مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

رشته پرستاری در شیلی

رشته پرستاری در شیلی

هدف از نگارش مقاله رشته پرستاری در شیلی بررسی مباحثی مانند بازار کار، میزان درآمد و شرایط ورود به این رشته در این کشور می باشد. این مقاله توسط کارشناسان محقق ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. رشته پرستاری یکی از شاخه های علوم پزشکی پرطرفدار در کشور شیلی می باشد.

مباحث مهمی که در این مقاله اشاره می شود پاسخ به سوالات اساسی زیر می باشد:

  • پذیرش دوره کارشناسی در رشته پرستاری در این کشور چگونه می باشد؟
  • سیستم آموزشی پرستاری در این کشور چگونه است؟
  • دانشگاه های پرستاری در این کشور چگونه می باشد؟

دانشگاه های رشته پرستاری در شیلی

بنیان گذاری دوره آموزشی در دانشگاه های پرستاری این کشور از سال 2005 میلادی بوده است. سیستم پرستاری در این کشور از گذشته تا کنون پیشرفت به سزایی داشته است. در دانشگاه های پرستاری این کشور مباحث تئوری بیشتر از سایر مسائل آموزشی مورد توجه قرار می گیرد. متقاضیان در این دوره ها نحوه برخورد با بیماران، دوره های آموزشی و تحقیقاتی در بیمارستان و کلینیک ها را به صورت کاربردی فرا می گیرند.

در این بخش نام 2 دانشگاه پرستاری که از میان دانشگاه های دیگر رتبه برتری را از لحاظ سطح علمی کسب نموده اند، به شرح زیر می باشد:

۲ دانشگاه پرستاری

بررسی رشته پرستاری در دانشگاه سانتیاگو شیلی

متقاضیان به مدت 2 هفته کارآموزی در رشته پرستاری را در این دانشگاه می گذرانند. این دوره آموزشی شامل مراقبت های پزشکی، نحوه مراقب از افراد مسن و بیماری های خاص در کلینیک یا بیمارستان های دولتی می باشد. دانشجویان به این ترتیب با شرکت در کلاس ها و دوره های بالینی از تجربیات واقعی پرستاری و نحوه برخورد با بیماران آشنا می شوند. این دوره بالینی و کار آموزی در دانشکده پرستاری (the Escuela de Enfermería) واقع در دانشگاه سانتیاگو شیلی برگزار می شود.

تعدادی از دوره های پرستاری در این کشور را در جدول زیر به صورت مختصر بیان شده است:

پارامترشرح
کارشناسی علوم پرستاری5 سال
کارشناسی پرستاری مامایی5 سال

مدارک مورد نیاز رشته پرستاری در شیلی

برای دست یابی به این رشته، متقاضی می باید مدارک معتبر و شرایط واجد الشرایطی را ارائه دهد. رشته های پزشکی و زیر شاخه های پزشکی مانند پرستاری علاوه بر داشتن مدارک مستند، شرکت در دوره کار آموزی الزامی می باشد. شرایط ورود و مدارک رشته پرستاری با توجه به دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود.

شرایط و مدارک لازم برای برای پذیرش در رشته پرستاری در این کشور در جدول زیر طبقه بندی شده است:

مراحلمدارک
1ارائه دانش و مدارک کافی از دروسی مانند انگلیسی، بیولوژی، زیست شناسی انسانی و روانشناسی
2گذراندن دوره آماده سازی پرستاری حدود 1 سال

بررسی دوره کارشناسی پرستاری در شیلی

دوره های کارشناسی در رشته پرستاری در این کشور حدود 7 برنامه آموزشی می باشد. طول دوره تحصیلی کارشناسی این رشته به حدود 3 تا 4 سال می رسد. دوره های آموزشی به صورت تئوری و عملی خواهد بود. دروس عملی شامل دروسی مانند آناتومی، سلامت جسم و روان و پرستاری کودکان می باشند. برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در رشته پرستاری در این کشور تنها 1 دوره آموزشی خواهند بود.

چند نمونه از دلایل تحصیل در رشته پرستاری در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • اخذ رتبه 61 در سطح آموزش جهانی
  • اخذ رتبه 33 در صنعت کسب و کار جهانی
  • اخذ رتبه 41 در صنعت اقتصاد جهانی
  • اخذ رتبه 54 در امنیت جهانی

شهرهای دانشجویی در شیلی

رشته پرستاری در چند شهر این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به طور کلی وظایف تعیین شده برای یک پرستار در این کشور مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی بیمار، اندازه گیری دما و فشار خون، انجام تزریقات، بررسی تجویز و داروهای بیماران و حمایت روحی و روانی از بیماران در شرایط خاص می باشد.

در این بخش آمار تحصیل و تعداد دانشگاه های رشته پرستاری در جدول زیر تفسیر شده است:

شهر تحصیلیتعداد دانشگاه ها
Santiago4
Providencia2
Temuco1

دانشگاه های محبوب رشته پرستاری در شیلی

دانشگاه های محبوب رشته پرستاری در شیلی

در این کشور تعدادی دانشگاه در زمینه آموزش دوره های پرستاری بیشتر از سایر دانشگاه های دیگر مورد توجه قرار گرفته اند. اکثر دانشگاه های مشهور در پایتخت این کشور سانتیاگو واقع شده اند. تمامی دانشگاه های و دانشکده های پرستاری در این کشور از سطح عالی آموزشی برخوردار می باشند.

تعدادی از دانشگاه های محبوب در رشته پرستاری در این کشور به طبقه بندی شده اند:

نام دانشگاهموقعیت مکانی
University SEKProvidencia
The University of MajorProvidencia
University The RepublicSantiago
Universidad Pedro de ValdiviaSantiago
University of LTechnical University of Chile Inacapa FronteraSantiago
Ucinf UniversitySantiago

هزینه تحصیل در رشته پرستاری و زندگی در شیلی

اکثر دانشگاه های واقع در آمریکای جنوبی مانند کشور شیلی در سایت های رسمی رتبه بندی مانند QS در سال 2018 میلادی رتبه بالایی را از جهت هزینه تحصیل و زندگی کسب کرده اند. هزینه دانشگاه های این کشور بر حسب دوره آموزشی و طول دوره تحصیل تعیین می گردد. هزینه تحصیل در دانشگاه های واقع در پایتخت این کشور، سانتیاگو بالاتر از سایر شهرها است و متقاضیان بین المللی می باید میانگین هزینه ای در حدود 6500$ (دلار آمریکا) برای تحصیل در این شهر در نظر بگیرند.

هزینه تحصیل در 3 دانشگاه برتر این کشور سالیانه به شرح زیر می باشد:

نام دانشگاههزینه سالیانه به $ (دلار آمریکا)
Pontificia Universidad Católica de Chile2400
Universidad de Concepción5000
Universidad de Talca5000

هزینه زندگی در این کشور با توجه به منطقه ای که متقاضی برای تحصیل انتخاب می کند، متفاوت می باشد. با توجه به تورم هزینه های زندگی در کشورهای واقع در آمریکای جنوبی، هزینه های استاندارد زندگی در کشوری نظیر شیلی به عادت و نوع زندگی افراد بستگی دارد. در مجموع دانشجوی بین المللی در این کشور به هزینه ای حدود 700$ تا 1100$ (دلار آمریکا) نیاز خواهد داشت. به متقاضیان بین المللی اجازه کار در طول تحصیل در این کشور داده نمی شود، و متقاضیان می باید تمکن مالی مناسب در طول تحصیل ارائه دهند.

انواع بورسیه های تحصیلی در رشته پرستاری در شیلی

در این کشور تعدادی بورسیه تحصیلی در رشته های مختلف مانند رشته پرستاری در نظر گرفته می شود. این بورسیه ها بر حسب نیاز و با توجه به سابقه تحصیلی دانشجو بین المللی به متقاضیان اعطا می شود.

تعدادی از بورسیه های رایج در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Universidad Diego Portales
  • Nelson Mandela Scholarship Program
  • CONICYT National Master Scholarship
  • scholarships for PhD students

چنانچه پس از مطالعه این مقاله تمایل به تحصیل در رشته پرستاری در شیلی را پیدا نموده اید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم در این باب را کسب نمایید. هم چنین برای اطلاع از این رشته تحصیلی در سایر کشورها می توانید مقاله رشته پرستاری در لوکزامبورگ را مورد مطالعه قرار دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *