مهاجرت کاری لوکزامبورگ

رشته پرستاری در لوکزامبورگ

رشته پرستاری در لوکزامبورگ

رشته پرستاری در لوکزامبورگ در سال 2023 یکی از برترین رشته های پزشکی در این کشور می باشد. دارندگان مدرک تحصیلی معتبر این رشته می توانند به عنوان یک پرستار مشغول به کار شوند. البته برای کار پرستاری در این کشور متقاضیان بایستی مورد تایید وزارت بهداشت این کشور باشند و مدرک آنها از سوی این وزارت تایید گردد. لازم به ذکر است که برای کار در رشته پرستاری در این کشور به داشتن 5 سال تجربه کاری نیز نیاز می باشد. آن دسته از عزیزانی که مدرک مورد تایید پرستاری در این کشور را ندارند می توانند با تحصیلی رشته پرستاری در این کشور مدرک آن را به دست آوردن و در این کشور پس از تحصیل مشغول به کار شوند. به یاری مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار توضیحاتی درباره رشته پرستاری در لوکزامبورگ برای شما ارائه شده است.

درباره رشته پرستاری در لوکزامبورگ

رشته پرستاری در این کشور یک حرفه بسیار تخصصی است که برای رفع نیازهای جامعه مدام در حال تحول است. حصول اطمینان از دقیق ترین تشخیص تا آموزش مداوم مردم در مورد مسائل مهم بهداشتی و سلامتی، پرستاران برای حفظ سلامت عمومی در این کشور و هر کشوری ضروری هستند. پرستاری را می توان به عنوان حرفه ای حساس با ترکیبی از علم و هنر برای ارتباط با افراد بیمار از نظر روحی و جسمی بیان کرد. با توجه به طیف گسترده ای از تخصص ها و مهارت های پیچیده در حرفه پرستاری، هر پرستار در این کشور از نقاط قوت، اشتیاق و تخصص خاصی برخوردار می باشد. در ارزیابی یک بیمار، پرستاران فقط نتایج آزمایش را در نظر نمی گیرند و از طریق آموزشی که در رشته پرستاری یاد گرفته اند تا از داده های عینی با تجربه خود نیازهای بیولوژیکی، جسمی و رفتاری یک بیمار را ارزیابی کنند.

تحصیل رشته پرستاری در لوکزامبورگ

یکی از رشته های پزشکی در این کشور مربوط به رشته پرستاری می باشد که دانشجویان با تحصیل در آن می توانند مدرک معتبر پرستاری در داخل این کشور و همچنین اتحادیه اروپا دریافت کنند. همانطور که می دانید این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد و برنامه های تحصیلی آن طبق فرآیند بولونیا پیش می رود لذا مدارک صادر شده در این کشور مورد تایید اتحادیه اروپا می باشد. تحصیل پرستاری در این کشور در مقطع مختلف به زبان های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی ارائه می شود و معمولا 4 سال به طول می انجامد. مطمئنا جهت تحصیل در این رشته دانشجویان نیازمند ارائه مدرک معتبر تحصیلی و همچنین مدرک زبان می باشند. علاوه بر این بایستی در دوره پیش پزشکی و آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت نمایند.

جهت کاریابی در رشته های پزشکی مانند پرستاری در این کشور ابتدا نرخ بیکاری این کشور را از طریق نمودار زیر مشاهده نمایید:

نرخ بیکاری در لوکزامبورگ

کلیه پرستاران در این کشور یک برنامه دقیق از آموزش و مطالعه گسترده را تکمیل می کنند و با استفاده از ارزش های اصلی فرایند پرستاری مستقیما با بیماران، خانواده ها و جوامع در ارتباط می باشند. شهریه تحصیل پرستاری در دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت می باشد. در دانشگاه دولتی حدودا 1000€ (یورو) در سال و در دانشگاه های خصوصی حدودا 20000€ الی 30000€ (یورو) شهریه در پی دارد. البته نکته قابل توجه این است که بسیاری از دانشجویان در این کشور مهاجر هستند و تحصیل رشته های پزشکی توسط خارجیان در دانشگاه های خصوصی این کشور تحت مدرک کارشناسی کشورهایی همچون آمریکا می باشند به همین دلیل هزینه تحصیل بالایی دارند.

مزایای تحصیل رشته پرستاری در لوکزامبورگ

تحصیل رشته های پزشکی و اخذ مدرک از این کشور  به خصوص مدرک پرستاری دارای مزایای بسیاری است که در اینجا به چندی از آنها اشاره کرده ایم:

  • اخذ مدرک معتبر پرستاری در اروپا
  • دریافت حقوق مناسب کار پرستاری
  • تجربه کارآموزی در بیمارستان های مجهز
  • اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور
  • امکان ادامه تحصیل پرستاری در این کشور و کشورهای معتبر
  • امکان مهاجرت اعضاء خانواده به این کشور
  • تحصیل پرستاری در محیطی بین المللی

کار پرستاری در لوکزامبورگ

همانطور که اشاره کردیم جهت کار پرستاری در این کشور نیازمند دریافت گواهی کار پرستاری از سوی وزارت بهداشت این کشور می باشید. لذا برای کار و دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ در ابتدا مردک شما بایستی مورد تایید این کشور قرار گیرد و چنانچه دارای 5 سال تجربه کار پرستاری دارید و همچنین مدرک معتبر آن را دارید می توانید برای کار در این کشور درخواست دهید. چنانچه مدرک شما مورد قبول واقع نگردد نیازمند تحصیل این رشته و کارآموزی خواهید بود. پرستاران در این کشور در بخش های مختلفی می توانند کار می کنند. آنها ممکن است در بیمارستان ها، خانه های سالمندان، دفاتر پزشکی، مراقبت های سرپایی، بهداشت حرفه ای و مراکز بهداشت جامعه، مدارس، کلینیک ها، اردوگاه ها و غیره مشغول به کار شوند.

در اینجا برخی از وظایف پرستاران در این کشور شرح داده شده است:

  • انجام معاینات بدنی
  • چک کردن تاریخچه پزشکی
  • ارتقاء خدمات درمانی، مشاوره و آموزش به بیماران
  • تجویز داروها، مراقبت از زخم و سایر اقدامات درمانی
  • هماهنگی مراقبت از بیمار به صورت جمعی با سایر اعضای تیم مراقبت های بهداشتی
  • کارمندان نظیر LPN و دستیاران پرستاری
  • شرکت در تصمیم گیری های مهم
  • مسئولیت های تحقیق
  • مدرک تحصیلی آنها همچنین ممکن است مشخص کند که در کدام بخش مانند مامایی، بیماری های خاص و غیره تخصص دارند.

مدارک لازم برای کار رشته پرستاری در لوکزامبورگ

مدارک لازم برای کار رشته پرستاری در لوکزامبورگ

برای انجام حرفه پرستاری در این کشور، پرستاران باید درخواست مجوز برای انجام این حرفه را به وزارت بهداشت و درمان این کشور ارسال کنند و اسناد زیر را ارائه کنند.

  • یک نسخه کپی و اصل از گذرنامه معتبر
  • نسخه ای از اجازه اقامت معتبر
  • گواهی عدم سابقه کیفری که توسط کشور محل اقامت آنها ظرف 6 ماه قبل از درخواست صادر شده است.
  • اگر پرستار کمتر از 1 سال در کشور مورد نظر زندگی می کند، باید گواهی عدم سابقه کیفری خود را توسط کشور یا کشورهایی که قبلا در آنها کار کرده و صادر شده است را ارائه کند.
  • گواهی سلامت روحی و جسمی که توسط پزشک مجاز صادر شده باشد. (6 ماه قبل از درخواست)
  • نسخه ای از مدرک این کشور یا مدرک خارجی معادل
  • نامه رسمی که مدرک آنها تایید شده باشد.
  • مدرک تحصیلی
  • پرداخت مالیات
  • اگر زبان مادری فرد فرانسه، آلمانی یا لوکزامبورگ نباشد بایستی مهارتهای زبانی خود را اثبات نماید.
  • اگر اسناد به زبان آلمانی، فرانسوی یا انگلیسی نباشد بایستی ترجمه گردند.
  • سوابق کاری و اطلاعات آن

حقوق پرستاری در لوکزامبورگ 2023

این کشور، یکی از کشورهای پیشرفته و مرفه اروپا محسوب می شود، که میزان دستمزد مشاغل مختلف در آن نسبت به متوسط میزان درآمد در کشورهای اروپایی بالاتر می باشد. حقوق یک پرستار در سال 2023 به صورت میانگین 3800€ (یورو) در ماه می باشد. این در حالی است که کم ترین میزان حقوق رشته پرستاری در لوکزامبورگ 1790€ (یورو) و بیشترین میزان آن 6010€ (یورو) اعلام شده است. طبق آمارهای منتشر شده 25% پرستاران در این کشور کم تر از 2620€ (یورو) در ماه درآمد دارند و همچنین 25% از آنها نیز بیش از 5320€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کنند.

رشته پرستاری در این کشور نیز مانند دیگر کشورهای حرفه های مختلفی را به همراه خود دارد که در اینجا میزان دستمزد برخی از آنها را مشاهده می کنید:

شغلدرآمد به یورو
پرستار مراقبت های حاد4280€
رئیس پرستار4650€
معاون مدیر پرستاری6950€
پزشک پرستار کودک5420€
پرستار بهداشت روانی3950€
دستیار پرستاری3380€
پرستار مامایی4690€
پزشک پرستار5000€
پرستار روانپزشکی3830€
پرستار خانگی3840€
پرستار مدرسه3510€
کار درمانی6060€
پرستار ICU4060€
پرستار LPN3840€

رشته پرستاری در لوکزامبورگ و اخذ اقامت لوکزامبورگ

متقاضیان تحصیل رشته پرستاری می توانند با اخذ پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه های این کشور، ویزای تحصیلی لوکزامبورگ را دریافت کنند و در این کشور به تحصیل پرستاری بپردازند. سپس پس از اتمام تحصیل و دریافت مدرک معتبر پرستاری می توانند برای اخذ مجوز کار به وزارت بهداشت این کشور مراجعه کنند و با دریافت گواهی کار جهت کار در بیمارستان ها، کلینیک ها و بخش های مختلف رشته پرستاری اقدام نمایند و با دریافت پیشنهاد کاری و دستمزد جهت اخذ ویزای کاری این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. چنانچه پرستاران مهاجر در این کشور به مدت 5 سال کار کنند، می توانند برای اخذ اقامت دائم و همچنین پس از 10 سال برای دریافت تابعیت لوکزامبورگ اقدام نمایند.

همانطور که اشاره شد این کشور چند زبانه است و ممکن است تحصیل در این کشور به دلیل زبان های مختلف سخت باشد. لذا برای تحصیل رشته های پزشکی با هزینه کم تر در اتحادیه اروپا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحصیل پزشکی در مجارستان را پیشنهاد می کنند و در این راستا کمک ها و مشاوره های لازم را متناسب با شرایط شما ارائه می کنند. برای برقراری ارتباط با مشاورین مجموعه ما می توانید به صورت های مختلف تلفنی و فیزیکی اقدام نمایید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *