مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان

رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان با توجه به پیشرفت این کشور در زمینه تکنولوژی یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است. سالانه هزاران نفر تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا دانشجویان بین المللی تصمیم به تحصیل در این کشور می گیرند. برخی از آن ها شامل هزینه های پایین زندگی، شهریه ارزان، شرایط ورود آسان تر و همچنین این واقعیت است که این کشور بخشی از اتحادیه اروپا است. بنابراین، همه دیپلم ها بین المللی شناخته شده هستند. البته، در میان اکثریت قریب به اتفاق افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، تعداد قابل توجهی از خارجیانی هستند که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند. بنابراین، مهارت های زبان انگلیسی شما باید برای درک همه سخنرانی ها و موارد کاربردی خوب باشد. تحصیل به مدت 5 سال طول می کشد و مدرک کارشناسی ارشد را دریافت می کنید.

از آنجا که این کشور بسیار بزرگ نیست، همه چیز در این کشور به راحتی قابل دسترسی است. چه کوه، دریاچه یا سواحل زیبا را دوست دارید، در این کشور همه آن ها وجود دارد. همه ان ها نزدیک بوده و فاصله یک طرف کشور تا سر دیگر آن حدود 500 کیلومتر است که سفر را آسان و سریع می کند. همین امر در مورد شهرها نیز صادق است که دارای شبکه حمل و نقل عمومی پیشرفته ای هستند. بنابراین، اگر در این کشور تحصیل می کنید، این شانس را دارید که از تحصیلات خود نهایت لذت را ببرید و برای هر سفر برنامه ریزی کنید. این نگارش توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان نوشته شده است.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان

شاخه نرم افزار از محبوت ترین برنامه های مربوط به رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان است. مهندسی نرم افزار بر تجزیه و تحلیل نیازها و نیازهای کاربران برای طراحی، استقرار و آزمایش نرم افزار جدید متمرکز است. برای توسعه برنامه های کاربردی، مهندسان نرم افزار باید به زبان های برنامه نویسی درخواستی باید تسلط داشته باشند که عبارتند از:

  • SQL
  • JavaScript
  • جاوا
  • C#
  • Python
  • PHP

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستانکار مهندسان نرم افزار اهمیت فزآینده ای پیدا کرده است. زیرا، فناوری و نرم افزارهای کاربردی تقریبا در هر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. تقاضا برای نرم افزارهای پیچیده تر و نیاز به توسعه برنامه های امن و قابل اعتماد یکی از بزرگترین چالش های مهندسان نرم افزار است. موضوعاتی که می توانید انتظار داشته باشید در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار مطالعه کنید عبارتند از:

  • برنامه نویسی کامپیوتر
  • الگوریتم ها
  • ساختار داده
  • تعامل انسان و کامپیوتر
  • توسعه وب
  • مدیریت پروژه نرم افزاری
  • معماری و سیستم عامل
  • امنیت و قابلیت استفاده

دانشگاه فنی گابروو، این رشته را ارائه می دهد.

دانشگاه فنی گابروو یک دانشگاه دولتی در شهر گابروو واقع در این کشور است که در سال 1964 تأسیس شد. این موسسه همچنین دارای شعبه ای در لاوچ است. دانشگاه فنی گابروو (TU Gabrovo) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و علوم این کشور به رسمیت شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی بلغاری است که از نوع متوسط است. نمودار زیر نرخ پذیرش دانشجویان را در این دانشگاه نشان می دهد:

نرخ پذیرش در دانشگاه فنی گابروو بلغارستان

هزینه تحصیل در بلغارستان برای این دانشگاه در جدول زیر آمد است:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار
کارشناسیبین 1000$ تا 2500$
تحصیلات تکمیلیبین 1000$ تا 2500$

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان

مهندسان نرم افزار معمولا به صورت تیمی کار می کنند. آن ها می توانند انواع مختلفی از پروژه ها را توسعه دهند. برخی از مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان عبارتند از:

  • توسعه بازی های ویدئویی
  • برنامه های کاربردی مورد استفاده در محیط های تجاری
  • سیستم عامل های نرم افزاری
  • سایر پروژه ها

به عنوان یک مهندس نرم افزار، زمان زیادی را صرف نوشتن اسناد مشخصات طراحی و سایر فایل ها خواهید کرد. این مرحله برای اطمینان از سازماندهی خوب فرآیند مهندسی نرم افزار ضروری است. مهندسان نرم افزار یا می توانند خود کد بنویسند یا دستورالعمل ها و مشخصات را به برنامه نویسان کامپیوتر ارائه دهند و از آن ها بخواهند در عوض این کار را انجام دهند. آن ها همچنین محدودیت سخت افزاری را در نظر می گیرند و زمان خود را صرف شناسایی مشکلات احتمالی و رفع آنها قبل از وقوع می کنند. پس از فارغ التحصیلی، می توانند به عنوان توسعه دهنده برنامه، مدیر پایگاه داده، توسعه دهندگان بازی، تست کننده نرم افزار، طراح وب ، مهندسین نرم افزار و دیگران کار می کنند. حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر نشاد داده شده است. توجه داشته باشید که مقادیر آمده در نمودار به لو بلغارستان است:

مقادیر حقوق در بلغارستان

هزینه زندگی در بلغارستان

این کشور در میان کشورهایی با مقرون به صرفه ترین هزینه های زندگی قرار گرفته است. هزینه زندگی در بلغارستان ماهانه حدود 500€ (یورو) است. این مقدار شامل:

  • اجاره آپارتمان
  • صورت حساب
  • غذا

برخی از دانشجویان همچنین ترجیح می دهند با 1 یا 2 هم اتاقی یک آپارتمان مشترک داشته باشند که هزینه زندگی را حتی ارزان تر می کند. زیرا، قبض ها، هزینه اجاره و غذا را تقسیم می کنند. البته، گران ترین شهر این کشور، شهر صوفیه است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم ترجیح می دهند در پلوودیو یا وارنا تحصیل کنند. این 2 شهر از بزرگترین شهرهای این کشور هستند و از بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور را دارا هستند.

یافتن یک مکان اقامتی ارزان در این کشور کار سختی نخواهد بود. بسیاری از املاک و مستغلات هستند که به صورت شبانه روزی آپارتمان ارائه می دهند. معمولا هزینه یک آپارتمان 2 نفره در مرکز شهر صوفیه حدود 400€ (یورو) است. در پلودیو و وارنا حتی ارزان تر است. بسیاری از دانشجویان در یک آپارتمان خصوصی با حدود 300€ (یورو) در ماه زندگی می کنند. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که تبلیغات جعلی زیادی در اینترنت وجود دارد. بنابراین، توصیه می شود با یک مشاور املاک معتبر تماس بگیرید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن تجربه لازم در خصوص مهاجرت می توانند به شما عزیزان در این مسیر کمک کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *