مهاجرت تحصیلی اروگوئه

رشته مدیریت در اروگوئه

رشته مدیریت در اروگوئه

رشته مدیریت در اروگوئه بین ایرانی ها طرفداران اندکی دارد. به غیر از ایرانی ها معمولا سایر دانشجویان کشورها تمایلی به تحصیل ندارند. زیرا کشورهای آمریکای لاتین از جمله اروگوئه، برزیل، کلمبیا و غیره، به لحاظ آمار جرم و جنایت شرایط خیلی خوبی ندارند. البته ناامن ترین کشورهای دنیا عبارت هستند از: سودان جنوبی و کلمبیا؛ اما اروگوئه را نیز نمی توان جزو کشورهای امن دنیا طبقه بندی نمود. نکته دیگر در خصوص اروگوئه نبود دانشگاه های مطرح در این کشور است. مثلا برخی افراد تحصیل در ایتالیا و دانشگاه های مطرح این کشور را انتخاب میکنند چون کم هزینه است و در عین حال دانشگاه های خیلی خوبی دارد و به همین دلیل رزومه افراد را قوی تر می کند.

در نتیجه فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های مطرح ایتالیا کمک می کند فرد بتواند در نهایت پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های مطرح آمریکایی، انگلیسی و غیره پذیرش بگیرد و حتی شانس خوبی برای اخذ بورسیه های تحصیلی هم داشته باشد. اما در خصوص اروگوئه این گونه نیست؛ یعنی تحصیل در اروگوئه اگرچه کم هزینه است اما به قوی تر شدن رزومه افراد و بالاتر رفتن شانس کاریابی در کشورهای توسعه یافته و مطرح دنیا نیز کمکی نمی کند. پس تحصیل در اروگوئه تنها به کسانی پیشنهاد می شود که اقوامی در این کشور دارند یا بنابر هر دلیلی الزاما می خواهند اقامت این کشور را به دست آورند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در اروگوئه به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • تحصیل رشته مدیریت در اروگوئه چگونه است؟
  • بازار کار رشته مدیریت در اروگوئه به چه صورت است؟

بررسی تحصیل رشته مدیریت در اروگوئه

غالب دانشگاه های اروگوئه برای پذیرش دانشجویان در رشته مدیریت، علاوه بر GMAT با حداقل های تعیینی، معمولا سابقه کار مرتبط با مدیریت را نیز الزامی می دانند. البته رشته مدیریت یکی از رشته هایی است که در غالب دانشگاه های اروگوئه به زبان انگلیسی ارائه می شود پس معمولا داشتن آیلتس یا تافل معتبری که از زمان اخذ آن بیش از 2 سال نگذشته باشد کفایت می کند. در ضمن نمره آیلتس یا تافل متفاوت است اما معمولا نهایت نمره ای که از سوی دانشگاه های اروگوئه تقاضا می شود آیلتس 6.5 و تافل 88 است.

هزینه تحصیل رشته مدیریت در اروگوئه

رشته مدیریت در اروگوئه جزو گران ترین رشته هایی است که در دانشگاه های این کشور تدریس می شود. اروگوئه که نظام تحصیلی رایگان ندارد معمولا در رشته های مدیریتی در مقطع کارشناسی سالانه 13000$ (دلار آمریکا) اخذ می نماید. در مقطع کارشناسی ارشد نیز علاقمندان به تحصیل در رشته های مدیریتی معمولا به طور حدودی سالی 11000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت می نمایند. علاوه بر این هزینه ها، زندگی در اروگوئه نیز هزینه هایی دربردارد که اگر کسی موفق به اخذ بورسیه ها یا کمک هزینه های تحصیلی در این کشور نشود، باید به آن ها توجه نماید. هزینه زندگی در اروگوئه به شرح نمودار ذیل است:

هزینه های زندگی در اروگوئه به دلار

کار ضمن تحصیل رشته مدیریت در اروگوئه

افرادی که بالای 18 سال دارند و ویزای تحصیلی اروگوئه را اخذ نموده اند می توانند به صورت پاره وقت حین تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوند. در واقع غالب کشورهای دنیا به دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل می دهند و اروگوئه نیز از این قاعده مستثنی نیست. منتهی درآمد حاصل از کار در اروگوئه با توجه به نوع شغلی که دانشجویان به آن مشغول هستند متفاوت خواهد بود. معمولا دانشجویانی که خارج از محیط دانشگاه خود در اروگوئه کار پیدا می کنند در مقایسه با افرادی که در محیط دانشگاهی مشغول می شوند، درآمد بیشتری دارند. اما به طور کلی درآمد کار دانشجویی در اروگوئه را می توان در بازه 4$ تا 7$ (دلار آمریکا) دانست.

با توجه به این که نرخ بیکاری اروگوئه در سال 2022 حدود 8% است، شرایط کاری این کشور در سطح نسبتا خوبی قرار دارد. اما کارفرمایان اروگوئه ای بیشتر تمایل به استخدام هموطنان خود یا سایر کشورهای آمریکا لاتین را دارند. پس دانشجویان ایرانی که برای تحصیل رشته مدیریت به اروگوئه می روند برای کاریابی در این کشور دچار مشکل خواهند شد مگر این که رزومه خیلی قوی داشته باشند. البته به جز پیدا کردن کار دانشجویی، با اخذ بورسیه های تحصیلی نیز می توان بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در کشور اروگوئه را تامین نمود. برخی از محبوب ترین بورسیه های تحصیلی در اروگوئه عبارت هستند از:

  • AEF Scholarship
  • Cuidado Casero Foundation Nursing Scholarship
  • ExxonMobil/LNESC Scholarship
  • KYTESOL ESL
  • /LEP Student Scholarship Opportunity

کار ضمن تحصیل رشته مدیریت در اروگوئه

کار پس از تحصیل در اروگوئه

زندگی در اروگوئه خیلی گران تر از اکثر کشورهای آمریکای لاتین می باشد. دلیل این امر آن است که اروگوئه کشوری سوسیالیست می باشد و بر روی هر چیزی مالیاتی بالا قرار می دهد. به خاطر همین اگر کسی این کشور را برای تحصیل انتخاب کند، بهتر است تلاش داشته باشد زودتر تحصیلات خود را به اتمام رساند. در واقع بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان معمولا می توانند درخواست دهند تا چند ماه اقامت این کشور را داشته باشند و دنبال کار بگردند و بتوانند ویزای تحصیلی اروگوئه خود را تبدیل به ویزای کاری اروگوئه کنند.

مدیران در اروگوئه معمولا شرایط نسبتا خوبی دارند. پایین ترین میزان درآمد مدیران در اروگوئه 26900UYU (پزوی اروگوئه) است. بالاترین سطح درآمدی که مدیران در اروگوئه اخذ می نمایند نیز UYU92800 (پزوی اروگوئه) می باشد. یعنی میانگین درآمد مدیران در کشور اروگوئه طی سال 2023 حدودا 58400UYU (پزوی اروگوئه) است. البته میزان دقیق درآمد هر مدیری در اروگوئه را عوامل مختلفی از جمله حوزه کاری، سابقه کار، سطح تحصیلات و غیره تعیین می کند. مثلا معمولا مدیران بخش دولتی 9% بیشتر از مدیران بخش خصوصی حقوق می گیرند. یعنی در حالی که درآمد مدیران بخش دولتی اروگوئه 34100UYU (پزوی اروگوئه) به طور میانگین است، مدیران بخش خصوصی UYU31400 (پزوی اروگوئه) می گیرند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تصحیل رشته مدیریت در اروگوئه، هزینه های زندگی در اروگوئه، درآمد مدیران و غیره توضیحاتی بیان گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *