مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته مدیریت در دانمارک

رشته مدیریت در دانمارک

تحصیل رشته مدیریت در دانمارک یکی از انتخاب های علاقمندان ه تحصیل در یک کشور اروپایی مدرن است. خصوصا رشته مدیریت جایگاه مناسبی دارد. مدرک کارشناسی مدیریت، ایجاد هماهنگی و جهت دهی به افراد و استفاده از ابزار برای رسیدن به هدف یگانه واحد را می آموزد. بدین منظور یک مدیر تمام مهارت های لازم را می آموزد و سعی می کند تا با دانش آکادمیک و کارورزی تجارب خود را بهبود ببخشد. دانمارک از کشورهایی است که در چند سال اخیر دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرفته است. کشور دانمارک فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده است. به همین دلیل پیش بینی می شود به دلیل شرایط مناسب تعداد دانشجویان مهاجر در این کشور افزایش یابد.

رشته مدیریت در کشور دانمارک در خصوص نحوه سازماندهی و رهبری دروس تخصصی را به دانشجویان می آموزد. دانشگاه ها توسط استادان مجرب به دانشجویان خود می آموزند که چگونه عملیات و پروژه ها را مدیریت کنند و افراد را برای رسیدن به اهداف تعیین شده توسط سازمان ها هماهنگ کنند. کلاس های پویا در کشور دانمارک به فارغ التحصیلان آینده همه آنچه را که باید درباره راه اندازی مشاغل (یا دپارتمان) بدانند آموزش می دهد و آنها را برای پست های اداری، مدیریتی آماده می کند. به عنوان مثال مدیر عامل، مدیر مالی، مدیر عامل شرکت. یک مدیر باید بتواند در موقعیت های چالش برانگیز و بحرانی تمام افراد را مدیریت و هدایت کند تا شرکت و یا سازمان به سلامت از و موفقیت از آن عبور کند.

گرایش های رشته مدیریت در دانمارک

رشته های مدیریت بازرگانی و مدیریت بین الملل و مدیریت تجاری و مدیریت کسب و کار از پرطرفدار ترین ها در دانمارک محسوب می شوند. بیشتر دانشگاه های دانمارک دوره های مدیریت را، با دروس مخصوصی درباره مدیریت سازمان و رهبری را در مقطع کارشناسی ارائه می دهند. رشته مدیریت حدود 3 الی 4 سال در مقطع کارشناسی و در مقطع ارشد 2 سال به طول می انجامد. در دانمارک تمرکز بیشتر بر روی مدیریت و تجارت و جنبه ی بین المللی آن است. رشته مدیریت در اغلب دوره ها در دانمارک بر روی یک منطقه خاص تجاری یا صنعت تمرکز می کنند. برای مقطع کارشناسی ارشد نیز در دانمارک طیف گسترده ای از تخصص ها وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

برخی از گرایش های کارشناسی ارشد در دانمارک عبارتند از:

  • مدیریت بین الملل
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت پروژه ساخت و ساز
  • مدیریت گردشگری
  • مدیریت سرمایه گذاری
  • مدیریت فرهنگی
  • مدیریت مهندسی

دروسی که در دوره کارشناسی مدیریت در دانمارک می خوانید از یک دانشگاه و برنامه به دانشگاه دیگر متفاوت است. با این حال، شما در مقطع کارشناسی می توانید کلاس هایی را در مذاکره تجاری، طراحی یک برنامه تجاری، رهبری، حسابداری، مدیریت امور مالی، رفتار سازمانی، اصول مدیریت عملیات، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان و بازاریابی و تبلیغات و کارآفرینی را تجربه کنید. دانشجویان در طول تحصیل رشته مدیریت در دانمارک مهارت هایی را توسعه می دهند که برای موفقیت در دنیای مدیرت و رقابت و تجارت در تمام جهان ضروری است. آموزش های آکادمیک در دانمارک با رویکرد بین المللی و زبان انگلیسی موجب پیشرفت و جندجانبه بودن تدریس ها می شود. در دانمارک به دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مدیریت انواع تصمیم گیری و استفاده از ابتکار و خلاقیت در کنار ارتباطات را می آموزند.

دانشگاه های تحصیل رشته مدیریت در دانمارک

دانشگاه های تحصیل رشته مدیریت در دانمارک

سیستم آموزش عالی در دانمارک براساس تمرکز بر مهارت های تحقیقاتی یا عملی به چند نوع دانشگاه تقسیم می شود. دانشگاه های سنتی که تقریباً در هر زمینه ای که تصور کنید می توانید از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا از روانشناسی گرفته تا علوم کامپیوتر وجود دارد. بعدی کالج های دانشگاهی که این مدارس نیز برنامه های لیسانس حرفه ای را در زمینه هایی مانند آموزش معلم و مهندسی، بازرگانی، پرستاری یا مددکاری اجتماعی ارائه می دهند. برنامه های تحصیلی شامل کارگاه های مختلف و مکان های کاری است. و موسسات آموزش عالی هنری که که می توانید در آن رشته هنر، موسیقی، معماری یا طراحی را دنبال کنید. مدارس آموزش و پرورش دریایی اختصاص داده شده به دانش آموزانی که به مهندسی فنی و دریایی علاقه مند هستند نیز وجود دارند.

در جدول زیر بهترین دانشگاه های دانمارک برای رشته مدیریت را می بینید:

رتبه در دانمارک در رشته مدیریت در سال 2023نام دانشگاه
1دانشگاه کپنهاگ
2دانشگاه آرهوس
3دانشگاه جنوب دانمارک
4دانشگاه Roskilde 

تحصیل رشته مدیریت در دانمارک در مقطع ارشد

مقطع ارشد مدیریت در دانمارک یک مدرک تحصیلات تکمیلی است که تأیید می کند دارنده دانش کاملی از مهارت ها و مفاهیم ضروری برای مدیریت اخلاقی و موثر دارد. دانشکده های مدیریت در دانمارک درخواست های متقاضیان دارای مدرک لیسانس را برای ورود به برنامه های کارشناسی ارشد مدیریت در سطح بین المللی مورد بررسی قرار می دهند. برنامه های کارشناسی ارشد مدیریت در دانشگاه ها و مدارس بازرگانی در آلبورگ، کپنهاگ اشبیرگ، فردریکسبرگ، لینگبی و سراسر دانمارک موجود است، به طور معمول دو سال طول می کشد، اما به صورت تمام وقت یا نیمه وقت نیز در دسترس است. دانشجویانی که در برنامه های کارشناسی ارشد مدیریت در دانمارک ثبت نام می کنند اغلب دوره هایی را می گذرانند که مفاهیمی مهمی را به دانشجویان می آموزند.

گرایش های رشته مدیریت در دانمارک

این مفاهیم و دروس عبارتند از:

  • فرهنگ تجارت
  • امور مالی شرکت ها
  • آمار
  • تحقیقات بازاریابی
  • ارتباطات شرکتی
  • تصمیم گیری اخلاقی
  • مدیریت استراتژیک

تحصیل در دانمارک

هزینه تحصیل در دانمارک و شهریه ها مقرون به صرفه است. همچنین فرصت اخذ بورسیه و کار دانشجویی نیز موجب می شود تا دانشجویان هزینه های خود را مدیریت کنند. در کشور دانمارک دانشجویان در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا می توانند در دانشگاه های معتبر تحصیل کنند. در دانمارک اگرچه انگلیسی زبان رسمی نیست، اما در دانمارک محبوبیت فوق العاده ای دارد. تقریباً 90% شهروندان انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد موانع زبان یا سوتفاهم وجود ندارد. اما اگر بخواهید در طول تحصیل کار کنید، حداقل باید دانمارکی مقدماتی را بدانید. کپنهاگ و آلبورگ دو شهر دانشجویی و پرجمعیت کشور دانمارک می باشد. اگر در خصوص تحصیل در دانمارک سوالاتی دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته مدیریت در دانمارک

  1. sari گفت:

    سلام وقت بخیر من کارشناسی رشته روانشناسی خوندم الان تصمیم دارم برای ارشد مدیریت بازرگانی بخونم می تونم برای دانمارک درخواست بدم؟ به نظر شما قبول می کنن که رشته دیگه ای برای ارشد بخونم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *