مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته هوافضا در آلمان

رشته هوافضا در آلمان

رشته هوافضا در آلمان یکی از بهترین رشته های ارائه شده در این بخش در اروپاست. آلمان یکی از کشورهای صنعتی جهان است و قطب فناوری و صنعت است. رشته هوافضا با توجه به حضور شرکت های هوافضا و هوانوردی در آلمان بسیار محبوب است. این رشته نیاز به دانش عمیق در فیزیک، نجوم و ریاضی دارد و علاقه مندان به این رشته با تحصیل و اخذ مدرک می توانند به بازار کار جذاب رشته هوافضا ورود پیدا کنند. بدون شک چنانچه در این کشور در رشته هوافضا تحصیل کنید با داشتن مهارت ها و تسلط به زبان آلمانی مشکلی برای ورود به بازار کار نخواهید داشت. با حضور شرکت های مختلف در زمینه هوافضا حتی می توانید برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنید. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره رشته هوافضا در آلمان و تحصیل و کار در این رشته بیشتر توضیح داده اند.

بازار کار رشته هوافضا در آلمان

صنعت مهندسی هوافضا در آلمان طی 2 دهه گذشته در حال رشد بوده است. زیرساخت های تحقیق و توسعه در کلاس جهانی و سرمایه گذاری گسترده، پایگاه تولیدی قدرتمند و وجود آمادگی متخصصان و مهندسان بسیار واجد شرایط، این کشور را به یکی از قطب های پیشرو در صنعت هوافضای جهانی تبدیل کرده است. مهندسی هوافضا در آلمان به عنوان یکی از نوآورترین و بهترین عملکرد در این کشور، بیش از 100000 متخصص را به خدمت می گیرد. فقط مرکز هوافضای آلمان (DLR) بیش از 8000 کارمند در 20 مکان کشور دارد. شغل اولیه در این زمینه، با 1 تا 4 سال سابقه کار تخمین زده می شود که سالانه به طور متوسط ​​حدود 50000€ (یورو) حقوق در بر دارد.

رشد ترافیک هوایی، زمینه حمل و نقل هوایی را برای افرادی که قصد دارند کار خود را در رشته مهندسی هوافضا در آلمان، ساخت هواپیما یا حتی به عنوان خدمه کابین در پرواز یا فرودگاه ادامه دهند، را مهیا کرده است. صنعت حمل و نقل هوایی برای پشتیبانی از این ترافیک رو به رشد هوایی و تأمین انتظارات آنها، در اروپا 2 برابر خواهد شد. صنعت حمل و نقل هوایی باید خود را در جنبه های مختلف مانند موارد زیر گسترش دهد:

  • ساخت هواپیما
  • تعمیر و نگهداری
  • مهندسی هوافضا
  • خدمه کابین و کارکنان فرودگاهی

درآمد کار رشته هوافضا در آلمان

همانطور که گفته شده رشته هوافضا در آلمان بسیار فعال است و شرکت های مختلفی در این زمینه در حال کار هستند. با داشتن تخصص و تجربه کاری در این رشته بدون شک می توانید حقوقی درخور کسب کنید. با یک بررسی و آنالیز انجام شده در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در آلمان در رشته هوافضا به صورت متوسط 4840€ (یورو) ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور آلمان به میزان 2090€ (یورو) و در بیشترین حالت 7230€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور آلمان را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در آلمان تحصیل رشته هوافضا در آلمان

مهندسی هوافضا در آلمان زمینه های زیادی برای مطالعه و تحقیق دارد زیرا آلمان به عنوان قطب تحقیق در صنعت و فن آوری هوافضا در نظر گرفته شده است. این صنعت متشکل از فناوری های کلیدی استراتژیک است که مربوط به مطالعه زمین و سیستم خورشیدی است، تحقیق در فن آوری های نوآورانه که می تواند توسط محیط زیست برای حمل و نقل هوایی ایمن حفظ شود و با انتشار GHG بار سنگینی بر محیط زیست وارد نمی کند. حمل و نقل هوایی از امروز %3 از آلودگی هوا را تشکیل می دهد، که نگران کننده است. مهندسی هوانوردی در آلمان از جذابیت خاص خود برخوردار است. این کار در زمینه های توسعه فن آوری های پیشرفته برای ایجاد طرح های آینده نگرانه که باعث افزایش عملکرد و پایداری صنعت هوافضا می شود، کار می کند.

دولت فدرال آلمان نقش اساسی در ارائه پشتیبانی و بودجه از صنعت هواپیمایی دارد. این همچنین به نفع دانشجو در ادامه تحصیلات خود در رشته مهندسی هوافضا در آلمان است. تحقیقات در حمل و نقل هوایی بر توسعه فن آوری های پایدار و طراحی دوستانه محیط زیست تأکید دارد که از طریق انتشار کمتر گازهای گلخانه ای به محافظت آب و هوا کمک می کند. تحصیل رشته هوافضا در آلمان در مقاطع مختلف تحصیل از کارشناسی تا تحصیل دکترا در آلمان به زبان های آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است.

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در آلمان شامل:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه علوم کابردی برمن
2دانشگاه فنی علوم کاربردی ویلدائو
3دانشگاه اشتوتگارت
4دانشگاه فنی درسدن
5دانشگاه فنی مونیخ
6دانشگاه علوم کاربردی آخن
7دانشگاه فنی اینگولشتات
8دانشگاه علوم کاربردی مونیخ
9دانشگاه فنی دارمشتات
10دانشگاه باندزویر مونیخ

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه فنی اینگولشتات آلمان

برنامه مهندسی هوافضا از طریق همسویی با آخرین پیشرفت ها و روند تحقیق در زمینه هواپیمایی و ارتباط قوی آن با حوزه های تجاری و تحقیقاتی برجسته است. تمرکز اصلی بر توسعه، ساخت، تجهیزات فنی و بهره برداری از هواپیماهای غیرنظامی و نظامی است. برنامه دوره مهندسی هوافضا به یک ماژول مقدماتی و گرایش 2 بخش تقسیم شده است که توسط یک آزمون گرایش و یک ماژول 5 ترم تحصیل پیشرفته تکمیل شده است. دانشجویان باید در طول دوره دوم (ترم 3 الی 7) یک رشته اصلی تحصیل را انتخاب کنند. ترم عملی (ترم 5) یکی دیگر از مولفه های مهم برنامه است. در طول تحصیل مهندسی هوافضا، دانشجویان از بین 3 رشته اصلی یکی را انتخاب می کنند.

رشته “تعمیر و نگهداری” شامل رشته هایی مانند تعمیر و نگهداری صدور گواهینامه و تعمیر است، در حالی که رشته هایی مانند توربو ماشین، صدور گواهینامه از اجزای پیشرانه و نصب موتور هستند. علاوه بر این، زمینه مطالعه “طراحی هواپیما” شامل ساختارها، مواد و طراحی هواپیماهای با بال ثابت و دوار است. با توجه به پیچیدگی بسیار زیاد پیشرفت های فنی در هواپیمایی و پیشرانه جت بسیاری از شرکت های این رشته به مزایای آموزشی که مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هوا فضا به همراه دارد، اهمیت می دهند. لطفاً توجه داشته باشید که دوره آموزشی در این دانشگاه به زبان آلمانی برگزار می شود.

فرصت های شغلی مهندسی هوافضا در آلمان

فرصت های شغلی مختلفی برای مهندسان هوافضا وجود دارد، از جمله:

  • توسعه، طراحی و مدل سازی
  • تکنیک های آزمایش و اعتبار سنجی
  • صدور گواهینامه هواپیما
  • خدمات تعمیر و نگهداری و تعمیر
  • تولید و مونتاژ
  • تا سیستم های هواپیمایی و پیشرانه

فارغ التحصیلان از فرصت های شغلی بسیاری در بهترین شهرهای آلمان و شهرهای صنعتی مانند اینگولشتات و اطراف آن و در بازارهای ملی و بین المللی نیز برخوردار خواهند شد. این امر به دلیل افزایش تقاضای سالانه مهندسان هواپیمایی مانند ایرباس است. منطقه اینگولشتات علاوه بر اینکه یکی از مناطق در حال توسعه با سرعت در اروپا است، نه تنها خانه تولید کنندگان مشهور خودرو و الکترونیک است، بلکه محل استقرار چندین شرکت صنعت هواپیمایی مانند گروه ایرباس (مانچینگ و دوناورث)، MBDA (شروبنهاوزن) و بسیاری از شرکت های متوسط ​​منطقه ای است. فرصت های شغلی از کار به عنوان مدیر پروژه یا مهندس طراحی تا مسئولیت کامل برنامه های هواپیما را شامل می شود.

شرکت های برتر رشته هوافضا در آلمان

شرکت های برتر رشته هوافضا در آلمان

افرادی که دارای مدرک هوافضا هستند ودارای تجربه کاری در این زمینه هستند می توانند با استفاده از ویزای جستجوی کار آلمان برای کاریابی اقدام کنند. دانش زبان آلمانی و انگلیسی می تواند شانس شما را بیافزاید. در زیر برخی از بهترین شرکت های هوافضا در آلمان معرفی شده اند:

نام شرکتشرح
ایرباسایرباس ثابت کرده است که یکی از رهبران جهانی در صنعت هوافضا است. این شرکت محصولات را طراحی و هواپیماهای تجاری، نظامی، هلی کوپترها و ماهواره ها را توسعه می دهد. این شرکت دومین شرکت فضایی محسوب می شود. در آلمان، این شرکت حدود 46000 کارمند در 27 بخش دارد. فرصت های شغلی مهندسان هوافضا متنوع است.
کالینز هوافضاکالینز هوافضا یکی از تأمین کنندگان عمده محصولات هوافضا و دفاعی در جهان است. تا به امروز، کالینز هوافضا بیش از 70000 کارمند در 300 بخش در سراسر جهان دارد. این شرکت بیش از 50 سال در آلمان فعالیت می کند و لوازم الکترونیکی پیچیده سفارشی را برای انواع برنامه های هواپیمای نظامی با مشخصات عالی تهیه می کند. همچنین یکی از پیشروان فناوری چرخ های فضایی به حساب می آید.
هواپیمایی دیهلهواپیمایی Diehl یک تامین کننده بین المللی کابین و سیستم تهویه است. برخی از محصولات و خدمات ارائه شده آن شامل پیشگیری از آتش سوزی، کابین هواپیما، تهویه مطبوع، محلول های بهداشتی هواپیما، تأمین آب و راه حل های جامع بازسازی است. این شرکت در حال حاضر با کارخانه های معروف ساخت هواپیما از جمله ایرباس و بوئینگ همکاری می کند.
مرکز هوافضای آلمان (DLR)مرکز تحقیقات ملی جمهوری فدرال آلمان در زمینه هوانوردی و فضا است. این سازمان کارهای تحقیق و توسعه گسترده ای به ویژه در زمینه فضا، انرژی، هوانوردی، حمل و نقل، امنیت و دیجیتالی سازی را انجام می دهد.

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه اشتوتگارت

مطالعات مهندسی هوافضا به عنوان یک برنامه مطالعاتی پیوسته کارشناسی علوم ارائه می شود. دانشجویان به عنوان مهندسانی آموزش می یابند که قادر به حل چالش های میان رشته ای مداوم در حال رشد مهندسی هوافضا و رشته های مجاور فن آوری پیشرفته هستند. در این دوره، دانشجویان می آموزند که چگونه از پیشرفته ترین روش ها استفاده کنند. مطالعه کارشناسی در دانشگاه اشتوتگارت طولانی 6 ترم بر آموزش دانش بنیادی و پیشرفته در زمینه هوا فضا تأکید دارد. دانشجویان می آموزند که چگونه به طور مستقل کار کنند، که برای کارکرد انعطاف پذیر در تنظیمات حرفه ای دارای ارزش است. داشتن این مهارت فرصت های شغلی متنوعی را در زمینه های دیگر باز می کند که به استفاده از جدیدترین روش ها و فن آوری های علمی نیز نیاز دارد.

از جمله پیش نیازهای این برنامه:

  • دانش ریاضیات و فیزیک
  • علاقه به مشکلات فنی
  • آماده بودن برای یادگیری زبان های خارجی

برای بررسی شرایط تحصیل در آلمان و کسب اقامت این کشور می توانید با وکلا و متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید و در کم ترین زمان به کشور آلمان مهاجرت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *