مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته بازیگری در مالزی

رشته بازیگری در مالزی

هنرهای نمایشی و سینما یک صنعت رو به رشد در مالزی است. این شامل رشته بازیگری در مالزی، موسیقی و رقص است که شامل اجرای نمایش برای مخاطب باشد. از آخرین فیلم های پرفروش جهانی گرفته تا گروه های محلی نمایش و تئاتر خیابانی، هنرهای نمایشی بخش مهمی از صنعت اوقات فراغت مردم مالزی را تشکیل می دهد. هنرهای نمایشی به همان اندازه که به نمایش متکی هستند نیز به تولید متکی هستند. علاقه مندان به رشته بازیگری در مالزی می توانند هم به صورت تجربی و هم به صورت آکادمیک در این رشته تحصیل و فعالیت کنند. جهت بررسی رشته بازیگری در مالزی و صنعت سینما در این کشور به قلم همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله توجه فرمایید.

تاریخچه سینمای مالزی

سینمای مالزی در سال 1927 با تولید فیلم Xin Ke (مهاجر، گوا واوچن) با استفاده از بازیگران و عوامل فیلم سینمایی چینی آغاز شد. اما از سال 1933 به بعد با لیلی مجنون (عاشق لیلی، B.S Rajhans ، یک بازیگر و خدمه چند ملیتی و همچنین یک نقش بین المللی در آن وجود داشت. این فیلم ها سینمای مالزی را قادر ساخت تا جنبه های چند وجهی این کشور را از نظر مردمان، فرهنگ ها، روایت ها و درگیری با تنش های مدرنیته که با ارزش های سنتی در تضاد است منعکس کند. بعد از 80 سال بعد، هیچ چیز زیادی تغییر نکرده است. مالزی کشوری است که به دنبال هویت خود است. جایی بین سنت و مدرنیته، محلی و جهانی، یک ملت چند قومی و چند فرهنگی با 137 زبان زنده و ترکیبی از تأثیرات بومی، مالایی، چینی، هندی، انگلیسی، پرتغالی و عربی مانده است.

سینمای مالزی به اندازه کشورش رنگارنگ است و این بسیار عالی است. در سال 1995 زمانی که U-Wei Haji Saari به اولین فیلمساز مالزیایی تبدیل شد فیلمی را به نام The Fireonist در جشنواره کن به نمایش گذاشت. فیلم های وی اغلب به سوالات دشوار پیرامون هویت مالایی می پردازند و مرزهایی را برای مجاز بودن رئالیسم اجتماعی در سینمای مالزی رد می کنند. انتشار فیلم لب های امیرمحمد در سال 2000 آغاز آنچه معروف به سینمای کوچک مالزی بود را به وجود آورد. در کشوری با اختلافات نژادی آشکار و ریشه دار، فیلمسازان جوان از هر نژاد دور هم جمع شدند و از فناوری دیجیتال برای ساخت فیلم هایی خارج از سیستم کنترل بودجه و توزیع دولت استفاده کردند و باعث شدند جشنواره های بین المللی فیلم به مالزی و داستان های آن توجه کنند.

در شکل زیر از جمله برترین فیلم های مالزیایی را مشاهده کنید:

برترین فیلم های مالزیایی

تحصیل رشته بازیگری در مالزی

بازیگری یکی از رشته محبوب تحصیلی در رشته هنر در مالزی است. با توجه به رشد این صنعت در این کشور رشته بازیگری نیز مورد توجه بازار کار این صنعت است. مالزی سالانه حدود 60 فیلم سینمایی تولید می کند و سالانه بین 300 تا 400 درام و سریال تلویزیونی به غیر از تولیدات داخلی ایستگاه های تلویزیونی جداگانه تولید می کند. این کشور همچنین جوایز سالانه فیلم در سطح ملی خود را برگزار می کند که معروف به جشنواره فیلم مالزی است. در مالزی حدود 150 سینما و سینپلکس وجود دارد که نه تنها فیلم های محلی بلکه فیلم های خارجی را نیز به نمایش می گذارد.

تهیه کنندگان فیلم های خارجی از فیلمبرداری در مکانی در مالزی استقبال می کنند و فعالیت های مشترک تولید فیلم را انجام می دهند تا هنرمندان و تکنسین های محلی فرصت کسب تجربه و تجربه را داشته باشند. امروزه برخی از بازیگران مشهور بین المللی مالزیایی مانند میشل یوه و هنری گلدینگ حضور دارند. با توجه به فعالیت این رشته، دانشگاه های مختلفی در این کشور وجود دارند که مدرک رشته بازیگری را ارائه می دهند.

در جدول زیر می توانید موسسات مطرح برای تحصیل رشته بازیگری در مالزی را ببینید:

ردیفنام موسسه
1Sunway University
2Taylor’s University
3Universiti Sains Malaysia
4University of Malaya
5HELP University
6KDU University College
7Limkokwing University

تحصیل بازیگری در دانشگاه سانوی مالزی

دانشگاه سانوی، یکی از برجسته ترین دانشگاه های خصوصی مالزی و یک موسسه کاملاً غیرانتفاعی است و به آموزش با کیفیت، پشتیبانی از شرکت و تحقیقاتی متمرکز بر مشکلات کلیدی جهانی اختصاص دارد. این دانشگاه در سانوی سیتی، یک شهر تفریحی سبز و پر رونق در ضلع غربی کوالالامپور در قلب دره کلنگ ساخته شده است. این دانشگاه از نظر استانداردهای جهانی نسبتاً جوان است، اما در حال حاضر در 2% دانشگاه های جهان و در 1.5% دانشگاه های برتر آسیا رتبه بندی شده است و همچنین در بین 150 دانشگاه برتر قرار دارد.

دانشکده هنر این دانشگاه از طریق آموزش عالی و یادگیری مبتنی بر پروژه، تجربه برتر یادگیری را به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه امکانات، تجهیزات و تخصصی را که شما برای آینده خود نیاز دارید فراهم می کند. دانشجویان در برنامه های این دانشکده در طول دوره آموزش به انجام مطالعات عملی و نظری می پردازند. دانشجویانی که در رشته های مختلف این موسسه تحصیل می کنند نیز فرصت همکاری با یکدیگر را خواهند داشت، تجربه ای شبیه به همکاری های هنری در دنیای واقعی. این دانشکده در حال آماده سازی نسل جدیدی از دانشجویان و محققان در حوزه رسانه های دیجیتال خلاق (CDM) است که ویژگی های اصلی هنرها، علوم، علوم انسانی، رسانه ها و فناوری را با یکدیگر ادغام می کنند.

برنامه رشته بازیگری در دانشگاه سانوی مالزی

برنامه درسی میان رشته ای این دانشگاه در هنرهای نمایشی در 2 رشته اصلی زیر ارائه می شود:

  • تئاتر
  • و فیلم

 در طول 2 سال، دانشجویان با دقت تمام اصول هر دو صنایع را می آموزند:

  • صحنه
  • پشت صحنه
  • جلوی دوربین

دانشجویان توسط یک دانشکده متنوع، باتجربه و پویا پشتیبانی می شوند که شیوه های صنعت امروز را منعکس می کنند. به غیر از سخنرانی، دانشجویان همچنین از طریق نمایش ها، جلسات عملی، آموزش ها، نمایش ها، بحث ها، نمایش ها و سفرهای میدانی یاد می گیرند. پس از اتمام، دانشجویان ممکن است تحصیلات خود را در Sunway یا با دانشگاه های همکار در استرالیا و انگلیس ادامه دهند. این برنامه منحصر به فرد یک شروع قوی برای اشتغال فراهم می کند. دانشجویان دیپلم هنرهای نمایشی نه تنها در تئاتر و فیلم بلکه در صنایع مرتبط با آن در تلویزیون، رادیو، روزنامه نگاری، رسانه های دیجیتال، تبلیغات، پخش و رسانه های اجتماعی مشاغل موفقی داشته باشند.

برنامه رشته بازیگری در دانشگاه سانوی مالزی

بازیگری در دانشگاه تیلور مالزی

در راستای تعهد این دانشگاه به تعالی در آموزش و پرورش، دانشگاه تیلور همکاری خود را با The Actors Studio برای ایجاد اولین مدرک هنرستان نمایشی مالزی اعلام کرده است. این برنامه در جوان ترین مدرسه دانشگاه تیلور، دانشکده علوم و هنرهای لیبرال قرار دارد و با هدف اصلی آن ایجاد جوامع نوآوری، فراگیری و بازتاب از طریق هنرها و علوم اجتماعی انجام می شود. این برنامه شامل ماژول هایی است که شامل:

  • اجرا، کارگردانی
  • تاریخ تئاتر، طراحی متن نمایش، صدا و گفتار
  • حرکت، تئاتر فنی، صحنه
  • آرایش و گریم، نور صحنه، صدای صحنه، طراحی صحنه
  • مدیریت صحنه، نمایشنامه نویسی
  • رقص و موسیقی

 گاریش بازیگری در دانشگاه تیلور مالزی

همه دانشجویان این دانشگاه می توانند یکی از 2 گرایش زیر را انتخاب کنند:

گرایششرح
اجراتخصص در اجرا باعث پیشرفت تئاتر و مهارت های نمایشی مانند بازیگری، کارگردانی و طراحی برای حرفه شما به عنوان یک هنرمند حرفه ای تئاتر می شود. شما برای کشف تئاتر فیزیکی، توسعه متن فیلمنامه نویسی خود یا ایجاد یک صنعت برای ایجاد مهارت های عملی و شبکه های ارزشمند صنعت، با یک کارگردان حرفه ای تحصیل خواهید کرد.
تئاتر فنیتخصص در تئاتر فنی دانشجویان را برای استفاده از اصول و فنون هنری، فنی، نمایشی آماده می کند تا از طریق روش های تئاتر فنی، اطلاعات، ایده ها، حالات و احساسات نمایشی را منتقل کنند. شامل دستورالعمل در طراحی مجموعه، طراحی نور، طراحی صدا، آکوستیک تئاتر، صحنه نگاری، طراحی لباس و جهت فنی و تولید با استفاده از برنامه های رایانه ای برای پشتیبانی از این توابع.

تحصیل بازیگری در دانشگاه USM مالزی

دانشگاه Universiti Sains Malaysia (USM) به عنوان دومین دانشگاه کشور در سال 1969 تاسیس شد. قبل از اینکه قانون دانشگاه در 4 اکتبر 1971 لازم الاجرا شود، برای اولین بار به عنوان دانشگاه پنانگ شناخته می شد. این دانشگاه از بدو تاسیس تاکنون در حال توسعه و گسترش است که با ثبت نام 57 دانشجوی علوم پایه آغاز شد. اکنون، USM دوره هایی را در مقطع کارشناسی در مالزی و کارشناسی ارشد تقریباً به 20،000 دانشجو ارائه می دهد. USM همچنین به یک دانشگاه شناخته شده در سطح محلی و بین المللی تبدیل شده است. در سال 1969، دانشگاه پنانگ در پاسخ به نیاز به یک پردیس بزرگتر با محیط بهتر، متناسب با نیازهای آینده کشور تأسیس کرد. دانشکده هنر این دانشگاه برنامه رشته بازیگری را نیز ارائه می کند.

لیسانس بازیگری در دانشگاه USM مالزی

مدرک لیسانس در بازیگری و کارگردانی جامع ترین مدرک عملی ارائه شده در یک دانشگاه مالزی است. دوره هایی در زمینه بازیگری معاصر، کارگردانی و نمایشنامه نویسی وجود دارد که با اجرای دوره های مهارت در تئاتر سنتی مانند ماک یونگ، وایانگ کولیت و بنگساوان پشتیبانی می شود و فارغ التحصیلان را برای یک مرحله انعطاف پذیر آماده می کند. بالاترین هدف این دانشگاه آموزش رهبران هنری است در رشته بازیگری است. این برنامه منعکس کننده تنوع و هیجان موضوع در هزاره جدید است و به دانشجویان این فرصت را می دهد تا نظریه و عملکرد را در طیف وسیعی از رسانه ها مشاهده کنند. حداقل شرایط ورود به همه برنامه ها عبارتند از:

  • گواهینامه آموزش عالی مالزی
  • و گواهی آموزش مالزی با مجوز اعتبار در باهاسا مالزی.
  • متقاضیانی که سابقه حرفه ای یا صنعتی قبلی را دارند ممکن است به جای برخی یا کلیه شرایط رسمی دانشگاهی پذیرفته شوند.
  • در مورد دانشجویان بین المللی، مدارک تحصیلی معادل در نظر گرفته می شوند مورد توجه قرار می گیرند.

چشم انداز شغلی تحصیل در این برنامه شامل:

  • کارگردان تئاتر و فیلم یا تلویزیون
  • تهیه کننده
  • بازیگر حرفه ای
  • مدیر صحنه
  • صدا و سیما
  • مسئول فرهنگی
  • مدیریت تولید و شرکت
  • تبلیغات و بازاریابی
  • مدیریت ادبی و هنری
  • تحقیقات تلویزیونی
  • کارهای نمایشی تئاتر

جهت اخذ ویزای تحصیلی در مالزی به مقاله تنظیم شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و برای اقدام و مشاوره از این مجموعه راهنمایی بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *