مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه برترین دانشگاه ها در این کشور وجود دارد که دانشجویان می توانند از بین آن ها انتخاب کنند. این کشور، دروازه ای بین اروپا و خاورمیانه کشوری گسترده با تأثیرات فرهنگی و سیاسی قوی است. از غرب با یونان و بلغارستان، از شرق با گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و ایران و از جنوب شرقی با عراق و سوریه همسایه است. این کشور همچنین دروازه بین دریای مدیترانه و دریای سیاه است. پایتخت این کشور آنکارا است، اما بزرگترین و مهمترین شهر آن استانبول است. استانبول در غرب کشور واقع شده است و تنگه بسفر (خط تقسیم اروپا و آسیا) از مرکز شهر عبور می کند. شهرهای بزرگ دیگر عبارتند:

  • از بدروم
  • آنتالیا
  • غازیانتپ
  • ازمیر

این کشور مدت هاست که نقش مهمی را در اروپا و خاورمیانه ایفا کرده است. این امر هنوز هم در فرهنگ این کشور، آداب و رسوم آن و حتی زبان ترکی منعکس شده است. شیشا، چای برگ تازه، آبجو غلات و قهوه قوی بخش های روزمره زندگی این کشور هستند. بسیار طبیعی است که روز خود را برای یک سرگرمی سریع متوقف کنید. اما انتظار توقف بی سر و صدا نداشته باشید. این کشور یک مکان پر جنب و جوش است. و این در فضای باز و استقبال کننده و شهرت آن برای مهمان نوازی بزرگ نشان داده شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را به رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه اختصاص داده است.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

دانشگاه هایی که مناسب تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه هستند عبارتند از:

  • دانشگاه کادیر هاس
  • دانشگاه آیدین استانبول
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه سبانچی
  • دانشگاه یسار
  • دانشگاه MEF
  • دانشگاه باچشهر
  • دانشگاه آتیلیم
  • دانشگاه پاموکاله
  • دانشگاه بوغازیچی
  • دانشگاه آرل

یکی از مقاطعی که دانشجویان می توانند برای این رشته انتخاب کنند، کارشناسی است. در طول برنامه 4 ساله کارشناسی، همراه با دوره های اصلی عبارتند از:

  • نرم افزار کامپیوتر
  • سخت افزار و شبکه های کامپیوتری
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • انگلیسی
  • اقتصاد
  • تجارت
  • علوم اجتماعی

برنامه آموزشی به طور منظم مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی شده است. هدف اصلی برنامه این است که دانشجویان را با جدیدترین پیشرفت ها در زمینه مهندسی کامپیوتر آشنا کرده و در عین حال، مهارت های یادگیری مادام العمر آن ها را افزایش دهد. این برنامه با هدف پرورش مهندسان کامپیوتر واجد شرایط و تحصیل کرده که دارای دانش عمیق در سیستم های کامپیوتری، سخت افزار و نرم افزار هستند و می توانند با تولید طرح های جدید دانش نظری خود را در عمل به کار گیرند. فارغ التحصیلان این گروه به دلیل تحصیلات محکم و سابقه قوی در اصول اساسی فناوری و همچنین تجربه ای که از طریق آزمایشگاه به دست می آورند، برای مقابله با تغییرات سریع محیط مجهز هستند.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه در جدول زیر آمده است:

نوع دانشگاههزینه به دلار
دانشگاه های دولتی1500$
دانشگاه های خصوصی20000$

به طور کلی، شهریه دانشگاه های دولتی معمولا 1500$ (دلار) در سال نخواهد بود، در حالی که مدارس خصوصی می توانند تا 20000$ (دلار) برای دوره معادل دریافت کنند. به طور کلی، برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند معمولا گران تر از برنامه هایی هستند که به زبان ترکی آموزش داده می شوند. برنامه هایی که دارای عناصر کاربردی تری مانند مهندسی یا پزشکی هستند نیز معمولا هزینه بیشتری خواهند داشت. شما باید هزینه های خود را خود تأمین کنید، اما در مدارس دولتی این کار به راحتی انجام می شود.

از آنجا که این کشور همچنان به عنوان یک مقصد تحصیل محبوب در خارج از کشور است، گزینه های زیادی برای بورسیه تحصیلی در دسترس است. یکی از محبوب ترین آن ها بورسیه تحصیلی  است. به همچنین بورسیه های تحصیلی زیادی وجود دارد که مخصوص مدارس، مناطق موضوعی و مناطق جغرافیایی است. همچنین ممکن است کشور شما بورسیه خاص این کشور را داشته باشد. می توانید قبل از درخواست بررسی کنید.

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه

نمودار زیر نشان می دهد که مهندسی کامپیوتر ترکیبی از چه رشته هایی است:

مشاغل ترکیبی مهندسی کامپیوتر در ترکیههمان طور که در نمودار مشاهده می کنید، مهندسی کامپیوتر شاخه ای از مهندسی است که مهندسی الکترونیک را با علوم کامپیوتر ادغام می کند. مهندسان کامپیوتر سیستم های کامپیوتری و سایر دستگاه های تکنولوژیکی را طراحی و توسعه می دهند. دانشجویانی که با موفقیت از مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه فارغ التحصیل می شوند عنوان “مهندس کامپیوتر” را دریافت می کنند. تقاضای زیادی برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر در سطح محلی و بین المللی وجود دارد.

بسیاری از فارغ التحصیلان این کشور با حقوق پردرآمد در شرکت های بزرگ بین المللی و با فناوری محور مشغول به کار شده اند. همچنین بسیاری از فارغ التحصیلان ما برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکترا چه در این کشور و چه در خارج از کشور ادامه می دهند. پس از اتمام تحصیلات تکمیلی، برخی از فارغ التحصیلان این کشور در دانشگاه های معتبر انگلستان و ایالات متحده مشغول به کار شده اند.

حقوق ماهیانه کار در ترکیه برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در ترکیه برای مهندسان کامپیوتر

کار حین تحصیل در ترکیه

بسیاری از دانشجویان رویای تحصیل در این کشور را دارند و به دنبال یافتن شغل مناسب برای آن ها در طول تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی هستند. برخی از دانشجویان هنگام تحصیل به دنبال کار هستند و قصد دارند هزینه زندگی یا شهریه دانشگاه را پرداخت کنند. طبق ماده 41 (1) قانون این کشور، دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند به شرط اخذ مجوز کار کار کنند. اما برای دانشجویان کارشناسی، حق کار پس از اولین سال تحصیل آغاز می شود.

در چند سال گذشته، این کشور شاهد افزایش تعداد خارجی ها در این کشور بوده است که منجر به افزایش قابل توجه نرخ اشتغال خارجیان حاضر در این کشور شده است. علیرغم نیاز شرکت ها به استخدام خارجیانی که به زبان های دیگر صحبت می کنند، یافتن فرصت شغلی برای دانشجویی که به زبان ترکی صحبت نمی کند آسان نیست. زیرا، اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی یا زبانی غیر از زبان خود تسلط ندارند. بنابراین، به دانشجویان توصیه می شود زبان ترکی را بیاموزند زیرا به آن ها فرصت بیشتری می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اطلاعاتی که درباره مهاجرت دارد، می تواند برترین راه های مهاجرت به ترکیه را برای شما عزیزان معرفی کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *