مهاجرت تحصیلی ایتالیا

خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

خوابگاه دانشجویی در ایتالیا و قیمت مسکن برای دانشجویان از موضوعات مهمی است که دانشجویان خارجی جهت تحصیل باید از آن آگاه باشند. این کشور، چه برای تحصیل و چه برای گردش کشوری جذاب است. اما به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید هر 2 را انجام دهید. یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان، دانشگاه بولونیا، که سیستم دانشگاهی را که امروزه می شناسیم ایجاد کرده است، در این کشور می باشد. پیشنهاد ما این است که قبل از شروع درخواست برای دانشگاه برتر این کشور، برخی از اطلاعات مفید در مورد روند پذیرش را بررسی کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد تا انواع خوابگاه دانشجویی در ایتالیا و هزینه آن ها را بررسی کند.

انواع خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

خوابگاه دانشجویی در ایتالیا اغلب توسط دفتر بین المللی در دانشگاه شما اداره می شود. این دفاتر اقامتی اطلاعاتی در مورد اجاره آپارتمان ها ارائه می دهند که به طور کلی ارزان تر از هزینه یافتن مسکن در بازار خصوصی در این کشور است. با موسسه خود تماس بگیرید تا هرگونه ضمانت نامه مسکنی را که برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، تأیید کنید. زیرا، ممکن است از برخورد با بازار اجاره خصوصی بیشتر در دسترس باشد. به طور معمول، ضمانت مسکن فقط برای دانشجویانی است که از خارج از اتحادیه اروپا آمده اند.

در بازار خصوصی، معمول است که دانشجویان یک اتاق را اجاره می کنند تا یک آپارتمان کامل و آن را با سایر دانشجویان به اشتراک می گذارند. خوابگاه دانشجویی در این کشور در شهرهای بزرگتر گران تر است و بسته به اندازه و موقعیت مکانی نسبت به مرکز شهر و فاصله شما از محوطه دانشگاه ، بین 300€ تا 600€ (یورو) در ماه متغیر است. با پرداخت هزینه، اطلاعات اقامت را می توانید در آژانس های املاک و مستغلات پیدا کنید. برای دانشجویانی که می خواهند بدون کمک مشاور املاک شرایط اقامتی خود را ایجاد کنند، می توانند از پورتال های آنلاین استفاده کنند. حداقل مدت اجاره برای اکثر اقامتگاه ها در این کشور 1 سال است. اما خوابگاه دانشجویی در اتاق های مبله معمولا برای دوره های کوتاه تری در دسترس است.

هزینه خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

هزینه خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

همان طور که در بخش قبل اشاره شد، هزینه خوابگاه دانشجویی در ایتالیا بین 300€ تا 650€ (یورو) می باشد. بسته به شهر محل زندگی و نوع اقامت، قیمت ها متفاوت است. به اشتراک گذاشتن یک آپارتمان با سایر دانشجویان راه خوبی برای کاهش هزینه های ماهانه است. همچنین می توانید با یک خانواده محلی زندگی کنید و مهارت های زبان ایتالیایی خود را بیشتر کنید و در عین حال با سنت و شیوه زندگی آن ها آشنا شوید.

به طور متوسط، بسته به نوع محل اقامت، هزینه هایی را که دانشجویان برای خرید مسکن هزینه می کنند در جدول زیر آورده است:

پارامترهزینه ماهانه به یورو
دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنندبین 400€ تا 700€
دانشجویانی که در محل اقامت دانشجویی زندگی می کنندبین 250€ تا 300€
اشتراک دانشجویان در یک آپارتمان اجاره ایبین 250€ تا 500€

فراموش نکنید که خدمات آب و برق را در نظر بگیرید. که می تواند بین 90€ تا 260€ (یورو) به هزینه های ماهانه شما اضافه کند.

زندگی دانشجویی در بولونیا ایتالیا

بسیاری از دانشجویان قبل از ورود خود چیزی در مورد بولونیا نمی دانند و این فوق العاده است زیرا شما در طول تحصیل خود در این شهر ایتالیا همه چیز برای کشف دارید. توصیه می شود به محض ورود یک دوچرخه دست دوم خریداری کنید. بیش از €30 الی €40 (یورو) برای شما هزینه نخواهد داشت. این موضوع به شما امکان می دهد تا به سرعت در شهر جابجا شوید.

در این خصوص به جزییات زیر توجه فرمائید:

  • ارتباط با بقیه شهرهای ایتالیا با قطار بسیار خوب است، برای سفر با قطار آماده شوید.
  • انواع غذاها (رستوران ها، بارها، فست فودها و سایر) با همه قیمت ها بسیار متنوع است.
  • درک زبان آسان است، با این حال، توصیه می کنیم قبل از ورود کمی ایتالیایی مطالعه کنید تا کلمات اصلی را بدانید.
  • توصیه می‌ کنیم از قبل به دنبال محل اقامت باشید، زیرا دانشجویان زیادی هستند که قصد جستجو دارند و بنابراین آپارتمان ‌های خوب و ارزان آن ‌هایی هستند که ابتدا رزرو می‌ شوند.

2 نوع دانشجو وجود دارد، آنهایی که ترجیح می دهند در آپارتمان مشترک زندگی کنند و آنهایی که ترجیح می دهند در یک اقامتگاه دانشجویی زندگی کنند. اما، آیا بهتر است در یک اقامتگاه دانشجویی در بولونیا زندگی کنید؟ پاسخ این است که، بستگی دارد. هر فردی متفاوت است و نیازهای متفاوتی دارد. به این باید بودجه اقتصادی هر خانواده و آنچه که حاضرند برای اجاره مسکن خرج کنند را نیز اضافه کرد. هزینه اقامت می تواند از 250€ الی 1500€ (یورو) در ماه متفاوت باشد. هزینه زندگی در ایتالیا به طور کامل در مقاله مذکور شفاف سازی شده است.

هزینه زندگی در ایتالیا

مانند اکثر کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در ایتالیا بستگی به محل تحصیل شما دارد. هزینه مراکز شهری مانند رم، میلان و فلورانس بیشتر است. در حالی که شهرهای کوچک دانشگاهی مانند ترنتو ممکن است برای قلک شما دوستانه تر باشند. اگر در تشخیص هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور مشکل دارید، می توانید هزینه ها را باهم مقایسه کنید.

نمودار زیر توزیع هزینه اقامت در ایتالیا را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در ایتالیا

زندگی در این کشور، یک تجربه عالی است. اما به خاطر داشته باشید که اگر رم یا میلان را انتخاب کنید، در مقایسه با سایر شهرهای این کشور گران تر می باشد. میانگین هزینه ماهانه زندگی دانشجویان در این شهرهای دانشجویی در این کشور را بررسی کنید.

جدول زیر هزینه زندگی در شهرهای مهم این کشور را نشان داده است:

نام شهرهزینه به یورو
بولونیابین 750€ تا 1100€
فلورانسبین 850€ تا 1300€
میلان و رمبین 850€ تا 1450€

دریافت شغل پاره وقت یک راه عالی برای کمک به تامین هزینه های تحصیل در ایتالیا است. به عنوان دانشجوی اتحادیه اروپا، می توانید بدون مجوز اضافی کار کنید. به عنوان یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا، در صورتی که اجازه تحصیل در حین تحصیل را دارید، ویزای شما تعیین می کند. اگر اجازه کار دارید، احتمالا فقط 20 ساعت در هفته خواهد بود. این بدان معناست که برای تأمین هزینه های تحصیل خود نباید به این موضوع تکیه کنید. برای کار پاره وقت در این کشور بهتر است که زبان ایتالیایی خود را تقویت کنید. کار ضمن تحصیل در ایتالیا به نباید به درس شما لطمه ای بزند.

تحصیل در ایتالیا

برخی از اولین دانشگاه های اروپا در قرون وسطی و رنسانس در این کشور تأسیس شدند. دانشگاه بولونیا که در سال 1088 تأسیس شد، قدیمی ترین دانشگاهی است که هنوز فعالیت می کند. امروزه این کشور محل بسیاری از موسسات معتبر آموزش عالی است. بسیاری از موسسات این کشور در رتبه بندی دانشگاه های QS World عملکرد خوبی دارند و هر سال در 200 دانشگاه برتر ظاهر می شوند.

این کشور نقش مهمی در اصلاحات اخیر آموزش عالی ایفا کرده است. این اصلاحات به عنوان «روند بولونیا» شناخته می شود. این کشور جزء 4 کشوری است که منطقه آموزش عالی اروپا را تاسیس کرده اند. همین امر در سال 1998 با امضای بیانیه سوربن شکل گرفت. به طوری که، قرار بود اولین گام در اصلاحات آموزش عالی باشد. امروزه، روند بولونیا در حال اجرا در سراسر اروپا است.

ایتالیا دارای 97 دانشگاه است که به چند دسته تقسیم می شوند:

دسته بندی دانشگاه های ایتالیا

همچنین 137 موسسه آموزش عالی دیگر در سراسر این کشور خواهید یافت. این ها آکادمی هایی هستند که در بخش های خاصی تخصص دارند. این موسسات از دانشکده های هنر، موسیقی و رقص گرفته تا موسسات تحقیقاتی و فنی متغیر می باشند. دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا و شرایط پذیرش تحصیلی می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *