مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته پرستاری در مالزی

رشته پرستاری در مالزی

پرستاری خط مقدم اولیه مراقبت های بهداشتی است. در این مقاله به بررسی رشته پرستاری در مالزی می پردازیم. گرچه اهمیت پزشکان قابل انکار نیست. اما این پرستاران هستند که مراقبت های جامعی را برای بیماران انجام می دهند، آلرژی ها و تداخلات دارویی را بررسی می کنند، مراقبت های مداوم را ارائه می دهند و اطلاعات مهم را به پزشک می رسانند.

در حقیقت، پرستاران برای اکوسیستم مراقبت های بهداشتی بسیار مهم هستند که مطالعات نشان داده است وقتی تعداد پرستار کمتری در بخش های بیمارستان وجود دارد، میزان مرگ و میر در بیمارستان بالاتر است. به عنوان یکی از خطوط مقدم در بخش مراقبت های بهداشتی، پرستاران مسئول بسیاری از وظایف مانند تجویز دارو، مراقبت و درمان زخم، انجام معاینات فیزیکی و آزمایشات تشخیصی، نظارت بر علائم حیاتی و پرورش بهبودی بیماران هستند. در مقاله پیش رو که به همت گروه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است به بررسی اهمیت رشته پرستاری در کشور مالزی می پردازیم.

وظیفه پرستاران در کشور مالزی

پزشکان همیشه برای دیدن روند بهبودی بیمار در بیمارستان حضور ندارند. این جایی است که یک پرستار وارد عمل می شود تا اطمینان حاصل کند که بیماران پس از درمان به خوبی مراقبت می شوند. یک پرستار معمولاً کارشناسی است که برای مراقبت از بیماران در بیمارستان ها و کلینیک ها آموزش دیده است. از وظایف پرستاران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراقبت های پزشکی
  • ارزیابی
  • معالجه
  • حمایت از بیماران
  • پیگیری وضعیت سلامتی

فشار روانی کار یک پرستار هم اندازه کار پزشکی است منتها شغل پرستار مجموع همه گفتارها و کارهای مورد نظری است که دکتر برای سلامت بیمار به پرستار تفویض می کند. یک پزشک می تواند بیشتر کارهای یک پرستار را انجام دهد اما به علت گرفتاری ها و مشغله های شغلی پزشکان، پرستاران با کمک به آن ها یک رابطه همیاری و همکاری ایجاد می کنند.

شرایط پذیرش رشته پرستاری در مالزی

برای گذراندن دوره ای در رشته پرستاری، از متقاضی خواسته می شود که شرایط ورودی تعیین شده توسط کالج ها و یا دانشگاه ها را برآورده کند. بدین معنی که باید در آزمون ورودی که شامل دروس علوم پایه است و برای دانشجویان بین الملل شامل امتحان زبان هم می باشد شرکت کند. کارشناسی پرستاری به طور معمول 3 سال است.

متقاضی پس از گرفتن لیسانس رشته پرستاری، می تواند به عنوان پرستار کارمند در عضو هیئت پرستاری مالزی ثبت نام کرده و کار خود را به عنوان پرستار آغاز کند. متقاضی اگر قصد پیشرفت و ارتقای مقام در رشته پرستاری را دارد، باید حداقل 3 سال سابقه کار کسب کند و ابتدا گواهینامه خود را از بیمارستان موردنظر بدست آورد.

درآمد رشته پرستاری در مالزی

جمعیت مالزی با سرعت مداوم در حال افزایش است. این کشور با افزایش تقاضا برای خدمات بهداشتی همراه است. علاوه بر این، انتظارات عمومی برای مراقبت های بهداشتی بهتر و خدمات بیشتر همیشه در حال افزایش است. تقاضای زیاد به این معنی است که پرستاران می توانند فرصت های شغلی زیادی را انتظار داشته باشند و این افزایش تقاضا حقوق بیشتری را برای قشر پرستار به همراه دارد. آینده پرستاران و کسانی که در صنعت مراقبت های بهداشتی هستند در این کشور بسیار درخشان است. برای کسانی که در این رشته واجد شرایط هستند ، پرستاری فرصت های شغلی زیادی را در زمینه های آموزش، عمل بالینی، تحقیقات و مدیریت ارائه می دهد.

شخصی که در رشته پرستاری مشغول به کار در مالزی است، معمولاً ماهیانه حدود 6360RM (رینگت مالزی) درآمد دارد. دامنه حقوق از 4080RM (رینگت مالزی) که کمترین میانگین حقوقی برای یک پرستار است تا 12300RM (رینگت مالزی) که بالاترین میانگین حقوقی یک پرستار است متغییر است. البته این متوسط حقوق ماهیانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق و دستمزد بین شاخه های مختلف پرستاری به شدت متفاوت است. فرصت های زیادی برای کار پرستاران در مالزی وجود دارد. پرستاران آموزش دیده مالزی تقاضای زیادی دارند (هم در مالزی و هم در سطح بین المللی) و همچنین فرصت های خوبی برای پرستاران آموزش دیده بین المللی نیز وجود دارد.

درآمد رشته پرستاری در مالزی

مهارت های مورد نیاز یک پرستار در مالزی

علاوه بر تمامی مهارت های آکادمیک که برای یک پرستار مورد نیاز است یک سری از شرایط عاطفی و روحی هم برای پرستاران الزامی است که در صورت نبود این الزامات حتی می توان گفت درمان می تواند طول بکشد یا حتی با شکست مواجه شود از این شرایط میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

رحم و شفقت و دلسوزی: به عنوان یک پرستار، یک احساس مهرورزی واقعی برای بیماران لازم است تا بتواند حساسیت و احترامی را که باعث کاهش نگرانی آنها می شود، نشان دهد.

ثبات عاطفی: در بیمارستان مواجهه با مرگ و زندگی یک اتفاق معمول است و پرستاران باید اراده ای قوی در مدیریت این شرایط آسیب زا و رنج ها داشته باشند. یک پرستار عالی پرستاری است که بتواند استرس ناشی از شرایط دلخراش را کنترل کند و در عین حال از لحظات باورنکردنی هنگام وقوع آنها نیرو بگیرد.

مزایا و معایب رشته پرستاری در مالزی

در این بخش به بررسی مزایا و معایب رشته پرستاری در مالزی می پردازیم:

مزایای رشته پرستاریمعایب رشته پرستاری
بستری عالی برای کمک به افراد نیازمندانجام تمامی کارهای بیمار از تعویض ملحفه بیمار تا دادن داروها و وظیفه سنگین مراقبت تمام وقت از بیماران
مراقبت لطافت و مهربانی شما می تواند در زندگی کسی تأثیر مثبت بگذارد.کنار آمدن با مایعات بدن بیمار و خون و سوزن و ساعات کاری طولانی
صبر یک پرستار می تواند باعث سپاسگزاری افراد شود و قدرانی افراد باعث می شود روز شما شکوفا شوداقدامات مسئولیت زا که روحیه بالایی می خواهد و نظارت بر تمامی اقدامات پزشکی و گرفتن شرح حال مداوم بیمار

روز یک پرستار اغلب توسط شخصیت ها و بیماری های بیمارانشان ساخته می شود. هر دو عامل می توانند به شدت متفاوت باشند. یک روز یک پرستار ممکن است روز آرام و بی دغدغه ایی باشد، در حالی که یک روز دیگر می تواند با یک وضعیت اضطراری کنار بیاید. در هر صورت شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته پرستاری در کشورهای سطح بالای دنیا با مشاوران قهار و ماهر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *