مهاجرت تحصیلی آمریکا

دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا

دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا

نام های مختلفی مانند CU-Boulder، CU یا Boulder برای دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا شناخته شده است، این دانشگاه در سال 1876 تاسیس شد. دانشگاه مذکور همکاری های ویژه ای با نهادهای بین المللی دارد که باعث افزایش اعتبار بین المللی آن شده است. برای مثال دانشکده فیزیک این دانشگاه که رتبه اول را در فیزیک اتمی به دست آورده است. با موسسه ملی فناوری و استانداردها همکاری دارد. از سویی دیگر دانشکده مهندسی هوا و فضا که رتبه 9 جهانی را به دست آورده، دارای همکاری پیشرفته ای با ناسا است. البته اطلاعات دیگری در مورد این دانشگاه وجود دارد که در این مقاله گنجانده شده و توسط برترین موسسه مهاجرتی به نام موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب چندین بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد.

درباره دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا

دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا در سطح ایالات متحده آمریکا دارای ارزش و اعتبار ویژه ای است که در Public Ivy نیز عضویت دارد. جالب است بدانید دانشگاه مذکور افتخار فارغ التحصیلی 18 فضانورد را در کارنامه آموزشی خود دارد. بخش هوا و فضا در این دانشگاه بسیار قوی است. لذا در پروژه های مربوط به هوا و فضا که شامل آزمایشگاه فیزیک فضایی JLLA Joint Institute for Laboratory Astrophysics و فیزیک نجومی می شود. مبالغ هنگفتی به عنوان بودجه به این دانشگاه اختصاص داده می شود که معادل مبلغ 454 میلیون $ (دلار) می باشد. از افتخارات دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا می توان به کسب 44 جایزه نوبل در بخش فیزیک، یک جایزه نوبل در بخش شیمی و 8 جایزه Mac Arthur Fellows اشاره نمود. بنابراین تحصیل در آمریکا و اخذ پذیرش از این دانشگاه می تواند مناسب ترین گزینه تحصیلی افراد متقاضی به شمار رود.

دانشکده‌ های دانشگاه Colorado Boulder آمریکا

دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا متشکل از دانشکده ها و بخش های مختلفی است. اکثریت رشته های تحصیلی را برای دانشجویان ارائه می دهند.

رشد تعداد دانشجویان در این کشور در سال های 2019 تا 2021 از طریق نمودار زیر می باشد:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

اسامی آنها به شرح زیر است:

  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده کسب ‌و کار
  • دانشکده آموزش‌ و پرورش
  • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده قانون
  • دانشکده رسانه، ارتباطات و اطلاعات
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده محیط‌ زیست

شرایط تحصیل در این کشور در مقاله تحصیل در آمریکا به طور کامل شرح داده شده است.

رنکینگ دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا

دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا موفق به کسب رتبه های بسیار خوبی در سطح بین المللی و در بین سایر دانشگاه های دنیا شده است. نظام های رتبه بندی مختلفی به این دانشگاه رتبه اختصاص داده اند. چراکه می توان آن را جزء برترین دانشگاه های ایالات متحده دانست. برای مثال رتبه ای که در نظام رتبه بندی QS و Times به دست آورده، به ترتیب 170 و 127 است. البته نظام های دیگری مانند U.S News و ARWU نیز دانشگاه مذکور را در رده 32 و 34 قرار داده اند. درباره مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به آمریکا از اطلاعات مهمی برخوردار می باشد.

مدارک لازم در دانشگاه Colorado Boulder آمریکا

به منظور اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا، مدارک خاصی لازم است. این مدارک ممکن است در هر رشته ای تفاوت داشته باشد. اما در مجموع مدارکی که به صورت مشترک جهت تحصیل در رشته های مختلف از دانشجو خواسته می شود، به شرح زیر است:

  • تکمیل و ارسال آنلاین فرم تقاضاء پذیرش تحصیلی
  • ارائه اطلاعات فردی و رزومه تحصیلی (CV) که اطلاعات شخصی شامل نام و نام خانوادگی قانونی و کامل،‌ آدرس محل اقامت و شماره تماس، اطلاعات مربوط به ویزا، افتخارات و جوایز کسب شده و غیره می گردد.
  • ارائه رونوشت های غیررسمی
  • پرداخت مبلغی به عنوان application fee که برابر با 80$ (دلار) می باشد. این هزینه به روش استفاده از کارت اعتباری و به صورت آنلاین قابل پرداخت است.
  • ارائه بیانیه شخصی
  • ارائه توصیه نامه که تعداد آن برای هر یک از برنامه های تحصیلی متفاوت و متغیر است. برای مثال ممکن است جهت تحصیل پزشکی در آمریکا و گذراندن دوره ها در این دانشگاه،‌ مدارک دیگری درخواست شود.
  • ارائه نمرات کسب شده در آزمون GRE (این آزمون برای ورود دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی برگزار می گردد. کسب نمره حد نصاب در این آزمون، از جمله شرط‌ های ورود به دانشگاه تحصیلات تکمیلی است.)

مدارک لازم در دانشگاه Colorado Boulder آمریکا

بررسی تحصیل در دانشگاه Colorado Boulder آمریکا

پس از این که موفق به دریافت گواهی پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه Colorado Boulder در آمریکا شدید، مجاز به انجام اقدامات لازم به منظور اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می باشید. در واقع اخذ ویزای تحصیلی این کشور، مجوز ورود شما به آمریکا و تحصیل در این کشور است. برای دریافت ویزا نیز مدارک خاصی از سوی سفارت درخواست می گردد که بایستی ارائه نمایید. شرایط تحصیل در این دانشگاه بسیار ایده آل است. دانشجویان با سطح علمی بالایی تحصیلات خود را به پایان می رسانند.

از این رو، هیچ گونه نگرانی بابت ورود به بازار کار در آمریکا و اشتغال در فرصت های شغلی مختلف نداشته باشید. افراد مشهور و معروفی در این دانشگاه ادامه تحصیل داده اند. مدرک فارغ التحصیلی در رشته مورد علاقه توسط دانشگاه به آنها اعطاء گردیده است. در صورتی که ابهام یا سوالی در این مورد وجود دارد. با مشاوران متخصص حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و جزئیات بیشتری را از آنها بخواهید. این ارتباط به صورت تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری امکان پذیر می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *