مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته معماری در روسیه

رشته معماری در روسیه

قطعا یکی از نکات برجسته و مشهور در کشور روسیه رشته معماری در روسیه است. این کشور دارای بناها و معماری های مخصوص و منحصر به فرد است. به طوری که همگی با شنیدن نام روسیه میدان بزرگ آن، کاخ کرملین و کلیسای معروف رنگارنگش را به یاد می آوریم. زیبایی معماری در روسیه همچنین باعث شده رشته معماری در این کشور بسیار مورد توجه قرار گیرد. رشته معماری در روسیه در مقاطع مختلف در دانشگاه های برجسته این کشور به زبان های روسی و انگلیسی ارائه می شود. با مطالعه این مقاله در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات خوبی درباره رشته معماری در روسیه بدست آورید.

بررسی رشته معماری در روسیه

غرق در تاریخ و متأثر از دین معماری روسی به خاطر سازه های کاملاً رنگ آمیزی شده شامل گنبد، سقف های شیب دار و تزئینات مختلف معروف است. شاید یکی از برجسته ترین ویژگی های معماری کشور استفاده از گنبد پیازی شکل باشد که از شکل شعله شمع تقلید می کند. از طرح های بیزانس قرن 11 از جمله قدیمی ترین ساختمان روسیه که هنوز از آن استفاده می شود، کلیسای جامع سنت سوفیا، در ولیکی نووگورود گرفته تا بناهای برجسته نئوکلاسیک ساخته شده در قرن 20، مانند برج شوخوف در مسکو، معماری روسیه چشم انداز چشمگیر و مهم تاریخ کشور است. از میدان سرخ نمادین مسکو تا ارگ تاریخی کرملین کازان به سفارش ایوان مخوف خیابان های افسانه ای تزئین شده ترین شهرهای روسیه را برای تهیه لیستی از نفسگیرترین معماری و طراحی کشور آماده کرده است.

مشاغل رشته معماری در روسیه

مشاغل مختلفی در رشته معماری در روسیه وجود دارد. برای کار در این رشته بایستی به زبان روسی تسلط داشته باشید و قادر به کار در روسیه با ویزای کار در روسیه باشید. در جدول زیر برخی از مشاغل معماری معرفی شده اند:

شغلشرح
معماریک متخصص واجد شرایط که به طور حرفه ای محیط معماری را طراحی می کند، از جمله پروژه های طراحی ساختمان، طراحی فضای داخلی و راه حل های برنامه ریزی.
طراح نسخه های دیجیتال و آنالوگیک متخصص در تهیه منابع وب با استفاده از زبان های تخصصی (HTML 5 و غیره) و طرح بندی محصولات انتشارات آنالوگ با برنامه های گرافیکی حرفه ای (Adobe in Design ، Corel Draw)
طراحیک متخصص درگیر فعالیت های هنری و فنی در زمینه های مختلف، (طراحی، طراح پوستر و سایر گرافیک های تبلیغاتی، تصویرگر، طراح وب).
طراح دنیاهای مجازییک متخصص در زمینه ایجاد راه حل های مفهومی برای دنیای مجازی از جمله قوانین طبیعت و جامعه، فلسفه، قوانین ارتباط اجتماعی و اقتصاد، معماری، جهان زنده و اجتماعی.
طراح سه بعدیمتخصص مدل سازی 3 بعدی اشیا، طراحی منظره، مبلمان، لباس و غیره ساخته شده از اجزای پایه موجود و با استفاده از نرم افزار ویژه.
معماری کامپوزیت و نانو موادیک متخصص سازماندهی محیط معماری با استفاده غالب از کامپوزیت ها و نانو مواد (آئروگیتیت، مواد فوق آبگریز و غیره)
طراح چاپ سه بعدی در ساخت و ساز متخصص در زمینه طراحی و ساخت مدل های معماری و سازه های ساختمانی با استفاده از فناوری 3 بعدی.

حقوق مشاغل رشته معماری در روسیه

طبق بررسی های صورت گرفته در حال حاضر با کار در روسیه در رشته معماری می توانید به صورت متوسط می توانید 93600RUB (روبل روسیه) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار معماری در روسیه در حدود 46300RUB (روبل روسیه) و در بیشترین حالت 185000RUB (روبل روسیه) می باشد. در زمان نگارش این مطلب هر 1000RUB (روبل روسیه) معادل با 13.58$ (دلار) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل معماری در روسیه را مشاهده کنید:

حقوق مشاغل کار معماری در روسیهتحصیل رشته معماری در روسیه

جهت تحصیل رشته معماری در روسیه در ابتدا بایستی مقطع تحصیلی را بررسی کنید. برای تحصیل کارشناسی در روسیه در رشته معماری بایستی در آزمون های ورودی این کشور شرکت کنید. برای مقاطع بالاتر نیاز به ارائه مدرک کارشناسی و برآورده سازی شرایط دانشگاه مورد نظر دارید. برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی می گیرند و برخی دیگر شرکت در مصاحبه را کافی می دانند. در هر صورت تسلط به یکی از زبان های روسی و انگلیسی برای تحصیل در روسیه لازم است. رشته معماری در روسیه در دانشگاه های زیادی در این کشور ارائه می شود. برای آشنایی با برخی از این دانشگاه ها لیست زیر را مشاهده کنید:

  • دانشگاه فدرال سیبری
  • دانشگاه دولتی اورال
  • دانشگاه شمال شرقی فدرال در یاکوتسک
  • دانشگاه معماری و عمران کازان
  • دانشگاه فدرال جنوبی
  • دانشگاه معماری و عمران نیژنی نوگورود
  • دانشگاه معماری و عمران نوو سیبیرسک

تحصیل معماری در دانشگاه فدرال سیبری روسیه

دانشکده معماری و طراحی دانشگاه فدرال سیبری طیف متنوعی از رشته ها را فراهم می کند. وظیفه اصلی ارائه رشته معماری یک برنامه ریزی شهری در ایجاد یا حفظ تصویر منحصر به فرد آن است. برای حل این مشکل باید طبیعت شهر را که در تاریخ توسعه آن نهفته است، درک کرد. بنابراین دانش در معماری فقط کافی نیست. محیط زیست و اقتصاد، بهداشت و جامعه شناسی، مدیریت خدمات شهری و تاسیسات و حمل و نقل نیز باید یک زمینه تخصصی برای یک برنامه ریز شهری باشد. توسعه شهری بالاترین و پیچیده ترین حوزه معماری است. یک معمار محیطی را ایجاد می کند که ما در آن مطالعه می کنیم، کار می کنیم، زندگی می کنیم. و هر مرکز معماری در یک شهر، با ارائه نمونه ای از معماری واقعی، ماهیت منحصر به فرد خود را دارد.

طراحی محیط معماری، سازمان پیچیده ای از محیط شیئی-مکانی را بر اساس راه حل های جهانی و روش های پروژه طراحی در ترکیب با معماری ارائه می دهد. طراحی فعالیت های هنری و فنی پروژه با هدف تولید کالاهای صنعتی با ارزش مصرفی و زیبایی بالا، برای شکل گیری محیط، طراحی گرافیک، طراحی مبلمان و طراحی مد است. در طول دوره تحصیل، بر اسرار خلاقیت مسلط خواهید شد، قوانین ترکیب گرافیکی و زبان گرافیکی را یاد خواهید گرفت.

توسعه Architecture در روسیه

مسیر تکاملی معماری در روسیه شامل کلیساهای چوبی اولیه در شمال است، از طریق سازه های گنبدی پیازی افسانه ای که به تصاویر نمادین روسیه تبدیل شده اند، توسعه می یابد و در تقلیدهای کلاسیک از سبک های اروپایی در ساختارهای عظیم عرفانی به اوج خود می رسد. قدیمی ترین بناهای سنگی در روسیه منعکس کننده تأثیر شدید سبک های بیزانس یونان، به ویژه در کلیساهای روس باستان است. سبک کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو نمایانگر اوج معماری کلیساهای تزئینی روسیه است. معماران بزرگ معماری سکولار روسیه از مدل های اروپای غربی وام گرفته اند. بارتولومئو راسترلی قصرهای باشکوهی به سبک باروک (از جمله برجسته ترین آنها، کاخ زمستان) ایجاد کرد. دومین سبک معماری امضا شده در سنت پترزبورگ سبک نئو کلاسیک است که معمار برجسته آن کارلو روسی بود.

در دوره اتحاد جماهیر شوروی (1917-1991)، دولت سازه های عظیمی را به سبک یادبودی ساخت که نماد قدرت دولت و وعده ابدی کمونیسم بود. برجسته ترین این سازه ها در زمان استالین ساخته شده اند و هنوز در افق مسکو تسلط دارند. مجموعه ساختمان های بلند به سبک کیک عروسی ساخته شده است که نمونه آن در دانشگاه دولتی مسکو است. مسکو پس از اتحاد جماهیر شوروی سنت ساختارهای بزرگ و فوق العاده ای را که مشخصه شهرسازی در قرن 20 است ادامه می دهد. امروز مسکو در حال ساخت خراشنده های عظیم آسمانی است که دیگر به شیوه ای متمایز ملی نیست، بلکه با استفاده از یک سبک بین المللی جهانی از معماری در سراسر پایتخت های جهان که قدرت تجارت بین المللی به نمایش در می آید، دیده می شود.

تحصیل Architecture در دانشگاه اورال روسیه

تحصیل Architecture در دانشگاه اورال روسیه

دانشگاه دولتی اورال روسیه ESPC یک مجموعه آموزشی علمی تولیدی منحصر به فرد و پویا در روسیه است که آموزش کیفی، علمی و تولید موثر را ادغام می کند. در حال حاضر این دانشگاه شامل 3 شعبه، 8 موسسه آموزشی، 11 دانشكده، 47 بخش، 18 زیر مجموعه علمی منطقه ای و شاخه های آكادمی های میدانی، بیش از 90 مرکز علمی فنی، علمی و پژوهشی، آموزشی و مراکز تفریحی بهداشتی دارد.

مزایای تحصیل معماری در دانشگاه اورال:

  • طیف گسترده ای از تخصص های چشم انداز و برنامه های معماری
  • ادامه سیستم آموزش چند سطحی
  • فرصت های تحصیلات تکمیلی
  • شایستگی بالای اساتید
  • آموزش منحصر به فرد
  • تقاضای زیاد فارغ التحصیلان برای بازار کار
  • فعالیت های جالب اوقات فراغت برای دانشجویان

پیدایش رشته Architecture در روسیه

روسیه که بین اروپا و چین گسترش می یابد، نه شرقی است و نه غربی. وسعت وسیع سرزمین، جنگل، صحرا و غیره شاهد حکومت مغول، سلطنت تزاری، حملات اروپاییان و حکومت کمونیست ها بوده است. معماری تکامل یافته در روسیه منعکس کننده ایده های بسیاری از فرهنگ ها است. با این حال، از گنبدهای پیاز گرفته تا آسمان خراش های نئوگوتیک، یک سبک مشخص روسی ظاهر شد. در قرن اول هجری قمری وایکینگ ها در شهر نوگورود محصور در روس که امروزه روسیه نامیده می شود، خانه های چوبی روستایی ساختند. در سرزمینی که پر از درخت است، مهاجران یک پناهگاه از چوب می سازند. معماری اولیه روسیه در درجه اول چوب بود. از آنجا که در دوران باستان اره و دریل وجود نداشت، درختان را با تبر قطع می کردند و ساختمان ها را با چوب های تراشیده ناهموار می ساختند.

خانه های ساخته شده توسط وایکینگ ها مستطیلی با سقف های شیب دار و به سبک کلبه های منزل بودند. در طول قرن اول میلادی، کلیساها نیز از چوب ساخته شده اند. صنعتگران با استفاده از اسکنه ها و چاقوها حکاکی های مفصلی را خلق کردند. کلیساهای چوبی پیچیده در جزیره Kizhi ساخته شدند. کلیسای رستاخیز لازاروس، ممکن است قدیمی ترین کلیسای چوبی در روسیه باشد. گنبدهای پیازی شکل، نماد بهشت ​​در سنت ارتدکس روسیه، با زوناهای چوبی پوشانده شده می شدند. گنبدهای پیاز منعکس کننده ایده های طراحی بیزانس بوده و کاملاً تزئینی بودند. آنها از قاب چوبی ساخته شده اند و هیچ عملکرد ساختاری ندارند. با بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای کار روسیه می توانید در این کشور اقامت یابید و کار کنید. برای بررسی شرایط موجود مهاجرت می توانید از وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *