مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه

رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه

رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه از رشته های محبوب و مورد توجه دانشجویان جوان است که به دنیای رایانه ها علاقمند هستند. در واقع دانشجویان این رشته پس از اتمام تحصیل خود در طیف وسیعی از مشاغل می توانند مشغول به کار شوند. این رشته دانشجویان را یک متخصص کامپیوتر تبدیل می کند. روسیه نیز یکی از کشورهای برتر جهان است. که قدرت و تکنولوژی آن زبانزد خاص و عام است. به عبارت دیگر تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه یک فرصت بسیار عالی و بکر است. مهندسان کامپیوتر نیز در این کشور می توانند به جایگاه های خوبی دست بیابند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به روسیه و اخذ ویزای دانشجویی این کشور به سوالات شما پاسخ می دهد.

تحصیل رشته کامپیوتر در روسیه

رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه از همان ابتدا نقطه عطفی در زمینه مهندسی ایجاد کرده است و در سال های اخیر نیز به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است. مطالعه در این حوزه در خصوص طراحی، بهینه سازی، نگهداری و ایجاد سیستم ها و ماشین های مختلف در این رشته به عنوان مهندسی کامپیوتر شناخته می شود. در مهندسی، دانش آموزان می توانند طیف گسترده ای از موضوعات مانند طراحی، حل مسائل پیشرفته و ریاضیات را بیاموزند. برنامه های مهندسی در روسیه به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان نیز می توانند پس از مطالعه آنها شرکت خود را راه اندازی کنند. فرصت های زیادی برای دانش آموزان وجود دارد که پس از مهندسی در روسیه شرکت خود را راه اندازی کنند.

روسیه کشوری در شمال اوراسیا است و آموزش و پرورش در روسیه توسط وزارت آموزش و علوم تنظیم می شود و عمدتا توسط دولت ارائه می شود. متقاضیان خارجی می توانند برای هر یک از 4 دوره کارشناسی 4 ساله مهندسی در روسیه ثبت نام کنند. مرحله دوم برنامه تحصیلی می تواند برنامه کارشناسی ارشد مهندسی باشد. این آموزش را می توان برای 3 تا 4 سال آینده برای تحقیقات علمی عمیق ادامه داد. بنابراین، روسیه دارای زمینه کامل برای آموزش مهندسی است و بهترین برنامه های مهندسی را ارائه می دهد. بلکه مهندسی در روسیه دارای 5 سال برنامه تخصصی است که توسط برخی از دانشگاه های روسیه ارائه می شود. این آموزش مهندسی در روسیه می تواند به زبان انگلیسی یا روسی ارائه شود.

مزایا تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه

در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، تحصیل مهندسی در روسیه ارزان است. هزینه زندگی نیز مقرون به صرفه است. مهندسی در روسیه، بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی در بین برنامه های مختلف تحصیل در خارج از کشور است. کشور روسیه تعداد بورسیه های تحصیلی خود را برای رشته های مهندسی، پزشکی و سایر موارد مهم افزایش داده است، زیرا تعداد بیشتری از دانش آموزان برای تحصیل به روسیه می روند. هیچ محدودیتی برای ویزا وجود ندارد. ویزای چند بار ورود به دانشجویان داده می شود که باید در پایان هر سال توسط دانشجویان تمدید شود. دانش آموزان می توانند هنگام تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه تنوع فرهنگی را تجربه کنند زیرا دانشجویانی از کشورهای مختلف برای تحصیل به روسیه می آیند. کالج های مهندسی در روسیه از بهترین برنامه درسی مهندسی پیروی می کنند. بنابراین، مدرک مهندسی از طریق روسیه دارای ارزش بالایی در سراسر جهان است.

در نمودار زیر شاهد هزینه هایی هستید که در کشور روسیه در هنگام تحصیل و زندگی باید بپردازید:

هزینه های تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه

دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه

در دانشگاه فنی مهندسی نظامی قوانین ویژه ای برای دانشجویان خارجی اعمال می شود. در سال، 1500-2000 دانشجو را می توان در کالج اسکان داد. دانشگاه فنی دولتی نیژنی نوگورود نیز در سال 1917 شروع به کار کرد. دانشگاه آکادمیک سن پترزبورگ نیز رشته مهندسی کامپیوتر را ارائه می دهد. از نظر کالج های دیگر در روسیه، این دانشگاه جدید است. مهندسی نرم افزار، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی برق از دیگر دوره هایی هستند که توسط این کالج ارائه می شود. موسسه فناوری دولتی سن پترزبورگ نیز از معتبرترین و قدیمی ترین کالج های روسیه است که می توان در آن رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کرد. دانشگاه پلی تکنیک دولتی سن پترزبورگ تقریباً 30000 دانشجو دارد. از 30000 دانش آموز، 3000 دانشجو خارجی هستند. دانشگاه معتبر دیگر دانشگاه دولتی مهندسی و اقتصاد سن پترزبورگ است که کارشناسی و کارشناسی ارشد توسط این کالج ارائه می شود.

دوره هایی که تقریباً برای 15000 دانشجو در سال در این کالج ارائه می شود عبارتند از:

  • ساخت و ساز
  • مهندسی بهداشت
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی ارتباطات
  • مهندسی الکترونیک
  • فناوری اطلاعات

رتبه های دانشگاه های برتر رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه

ساخت و ساز، کارآفرینی و امور مالی، مهندسی مکانیک، مهندسی نرم افزار و تجارت دوره هایی هستند که توسط این کالج ارائه می شود. دانشگاه ملی تحقیقات فن آوری اطلاعات سن پترزبورگ در سال 1900، این دانشکده تأسیس شد. مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی اپتیک، اطلاعات و مهندسی کاربردی دروس ارائه شده توسط این کالج هستند. دانشگاه پلی تکنیک تومسک که بیش از 1000000 متخصص فنی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند مرکز خوبی برای تحصی رشته مهندسی کامپیوتر است. امروزه این دانشگاه بیش از 22000 دانشجو دارد. فیزیک و مهندسی کاربردی، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، گروه نظامی، ساختمان سازی دوره هایی است که توسط این کالج ارائه می شود. و در نهایت دانشگاه شهر دوبلین یکی از دانشگاه های جوان پیشرو در جهان است. این شهرت برای تحقیقات درجه یک شهرت زیادی یافته است.

در جدول زیر شاهد رنکینگ دانشگاه های روسیه و امتیازات آنان در سال اخیر هستید:

نام دانشگاهشهررتبه در بهترین دانشگاه های رشته مهندسی کامپیوتررتبه در جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه پلی تکنیک تومسکتومسک2778625240
دانشگاه ITMOسنت پترزبورگ3017185044
دانشگاه ایالتی تامسکتومسک3104904950
MV Lomonosov دانشگاه دولتی مسکومسکو5082853958
دانشگاه دولتی سن پترزبورگسنت پترزبورگ5815873648
دانشگاه ایالتی نووسیبیرسکنووسیبیرسک6354533352
دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ روسیهسنت پترزبورگ7384472752

رتبه های دانشگاه های برتر رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه

الزامات تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در روسیه

مدرک تحصیلی مهندسی در روسیه انگلیسی یا روسی است. کسانی که توان مالی مهندسی در روسیه را با زبان انگلیسی ندارند می توانند از تحصیلات روسی استفاده کنند. با این حال، برای تسلط به زبان روسی، داوطلبان باید 10 ماه دوره فشرده را بگذرانند. کالج های مهندسی در روسیه نیازی به آزمون مهارت زبان انگلیسی به عنوان معیارهای واجد شرایط بودن، مانند IELTS یا TOEFL ندارند. اما دانش آموزان نیاز به یک دوره اجباری 1 ساله آموزش زبان روسی دارند. یادگیری زبان روسی برای دانش آموزان مفید خواهد بود زیرا زبان روسی 240 میلیون نفر در سراسر جهان به آن صحبت می کنند. مشاوران متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به روسیه به سوالات و ابهامات شما پاسخ خواهند داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *