مهاجرت تحصیلی مکزیک

رشته مدیریت در مکزیک

رشته مدیریت در مکزیک

رشته مدیریت در مکزیک طرفداران خیلی زیادی ندارد و یکی از مهم ترین دلایل این امر را می توان نبود امنیت در این کشور دانست. مکزیک که از شمال با ایالات متحده آمریکا و از جنوب شرقی با گواتمالا همسایه است، کشوری در حال توسعه می باشد که به دلایل مختلف از جمله وجود کارتل های مواد مخدر، امنیت پایینی دارد. مکزیک همچنین اگرچه به لحاظ مساحت رتبه 13 را در دنیا دارد اما موقعیت های شغلی این کشور، خصوصا برای غیر مکزیکی ها، زیاد نیست. البته زندگی در مکزیک مزیت هایی هم دارد که از آن جمله می توان به رتبه 1 در قاره آمریکا و رتبه 7 در دنیا به لحاظ تعداد میراث فرهنگی های ثبت شده مکزیک در یونسکو اشاره نمود. این مسئله بدان معنی نیست که موقعیت های شغلی رشته هایی مثل گردشگری، مدیریت هتلداری و غیره، در مکزیک تقریبا خوب است.

چرا که مثلا در سال 2018 بیش از 39 میلیون گردشگر خارجی از مکزیک دیدن کردند که با خود فرصت های شغلی بیشتر و درآمد بالاتری برای مردم و دولت مکزیک به همراه آوردند. مکزیک مثلا در سال 2017 به لحاظ میزان بازدید گردشگران خارجی رتبه 6 در دنیا و 1 در آمریکای لاتین را به خود اختصاص داد. به منظور حفظ این موقعیت و جلوگیری از سوء استفاده ثروتمندان داخلی، به موجب قانونی، دولت مکزیک تمامی نواحی ساحلی این کشور را متعلق به دولت مکزیک دانست تا از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کند. علاوه بر گردشگری، تحصیل در مکزیک به دلیل فرهنگ پویای مردم این کشور ممکن است مورد توجه باشد. نتیجتا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده تا در ادامه به سوالات ذیل پاسخ دهد:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در مکزیک چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های مکزیک برای تحصیل رشته مدیریت کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته مدیریت در مکزیک

مکزیک برخلاف باور برخی افراد کشور ارزان قیمتی نیست. در واقع دانشجویان تقریبا با صرف همان هزینه هایی که برای تحصیل و زندگی در مکزیک لازم است می توانند به سراغ کشوری قدرتمندتر و امن تر مثل مجارستان بروند. این در حالی است که کشور توسعه یافته مجارستان از سال 2007 هم عضو شنگن شده و اخذ ویزای تحصیلی آن به منزله مجوز عبور و مرور به کل حوزه شنگن است؛ در حالی که اخذ ویزای تحصیلی مکزیک مزیت خاصی به دنبال نخواهد داشت. در مکزیک هر کدام از گرایش های رشته مدیریت با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی، شهریه متفاوتی خواهند داشت که تقریبا بین سالانه 7000€ تا 22200€ (یورو) است. در جدولی که در ادامه ترسیم شده برای آشنایی بیشتر علاقمندان به تحصیل مدیریت در مکزیک، برخی از دوره های محبوب مرتبط با این رشته که در دانشگاه های مکزیک ارائه می شوند، معرفی شده اند:

نام رشته تحصیلی مرتبط با مدیریت (دوره های آنلاین)طول دورهشهریه سالانه به یورو
International Flex Executive Master in Business Administration1 سال و 8 ماه€22200
Double Degree MBA Swiss-UK1 سال€9000
Global and International Management1 سال€7000

علاوه بر شهریه دانشگاه که برای دوره های حضوری یا آنلاین، با توجه به انتخاب دانشجو، پرداخت می گردد، افراد باید هزینه های زندگی در مکزیک را نیز مدنظر قرار دهند. در مکزیک پرهزینه ترین شهر پایتخت این کشور است که مکزیکو (Mexico City) نام دارد. هزینه های زندگی خانواده 4 نفره در پایتخت مکزیک بدون احتساب اجاره مسکن 37570MXN (پزوی مکزیک)، یعنی حدودا 1890$ (دلار آمریکا)، است. زندگی تک نفره دانشجویی نیز بدون احتساب اجاره مسکن ماهی 10315MXN (پزوی مکزیک)، یعنی حدود 520$ (دلار آمریکا)، هزینه دارد. برای محسابه بهتر هزینه های زندگی در پایتخت کشور مکزیک در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، نرخ اجاره بها به طور متوسط بیان گردیده است:

متوسط اجاره بهای ماهانه در Mexico City (دلار آمریکا)

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در مکزیک

در کشوری مثل مکزیک که اولویت کارفرمایان استخدام فردی مکزیکی است، خارجی هایی که بعد از فارغ التحصیلی قصد کاریابی و تمدید اقامت دارند، باید لزوما به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشند و رزومه ای قوی ارائه دهند. بهترین راه برای قوی تر کردن رزومه هم پذیرش گرفتن از دانشگاهی است که جایگاه خوبی در کشور مکزیک دارد. بهترین دانشگاه های مکزیک برای رشته مدیریت در سال 2023 عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های مکزیک برای رشته مدیریتشهری که دانشگاه در آن واقع شده است.
1Universidad Nacional Autónoma de MéxicoMexico City
2Instituto Politécnico NacionalMexico City
3Universidad Autónoma MetropolitanaMexico City
4Universidad Iberoamericana A.C.Mexico City
5El Colegio de MéxicoMexico City
6Instituto Tecnológico Autonómo de MéxicoMexico City
7Centro de Investigación y Docencia EconómicasMexico City
8Universidad del Valle de México A.C.Mexico City
9Universidad PanamericanaMexico City
10Universidad La SalleMexico City

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مکزیک

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در رشته مدیریت نوبت به ویزای تحصیلی مکزیک می رسد. به این منظور ارائه مدارکی از جمله موارد ذیل ضروری است:

  • پاسپورت معتبر
  • کپی و اصل نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در مکزیک
  • نامه تمکن مالی بانکی که نشان دهنده توانایی فرد برای پرداخت هزینه های زندگی در مکزیک باشد.
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامت در مکزیک
  • پرداخت هزینه سفارت (visa fee)

کار پس از تحصیل رشته مدیریت در مکزیک

کار پس از تحصیل رشته مدیریت در مکزیک

در برخی از کشورهای دنیا از جمله امارات و ژاپن، دانشجویان بین المللی ضمن تحصیل اجازه کار ندارند و مکزیک نیز همین رویه را در پیش گرفته است. اما پس از فارغ التحصیلی افراد می توانند با پیدا کردن شغلی مناسب با رشته تحصیلی خود، ویزای تحصیلی مکزیک را تبدیل به ویزای کاری این کشور نمایند. در مکزیک درآمد مدیران به طور متوسط ماهانه 50000MXN (پزوی مکزیک) است. یعنی در سال 2023 کم ترین و بیشترین میزان درآمد ماهانه مدیران به ترتیب 14800MXN و 74200MXN (پزوی مکزیک) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به تحصیل رشته مدیریت در مکزیک، شهریه دانشگاه ها و هزینه زندگی در مکزیک، دوره های آنلاین مدیریت در مکزیک و غیره توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *