مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته معماری در تاجیکستان

رشته معماری در تاجیکستان

علاقه مندان به تحصیل رشته معماری در قفقاز و مرکز آسیا می توانند رشته معماری در تاجیکستان را به عنوان یکی از گزینه ها مد نظر بگیرند. البته تاجیکستان از نظر علمی و ساختاری کماکان دچار مشکلات زیادی است و هنوز نتوانسته پس از انحلال شوروی به رشد مناسب اقتصادی برسد. آموزش نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است. اما به هر حال افرادی که علاقه مند به کار و یا تحصیل رشته معماری در تاجیکستان می توانند با هزینه مقرون به صرفه در این کشور فعالیت کنند. جهت بررسی رشته معماری در تاجیکستان در ادامه این مقاله با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

تاریخچه رشته معماری در تاجیکستان

از دوره ماقبل تاریخ، برای ساختن سرپناه برای انسان از معماری خاکی استفاده می شده است. در طی قرن بیستم، کاوش های گسترده ای که در آسیای میانه انجام می شد، سکونت گاه های شهری و روستایی را کشف کردند که در آن معماری خاکی به خوبی حفظ شده است. بیشتر کاوش ها، محلات پیچیده ای را نشان می دهد که اغلب تحت پوشش طبقه بندی هزاران ساله خاک قرار دارند و به محققان این فرصت را می دهد تا مواد ساختمانی را به عنوان خشت در مقایسه با کاربردهای امروزی بررسی کنند. معماری خاکی تاجیکستان آغاز گر رشته معماری در این کشور بوده است. دانش معماری در بیشتر مناطق شهری از استاد به شاگرد منتقل می شود، اما در روستاها، جایی که هیچ سازنده ماهری وجود ندارد، دانش به دست آمده از سازندگان در همان خانواده یا در میان مردان جامعه منتقل می شود.

پس از توسعه شهرسازی در تاجیکستان معماری این کشور نیز مورد تحول و استفاده از مصالح سنگی و آجری را آغاز کرد. در تاریخ تاجیکستان معماری شوری نیز بسیار بر روی معماری تاجیکستان اثرگذار بوده است. همچنین معماری اسلامی نیز به وضوح در این کشور ناشی از تاثیرات مسلمانان در این کشور دیده می شود. امروز با توسعه این رشته معماری در حال ورود به عصر جدید و ترکیب سبک های مختلف در تاجیکستان است.

کار معماری در تاجیکستان

کار معماری در تاجیکستان فقط در شهرهای بزرگ این کشور به خصوص دوشنبه رونق دارد. تاجیکستان در حال نوسازی ساختمان های خود است. لذا برای ایجاد ساخت و ساز جدید نیاز به رشته معماری وجود دارد. البته با توجه به فقر زیاد در این کشور و نرخ بیکاری بالا و عدم توسعه المان های اقتصادی این کشور همچنان میزان درآمد در تاجیکستان از سطح متوسط پایین تر است. طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور تاجیکستان به صورت متوسط 10800TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور تاجیکستان در کم ترین حالت ماهیانه 5200TJS (سامانی تاجیکستان) و در بیشترین حالت 20800TJS (سامانی تاجیکستان) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در تاجیکستان در رشته معماری را مشاهده کنید:

میزان حقوق کار در تاجیکستان در رشته معماری

تحصیل رشته معماری در تاجیکستان

هدف تحصیل رشته در معماری تاجیکستان آموزش این رشته به علاقه مندان و آماده سازی شرایط برای ورود دانشجویان به بازار کار معماری در تاجیکستان است. زبان تحصیل رشته معماری در تاجیکستان تاجیکی است و تسلط به این زبان برای تحصیل این رشته نیاز است. هزینه تحصیل پایین در تاجیکستان می تواند یکی از بهترین مزایای تحصیل در تاجیکستان باشد. رشته معماری در تاجیکستان در دو مقطع کارشناسی و تحصیل کارشناسی ارشد در تاجیکستان امکان پذیر است. دانشجویان با تحصیل این رشته می توانند به عنوان مهندس معمار، طراح ساختمان، طراح دکوراسیون، نقشه کش، محوطه ساز، طراح فضای سبز و مشاغل دیگر کار کنند.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در تاجیکستان را مشاهده کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه فنی تاجیکستان
2موسسه پلی تکنیک خوجند تاجیکستان

تغییر معماری شهر دوشنبه تاجیکستان

دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، به سرعت در حال تغییر است. در زمانی که یک شهر شوروی به خیابان های آرام و پر درخت معروف بود، اما اکنون برج های بلند مرتفع و ساختمان های بزرگ اداری در حال ظهور هستند. این یک تحول خارق العاده است که در حالی اتفاق می افتد که تاجیکستان معنای یک جمهوری مستقل آسیای میانه با هویت ملی خاص خود دوباره تصور می کند. اما برخی از ساکنان آن را زیر سوال می برند. تخریب معماری شوروی در این شهر و همراه با آن، از بین رفتن خانه ها و خاطرات دوران کودکی برای ساخت و سازهای بزرگ را رقم می زند. این موضوعی است که در شبکه های اجتماعی و چایخانه های محلی مورد بحث قرار گرفته است.

یک طبقه کوچک اما پر سر و صدا از بومیان روسی زبان، طبقه متوسط ​​از دوشنبه شوروی، با این تغییرات مخالف هستند و تغییر معماری دوشنبه را به عنوان پاک کردن هدفمند تاریخ خود در برابر اکثریت تاجیک زبان این شهر می دانند. نسل جوان تاجیکستان در این بین در حال فراموشی معماری قدیم شهر دوشنبه هستند. این نسل پس از سال 1991 در دوشنبه متولد شد، در حالی که تاجیکستان برای اولین بار در تاریخ خود به عنوان یک کشور مستقل در حال ظهور بود، این نسل اکنون در بین دو چشم انداز شهر گرفتار شده است. اما برخلاف والدینشان که در دوشنبه شوروی به دنیا آمده و بزرگ شده اند و برخلاف اکثریت تاجیک زبان این شهر غالباً غیر بومی، این نسل جوان عمدتاً تغییر شکل مداوم شهر خود را با ظرافت بیشتری می بینند و این را طبیعی می دانند.

تحصیل رشته معماری در موسسه پلی تکنیک خوجند تاجیکستان

تحصیل رشته معماری در موسسه پلی تکنیک خوجند تاجیکستان

موسسه پلی تکنیک خوجند تاجیکستان یکی از موسسه های معتبر در تاجیکستان در شهر خوجند است. این دانشگاه دارای امکانات لازم از جمله بیش از 30 آزمایشگاه، 15 آزمایشگاه ویژه و زبان، 15 کلاس کامپیوتر است. تعداد کتاب ها در 4 کتابخانه موسسه 70 هزار نسخه است. این دانشگاه عضو انجمن بین المللی مبادله دانشجویان در رشته های فنی (IAESTE) و کشاورزی است، همچنین عضو انجمن بین المللی دبیرستان ها و عضو کمیته اجرایی فدراسیون دبیرستان های خاص کشورهای اسلامی است.

این موسسه قراردادهای طولانی مدت در مورد همکاری با دبیرستان های فدراسیون روسیه منعقد کرده است که این فرصت را به شما می دهد تا از کارشناسان و اساتید برای سخنرانی دعوت کنید. علاوه بر این، معلمان موسسه به نوبه خود فرصتی برای بهبود صلاحیت در دانشگاه های روسیه پیدا کردند. رشته معماری در این دانشکده 2 مقطع زیر ارائه می شود:

  • کارشناسی معماری
  • کارشناسی ارشد معماری

علاقه مندان به تحصیل رشته معماری در تاجیکستان در پایتخت به دانشگاه فنی تاجیکستان مراجعه کنند. جهت بررسی سایر رشته ها در تاجیکستان مانند رشته فیزیک در تاجیکستان می توانید مطالب را از طریق سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *