مهاجرت تحصیلی روسیه

دانشگاه پاتریک لومومبا روسیه

دانشگاه پاتریک لومومبا روسیه

دانشگاه پاتریک لومومبا روسیه همچنین موسوم به دانشگاه RUDN، یک موسسه آموزشی و تحقیقاتی معتبر بین المللی واقع در مسکو می باشد. این دانشگاه در سال 1960 به منظور ارائه آموزش عالی به دانشجویان جهان سومی تاسیس شد. در واقع این داانشگاه توسط تصمیم خاص دولت شوروی سابق پایه گذاری گردید. جهت نماد سازی تلاش افراد در بند ظلم در سراسر دنیا برای آزادی و استقلال به عنوان پاتریک لومومبو نامگذاری شد.

آمارها حکایت از آن دارد که بیش از 80000 دانشجو از 170 کشور جهان از این دانشگاه تحصیل و فارغ التحصیل شده اند. ساختارهای کلاسیک آموزش عالی را ترکیب نموده اند. اهداف تربیت و آموزش نخبگان جوان و احترام متقابل را ارتقاء می بخشد. دانشگاه پاتریک لومومبا دانشگاه دولتی و دارای 14 دانشکده و موسسه آموزشی است. این دانشگاه دارای 4 پردیس دانشگاهی مجزا می باشد. تحصیل دانشجویان در انواع برنامه های تحصیلی در این دانشگاه به 3 زبان انگلیسی، اسپانیولی و روسی امکانپذیر می باشد. برای اطلاع تکمیلی از شرایط پذیرش دانشگاه های روسیه در سال 2023 با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

جذابیت های مقصد تحصیلی روسیه

با اینکه در وهله اول ممکن است اصلا روسیه به عنوان مقصد تحصیلی شماره یک به ذهن کسی خطور نکند. اما با این حال، گزینه های جذاب تحصیل کارشناسی در روسیه به عنوان یکی از کشورهای با اقتصاد روبه رشد وجود دارد. عضویت روسیه در ناحیه آموزش عالی اروپایی بدان مفهوم است. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی روسیه در حال ارائه مدل غربی آموزش عالی می باشند.

بیش از 600 دانشگاه دولتی و تعداد قابل ملاحظه ای از دانشگاه های خصوصی با کیفیات آموزشی متفاوت در روسیه وجود دارد. بدین ترتیب انتخاب را برای متقاضیان آسان می سازد. آموزش به زبان انگلیسی از امتیازات دانشگاه های روسیه می باشد. همچنین از دیگر امتیازات خاص تحصیل در روسیه می توان به هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، برخورداری از امکان تحصیل رایگان در روسیه با اخذ بورسیه های دولتی، کار ضمن تحصیل در کشور روسیه، مدارک معتبر بین المللی و نیز امکان اقامت روسیه در سال 2023 اشاره نمود.

ساختار دانشگاه پاتریک لومومبا روسیه

دانشگاه پاتریک لومومبا روسیه از دانشگاه های با وجهه بین المللی در کشور روسیه می باشد. ساختار آکادمیکی خاص خود را دارد. بر طبق رتبه بندی دانشگاه های جهان Times، رتبه دانشگاه لومومبا در سال 2023 بین رتبه های 601 الی 800 جهانی بوده است. در حال حاضر، این دانشگاه دارای 14 دانشکده و موسسه آموزشی می باشد که عبارتند از:

  • دانشکده زبان روسی و رشته های آموزشی عمومی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده اکولوژی
  • موسسه توریسم و هتلداری
  • موسسه اقتصاد و تجارت جهانی
  • موسسه زبان های خارجی
  • موسسه برنامه های بین الملل

دانشگاه پاتریک لومومبا روسیه دارای 4 پردیس دانشگاهی است. پردیس اصلی دانشگاه لومومبا در امتداد خیابانMiklukho Maklaya قرار دارد. در این پردیس دانشکده های پزشکی و کشاورزی، و همچنین مجموعه ورزشی، پلی کیلینیک، بایگانی ها و ساختمان جدید دانشکده زبان روسی و رشته های آموزشی عمومی، دانشکده های علوم انسانی و علوم طبیعی، موسسه توریسم و هتلداری (IHBT)، موسسه برنامه های بین الملل (IIP)، و موسسه تحصیلات تکمیلی آموزش حرفه ای قرار دارند. پردیس دوم دانشگاه لومومبا، پردیس آکادمی مهندسی و دانشکده علوم می باشد که در خیابان Sergo Ordzhonikidze قرار دارد. پردیس سوم مربوط به پردیس دانشکده اکولوژی در خیابان Podol’skoe Street و پردیس چهارم ، پردیس دانشکده آموزش مشاغل بخش خدمات درمانی می باشد. در خیابان لنینسکی موسکو قرار دارد.

ساختار دانشگاه پاتریک لومومبا روسیه

برنامه های تحصیلی دانشگاه پاتریک لومومبا روسیه

این دانشگاه انواع برنامه های تحصیلی مختلف را در مقاطع کارشناسی ( 4 سال)، تخصص دولتی ( 5 سال)، دکتر پزشکی (6 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال)، دکترا (3 سال) D.Sc یا پسا دکتری (3- 2 سال) و برنامه های مدارس تابستانی ( آموزش زبان روسی دوره های کوتاه و در نواحی مختلف به متقاضیان ارائه می کند. لازم به یادآوری است که سال تحصیلی در این دانشگاه به 2 ترم 18 هفته ای تقسیم می شود. ترم اول این دانشگاه از نیمه اول سپتامبر و ترم دوم از ماه فوریه هر سال آغاز می شود. تعطیلات 2 هفته ای دانشجویان از ماه ژانویه و تعطیلات 6 هفته ای از جولای تا آگوست هر سال می باشد.

همچنین این دانشگاه از جمله دانشگاه های پیشرو در بین موسسات آموزش عالی کشور روسیه می باشد. در ارائه انواع مختلف برنامه های تحصیلی شهرت ملی و بین المللی دارد. از برنامه های تحصیلی دانشگاه مذکور می توان تحصیل در رشته های حقوق، پزشکی، علوم اجتماعی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک، بیولوژی، ریاضیات، آموزش زبان روسی، اقتصاد، مدیریت، مهندسی عمران، فلسفه، روابط بین الملل، تاریخ، روانشناسی، کشاورزی، علوم سیاسی و غیره اشاره نمود.

به طور کلی تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در روسیه

شرایط پروسه پذیرش دانشگاه پاتریک لومومبا

این دانشگاه دانشجویان را بر مبنای قرارداد تحصیلی (پرداخت شهریه) و نیز با شرایط اعطاء بورسیه تحصیلی ثبت نام می کند. کلیه شیوه های پذیرشی مستقیما توسط خود هیئت پذیرش دانشگاه انجام می گیرد. تصمیم گیری در خصوص پذیرش متقاضیان خارجی، پس از ارزیابی دقیق سطح نمرات عمومی داوطلب اتخاذ می شود. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

  • ارائه کپی از گذرنامه متقاضی
  • ارائه اصل و فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی ترجمه شده به زبان روسی
  • ارائه اصل و فتوکپی ریز نمرات تحصیلی ترجمه شده به زبان روسی
  • ارائه 7 قطعه عکس 3 در 4
  • امضاء قرارداد اولیه تحصیل در دانشگاه پاتریک لومومبا PFUR
  • ارائه رسید پرداخت شهریه تحصیلی

هزینه های تحصیل و زندگی در دانشگاه لومومبا

تحصیل در دانشگاه پاتریک لومومبا روسیه مشروط به پرداخت شهریه می باشد. مطابق قرارداد اولیه، شهریه ترم اول در حدود 1500$ (دلار) می باشد. مقدار شهریه دانشگاه لومومبا عمدتا به برنامه تحصیلی داوطلبان بستگی دارد. شهریه ها برای دوره های آمادگی و پایه ای 4300$ (دلار) در هر سال تحصیلی می باشد. شهریه های برنامه های کارشناسی و تخصصی از 2800$ الی 8650$ (دلار) در سال متغییر است. شهریه های برنامه های کارشناسی ارشد نیز از 2800$ الی 8650$ (دلار) می باشد. دوره دکتری از 2900$ الی 5350$ (دلار) متغییر می باشد.

دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه با پرداخت اجاره ماهانه در خوابگاه دانشجویی از 4100RUB الی 13000RUB (روبل روسیه) هزینه تاییدیه پزشکی و تست AIDS برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه تا حدود 45000RUB (روبل روسیه) درخواست بیمه پزشکی در حدود 8500RUB (روبل روسیه) است. هزینه های زندگی شامل خورد و خوراک ، رفت و آمد و غیره در حدود 168000RUB (روبل روسیه) مواجه هستند. اما شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های روسیه فراهم است. توصیه می شود برای آگاهی از آخرین اطلاعات در این زمینه و بهترین کشورها برای تحصیل در سال 2023 در با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *