مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته هوافضا در ترکیه

رشته هوافضا در ترکیه

رشته هوافضا در ترکیه با توجه به فعالیت صنعت این کشور بسیار حائز اهمیت است. این کشور به ویژه در بخش دفاعی و هوانوردی بسیار فعال است. این کشور جزو کشورهای مطرح در این زمینه است. علاقه مندان به کسب تخصص در این رشته می توانند در دانشگاه های معتبر کشور ترکیه رشته هوافضا را در مقاطع مختلف شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنند. تحصیل رشته هوافضا در ترکیه به زبان های انگلیسی و ترکیه امکان پذیر است. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش مطالبی را درباره رشته هوافضا در کشور ترکیه ارائه کرده اند.

صنعت هوافضا در ترکیه

صنایع دفاعی و هوافضائی ترکیه طی دهه های گذشته دستخوش تحولات عمیقی شده است. ترکیه طی سال های اخیر موفقیت بی نظیری را کسب کرده است، امروز ترکیه دارای یکی از سریع ترین بخش های دفاعی و هوافضا در جهان است. تجربه و تأکید بر کیفیت در میان شرکت های دفاعی و هوافضای ترکیه مشهود است زیرا آنها تلاش های زیادی را انجام می دهند، محصولاتی را تولید می کنند که در سراسر جهان قابل رقابت هستند و نقش مهمی را در پروژه های بین المللی بر عهده دارند. شرکت های ترک با داشتن منابع انسانی واجد شرایط و زیرساخت های پیشرفته فناوری، راه حل های جهانی را برای تأمین نیازهای محلی بسیاری از کشورها ارائه می دهند.

این شرکت های ترک فعالیت هایی را در بسیاری از مناطق مهم در بخش دفاع و هوافضا انجام می دهند، از توسعه طراحی اصلی تا تولید داخلی، از مدرنیزاسیون تا اصلاح و از تحقیق و توسعه تا پروژه های بین المللی می باشد. در طول ایجاد زیرساخت های صنایع دفاعی داخلی، ترجیح همکاری و تولید مشترک با کشورهای پیشرو و شرکت های وابسته بود. این امر باعث شد بسیاری از پروژه های دفاعی مانند:

  • ناو جنگی MİLGEM
  • تانک اصلی جنگی ALTAY
  • هلیکوپترهای ATAK
  • و هواپیماهای بدون سرنشین (UAV)

 با موفقیت در صنایع دفاعی کشور توسعه یابد. ترکیه با استفاده از این تجربه اولیه، پروژه های بومی دیگری از جمله پهپاد ANKA، هواپیمای حمله زمینی HÜRKUŞ، ماهواره GÖKTÜRK، یک هلی کوپتر سبک و همچنین یک هواپیمای جنگنده جت را آغاز کرد. علاوه بر این، برخی از زیر سیستم های مهم و پروژه های توسعه فناوری برای پشتیبانی از چنین برنامه هایی آغاز شده است.

درآمد کار رشته هوافضا در ترکیه

میزان درآمد مشاغل رشته هوافضا در کشور ترکیه با توجه به اهمیت این رشته و توجه پر رنگ ترکیه به این موضوع در رده مناسبی است. مشاغل مختلفی در صنعت دفاعی و هوافضای ترکیه موجود است و میزان درآمد آنها متغیر است. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در ترکیه در رشته هوافضا به صورت متوسط 9710TRY (لیر ترکیه) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور ترکیه به میزان 4950TRY (لیر ترکیه) و در بیشترین میزان 15000TRY (لیر ترکیه) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 1000TRY (لیر ترکیه) معادل 115$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور ترکیه را ملاحظه کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در ترکه

تحصیل رشته هوافضا در ترکیه

تحصیل رشته هوافضا در کشور ترکیه در مقاطع مختلف در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. شرایط تحصیل در کشور ترکیه در رشته هوافضا همانند شرایط تحصیل مهندسی است. دانشجویان با داشتن مدرک تحصیلی پیشین و ترجمه آن و برقراری شرایط دانشگاه مورد نظر می توانند جهت پذیرش اقدام کنند. پس از پذیرش دانشجویان می توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کنند.

جهت تحصیل رشته هوافضا و اخذ ویزای دانشجویی ترکیه می توانید دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه Necmettin Erbakan
2دانشگاه آنادولو
3دانشگاه ارسیس
4دانشگاه گلیسیم استانبول
5دانشگاه فنی استانبول
6دانشگاه فنی خاورمیانه
7دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه
8آکادمی نیروی هوایی ترکیه
9دانشگاه Ondokuz Mayis
10دانشگاه علم و فناوری آدانا
11دانشگاه اقتصاد ازمیر

دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه

دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه توسط بنیاد هوانوردی انجمن هوانوردی ترکیه تاسیس شد. بدین ترتیب، به لطف تجربه و دانش فکری خود که از طریق فعالیت در زمینه های هوانوردی و فضانوردی از سال 1925 به دست آورده است، زمینه ای عمیق دارد. دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه اولین دانشگاه در ترکیه است که دارای 4 پردیس در 3 شهر ترکیه است. این دانشگاه با داشتن محیط چند پردیس، از معدود دانشگاه هایی است که اقدامات هوانوردی مانند پروازهای آموزش متقابل را ارائه می دهد. دانشگاه انجمن هواپیمایی ترکیه با 77 هواپیمای پیشرفته، بزرگترین اسکادران ترکیه را برای آموزش هواپیمایی دارد. UTAA با داشتن هواپیماهای متنوع در اسکادران خود، تجربه های متنوع و با کیفیتی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

دانشگاه انجمن هواپیمایی ترکیه اولین و تنها دانشگاه در ترکیه است که در زمینه هواپیمایی و هوافضا تخصص دارد. نیاز به نیروی انسانی تحصیل کرده و واجد شرایط در زمینه هوانوردی اهمیت برنامه های آن را افزایش می دهد. روابط دانشگاه با بخش خصوصی به فارغ التحصیلان آن کمک می کند تا به راحتی کار پیدا کنند. با 2 فرودگاه (اتیمسگوت-آنکارا و سلجوک-ازمیر)، 6 فرودگاه کامل برای آموزشی و 2 برج اپراتور با تجهیزات ILS بهترین دانشگاه هوانوردی در ترکیه است.

دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه

مهندسی هوانوردی در دانشگاه انجمن هواپیمایی ترکیه

گروه مهندسی هوانوردی این دانشگاه هم در زمینه تعمیر و نگهداری و تعمیر هواپیماهای نظامی و غیرنظامی و هم در زمینه طراحی و تولید هواپیماهای با فناوری جدید متخصص هستند. در عوض، آنها علاوه بر انجام تحقیق و توسعه در هواپیمایی، به ترکیه کمک می کنند تا رویاها و برنامه های آینده خود را در زمینه هوانوردی تحقق بخشد. گروه مهندسی هوانوردی یک شاخه مهندسی است که هدف آن طراحی و توسعه ساختارهایی است که در هوا پرواز می کنند مانند هواپیماها، هلی کوپترها و راکت ها.

علاوه بر این، در این شاخه مهندسی، دانش و مهارت های لازم برای نگهداری، تعمیر و بهره برداری از سازه های ذکر شده در بالا توسط دانشجویان حاصل می شود. مهندسی هواپیما علاوه بر ارتقا روند تحقیق، توسعه و طراحی هواپیما، توسعه و طراحی وسایل نقلیه زمینی یا دریایی را که در معرض اصطکاک هوا قرار می گیرند نیز ارتقا می دهد. از این رو، مهندسان هواپیما این شانس را دارند که در زمینه های مختلف از صنعت دفاعی و هواپیما گرفته تا صنعت حمل و نقل زمینی به کار گرفته شوند.

دانشجوی تحصیلات تکمیلی می تواند فرصت های شغلی را در این موسسات پیدا کند:

  • انجمن هوانوردی ترکیه
  • هواپیمایی ترکیه
  • صنایع هوافضای ترکیه (TAI)
  • صنایع موتور ترک (TEI)
  • Hava İkmal Bakım merkezleri (HİBM)
  • توبیتاک
  • آسلسان
  • هاولسان
  • روکتسان
  • بخش اتومبیل (ایسوزو، BMC، رنو، هیوندای)
  • صنعت (Arçelik ، Beko ، AEG ، Bosch ، Momentus)
  • وزارت حمل و نقل، امور دریایی و ارتباطات
  • اداره کل هواپیمایی کشور

مهندسی هوافضا در آکادمی نیروی هوایی ترکیه

مهندسی هوافضا یکی از 5 گروه وابسته به دانشکده آکادمی نیروی هوایی ترکیه است که رویاهای پرواز شما را به واقعیت تبدیل می کند. هدف اصلی این گروه آموزش دانشجویانی است که دانش اولیه علوم و فنون هوافضا را دارند. با تحصیل این دوره می توانید جنبه های مختلف سازه های هوافضا از جمله طراحی، بهبود و ساخت وسایل نقلیه هوافضا و خدمات مربوط به آنها را جستجو کنید. روش تحقیق تحلیلی، عددی و تجربی در این علم مهندسی استفاده شده است. فیزیک و ریاضیات مقدماتی در چارچوب نظری، سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در مطالعات عددی و آزمایش تونل باد و پرواز در محدوده تجربی، ابزار اصلی در فرایند آموزش مهندسی هوافضا هستند. برخی از دوره های اساسی ارائه شده در این بخش به شرح زیر است:

  • آیرودینامیک
  • پیشرانه در فضا
  • سازه های هوافضا
  • مکانیک پرواز
  • پایداری و کنترل و طراحی هواپیما.

مهندسی هوافضا از سال 1974 تحصیلات 4 ساله کارشناسی خود را ارائه داده است. از آن زمان، پیشرفت و توسعه مداوم در حال پیشرفت است. با در نظر گرفتن نیازهای فرماندهی نیروی هوایی، بخش مهندسی هوافضا در بخش خود مأموریت آموزش خلبانان آینده را با استفاده از کادر علمی پیشرفته، آزمایشگاه های به روز، اسناد دوره حمایتی و برنامه درسی آن معادل گروه های مشابه در سایر دانشگاه هست.

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه اقتصاد ازمیر ترکیه

مهندسی هوافضا در دانشگاه اقتصاد ازمیر ترکیه شاخه ای از مهندسی است که شامل طراحی، ساخت، آزمایش، تحقیق و توسعه، تعمیرات و نگهداری در مورد هواپیماهای پرواز هوایی و فضایی سرنشین دار و بدون سرنشین است. هر محصول یا خدمتی اقتصادی، علمی و فناوری از جو و فضای خارجی سیاره ما، برای اهداف نظامی یا نظامی، به این شاخه مهندسی مربوط می شود. وسایل نقلیه پرواز هوایی و فضایی محصولات مناطق مختلف فنی و مهندسی از جمله آیرودینامیک، پیشرانه، هواپیما، علم مواد، تجزیه و تحلیل ساختاری و ساخت هستند.

بخش هوافضا با فراهم آوردن فرصت های شغلی جذاب، به تدریج موقعیت خود را در سراسر جهان پر می کند. طراحی و ساخت، تعمیرات و نگهداری، مدیریت حمل و نقل هوایی از مناطق اصلی کار در این بخش فناوری بالا هستند. مهندسان هوافضا که مهارت های بسیاری کسب می کنند، به عنوان یک نتیجه مطلوب از تحصیلات جامع، می توانند شغل هایی را در بخش های اصلی خودرو و انرژی نیز پیدا کنند. جهت بررسی قوانین اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه می توانید با مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *