مهاجرت تحصیلی یونان

رشته هوافضا در یونان

رشته هوافضا در یونان

تحصیل رشته هوافضا در یونان با توجه به شهریه و هزینه زندگی این کشور یکی انتخاب مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی می باشد. این کشور، کشوری ناهموار و کوهستانی مدیترانه ای با هزاران سال تاریخ و سنت است. به طوری که، تأثیر قابل توجهی در فرهنگ غربی داشته است. این کشور در نوک جنوب شبه جزیره بالکان در قسمت جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور یک دوراهی واقعی است به عنوان قاره های اروپا، آسیا و آفریقا در نزدیکی این کشور به هم می رسند.

این کشور با بلغارستان، جمهوری یوگسلاوی سابق مقدونیه، آلبانی و ترکیه مرز مشترک دارد و دارای خطوط ساحلی در دریاهای مدیترانه، اژه و ایونی است. علاوه بر سرزمین اصلی یونان، این کشور حدود 6000 جزیره با اندازه های مختلف در دریاهای اژه و ایونی دارد. صنایع عمده شامل گردشگری، فرآوری مواد غذایی و دخانیات، منسوجات، مواد شیمیایی، محصولات فلزی، معدن و نفت است. اگرچه این کشور مطمئنا خاطرات فراموش نشدنی و چند تجربه شگفت انگیز را برای شما به ارمغان می آورد، اما چیزی فراتر از یک مکان برای یک تعطیلات خوب است.

یونان یکی از قدیمی ترین ملت های جهان است که دارای تاریخ و فرهنگ خارق العاده ای است. این کشور دارای چندین دانشگاه است که سالانه از هزاران دانشجوی بین المللی استقبال می کند. در یونان، این فرصت شگفت انگیز را دارید که رشته مورد علاقه خود را مطالعه کنید، از مکان های قابل توجهی از دوران باستان بازدید کنید و از آرامترین فضای تصور خود لذت ببرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به بررسی رشته هوافضا در یونان پرداخته است.

معرفی دانشگاه های رشته هوافضا در یونان

آموزش عالی این کشور عمدتا تحت حمایت دولت است و به 2 بخش دانشگاهی و فناوری تقسیم می شود. برنامه های آموزش عالی دانشگاه توسط دانشگاه ها، مدارس پلی تکنیک، یک موسسه هنرهای زیبا و یک دانشگاه آزاد تدریس می شود.

معروف ترین مداری  که در این دانشگاه ها تدریس می شود عبارتند از:

  • مدارک کارشناسی ارشد به عنوان استاد علوم (کارشناسی ارشد)
  • کارشناسی ارشد هنر (MA)
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA)

این کشور همچنین یک دیپلم تحصیلات تکمیلی اعطاء می کند، که در نظر گرفته می شود بین سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد است و می تواند در حدود نیمی از زمان مدرک کارشناسی ارشد کسب شود. اعتبارات کسب شده از یک دیپلم تحصیلات تکمیلی را می توان در مقطع کارشناسی ارشد کامل استفاده کرد. یکی از رشته هایی که در این کشور تدریس می شود، رشته هوافضا در یونان است. تنها دانشگاهی که این رشته را تدریس می کند پلی تکنیک پاترا نام دارد. دانشگاه پاترا یک دانشگاه دولتی در شهر پاترا، است. این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ این کشور از نظر اندازه دانشجو، کارمندان و تعداد دپارتمان ها است. دانشگاه پاترا یکی از بهترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود و در 200 دانشگاه برتر در زمینه های موضوعی قرار گرفته است.

در سال 2019، جمعیت دانشجویی بیش از 33000 نفر بود.  جدول زیر تعداد دانشجویان را در مقاطع مختلف مشاهده می کنید:

مقطعتعداد دانشجویان
کارشناسی29901
کارشناسی ارشد3931

این دانشگاه 715 عضو هیئت علمی، 226 کارمند علمی و 454 پرسنل اداری دارد و شامل 7 مدرسه و 35 بخش است.

مشاغل رشته هوافضا در یونان

برخی از مشاغلی که دانشجویان رشته هوافضا در یونان بعد از فارغ التحصیلی می توانند انتخاب کنند عبارتند از:

مشاغل هوافضا در یونان

حقوق ماهیانه کار در یونان برای مهندسان هوافضا یکی از عوامل مهمی است که باید در نظر گرفت. نمودار زیر بازه حقوقی را برای این شغل مشاهده می کنید:

حقوق ماهیانه کار در یونان برای مهندسان هوافضا

شناخت و قدردانی از پیشرفت سریعی که تمدن بشری داشته است دشوار است. بدون اینکه ابتدا کاوش کنیم که مدرن ترین بنیاد آن از کجا ریشه گرفته است. هیچ راهی بهتر از کار در این کشور برای درک اساس جامعه غربی و دموکراسی وجود ندارد. این کشور، کشوری است که مملو از تاریخ غنی، حفظ شده و جمعیت متنوعی از بازدید کنندگان در سراسر جهان است. مکانی ایده آل برای یادگیری و رشد از طریق کار در خارج از کشور است. به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار مطلوب، اشتغال در این کشور می تواند ضمن داشتن فرهنگ فوق العاده جذاب این کشور، به شما در یافتن ارتباط برای فرصت های شغلی بین المللی آینده کمک کند.

تحصیل در یونان

این کشور اقتصادی متنوع از گردشگری گرفته تا کشاورزی دارد. تاریخچه در این کشور نیز از ساحل کشتی در زاكینتوس گرفته تا پارتنون در آتن وجود دارد. این امر این کشور را به مکانی عالی برای مطالعه طیف وسیعی از موضوعات تبدیل می کند. هنگامی که در این کشور تحصیل می کنید، می توانید به یک روحیه چند فرهنگی، آرام، باز و مهمان نواز بپردازید که یک عمر خاطرات را برای شما به ارمغان می آورد. این کشور یکی از مقرون به صرفه ترین مقصد اروپایی برای دانشجویان بین المللی است. اکثر مردم باید با بودجه 450€ تا 750€ (یورو) در ماه راحت زندگی کنند. البته سبک زندگی و انتخاب های شما درباره دانشگاه و شهر محل تحصیل می تواند بودجه را کاهش داده یا بالا ببرد.

تحصیل در یونان، در مقایسه با سایر مقصدهای معروف اروپا، کاملا مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور دینی با معرفی این کشور به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا نهادهای خصوصی و دولتی کشور را بین المللی کند. این در سال های گذشته از طریق اجرای یک چارچوب همکاری بین موسسات یونانی و بین المللی رخ داده است که ایجاد برنامه های مناسب برای دانشجویان بین المللی، دوره های چند زبانه و دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد مشترک را افزایش می دهد.

هزینه تحصیل رشته هوافضا در یونان

هزینه تحصیل رشته هوافضا در یونان

دانشجویان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) شهریه برای مقاطع کارشناسیرا در دانشگاه های دولتی یونان پرداخت نمی کنند. اکثر برنامه های کارشناسی ارشد نیز رایگان است. البته چند مورد استثنا وجود دارد که عبارتند از:

  • تجارت
  • پزشکی

هزینه تحصیل در یونان در جدول زیر مشاهده می کنید:

پارامترهزینه به یورو
رشته های تجارت و پزشکی8000€
مقطع کارشناسیبین 1500€ تا 2000€
مقطع کارشناسی ارشدبین 1500€ تا 2000€

همان طور که قبلا اشاره شد، هزینه تحصیل و زندگی در یونان مناسب است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادر مجرب در زمینه مهاجرت می تواند شما را در امر اعزام دانشجو به سایر کشورهای جهان یاری کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *