مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته مدیریت در استرالیا

رشته مدیریت در استرالیا

رشته مدیریت در استرالیا بازار کار فوق العاده دارد. چرا که موقعیت های شغلی زیادی با توجه به تعداد زیاد استارت آپ ها و شرکت های وجود دارد. یعنی در استرالیا نیز همانند آمریکا، آلمان، انگلیس، هلند و سایر کشورهای توسعه یافته دنیا، مدیران در استرالیا نیز جزو پردرآمدترین افراد هستند. در واقع در استرالیا جراحان قلب و عروق، جراحان مغز و اعصاب و قضات جزو پردرآمدترین مشاغل هستند و در جایگاه های بعدی مدیران بانک ها و شرکت های بزرگ، خلبان ها و اساتید دانشگاه قرار می گیرند. البته این که هر دانشجویی حین تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی چه موقعیت شغلی را بتواند پیدا کند بستگی مستقیمی به رزومه وی دارد و مهم ترین نقش در قوی کردن رزومه با تحصیل در دانشگاه های مطرح استرالیا است.

لازم به ذکر است استرالیا علاوه بر تحصیل، از راه های دیگر از جمله سرمایه گذاری و کار هم امکان مهاجرت به کشور خود را فراهم نموده است و چون تحصیل در این کشور گران است، غالبا روش کاری مهاجرت را انتخاب می کنند. از جمله روش های مهاجرت به استرالیا از طریق کار نیز می توان به سابکلس های 189 و 190 اشاره نمود؛ هرچند این روش نیز دشوار است و کسانی موفق می شوند که امتیازات لازم را اخذ کنند. اگر کسی نتواند امتیازات خود را به حد نصاب برساند می تواند با تحصیل در استرالیا امتیازات بیشتری کسب نماید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در استرالیا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته مدیریت کدام اند؟
  • آیا دانشجویان در استرالیا امکان کار پس از تحصیل دارند یا خیر؟

هزینه های تحصیل رشته مدیریت در استرالیا

علاقمندان به تحصیل در رشته مدیریت در استرالیا با توجه به مدرک تحصیلی و شرایط سنی خود می توانند یکی از مقاطع تحصیلات آموزش عالی در این کشور را انتخاب کنند. شهریه هر دوره ای از مدیریت با توجه به مقطع تحصیلی (فاندیشن، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و با توجه به نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود. در جدول ذیل حدود شهریه رشته مدیریت در دانشگاه های استرالیا به طور میانگین با توجه به شرایط سال 2024-2023 بیان شده است:

مقطع تحصیلیشهریه سالانه به دلار استرالیا
فاندیشنحدود 39000$.A برای کل دوره
کارشناسیحدود 33000$.A به صورت سالیانه
کارشناسی ارشدحدود 37000$.A به صورت سالیانه
دکتریحدود 37000$.A به صورت سالیانه

همان طور که مشاهده می شود استرالیا نه تنها نظام تحصیلی رایگان ندارد بلکه شهریه های بسیار بالایی نیز از دانشجویان اخذ می نماید. در ضمن رشته مدیریت و گرایش های مختلف آن در کنار رشته هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی و حقوق، جزو گران ترین رشته های تحصیلی در استرالیا هستند. همچنین رشته های مدیریتی معمولا مشمول بورسیه های تحصیلی در استرالیا نمی شوند. علاوه بر شهریه که عمده ترین هزینه های تحصیل در استرالیا را تشکیل می دهد، هزینه های زندگی در این کشور هم بالا می باشد و باید از قبل مد نظر قرار بگیرد.

در نمودار ذیل حدود هزینه زندگی در استرالیا در 2023 نشان داده شده است:

حدود هزینه های زندگی در استرالیا

بیشترین میزان هزینه ها در استرالیا به اجاره مسکن اختصاص دارد و دانشجویان می توانند با تهیه خوابگاه کمی در هزینه های خود در استرالیا صرفه جویی کنند. در جدولی که در ادامه ترسیم شده برای بررسی بهتر این موضوع حدود اجاره مسکن در استرالیا بیان گردیده است:

آپارتماناجاره بهای ماهانه به دلار استرالیا
آپارتمان 1 خوابهاز 1280$.A تا 1670$.A
آپارتمان 3 خوابهاز 1940$.A تا 2775$.A

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در استرالیا

تقریبا اکثر دانشگاه های استرالیا سطح علمی خیلی خوبی دارند اما بهترین آن ها عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در رشته مدیریتTimes Higher Education Ranking 2023Shanghai Jiao Tong University Ranking 2023QS Ranking 2023U.S. News & World Report Ranking 2023
University of Melbourne34323327
University of Sydney54604128
Australian National University62793062
University of Queensland53475036
Monash University44755737
University of New South Wales71654537
The University of Western Australia131999083
University of Canberra251801511593

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در استرالیا

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

هر کدام از دانشگاه های استرالیا مدارک و حداقل های خاص خود را برای پذیرش دانشجویان در رشته مدیریت و گرایش های مختلف آن دارند. اما معمولا کلیاتی که مد نظر همه دانشگاه های استرالیا است عبارت هستند از:

  • سابقه کار مرتبط با مدیریت
  • مدرک زبان که معمولا آیلتس آکادمیک 7 به بالا است
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا
  • توصیه نامه از 2 تن از اساتید و کارفرمایان پیشین
  • انگیزه نامه در خصوص دلایل فرد برای انتخاب دانشگاه مورد نظر
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک که در هر دانشگاهی متفاوت است

پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در استرالیا نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که مهم ترین مدارک برای اخذ آن به شرح ذیل است:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در استرالیا
  • پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه سفارت استرالیا (visa fee)
  • مدارک تحصیلی و کاری که به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشد
  • مدرک زبان معتبر از جمله آیلتس
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامت در استرالیا

بعد از فارغ التحصیلی هم نوبت به کاریابی در استرالیا می رسد که برای کسانی که در زمینه مدیریت تحصیل کرده اند، دشوار نخواهد بود. نرخ بیکاری در استرالیا در سال 2022 حدود 3.5% است و موقعیت های کاری زیادی برای متخصصین رشته مدیریت وجود دارد. سطح درآمد مدیران هم در استرالیا بالا است به طوری که میانگین درآمد مدیران در سال جاری 167000$ (دلار استرالیا) به صورت سالانه بوده است. در این مقاله راجع به رشته مدیریت در استرالیا، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و غیره توضیحاتی ارائه شد و علاقمندان به تحصیل و کار در استرالیا می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *