مهاجرت تحصیلی آلمان

دانشگاه هومبولت برلین در آلمان

دانشگاه هومبولت برلین

کشور آلمان تعداد زیادی دانشگاه‌ های بین‌ المللی را درخود جای داده است که یکی از معروف‌ ترین آنها دانشگاه هومبولت برلین در آلمان می باشد. این دانشگاه در سطح جهانی شهرت فراوانی دارد و هر ساله تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا جهت تحصیل به این دانشگاه روی می‌آورند. کیفیت آموزشی این دانشگاه در سطح بسیار بالایی قرار دارد و مدرک اعطایی از سوی دانشگاه هومبولت اعتبار جهانی دارد.

  • شرایط پذیرش از دانشگاه هومبولت آلمان برای دانشجویان خارجی به چه صورت است؟
  • فارغ التحصیلان این دانشگاه شانس اخذ اقامت کاری پس از پایان تحصیل را دارند؟

دانشجویی که از این دانشگاه فارغ‌ التحصیل می‌ گردد به راحتی می‌ تواند در بهترین زمینه شغلی در آلمان یا سایر کشورها مشغول فعالیت شوند. نقش دانشگاه هایی که با اعتبار بالا دانشجویان را به صورت تئوری و مهارتی و عملی آماده می کنند هم اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا و نظام های آموزشی بسیار پررنگ می باشد.

معرفی دانشگاه هومبولت برلین آلمان

دانشگاه هومبولت برلین آلمان humboldt-universität zu berlin در پایتخت کشور آلمان به نام شهر برلین قرار دارد. این دانشگاه در سال 1810 میلادی تاسیس گردید. تعداد دانشجویان 256 نفر و تعداد استادان درهنگام تاسیس 52 نفر بود. از ابتدا در رشته‌ های فلسفه، الهیات و علوم دینی، پزشکی و قانون به دانشجویان فعالیت آموزشی ارائه می‌ نمود. درحال‌ حاضر این دانشگاه به طور تقریبی 33000 دانشجو را درخود جای داده است. از این تعداد دانشجو 5200 نفر آنها جزء دانشجویان خارجی در سراسر جهان هستند. تقریبا به تعداد 190 رشته تحصیلی در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی در حال تدریس هستند.

در ابتدا، دانشگاه هومبولت برلین در آلمان به نام فریدریش ویلهلم تاسیس گردید. اما در سال 1949 به نام هومبولت تغییر نام یافت. نام کامل او فریدریش ویلهلم فون هومبولت است. دانشگاه هومبولت برلین آلمان عنوان قدیمی‌ ترین دانشگاه برلین آلمان را دارا است. بسیاری از دانشمندان و نوابغ آلمانی در این دانشگاه تحصیل کرده‌ اند که لیست آنها عبارتند از:

  • آلبرت اَینشتین
  • ماکس پلانک
  • والتر بنیامین
  • هگل
  • فردریش شلینگ
  • یوهان گوتلیب
  • فیشته

رنکینگ دانشگاه هومبولت برلین آلمان

رنکینگ دانشگاه هومبولت برلین در سال 2015 الی 2023 به شرح زیر است:

آیتمسالرتبه
دانشگاه برتر2023131
دانشگاه برتر201649
دانشگاه برتر201541
دانشگاه برتر201757
رشته هنر و علوم انسانی201657
رشته فلسفه201614

دانشکده های دانشگاه هومبولت برلین آلمان

لیست دانشکده‌ های دانشگاه هومبولت برلین در آلمان به شرح ذیل می‌ باشد:

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم زیستی
  • دانشکده هنر و علوم انسانی یک
  • دانشکده هنر و علوم انسانی 2
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی
  • دانشکده علوم دینی
  • دانشکده علوم اقتصاد و تجارت

از این تحصیل در آلمان در مقاله مذکور از اطلاعات جامعی برخوردار می باشد.

هزینه‌ تحصیل در دانشگاه هومبولت آلمان

دانشگاه برلین هیچ‌ گونه هزینه‌ ای بابت شهریه از دانشجویان داخلی و بین‌ المللی دریافت نمی‌ کند. آنها صرفا باید مبلغ 749€ (یورو) جهت امور دانشگاه مانند هزینه ثبت ‌نام و غیره پرداخت نمایند. هزینه‌ های شخصی دانشجویان نیز بر عهده خود دانش آموزان می‌ باشد. همچنین مقاله هزینه زندگی در آلمان در خصوص هزینه های اساسی این کشور به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

دانشگاه هومبولت و برنامه MEMS هیچگونه بورسیه‌ ای به دانشجویان ارائه نمی‌ نماید. در واقع اگرچه تحصیل در این دانشگاه رایگان است، اما کمک ‌هزینه‌ هایی با عنوان‌ های به شرح ذیل به دانشجویان تعلق می‌ گیرد. این کمک ‌هزینه‌ ها می‌ تواند پاسخگوی هزینه‌ های جانبی یک دانشجو باشد که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌ گردد.

کمک هزینه DAAD از با اهمیت ‌ترین کمک‌ هزینه‌ های دانشگاه به شمار می‌ رود. تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش بوده و توسط این وزارتخانه حمایت می‌ گردد. دانشجویان از طریق DAAD به آسانی قادر خواهند بود بورسیه تحصیلی اخذ نمایند. این شرکت انواع مختلف بورسیه ‌های دانشجویی را به اکثر کشورهای جهان به‌ خصوص کشورهای انگلیسی‌ زبان ارائه می‌ نماید. برای مثال این سازمان دارای بالغ بر 80% کمک هزینه در زمینه اقتصاد جهت تحصیل دانشجویان می‌ باشد.

زبان مورد نیاز آموزشی دانشگاه هومبولت برلین آلمان

به‌ طور کلی آموزش‌ در دانشگاه هومبولت برلین آلمان (به‌ جزء برخی رشته‌ های کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی است). به زبان آلمانی است. بنابراین کلیه دانشجویان باید در آزمون زبان آلمانی نمره قبولی را دریافت نمایند. این توضیحات به شرح ذیل است:

  • مقطع پیش‌ دانشگاهی: متقاضی باید مدرک قبولی آزمون زبان آلمانی در سطح B2 را ارائه نماید.
  • کلیه مقاطع دوره دانشگاهی: متقاضی بایستی مدرک قبولی آزمون زبان آلمانی در سطح C1 را ارائه نماید. یا این که در آزمون TestDaF) Test of German as a foreign language) موفق به اخذ نمره قبولی 3 گردد.
  • دوره کارشناسی ارشد (به زبان انگلیسی): دانشجو باید در آزمون آیلتس حداقل نمره 7 را اخذ نماید.

شرایط اعزام دانشجو به آلمان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

زبان مورد نیاز آموزشی دانشگاه هومبولت برلین آلمان

مدارک تحصیلی لازم جهت پذیرش دانشگاه هومبولت برلین در آلمان

متقاضیان باید جهت اخذ پذیرش از دانشگاه هومبولت مدارک ذیل را ارائه نمایند:

  • ارائه مدرک پایان تحصیلات (فارغ‌التحصیلی) در رشته مربوطه در مقاطع گذشته
  • ارائه گواهی و سند تاییدیه زبان خارجی توسط متقاضی (دانشجو صرفا در رشته ‌های زبان آلمانی ملزم به ارائه تاییدیه زبان آلمانی است. بنابراین اگر به این زبان مسلط نیستید، می‌تواند واحدهای دروس آموزش زبان آلمانی را انتخاب نمایید.
  • متقاضی باید مدرک دیپلم (مدرک 12 ساله تحصیلی) خود را ارائه نماید.
  • متقاضی بایستی در آزمون کنکور سراسری در کشور ایران موفق به کسب نمره قبولی شده باشد.

هزینه‌ خوابگاه دانشگاه هومبولت برلین در آلمان

دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه هومبولت برلین در آلمان مجاز به استفاده از خوابگاه‌ های دانشگاه هومبولت هستند. این خوابگاه‌ ها از سوی سازمان مستقل Studierendenwerk Berlin تحت نظارت قرار دارند. هزینه خوابگاه برای دانشجویان مبلغی در حدود 200€ الی 450€ (یورو) به صورت ماهانه است. هزینه اجاره خوابگاه های هومبولت برلین آلمان به صورت ماهیانه از مبلغ حدود 200€ الی 450€ (یورو) می‌ باشد. این مبلغ متناسب با محل خوابگاه، امکانات موجود و مدت اقامت دانشجو متغیر است.

از امکانات آنها می‌ توان به اتاق‌ های جداگانه همراه با امکانات و آپارتمان‌ های مبله اشاره نمود. چنانچه قصد مهاجرت به آلمان را دارید، ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور از جمله دانشگاه هومبولت برلین بهترین گزینه برای شما است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شماست تا راهنمایی و مشاوره‌ های لازم را در این خصوص ارائه نماید. با تماس تلفنی یا به صورت حضوری اخذ مشاوره نمایید. روند کار را از طریق این موسسه به انجام برسانید. این تضمین برای شما وجود دارد که از طریق این موسسه به موفقیت‌ های بسیار دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *