مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته فیزیوتراپی در دانمارک

رشته فیزیوتراپی در دانمارک

رشته فیزیوتراپی در دانمارک در زیر شاخه های پزشکی است که تحصیل در این رشته متقاضیان زیادی دارد. فیزیوتراپی یکی از مشاغل مورد نیاز در دانمارک است. وزارت بهداشت این کشور هر ساله کمبود نیروی مورد نیاز خود را در این بخش گزارش می نماید. هر ساله افراد زیادی از طریق برنامه مهاجرتی نیروی متخصص دانمارک به این کشور مهاجرت نموده و گرین کارت دانمارک را دریافت می نمایند. جهت آگاهی از برنامه مهاجرتی و جذب نیروهای متخصص می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و اطالاعات لازم در این زمینه را دریافت نمائید.

این کشور، کشوری واقع در شمال اروپا با 5.5 میلیون جمعیت است. مردم این کشور از استانداردها و کیفیت مناسبی در زندگی برخوردار هستند، بطوریکه مردم این کشور به عنوان شادترین مردم جهان معرفی گردیده اند. یکی از روش های مهاجرت اخذ ویزای کاری این کشور است. اما شرایط این ویزا نسبتاً دشوار است. از همین رو اکثر متقاضیان مهاجرت به این کشور از دیگر روش ها اقدام می نمایند.

اکثر دانشجویانی که علاقمند تحصیل در رشته فیزیوتراپی هستند، ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت می نمایند. پس از پایان تحصیلات خود با توجه به نیاز بازار این کشور به نیروهای متخصص در این حوزه سعی در اخذ ویزای کاری وانجام کار در این حوزه را می نمایند. این افراد می توانند پس از گذشت 4 سال اقامت دائم و پس از آن تابعیت این کشور را اخذ نمایند.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در دانمارک

این کشور دارای دانشگاه های معتبر و بسیاری است که شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی را فراهم نموده است. دانشگاه های این کشور مورد توجه دانشجویان بین المللی زیادی قرار دارد. هر ساله شاهد مهاجرت تحصیلی دانشجویان از کشورهای مختلف به دانمارک هستیم. دوره کارشناسی در رشته فیزیوتراپی به مدت 3 سال است. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع می باید از مهارت زبان دانمارکی برخوردار باشند. در مقاطع بالاتر برنامه های رشته فیزیوتراپی به زبان های انگلیسی و دانمارکی ارائه می گردد. از همین دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل کارشناسی ارشد می باشند.

ناگفته نماند دانشجویانی که قصد ورود به بازار کار رشته فیزیوتراپی در این کشور را دارند، می باید از مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا برخوردار باشند. آناتومی، بیومکانیک، علوم اعصاب، فارماکولوژی و فیزیولوژی از جمله برنامه هایی است که در رشته فیزیوتراپی به دانشجویان ارائه می گردد. هر یک از دانشگاه های این کشور شرایط جداگانه ای را برای پذیرش دانشجویان بین المللی تعیین نموده اند. دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه های این کشور از این شرایط آگاهی یابند.

از جمله شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین بهمراه ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • مقالات بین المللی (در صورت وجود)
  • مدارک هویتی

بازار کار رشته فیزیوتراپی در دانمارک

از آنجائیکه فیزیوتراپی یکی از مشاغل مورد نیاز در این کشور است، متخصصین این حوزه با فرصت های شغلی بسیار مناسبی در بازارهای کاری رشته فیزبوتراپی در این کشور روبرو می باشند. دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشته فیزیوتراپی به اتمام رسانیده اند، با مراجعه به موسسات کاریابی در این کشور می توانند از فرصت های شغلی موجود آگاهی یافته و با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری دانمارک نسبت به انجام کار در این کشور اقدام نمایند.

از جمله مهمترین وظایف فیزیوتراپ ها عبارتند از:

  • برخورداری از توانائی لازم برای ارتباط با بیماران و ایجاد انگیزه در آنان
  • توانایی کمک به کودکانی که دارای مشکلات جسمانی و روانی هستند.
  • برخورداری از روحیه انعطاف پذیر در ارتباط با بیماران
  • حفظ و نگهداری اسناد، اطلاعات بیماران برای منعکس کردن مراقبت های ارائه شده با رعایت استانداردهای حرفه ای
  • ارزیابی مستقل، مجدد و تشخیص بالینی بیماری های خاص
  • درآمد و حقوق در بازار کار رشته فیزوتراپی در دانمارک

تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند در سال های اخیر متفاوت می باشد که در نمودار زیر بیان شده است:

تعداد متقاضیانی تحصیلی در دانمارک

بررسی بازار کار رشته فیزیوتراپی در دانمارک

با توجه به اینکه فیزیوتراپی یکی از مشاغلی است که این کشور با کمبود نیرو در این حوزه روبرو است، متخصصین در این حوزه حقوق و درآمدهای بالایی را دریافت می نمایند. البته سابقه کاری، مدرک تحصیلی دانشجویان از عواملی هستند که بر میزان حقوق و دستمزد آنان تأثیر گذار است. بطور متوسط حقوق فیزیوتراپ 45000ِDKK الی 70000DKR (کرون) در ماه برآورد شده است.

معمولاً افرادی که دارای سابقه و تجارب کاری بیشتری هستند درآمدهای بالایی را می توانند در این حوزه دریافت نمایند. افرادی که قصد انجام کار در این حوزه را داشته و تحصیلات خود را خارج از این کشور به اتمام رسانیده اند، برای ورود به بازارکار این رشته می باید از شرایطی همچون برخورداری از مهارت زبان دانمارکی، حداقل مدرک کارشناسی و 1 سال سابقه کار در این حوزه برخوردار باشند. جهت تحصیل در این کشور برای متقاضیان بین المللی می باید ابتدا ویزای تحصیلی دانمارک را اخذ نمایند.

 

مدارک ویزای تحصیلی برای رشته فیزیوتراپی در دانمارک

دانشجویانی که متقاضی تحصیل این رشته در این کشور هستند، پس از دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور با ارائه مدارک زیر می توانند ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه های مربوط به صدور ویزا
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه
  • عکس
  • مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک اثبات می نماید.
  • انگیزه نامه
  • بیمه نامه مسافرتی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی دانمارک

یکی از مزیت های اخذ ویزای تحصیلی این کشور اینست که متأهلین امکان مهاجرت و اخذ ویزای همراه را برای همسر و فرزندان خود خواهند داشت.

مدارک ویزای تحصیلی برای رشته فیزیوتراپی در دانمارک

هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک

تحصیل دراین کشور برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا رایگان نیست. دانشجویان بین المللی بطور متوسط سالانه هزینه ای معادل 45000DKK الی 120000DKK (کرون) پرداخت می نمایند. البته دانشجویان خارج اتحادیه اروپا امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا را خواهند داشت. دانشجویان در این کشور مجاز به 20 ساعت کاردانشجویی در هفته هستند. از این طریق می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تأمین نمایند.

هزینه زندگی در دانمارک همانند هزینه های زندگی در کشورهای آلمان و سوئد می باشد. معمولاً هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ و پایتخت این کشور شهر کپنهاگ نسبت به دیگر کشورها گرانتر است. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور 5000DKK (کرون) و به ازای هر نفر همراه 2500DKK (کرون) افزایش می یابد. دوستان و متقاضیان مهاجرت می توانند در زمینه کارآفرینی و راه های اخذ اقامت و تابعیت این کشور با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از نظرات و پیشنهادات این مجموعه آگاهی یابند

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *