مهاجرت تحصیلی اروگوئه

رشته تربیت بدنی در اروگوئه

رشته تربیت بدنی در اروگوئه

رشته تربیت بدنی در اروگوئه جزو گزینه های خاص می باشد. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور برای متقاضیان خارجی سخت می باشد. اروگوئه کشوری در حال توسعه در آمریکای لاتین می باشد که از غربش به آرژانتین، از جنب غربی اش به برزیل و از جنوب شرقی اش به اقیانوس اطلس ختم می شود. در اروگوئه حدود 3.51 میلیون نفر زندگی می کنند که از آن میان 1.8 میلیون نفر ساکن پایتخت آن، یعنی شهر مونته ویدیو، هستند و بهترین دانشگاه های اروگوئه نیز در همین شهر قرار گرفته اند. پس طبیعی است که موقعیت های کاری به لحاظ تعداد و کیفیت در پایتخت اروگوئه یعنی شهرمونته ویدیو بیشتر و بهتر باشد.

زبان رسمی در اروگوئه همانند غالب کشورهای آمریکای لاتین، اسپانیایی است و اگر کسی بخواهد در این کشور کار کند باید الزاما به زبان اسپانیایی هم مسلط باشد. از دیگر نکات اجتماعی در خصوص اروگوئه این است که کشوری سوسیالیست می باشد و بر روی هر کالا و خدمتی مالیات های نسبتا زیادی قرار داده و به همین دلیل است که هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه های این کشور بالا می باشد. اروگوئه همچنین کشوری است که آزادی های فردی و اجتماعی زیادی را نیز برقرار نموده و مسائل مختلفی از جمله تولید، فروش و استفاده از کانابیس، سقط جنین و غیره، در این کشور آزاد دانسته شده است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آگاهی بیشتر علاقمندان به تحصیل و زندگی در این کشور به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اروگوئه چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اروگوئه برای تحصیل رشته تربیت بدنی کدام اند؟
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی این کشور چیست؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اروگوئه

از جمله مهم ترین عوامل تعیین کننده میزان شهریه در هر دانشگاهی در این کشور نوع رشته تحصیلی است. به عنوان مثال تحصیل در رشته مدیریت در دانشگاه های این کشور شهریه ای بالغ بر 13000$ (دلار آمریکا) دارد. اما رشته هایی از جمله تربیت بدنی جزو رشته های نسبتا ارزان قیمت اروگوئه می باشد که شهریه آن حدود 8000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی می باشد. هزینه دیگری هم که دانشجویان باید در این کشور پرداخت نمایند هزینه های زندگی در این کشور است که ماهانه 600$ تا 900$ (دلار آمریکا) می باشد. منتهی نکته ای که در خصوص این کشور وجود دارد این است که در عین حال که هزینه های تحصیل و زندگی در آن بالا است، دانشگاه های خیلی خوبی ندارد و صرف این هزینه ها کمک نمی کند فرد بتواند رزومه خود را قوی تر کند یا حداقل زندگی راحتی داشته باشد.

این در حالی است که برخی از کشورهای اروپایی هم توسعه یافته و قدرتمندند هم دانشگاه های خیلی خوبی دارند. از آن جمله می توان به مجارستان، فرانسه و ایتالیا اشاره نمود که جزو بهترین گزینه ها برای کسانی هستند که تمکن مالی خیلی ایده آلی ندارند اما می خواهند تجربه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا را داشته باشند. در واقع کسی که بتواند سالانه شهریه ای بین 5000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) پرداخت نماید، ترجیح می دهد یکی از کشورهای گفته شده را برای تحصیل رشته تربیت بدنی انتخاب کند، نه اروگوئه.

هزینه ماهانه زندگی در اروگوئه، فرانسه، ایتالیا و مجارستان در نمودار ذیل با هم مقایسه شده اند:

هزینه های زندگی در اروگوئه، فرانسه، ایتالیا و مجارستان

بهترین دانشگاه ها برای رشته تربیت بدنی در اروگوئه

نرخ بیکاری اروگوئه در سال 2022 حدود 8.3% است یعنی موقعیت های کاری موجود در این کشور نسبتا خوب است. اما این نکته بر کسی پوشیده نیست که برای کاریابی از سوی خارجی ها، راه حل قوی کردن رزومه است و بهترین راه برای قوی تر کردن رزومه نیز فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های برتر می باشد. در این کشور بهترین دانشگاه ها که دوره های تربیت بدنی را ارائه می دهند عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های اروگوئهشهری که دانشگاه مزبور در آن واقع شده است.
1Universidad ORT UruguayMontevideo
2Universidad Católica del UruguayMontevideo
3Universidad de la RepúblicaMontevideo
4Universidad de MontevideoMontevideo
5Universidad de la EmpresaMontevideo
6Universidad TecnológicaMontevideo
7Instituto Universitario Centro Latinoamericano de Economía HumanaMontevideo
8Instituto Universitario Asociación Cristiana de JóvenesMontevideo
9Instituto Universitario BiosMontevideo
10Instituto Universitario Francisco de AsísMontevideo

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مزبور در هر مقطعی، تحصیلات فرد در مقطع قبلی هم مرتبط باشد. مثلا اگر کسی می خواهد کارشناسی ارشد تربیت بدنی یکی از دانشگاه های اروگوئه را داشته باشد باید در مقطع کارشناسی خود نیز در همین رشته تحصیل نموده باشد. پس از اخذ پذیرش از هر کدام از دانشگاه های اروگوئه برای تحصیل رشته تربیت بدنی، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه مورد نظر در این کشور
  • فرم تکمیل شده و امضاء شده ویزای تحصیلی اروگوئه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • بیمه معتبر در این کشور
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • رسید پرداخت شهریه سال اول
  • تمکن مالی
  • محل اقامتی در این کشور
  • مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی

بهترین دانشگاه ها برای رشته تربیت بدنی در اروگوئه

کار پس از تحصیل در اروگوئه

پس از فارغ التحصیلی از رشته تربیت بدنی افراد می توانند با توجه به توانایی ها و علاقمندی های خود به عنوان مربی، برنامه نویس غذایی، معلم ورزش و غیره فعالیت نمایند. منتهی لازمه کاریابی در این کشور تسلط داشتن به زبان اسپانیایی است و اگر کسی بخواهد رزومه خود را قوی تر سازد علاوه بر زبان اسپانیایی می تواند به زبان انگلیسی و پرتغالی هم مسلط شود. با پیدا کردن کار فرد می تواند قرارداد کاری امضاء شده را ارائه نماید و ویزای تحصیلی این کشور را تبدیل به ویزای کاری نماید و در نهایت با گذشت چند سال برای اخذ پاسپورت اروگوئه اقدام نماید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در اروگوئه، اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه و غیره توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *