مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه های دولتی ازمیر ترکیه

دانشگاه های دولتی ازمیر ترکیه

ازمیر شهری بندری در ترکیه است که چندین دانشگاه دولتی و خصوصی در این شهر موقعیت دارند که برای تحصیل متقاضیان بین المللی مناسب می باشد. دانشگاه های دولتی ازمیر ترکیه از معتبرترین دانشگاه های جهان هستند. این دانشگاه ها در تلاشند تا دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب نمایند. از همین رو یادگیری یکی از زبان های خارجی همچون فرانسوی، ایتالیایی، روسی، چینی، ژاپنی و یونانی در طول دوره­ تحصیلی برای دانشجویان الزامی است. ازمیر شهری ساحلی است که علاوه بر آب و هوای بسیار مناسب، از جاذبه های گردشگری فوق العاده ای نیز برخوردار می ­باشد. دانشجویان ضمن تحصیل می­ توانند از جاذبه های گردشگری شهر ازمیر نیز بازدید نمایند. دانشجویان عزیز قبل از مهاجرت و ارسال درخواست پذیرش تحصیلی به ترکیه می­ توانند در زمینه بهترین دانشگاه های ترکیه و یا شرایط تحصیل در دیگر کشورها با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

دانشگاه اقتصاد ازمیر، دانشگاه دکوز ایلول و دانشگاه اژه از جمله دانشگاه های دولتی ازمیر هستند که سالانه دانشجویان بین المللی زیادی جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه ها اقدام می نمایند. زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های ازمیر ترکی استانبولی است. اما در حین تحصیل دوره های زبان خارجی نیز به دانشجویان ارائه داده می ­شود. دانشگاه های ازمیر امکانات مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده است. دانشجویان می ­توانند از خوابگاه های دانشگاه های ازمیر جهت اقامت در طول دوره تحصیلی خود استفاده نمایند. ناگفته نماند بورسیه های متعددی برای دانشجویانی که دارای شرایط اخذ بورسیه تحصیلی هستند. در این دانشگاه ها وجود دارد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های دولتی ازمیر ترکیه

از آنجاییکه بین المللی شدن برای دانشگاه های دولتی ازمیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می ­نمایند. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه ها تحصیل در یک محیط چند فرهنگی را تجربه می ­نمایند. دانشگاه های ازمیر توافقات و پروتکل های بسیاری با چندین کشور مختلف جهت جذب دانشجویان بین المللی و دیگر همکاری ها امضاء نموده اند. ناگفته نماند اکثر دانشگاه های ازمیر برنامه های اراسموس و تبادل را در دانشگاه های خود اجرایی می نمایند. دانشگاه اقتصاد ازمیر دارای 35 برنامه مختلف در مقطع کارشناسی و 32 برنامه دیگر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می ­باشد. 38 برنامه فارغ التحصیلی را به دانشجویانی که تحصیلات را در این دانشگاه ها به اتمام رسانیده اند.

اکثر اساتید دانشگاه های ازمیر افراد برجسته ملی و بین المللی هستند. تمامی اساتید و کارمندان و متخصصینی که در این دانشگاه ها در حال فعالیت هستند. علاقمند به همکاری و اشتراک تجربیات خود به دانشجویان می­ باشند. بدین منظور دوره هایی موسوم به IUE در این دانشگاه ها برگزار می­ گردد. دوره های فوق به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد. تمامی دانشجویان باید در طول دوره کارشناسی خود یکی از زبان های فرانسوی، انگلیسی، چینی، روسی، اسپانیایی و یا پرتقالی را انتخاب کنند. به عنوان زبان دوم خود نسبت به یادگیری مهارت زبان مورد نظر اقدام نمایند.

دانشگاه های دولتی ازمیر در ترکیه

ازمیر یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه است که دانشگاه های متعددی اعم از خصوصی و دولتی در این شهر موقعیت دارند. دانشگاه های اژه، دوکوز ایلول، کاتیب چلبی و دانشگاه باکیر چای از جمله دانشگاه های دولتی در این شهر بشمار می­ روند. در ادامه ما به معرفی هر یک از دانشگاه های فوق خواهیم پرداخت. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

رشد میانگین دانشجویان در این کشور را از طریق نمودار زیر بررسی بفرمائید:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

 دانشگاه اژه در ازمیر ترکیه

اژه یکی از دانشگاه های قدیمی در ترکیه است که در سال 1955 در شهر ساحلی ازمیر تاسیس گردید. این دانشگاه دارای 12 دانشکده و چندین مدرسه و موسسات تحقیقاتی و مدارس فنی می ­باشد. دانشگاه اژه دارای 2 مجتمع می ­باشد که هر یک امکانات بسیار مناسبی را به دانشجویان ارائه می­ نمایند. یکی از این 2 مجتمع در برنوا و دیگری در چشمه واقع گردیده است. هر 2 مجتمع مجهز به خوابگاه های دانشجویی می­ باشد. ظرفیت خوابگاه دانشجویی مجمتع برنوا برابر با 8000 و مجتمع چشمه دارای ظرفیتی برابر با 400 نفر می ­باشد.

تدریس در دانشگاه اژه به زبان انگلیسی و ترکی ارائه می ­گردد. از دیگر امکانات این دانشگاه می ­توان به کتابخانه بزرگ آن اشاره نمود. این کتابخانه دارای کتاب ها و رفرنس های بین المللی زیادی است که آمار آنها بالغ بر 250000 کتب می ­رسد.دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، دانشکده شیلات، دانشکده کشاورزی، مهندسی و ادبیات از جمله دانشکده های این دانشگاه می ­باشند. جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در این کشور نیز مقاله هزینه زندگی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه

یکی دیگر از دانشگاه های دولتی این کشور دانشگاه دوکوز ایلول است. این دانشگاه در سال 1982 در این شهر تاسیس گردید. متد آموزشی در این دانشگاه مسئله محور است. تحقیق و تمرین از مهمترین پارامترهای آموزشی در این دانشگاه بشمار می ­رود. دانشگاه دوکزو ایلول دارای 12 دانشکده می ­باشد. این دانشگاه مجهز به 14 کتابخانه در داخل و خارج از دانشگاه است که استفاده از کتاب های این کتابخانه ها برای تمامی محققین آزاد است. مهاجرت به این کشور از شرایط خاصی برخوردار می باشد که در مقاله مهاجرت به ترکیه به طور کامل شرح داده شده است.

انستیتوی تکنولوژی دولتی ازمیر ترکیه

دانشگاه تکنولوژی ازمیر مرکزی تحقیقاتی در این شهر است که در سال 1992 تاسیس گردید. تمرکز اصلی این دانشگاه بر روی مباحث طبیعی و مهندسی می ­باشد. این دانشگاه تنها با 27 سال سابقه به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته است. پذیرش در این دانشگاه به صورت رقابتی است. براساس امتیازات آزمون ورودی و معدل دانشجویان در دوره های تحصیلی قبلی می­ باشد. پذیرش دانشجویان بین المللی نیز با همین رویکرد انجام می ­پذیرد.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی ازمیر ترکیه

اگرچه هزینه های تحصیل در ترکیه بسیار مناسب است. اما دانشجویان می­ باید هزینه هایی را پرداخت نمایند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه نسبت به دانشگاه های خصوصی این کشور مقرون به صرفه تر است. دانشجویان در دانشگاه های ازمیر امکان اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه را خواهند داشت. علاوه بر این دانشجویان با شرکت در برنامه های اراسموس می ­توانند به مدت یک ترم تحصیلی در دانشگاه های دیگر کشورها به تحصیل بپردازند. دانشجویان عزیز جهت آگاهی از شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های فوق می ­توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و در جریان بورسیه های تحصیلی در این کشور قرار بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *