دسته بندی نشده

رشته معماری در سریلانکا

رشته معماری در سریلانکا

رشته معماری در سریلانکا تحت تاثیر دوره استعماری این کشور قرار گرفت. بسیاری از بناهای قدیمی این کشور تحت استعمار و جنگ نابود شد. همچنین برخی دیگر نیز تحت معماری استعماری انگلستان و فرانسه قرار گرفته. رشته معماری امروز در سطح دانشگاهی در این کشور ارائه می شود و علاقه مندان به کار در این رشته می توانند مدرک تحصیلی معتبر در این زمینه را دریافت کنند. در این مقاله تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیشتر رشته معماری در سریلانکا را بررسی کرده اند.

کشور سریلانکا

سریلانکا که یک کشور جزیره ای در جنوب آسیا است، رسما جمهوری دموکراتیک سوسیالیست سریلانکا است. سریلانکا مرزهای دریایی خود را با هند در شمال غربی و مالدیو در جنوب غربی مشترک دارد و در نزدیکی جنوب شرقی هند واقع شده است. موقعیت جغرافیایی و بندرهای عمیق آن از زمان جاده ابریشم باستان تا جنگ جهانی دوم دارای اهمیت استراتژیک زیادی بوده است. سریلانکا دارای یک جمهوری و یک کشور واحد با سیستم ریاست جمهوری است، دارای میراث غنی بودایی است. این ادغام در بسیاری از ادیان، گروه های قومی و زبان هاست که به آن شهرت یک کشور متنوع و چندفرهنگی می بخشد. علاوه بر اکثریت سینهالی، در آن گروه های بزرگی از سریلانکا و تامیل های هندی، مورها، بورگرز، مالایی ها، کافیرها و بومی های ودا زندگی می کنند.

تاریخچه رشته معماری در سریلانکا

معماری سریلانکا انواع متنوعی از سبک ها و فرم های معماری را به نمایش می گذارد. آیین بودا در قرن 3 قبل از میلاد به این جزیره وارد شد و تأثیر زیادی در طراحی های سریلانکا داشته است. جدا از این، تکنیک ها و سبک های توسعه یافته در اروپا و آسیا نیز بر معماری این منطقه تأثیر بسزایی داشته است. معماری سریلانکای باستان تنوع غنی را نشان می دهد. بودایی که عمدتاً مذهبی است، با بیش از 25 سبک صومعه بودایی در پادشاهی تأثیر زیادی در سبک معماری در این منطقه داشته است. کاخ باستانی سیگیریا، واقع در منطقه مرکزی ماتاله، به عنوان سازه ای دوستدار محیط زیست طراحی شده است که این مکان امروزه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. از دیگر شاهکارهای برجسته معماری و نبوغ این قلعه یاپاهووا و معبد دندان در کندی است.

از جمله بناهای باستانی این جزیره می توان به مجموعه غارهای آن اشاره کرد. معابد Gal Vihara ، Polonnaruwa و غارهای Dambulla در ابتدا به عنوان معابد ساخته شده اند اما اکنون به عنوان خانه های تصویری مورد استفاده قرار می گیرند. به همین ترتیب، dagobas یا stupas سریلانکا برای توسعه معماری و مهندسی در این جزیره قابل توجه است.

حقوق کار رشته معماری در سریلانکا

معماری راه حل هایی چیدمان مناسب باغچه تا اثرات روانشناختی نورپردازی ارائه می دهد. معماری هنر یا عمل برنامه ریزی، طراحی و ساخت ساختمان ها و سازه ها است. این یک رشته تحصیلی است که شامل تفکر خلاق با علوم مورد نیاز است. به همین ترتیب، یک معمار باید برای کار تجربه و همچنین حداقل کارشناسی معماری داشته باشد. علاوه بر این نیز برای کار معماری باید:

  • دانش بنیادی در زمینه هایی مانند علم و هنر
  • توانایی تفکر خلاق در حل مشکلات
  • مهارت نگاه کردن به مسئله ای با ایده های بدیع و از زوایای زنده
  • احساس سنت ها و تأثیرات فرهنگی
  • برنامه ریزی شهری گرفته تا طراحی داخلی و غیره

در حال حاضر با کار در سریلانکا در رشته معماری به صورت متوسط می توانید 83400LKR (روپیه سریلانکا) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار معماری در کشور سریلانکا در حدود 40100LKR (روپیه سریلانکا) و در بیشترین حالت 160000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. در زمان نگارش این مطلب هر 1000LKR (روپیه سریلانکا) معادل با 5$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار رشته معماری در سریلانکا را مشاهده کنید:

حقوق مشاغل کار در سریلانکاتحصیل رشته معماری در دانشگاه های سریلانکا

اگر در سریلانکا سوال شود، راه رسیدن به یک معمار واجد شرایط چیست؟ پاسخ کاملاً سرراست است. فرد باید مسیر تحصیل را که توسط موسسات معماری سریلانکا تجویز شده است دنبال کند. موسسه معماران سریلانکا (SLIA) با حرفه SLIA قانون شماره 01 01 1976 و SLIA (اصلاحیه) شماره 14 1996 و مقررات مندرج در آن، عمل به حرفه معماری را تنظیم می کند.

برنامه های معماری معمول در سراسر جهان شامل حداقل یک دوره 5 ساله تحصیل شامل یک دوره آموزش صنعتی است. معماری یک هنر است. این همچنین یک علم تجارت و اشتیاق به زندگی است. معماران که به سازگاری انسان با محیط پیرامون خود کمک می کنند میراثی را برای نسل های آینده ایجاد می کنند که فرهنگ و سنت یک دوره را در خود جای داده است. این مسیر حرفه ای برای افراد خلاق با حساسیت، تخیل و توانایی درک جنبه های فنی ساخت و ساز ساختمان ایده آل است.

در نهایت یک معمار مسئول تعیین زیبایی و عملکرد محیط زندگی است. بنابراین، ضروری است که یک آموزش معماری ویژگی هایی را در دانشجویان ایجاد کند که شامل دانش، مهارت و حساسیت باشد. این مهارت ها در طول تحصیل معماری شما در سریلانکا منتقل شده و مورد ارزیابی قرار می گیرند.

دانشگاه های زیر در سریلانکا رشته معماری را ارائه می کنند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه موراتوا سریلانکا
2موسسه معماران سریلانکا

هزینه های تحصیل و زندگی در سریلانکا در این نگارش بررسی شده اند.

تحصیل رشته معماری در موسسه معماران سریلانکا

موسسه معماران سریلانکا یکی از برجسته ترین سازمان های حرفه ای در سریلانکا و همچنین منطقه آسیاست. این موسسه در حال کار بر روی شیوه های حرفه ای معماری در کشور و همچنین آموزش و پرورش بوده است که بیشترین تمرکز در این سال ها بوده است. موسسه معماران سیلان (CIA) در سال 1956 توسط گروه کوچکی از معماران واجد شرایط خارجی پس از چندین جلسه برای تهیه قانون اساسی تاسیس شد. این گروه اصلی همچنین عضو موسسه سلطنتی معماران انگلیس (RIBA) بودند. با اتخاذ قانون اساسی ، که متعاقب آن موسسه معماران انگلیس بود، هدف CIA بدست آوردن وضعیت یک جامعه متحد بود. آنها در سال 1960 به این مهم دست یافتند، در آن زمان عضویت موسسه معماران سیلان به 30 نفر افزایش یافت.

 CIA مورد تشویق رئیس وقت RIBA، سر باسیل اسپنس و کمک قابل توجه دبیر وقت این سازمان قرار گرفت. به دلیل سخت کوشی این اعضای بنیانگذار موسسه، یک دانشکده معماری وابسته به موسسه فناوری عملی، کاتوبددا در سال 1961 تاسیس شد. در سال 1976، از طریق درخواست عضو خصوصی توسط وزیر وقت مسکن و ساخت موسسه معماران سیلان با قانونی به نام موسسه معماران سریلانکا (SLIA) با نام قانون شماره 1 موسسه سریلانکا، 1976، ادغام شد.

تحصیل رشته معماری در موسسه معماران سریلانکا

تحصیل معماری در دانشگاه موراتوا سریلانکا

دانشکده معماری تنها دانشکده دانشگاه در سریلانکا است که تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های آموزش معماری، نقشه برداری و برنامه ریزی ارائه می دهد. در حال حاضر بیش از 2000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد و دانشکده فعالیت های علمی خود را با بیش از 80 کارمند علمی انجام می دهد. دانشکده معماری شامل 4 بخش دانشگاهی زیر است:

  • گروه معماری
  • گروه اقتصاد ساختمان
  • اداره برنامه ریزی شهر و کشور
  • گروه طراحی یکپارچه

این دانشکده علاوه بر 4 بخش فوق، دارای بخش ها و واحدهای زیر است که آموزش و تحقیق را برای دانشگاهیان و متخصصان ارائه می دهند.

  • بخش مطالعات کارشناسی
  • بخش تحصیلات تکمیلی
  • واحد تحقیقات دانشکده معماری (فارو)
  • تضمین کیفیت دانشکده معماری

دانشکده معماری در حال حاضر برنامه های کارشناسی زیر را ارائه می دهد.

  • لیسانس معماری
  • لیسانس معماری منظری
  • لیسانس طراحی
  • لیسانس علوم در نظرسنجی مقدار
  • لیسانس علوم در مدیریت امکانات
  • لیسانس علوم در برنامه ریزی شهر و کشور

علاوه بر این، دانشکده معماری برنامه های تحصیلات تکمیلی زیر را ارائه می دهد.

  • کارشناسی ارشد طراحی داخلی
  • کارشناسی ارشد در طراحی منظره
  • کارشناسی ارشد در حفاظت معماری از بناها و بناها
  • کارشناسی ارشد طراحی شهری
  • کارشناسی ارشد در مدیریت پروژه
  • کارشناسی ارشد در برنامه ریزی، مدیریت و طراحی فضایی

همچنین تحصیل دکترا در سریلانکا توسط بخش تحصیلات تکمیلی دانشکده انجام می شود.

Architecture در دوره استعماری و مدرن سریلانکا

با ورود استعمارگران غربی به سریلانکا، در سبک معماری در اینجا تفاوت آشکاری وجود داشت. آنها اشکال معماری خاص خود را در جزیره ایجاد کردند و تأثیر عمیقی در معماری مدرن امروزی گذاشتند. تعداد کمی از ساختمان های دوران پرتغال تا به امروز زنده مانده اند، اما قسمت ساحلی این کشور هنوز تعداد کمی از ساخت و سازهای هلندی را در اختیار دارد. شهر قدیمی گاله و استحکامات آن که توسط هلندی ها در سال 1663 ساخته شد، امروز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. کلمبو شاهد حضور بسیاری از بناهای دوران انگلیس مانند قلعه کلمبو است. ساختمان های مهم تاریخی توسط دولت استعمار، عمدتاً به سبک معماری اروپایی یا سبک های نئو کلاسیک ساخته شده است.

دوره مدرنیسم در دهه های 1960، 70 و 80، شاهد ظهور بسیاری از معماران برجسته مانند جفری باوا بود. با در نظر داشتن زیبایی محلی، این سبک از عناصر مختلفی از زمان ها و مکان های مختلف برای ادغام و ایجاد چیزهای جدید و بدیع تشکیل شده است. تقریباً غیرممکن است که هنگام صحبت در مورد طرح های سریلانکا، در مورد معماری Bawa اشاره ای نشود. امروزه بسیاری از معماران پا به پای او حرکت می کنند و تأثیر او را زنده نگه می دارند. معمارانی مانند Channa Daswatte به طراحی Bawa’s ادامه می دهند و به نحوه تعامل محیط طراحی شده با نیازهای کاربران و آب و هوا و طبیعت اطراف بسیار توجه می کنند. در دهه های 2000 و 2010، همچنین حضور چشمگیری از بیداری پست مدرنیسم در کشور وجود دارد.

جهت اخذ ویزای کار در کشور سریلانکا می توانید اطلاعات دقیق را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *