اروپا, مهاجرت

ساعت به وقت اروپا

ساعت به وقت اروپا

ورود به کشورهای اتحادیه اروپا چه در موضوع مهاجرت چه در موضوع گردشگری یکی از تصمیم های جذاب و انتخاب های پراستقبال نزد ایرانیان است. در این مقاله ما به ساعت به وقت اروپا به عنوان یکی از مسائل پیش روی افراد علاقه مند به مهاجرت به این قاره سبز پرداخته ایم. وقتی صحبت از اروپا می کنیم کشورهای مختلفی را در این قاره سرسبز دلپذیر دربرمی گیرد که لزوما همگی آنان جزو اتحادیه اروپا محسوب نمی شوند و از مزایای اتحادیه برخوردار نیستند. اتحادیه اروپا یک مشارکت اقتصادی و سیاسی منحصر به فرد بین 27 کشور اروپایی است و بیش از نیم قرن صلح، ثبات و رفاه را به ارمغان آورده است. این اتحادیه به ارتقای استانداردهای زندگی برای شهروندان اروپایی کمک کرد. و واحد پول اروپایی را راه اندازی کرد که در حوزه های مختلف سیاستی، از آب و هوا و محیط زیست گرفته تا روابط خارجی و امنیت، تکامل یافته است.

این اتحادیه اولین بار توسط بلژیک، آلمان، فرانسه، ایتالیا، لوکزامبورگ و هلند ایجاد شد. از آن زمان، 22 کشور دیگر به آن پیوسته اند تا از سال 1993، اتحادیه اروپا را تشکیل دهند. بریتانیا در پایان سال 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد. اتحادیه اروپا مبتنی بر حاکمیت قانون است و هر کاری که انجام می دهد بر اساس معاهدات استوار است که به طور داوطلبانه و دموکراتیک مورد توافق همه کشورهای عضو است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا بسترهای لازم مهاجرت و گردشگری متقاضیان را فراهم آورد و از سوی دیگر در سایت خود درباره کشورهای مختلف اروپایی، مطالب و مقالاتی را تدوین نموده که متقاضیان می توانند با جست و جو در سایت از این مطالب استفاده نمایند.

شرایط آب و هوایی در اروپا

اگرچه اروپا دومین قاره کوچک است، اما چندین منطقه آب و هوایی مختلف را می توان در آنجا یافت که رایج ترین راه برای تعریف آب و هوا استفاده از سیستم طبقه بندی کوپن است. اما در کل آب و هوا را می توان به 2 دسته دریایی یا قاره ای طبقه بندی کرد. آب و هوای دریایی به شدت تحت تأثیر نزدیکی آنها به اقیانوس ها است و تغییرات دمایی ملایم تری در طول سال نسبت به آب و هوای قاره ای دارد. از منظر شاخص های فوق، اروپا دارای آب و هوای خشک، آب و هوای معتدل، آب و هوای مرطوب قاره ای و آب و هوای قطبی است. البته عوامل زیادی بر نوع آب و هوای یک منطقه خاص تأثیر می گذارد. یکی از این فاکتورها عرض جغرافیایی است که میزان فاصله یک مکان خاص از خط استوا را اندازه گیری می کند.

استوا بیشترین نور مستقیم خورشید را از هر جای دنیا دریافت می کند، بنابراین مناطق نزدیک به استوا گرمتر هستند، در حالی که مناطق دورتر از استوا خنک تر هستند. در کل باید گفت در شمال اروپا3 نوع آب و هوا وجود دارد: توندرا،زیربارکتیک و دریایی. تندرا یک سیستم آب و هوایی جذاب است. در عرض های جغرافیایی بالا یافت می شود و با دمای بسیار پایین سالانه و بارش کم مشخص می شود که تندرا در سوالبارد در نروژ یافت می شود. آب و هوای نیمه‌ بارکتیک، دامنه دمایی سالانه زیادی را تجربه می ‌کند. در حالی که تابستان ها خنک و کوتاه هستند، زمستان ها طولانی و بسیار سرد است. مناطق زیربارکتیک بارش کمی بیشتر از تندرا را تجربه می کنند و بیشترین بارندگی در تابستان رخ می دهد که بیشتر مناطق نروژ، سوئد و فنلاند را پوشش می دهد.

در شکل زیر اطلاعات مربوط به آب و هوای دریایی در اروپا اشاره شده است:

اطلاعات مربوط به آب و هوای دریایی در اروپا

شرایط آب و هوایی در مرکز و شرق اروپا

اروپای مرکزی و شرقی دارای یک گروه التقاطی از سیستم های آب و هوایی است، از جمله: زیربارکتیک، قاره ای مرطوب، سرد نیمه خشک که آب و هوای نیمه قطبی از اسکاندیناوی تا بخش هایی از غرب روسیه ادامه دارد. در زیر آن آب و هوای مرطوب قاره ای قرار دارد که بیشتر استونی، لتونی، لیتوانی، بلاروس، لهستان، اتریش، مجارستان، سوئیس و مولداوی و همچنین بخش هایی از روسیه، اوکراین، رومانی و اسلوونی را اشغال می کند. منطقه مرطوب قاره ای که دارای آب و هوای گسترده است، دارای دو زیرگروه اصلی است: نوع تابستانی گرم و نوع تابستانی خنک. در آب و هوای گرم تابستانی و مرطوب قاره ای، تابستان ها گرم و مرطوب است در حالی که زمستان ها به طور متغیر معتدل یا سرد هستند. در هوای خنک تابستانی مرطوب قاره ای. توده‌ های هوای قطبی از مناطق نزدیک به ایسلند می آیند.

این توده ها با توده ‌های گرمسیری از آزور به دست می‌ آیند، به ترتیب شرایط بسیار متفاوتی از دما و رطوبت را به ارمغان می ‌آورند و با حرکت به سمت شرق، اثرات آب و هوایی متفاوتی ایجاد می ‌کنند. توده های هوای قاره ای از شرق اروپا به همان اندازه به سمت غرب دسترسی آسان دارند. کمربند تقریباً پیوسته کوه‌ هایی که در سراسر اروپا به سمت شرق به سمت غرب حرکت می‌ کنند نیز مانع از تبادل توده‌ های هوای گرمسیری و قطبی می ‌شود. البته الگوهای پایداری کنترل کننده گردش توده هوا توسط تسمه های فشار هوا در پنج ناحیه ایجاد می شود. آنها پایین ایسلند هستند، بر فراز اقیانوس اطلس شمالی. ارتفاعات آزور، خط الراس با فشار بالا. پایین (زمستان) مدیترانه; ارتفاعات سیبری که در زمستان در مرکز آسیای مرکزی قرار دارد اما به سمت غرب امتداد دارد.

اختلاف زمانی ایران و آلمان به ساعت وقت اروپا

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 8 صبح تا 3:30 بعد از ظهر وقت خود را در آلمان امتحان کنید. این در نهایت بین ساعت 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر در ایران خواهد بود. اگر در آلمان زندگی می‌کنید و می‌خواهید با یکی از دوستانتان در ایران تماس بگیرید، می‌توانید بین ساعت 4:30 صبح تا 20:30 به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا ایران 2 ساعت و 30 دقیقه از آلمان جلوتر است.

اختلاف زمانی ایران و انگلیس به ساعت وقت اروپا

اختلاف زمانی ایران و انگلیس به ساعت وقت اروپا

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 11:30 صبح تا 6 بعد از ظهر وقت خود را در تهران، ایران امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8 صبح تا 2:30 بعد از ظهر در لندن، بریتانیا خواهد بود. اگر ساکن تهران، ایران هستید و می ‌خواهید با یکی از دوستان خود در لندن، انگلستان تماس بگیرید، می‌ توانید بین ساعت 10:30 صبح تا 2:30 بامداد به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا لندن، بریتانیا 3 ساعت و 30 دقیقه از تهران، ایران عقب است.

در جدول زیر سایر جزئیات مرتبط با اختلاف زمانی میان ایران و سایر کشورهای اروپایی اشاره شده است.

نام کشوراختلاف با ماشیناختلاف با هواپیمااختلاف مسافت یا زمان
ایران و ایتالیابا ماشین، تقریباً 42.69 ساعت طول می کشدبا هواپیما، تقریباً 5.69 ساعت طول می کشدفاصله 3415 کیلومتر است.
ایران و هلندبا ماشین، تقریباً 50.83 ساعت طول می‌کشدبا هواپیما، حدود 6.78 ساعت طول می کشداختلاف ساعت 2.5 ساعت است

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا در ارتباط با موضوعات دیگری همچون اخذ مسترکارت اروپا شما را راهنمایی و همراهی نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *