مهاجرت تحصیلی اندونزی

رشته مدیریت در اندونزی

رشته مدیریت در اندونزی

رشته مدیریت در اندونزی جزو پولسازترین رشته ها است. اما باید توجه داشت تحصیل این رشته در اندونزی در مقایسه با سایر رشته پیشنهاد می شود. چرا که اندونزی کشوری مهاجرپذیر نیست و جزو آن دسته از کشورها طبقه بندی می شود که قوانین مهاجرپذیرانه ندارند و به خارجی ها پاسپورت نمی دهند. در واقع در اندونزی و مالزی نهایتا می توان اقامت اخذ نمود و حتی در موارد معدودی که امکان اخذ تابعیت این کشور وجود داشته باشد خیلی ارزشمند نیست. چرا که پاسپورت اندونزی جزو پاسپورت های معتبر دنیا قرار داده نمی شود و تحصیل در این کشور و دانشگاه های آن تاثیر زیادی در رزومه تحصیلی و کاری آینده دانشجویان نخواهد داشت. با این حال به دلیل مسلمان بودن اندونزی یا داشتن اقوامی در این کشور ممکن است برخی علاقمندان به تحصیل در اندونزی باشند.

کسانی که می خواهند رشته مدیریت را در دانشگاه های اندونزی بخوانند باید بدانند نظام تحصیلی اندونزی نه تنها رایگان نیست بلکه برای دانشجویان خارجی گران تر هم می باشد. البته از آن جایی که امکان کار دانشجویی در اندونزی به طور محدود وجود دارد دانشجویان می توانند بخشی از هزینه های زندگی در این کشور را تامین نمایند. به شرطی که دانشگاهی که فرد در آن تحصیل می کند اجازه کار دانشجویی را به فرد بدهد و البته در این حالت نیز مجوز دانشجو برای کار به صورت پاره وقت خواهد بود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل رشته مدیریت در اندونزی، هزینه های زندگی در اندونزی، بهترین دانشگاه های اندونزی برای رشته مدیریت، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اندونزی و غیره توضیحاتی ارائه شده است.

هزینه های تحصیل رشته مدیریت در اندونزی

در مجموع نمی توان دانشگاه های اندونزی را گران قیمت دانست؛ البته بیشتر دانشگاه هایی که در این کشور وجود دارند دانشگاه های خصوصی هستند. با این حال در مقایسه با سایر رشته های تحصیلی، رشته مدیریت در دانشگاه های اندونزی کمی گران تر از رشته های دیگر است. میزان شهریه پرداختی از سوی دانشجویان علاقمند به رشته مدیریت در دانشگاه های اندونزی با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی آن ها متفاوت است. اما میزان آن معمولا سالانه 6000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) می باشد. همچنین هزینه دیگری که باید به آن توجه نمود هزینه های زندگی در اندونزی است که ماهانه 600$ تا 750$ (دلار آمریکا) است. این در حالی است که امکان تحصیل رشته مدیریت تقریبا با همین هزینه ها در کشورهای توسعه یافته و امنی مثل مجارستان، ایتالیا، فرانسه، آلمان و غیره وجود دارد.

در ضمن کشورهای فوق عضو شنگن هستند یعنی دانشجو با داشتن ویزای تحصیلی آن ها به سرتاسر حوزه شنگن می تواند سفر کند. اما اخذ ویزا و حتی پاسپورت اندونزی، مزیت خاصی برای فرد به همراه نخواهد داشت. در ضمن در حالی که بسیاری افراد از دانشگاه های کشوری مثل ایتالیا استفاده می کنند تا در نهایت شانس اخذ پذیرششان در مقاطع بعدی دانشگاه های آمریکا به همراه بورسیه های تحصیلی بیشتر شود، تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های اندونزی این حسن را ندارد.

چرا که جایگاه بین المللی دانشگاه های این کشور خیلی جالب نیست و این موضوع در جدول ذیل نشان داده شده است:

بهترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل رشته مدیریترتبه ملیTimes Higher Education Ranking 2023QS Ranking 2023
University of Indonesia1801248
Bogor Agricultural University21001449
Brawijaya University31001801
Institute of Technology Bandung1001235
Universitas Gadjah Mada5231
Airlangga University6369

اخذ پذیرش رشته مدیریت در اندونزی

اخذ پذیرش رشته مدیریت در اندونزی

برای پذیرش رشته مدیریت هر کدام از دانشگاه های اندونزی مدارک خاصی را لازم می دانند که کلی ترین آن ها عبارت هستند از:

  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر با توجه به حداقل های دانشگاه مزبور در اندونزی
  • رسید پرداخت application fee یا همان هزینه بررسی مدارک
  • GMAT
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تا 3 تن از اساتید پیشین
  • سابقه کار مرتبط با مدیریت و ارائه مدارکی برای اثبات آن
  • سابقه تحصیلات مرتبط با رشته مدیریت برای کسانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت را دارند

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه نیز نوبت به ویزای تحصیلی اندونزی می رسد که به مدارک متعددی از جمله موارد ذیل نیازمند می باشد:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 1 صفحه خالی که برای 6 ماه پس از زمانی که فرد قصد دارد اندونزی را ترک کند نیز اعتبار داشته باشد
  • 1 کپی از صفحه اول پاسپورت
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی اندونزی
  • نامه پذیرش قطعی رشته مدیریت از یکی از دانشگاه های اندونزی
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی مثل آیلتس با توجه به حداقل های در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه
  • نامه تمکن مالی بانک مبنی بر توانایی فرد یا خانواده وی در پرداخت هزینه های زندگی در اندونزی
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه مورد نظر
  • پرداخت هزینه سفارت اندونزی یا همان visa fee

کار پس از تحصیل در اندونزی

دانشجویانی که دوره تحصیلشان در اندونزی به پایان رسیده فرصت دارند تا دنبال کار بگردند و ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند. البته به منظور کاریابی در اندونزی علاوه بر زبان انگلیسی تسلط داشتن به زبان اندونزیایی نیز ضرورت دارد و در این صورت شانس خوبی برای کاریابی وجود خواهد داشت. چرا که نرخ بیکاری در اندونزی پایین است با این که بعد از ویروس کرونا برخی مشاغل در این کشور کاملا از بین رفتند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، نرخ بیکاری در اندونزی نشان داده شده است:

نرخ بیکاری در اندونزی

میانگین درآمد در اندونزی بالا نیست اما مدیران جزو پردرآمدترین افراد در این کشور هستند که قدرت خرید بالایی دارند. در سال 2023 میانگین درآمد مدیران در اندونزی IDR21500000 (روپیه اندونزی) است. البته میزان درآمد هر مدیری در اندونزی بستگی به سطح تحصیلات و سابقه کار وی دارد؛ مثلا پایین ترین میزان درآمد یک مدیر در اندونزی 11200000IDR (روپیه اندونزی) است و بالاترین میزان درآمدی که مدیران می توانند در این کشور داشته باشند ماهی 32900000IDR (روپیه اندونزی) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته مدیریت در اندونزی، هزینه های زندگی در این کشور، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اندونزی، نرخ بیکاری و درآمد مدیران در این کشور توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *