مهاجرت تحصیلی مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان یکی از معتبرترین و رقابتی ترین دانشگاه های مجارستان است. این شهر در Szeged در مرز جنوبی مجارستان، اروپا واقع شده است. گفته می شود که این شهر امن ترین شهر کشور و یک شهر دانشگاهی محبوب در اروپا است. این دانشگاه به طور مرتب در رتبه ‌بندی دانشگاه‌های ملی مجارستان در رتبه اول قرار دارد و همچنین در کل در میان دانشگاه‌ های برتر اروپای مرکزی قرار دارد. SZTE دارای بزرگترین کتابخانه دانشگاهی اروپای مرکزی، کتابخانه SZTE Klebelsberg با نزدیک به 3 میلیون سند در 4 طبقه است. در واقع، این کتابخانه اغلب در میان 50 کتابخانه دانشگاهی شگفت انگیز در جهان قرار دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط تحصیل در کشور مجارستان و اخذ ویزای تحصیلی از مجارستان مشاور و راهنمای شماست.

درباره دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه Szeged مدرک کارشناسی ارشد و دکترا را در 12 دانشکده مختلف ارائه می دهد که رشته های هنر، بهداشت، زندگی، طبیعی، اجتماعی، انسانی و علوم کاربردی را پوشش می دهد. شهرت آن در رشته های کشاورزی و جنگلداری، علوم زیستی و پزشکی، ریاضیات، پزشکی، داروسازی و فارماکولوژی، فیزیک و نجوم، شیمی، علوم زیستی بسیار قوی است و دانشگاه به طور مرتب در بین 500 دانشگاه برتر در این رشته ها رتبه بندی می شود. علوم بهداشتی و زیستی در دانشگاه سگد دارای سنت دیرینه ای با آلبرت زنت گیورگی، برنده جایزه نوبل 1937 و کاتالین کاریکو، برنده جایزه شکست در سال 2021 است. دانشجویان بین المللی از تمام گوشه و کنار جهان می آیند. این دانشگاه حدود 4800 دانشجو از 120 کشور دارد. با 22000 دانش آموز خود مفتخرند که 440 سال در خدمت آموزش و پژوهش هستند.

مسائل مالی همیشه یکی از مهمترین مسائلی است که در انتخاب دانشگاه باید در نظر گرفته شود. خوشبختانه، Szeged طیف وسیعی از بورس های تحصیلی را برای دانشجویان مجارستانی و بین المللی ارائه می دهد. دانشگاه Szeged نه تنها یک تجربه آموزشی عالی ارائه می دهد، بلکه باعث رشد و توسعه فردی نیز می شود. دانشگاه Szeged یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ است که در دشت بزرگ مجارستان واقع شده است. این دانشگاه برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در 12 دانشکده ارائه می دهد که شامل هنر، علوم انسانی، علوم و پزشکی است. حدود یک نفر از هر 10 دانش آموز از خارج از کشور جذب می شود، با حدود 100 کشور در بدنه دانشجویی، و تعدادی از برنامه های دانشگاهی به زبان هایی غیر از مجارستانی از جمله انگلیسی و آلمانی ارائه می شود.

تاریخچه دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد تاریخچه خود را به سال 1872 بازمی‌گرداند، با تأسیس دانشگاه کولوسوار، در محلی که اکنون شهر رومانیایی کلوژ-ناپوکا نامیده می ‌شود. پس از فروپاشی امپراتوری اتریش مجارستان، این مؤسسه در سال 1921 به عنوان دانشگاه فرانتس جوزف به Szeged نقل مکان کرد و اندکی پس از آن برجسته ترین دانشگاه آن، آلبرت زنت گیورگی، شروع به کار کرد. او در سال 1937 جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی را به دلیل شناسایی ویتامین C و استخراج آن از پاپریکا دریافت کرد. دانشگاه فرانتس جوزف در سال 1940 به کلوژ-ناپوکا بازگشت، بنابراین دانشگاه سگد در محوطه قدیمی تشکیل شد، که عمدتاً از کارکنان سابق فرانتس جوزف استفاده می کرد. در سال 1962، مؤسسه Szeged نام دانشگاه آتیلا یوزف را به خود گرفت و از یک شاعر مجارستانی که در دهه 1920 دانشجو بود، تقدیر کرد.

نام دانشگاه Szeged در سال 2000، زمانی که دانشگاه با یک سری از موسسات آموزش عالی دیگر در شهر، از جمله دانشگاه پزشکی آلبرت Szent-Györgyi و کالج تربیت معلم Gyula Juhász ادغام شد، دوباره انتخاب شد.Szeged سومین شهر بزرگ مجارستان است که حدود 170000 نفر جمعیت دارد. دانشگاه Szeged (SzegediTudományegyetem)، همچنین به عنوان SZTE شناخته می شود، یکی از محبوب ترین دانشگاه های مجارستان است که در رتبه بندی های بین المللی به موقعیت های پیشرو دست یافته است. تعداد کادر آموزشی و پژوهشی دانشگاهی آن به 2200 نفر در تدریس و آموزش تا 21000 دانشجو می رسد . این دانشگاه سالهاست که به عنوان یکی از 500 دانشگاه برتر جهان شناخته می شود و به عنوان یک موسسه سبز شناخته می شود. طیف وسیعی از فرصت های آموزشی را برای دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهد که تعداد آنها هر سال در حال افزایش است.

در نمودار زیر شاهد درصد دانشجویان بین المللی در دانشگاه سگد مجارستان هستید:

درصد دانشجویان بین المللی در دانشگاه سگد مجارستان

رشته های محبوب در دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه Szeged متعهد است که به دانشجویان کمک کند تا از استعدادها و توانایی های خود حداکثر استفاده را ببرند. فعالیت های تحقیق، توسعه و نوآوری این موسسه در سطح بین المللی مورد تایید قرار گرفته است و دانشگاه با شرکت ها و شرکت های صنعتی متعددی مانند مرکز تحقیقات لیزر ELI-ALPS، یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های علمی در اروپا، همکاری می کند. این موسسه همچنین برای همکاری و نوآوری در صنعت شهرت زیادی دارد و میزبان یکی از پیشرفته ترین مراکز تحقیقات لیزری اروپا است. دانشگاه Szeged واقع در جنوب مجارستان، یک کارگاه آموزشی پیشرو در زمینه آموزش، علم، تحقیق، نوآوری است و نقش مهمی در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه دارد.

در جدول زیر شاهد مدت تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان در رشته های مختلف هستید:

رشتهمدت تحصیل
مدیریت و مدیریت بازرگانی7 ترم
پرستار8 ترم
فیزیوتراپیست8 ترم
زبان و ادبیات مجارستانی6 ترم
مطالعات انگلیسی و آمریکایی6 ترم

دانشگاه Szeged برنامه های تحصیلی تمام وقت را به زبان انگلیسی، مجارستانی یا سایر زبان ها در زمینه های تحصیلی زیر ارائه می دهد:

  • علوم کشاورزی
  • هنر و علوم انسانی
  • علوم کامپیوتر
  • فناوری اطلاعات
  • رشته جراحی مغز و اعصاب در مجارستان
  • علوم بازرگانی
  • اقتصاد
  • علوم حقوقی
  • علوم پزشکی و بهداشت
  • علوم طبیعی
  • علوم اجتماعی
  • تربیت معلم

رشته های محبوب در دانشگاه سگد مجارستان

اخذ پذیرش از دانشگاه سگد مجارستان

روند درخواست و هزینه شهریه برای ارزیابی و تحصیل در مجارستان، دانشگاه از عملکرد تحصیلی و نتایج امتحانات متقاضی استفاده می کند. رقابت بسیار ملایم با نسبت 1 به 2 است. برنامه تحصیلی به ترم تقسیم می شود. یک سال تحصیل در مقطع لیسانس برای شما حدود $5000 (دلار) هزینه دارد. مدرک کارشناسی ارشد SZTE برای دانشجو مبلغ قابل توجهی $5000 (دلار) در سال هزینه خواهد داشت. علاوه بر شهریه های پایین، دانشگاه کمک های مالی بیشتری را در قالب بورسیه به دانشجویان ارائه می دهد. برنامه های آنلاین برای دانشجویان دانشگاه در دسترس است. به عنوان یک دانشگاه در مقیاس متوسط، دانشگاه سگد به بیش از 19 هزار دانشجو آموزش می دهد. در بین دانش آموزان هر 5 نفر یک خارجی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اعزام دانشجو به مجارستان مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *