابستان بالتیک آسمان ابری در تابستان اینجاست. روزهای گرم برای تابستان این کشور نادر است. با این حال، به دلیل هوای مرطوب و آسمان ابری، اینجا همیشه گرم است و شب ها به راحتی خنک است. تقریباً در تمام قلمرو دمای متوسط حدود 68 درجه فارنهایت است. اکثراً در تمام تابستان اینجا باران گرم است.

در جدول زیر شاه اطلاعاتی در خصوص دمای هوا در ماه ژوئیه هستید:

حداکثر میانگین درجه حرارتحداقل میانگین درجه حرارتساعت آفتابی در روزروزهای بارانیبارش به میلی متر
22119855

فصول و ساعت به وقت لتونی

پاییز و زمستان لتونی

انتقال از هوای گرم به هوای سرد برای قلمرو بالتیک که از اواسط سپتامبر تا اوایل دسامبر است، فرآیند بسیار طولانی مدتی است. در تمام این مدت دما روز به روز از 50 درجه فارنهایت به 32 درجه فارنهایت کاهش نمی یابد. تغییر روزهای آفتابی و بارانی یک اتفاق رایج برای اواخر پاییز لتونی است. اولین برف آنجا فقط در پایان نوامبر اوایل دسامبر است و خیلی سریع آب می‌شود، بنابراین در اواخر پاییز اینجا همیشه مرطوب است.

در نمودار زیر شاهد تعداد روزهای بارانی در پاییز در لتونی هستید:

تعداد روزهای بارانی در پاییز در لتونیبه دلیل نفوذ زیاد دریای بالتیک، زمستان در این کشور شدید و یخبندان نیست. این کشور خیلی سرد نیست اما هنوز به اندازه کافی مرطوب است تا زمستان رو به معتدل شدن باشد. بارش برف از اواسط آذر تا اوایل اسفند قابل مشاهده است. اما، نه کمتر، بارش برف سنگین نیست و لایه های نازک آن برای مدت طولانی باقی نمی ماند. بارش برف سنگین فقط در مناطق کوهستانی کشور تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

تعطیلات زمستانی در لتونی عبارت است از:

  • 21 دسامبر انقلاب (فصل)
  • 24 دسامبر شب کریسمس (تعطیلات ملی)
  • 25 دسامبر روز کریسمس (تعطیلات ملی)
  • 26 دسامبر روز دوم کریسمس (تعطیلات ملی)
  • 31 دسامبر شب سال نو (تعطیلات ملی)
  • 1 ژانویه روز سال نو (تعطیلات ملی)
  • 14 فوریه روز ولنتاین (مراسم جشن)

اختلاف ساعت لتونی و ایران

اگر می خواهید در جلسه های آموزشی تحصیلی یا کنفرانس ها علمی و کارگاه های مهارتی استارت آپ لتونی تا 4:30 بعد از ظهر وقت خود را در ریگا، لتونی امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9:30 صبح تا 6 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود. اگر در ریگا، لتونی زندگی می‌ کنید و می ‌خواهید با یکی از افراد مورد نظر خود اعم از خانواده و دوست در تهران، ایران تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 7 صبح تا 22 به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 9:30 صبح تا 12 به وقت آنها خواهد بود، زیرا تهران، ایران 1 ساعت و 30 دقیقه از ریگا، لتونی جلوتر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به لتونی مشاوره تخصصی شما ارائه می دهد. می توانید مقاله خرید مسکن در بلاروس و لتونی را نیز مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *