مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته مدیریت در اتریش

رشته مدیریت در اتریش

رشته مدیریت در اتریش خیلی پرطرفدار است. چراکه این رشته جزء گران ترین رشته ها در اکثر کشورهای دنیا است. بازار کار این رشته نسبتا خوب است. در اتریش دانشگاه های دولتی برای اروپایی ها (EU/EEA students) کاملا رایگان هستند. سایر دانشجویان نیز شهریه های پایینی پرداخت می نمایند. به علاوه رشته اتریش کشوری فوق العاده توسعه یافته است و موقعیت های کاری زیاد و دانشگاه های خیلی مطرحی دارد. فارغ التحصیلان رشته مدیریت هم در اتریش و هم در سایر کشورهای اروپایی به راحتی می توانند شغل خوبی پیدا کنند. چراکه زمانی که بحث استخدام نیروی کار غیر اروپایی در اتریش یا سایر کشورهای اروپایی پیش می آید. معمولا تمایل کارفرمایان به سمت نیروهای اروپایی است. به منظور جلب نظر کارفرمایان غیر اروپایی ها باید سعی کنند رزومه خود را قوی تر کنند. بهترین راه به این منظور فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های خوب است.

البته نکته دیگری که برای کاریابی در اتریش باید مد نظر قرار بگیرد. ضرورت تسلط داشتن به زبان آلمانی است که زبان رسمی اتریش می باشد. اتریش همچنین در 20 سال گذشته همواره جزء بهترین کشورهای دنیا برای زندگی بوده است. خصوصا در سال های اخیر. مثلا در سال 2018 اتریش به لحاظ استانداردهای زندگی و شاخص توسعه انسانی بیستمین کشور خوب دنیا شناخته شد. اخذ اقامت آن ارزش زیادی دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته مدیریت در اتریش به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در اتریش در سال 2024-2023 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل رشته مدیریت کدام اند؟
  • اخذ ویزای تحصیلی اتریش چگونه است؟

هزینه های تحصیل رشته مدیریت در اتریش

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی اتریش شوند، اگر اروپایی باشند شهریه پرداخت نمی کنند. اگر غیر اروپایی باشند با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی خود سالانه معمولا 900€ الی4000€ (یورو) شهریه پرداخت می نمایند. اما آن دسته از افرادی که نخواهند به زبان آلمانی تحصیل کنند یا رزومه خوبی نداشته باشند. از این رو موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی اتریش نشوند، باید به سراغ دانشگاه های خصوصی اتریش بروند. در دانشگاه های خصوصی اتریش هم شهریه سالانه رشته مدیریت معمولا بالا است. بعضا به سالی 35000€ (یورو) هم می رسد. نکته دیگر در خصوص تحصیل رشته مدیریت در اتریش، هزینه های زندگی در این کشور است که تماما با کار دانشجویی قابل پرداخت نیست.

چراکه کار دانشجویی در اتریش صرفا تا سقف 20 ساعت در هفته مجاز است. دانشجویان متوسط درآمد ساعتی پایین تری در مقایسه با کسانی دارند که مدرک تحصیلی دانشگاهی خود را اخذ نموده اند. به عبارت دقیق تر در حالی که دانشجویان در اتریش معمولا تا نهایتا 450€ (یورو) در ماه می توانند درآمد داشته باشند. هزینه های زندگی در اتریش برای 1 نفر بین 900€ الی 1300€ (یورو) در ماه می باشد. البته آن دسته از دانشجویانی که بخواهند زندگی خود در اتریش را به ماهانه 900€ (یورو) برسانند باید در خوابگاه های دانشجویی زندگی کنند. نکته خیلی مثبت راجع به هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش این است که نرخ تورم این کشور پایین است و نتیجتا قیمت ها به مرور زمان افزایش عمده ای نخواهند داشت.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، نرخ تورم در اتریش بررسی می گردد:

نرخ تورم در اتریش

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در اتریش

دانشگاه های خوبی در اتریش وجود دارند که بهترین آن ها عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل رشته مدیریتTimes Higher Education Ranking 2023Shanghai Jiao Tong University Ranking 2023QS Ranking 2023U.S. News &World Report Raking 2023
University of Vienna124151151208
University of Klagenfurt401901486
University of Innsbruck401301308429
Vienna University of Technology401301179416
Graz University of Technology (TU Graz)601801284816
Johannes Kepler University Linz501801350992
Karl-Franzens University of Graz601601651693

اخذ پذیرش رشته مدیریت در اتریش

اخذ پذیرش رشته مدیریت در اتریش

هر کدام از دانشگاه های اتریش الزامات و حداقل های متفاوتی را برای صدور پذیرش رشته مدیریت و گرایش های مختلف آن دارند. منتهی معمولا مدارکی که مورد نظر است عبارت هستند از:

  • تافل 88 یا آیلتس 6.5
  • رزومه/ cv
  • ترجمه ر سمی مدرک تحصیلی قبلی که برای مقطع کارشناسی، دیپلم و برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد ترجمه رسمی مدرک کارشناسی است. در ضمن اگر کسی بخواهد رشته مدیریت را در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های اتریش بخواند باید دوره کارشناسی مدیریت را حداقل 3 ساله طی کرده باشد
  • حداقل 3 سال سابقه کار مدیریتی
  • 2 توصیه نامه از اساتید مقطع پیشین
  • کپی پاسپورت

پس از اخذ پذیرش قطعی افراد باید حداقل شهریه سال اول را پرداخت نمایند که در هر کدام از دانشگاه های اتریش متفاوت است. به عنوان مثال رشته مدیریت در مقطع کارشناسی دانشگاه وین از دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی یکسان شهریه می گیرد که به شرح جدول ذیل است:

تابعیت دانشجوشهریه سالانه تحصیل رشته مدیریت در Modul University Vienna
اروپایی€16666 (یورو) البته این دوره 1 سال و 6 ماهه است. شهریه کل دوره 25000€ (یورو) می باشد.
غیر اروپایی€16666 (یورو) البته این دوره 1 سال و 6 ماهه است. شهریه کل دوره 25000€ (یورو) می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی اتریش

پس از اخذ پذیرش تحصیلی اتریش نوبت به ویزای دانشجویی این کشور می رسد که به مدارکی نیازمند است. برخی از مهمترین این مدارک عبارت هستند از: نامه پذیرش قطعی دانشگاه، فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی اتریش، 2 قطعه عکس پاسپورتی، پاسپورت، کپی ویزاهای شنگن قبلی در صورت وجود، بیمه معتبر در اتحادیه اروپا و غیره. لازم به ذکر است دانشجویان بالای 24 سال باید اثبات کنند تمکن مالی لازم به میزان حداقل 950€ (یورو) در هر ماه را برای زندگی در اتریش دارند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته مدیریت در اتریش طی سال 2023 بهتر است با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *